Jump to content
wet17

Blok wodny cpu własnej roboty

Recommended Posts

Witam tak jak w temacie jestem w trakcie projektowania bloku CPU i piszę z konkretnym pytaniem czy jego podstawa może mieć rozmiarów 48mm 48mm 10m procesor to e8400 w przyszłości może AMD PHENOM II X6 co o tym sądzicie

post-186018-0-62038500-1297097406_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kształt WATERJET wnętrze frezarka piny te najwyższe będą mieć 8mm a dno w najcieńszym miejscu 2mm

 

Mam jeszcze pytanko co do pompki co myślicie o atman at-305 i obieg

1. pompka

2. GPU

3. CPU

4. może mobo dfi p45

5.chłodnica (NAGRZEWNICA OD GOLFA)

6 zbiornik

pompa

 

węże 10mm-12mm wewnątrz

Edited by wet17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma w sygnie - OCZ HydroPulse 800.

Atmany z tego co pamiętam były kiedyś często używane w WC, bo łatwo się je przerabiało na niezatapialne, kosztowały grosze i były ciche.

Ta ma duży przepływ, ale 1,3m słup wody wrażenia nie robi. Do 2 bloków i jednej chłodnicy jednak spokojnie wystarczy.

Edited by Hejger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blok powinien być ok , coś jak stary dobry prison , chodz nie bedzie tak wydajny jak najnowsze konstrukcje. Kolejność przepływu wody jest obojetna , jedynie gdy rez jest przed pompka to ułatwia to napełnianie całego układu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam atmana 305 , zostal przerobiony na inline , wraz z blokiem frost2slim i 2 nagrzewnicami z corsy dzielnie radzi sobie juz przeszlo 6 lat , pompka chodzi u mnie 24h , przezyla 3 zmiany platformy poczynajac od Athlona XP , na e8400 konczac. Sprzecik jest nie do zajechania i polecam go kazdemu kto chce miec mega tani ale niezawodny naped do swojego wc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Projekt się trochę zmienił blok będzie wyglądać w ten sposób na kartę graficzną miałem też robić ale, idzie ek-fc 9800 gx2 który już kupiłem za 80zł :) do tego węże 10mm wewnątrz pompa AT-306 zastanawiam się jeszcze nad chłodnicą i płytą główną (bloki robione samemu) :)

post-186018-0-87487900-1298999795_thumb.png

Edited by wet17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewnym polskim forum Kyniek chwalił się chyba 6 lat temu, że zrobił sobie Prisona Ultra, mającego o wiele mniejsze piny od wersji pro (324 zamiast 144 pinów)

Efekt? 1 stopień mniej, a w dodatku (cytat):

"stępiłem 2 frezy robiąc to cudo... samo frezowanie trwało 3 dni - na raty od ok. 15:00 to 19:00 a dziś od 14:00 to 20:30...."

Niby inna maszyna itd., ale imho nie warto kombinować dla tak nieznacznej różnicy ;)

Edited by Hejger

Share this post


Link to post
Share on other sites

@UP.

Domyślam się, że "do mnie pijesz" ;-) (drobniejsze finy).

Widać, że autor kombinuje by zmienić coś w swoim projekcie- jeśli już na siłę coś zmieniać (nie wnika w możliwości obróbki) to lepiej zagęścić finy niż zostawiać "bobla" w centralnej części spodu.

Być może takie rozwiązania sprawdzały się w przypadku jednojajowych CPU (vide Frost)- nie wiem, nie miałem, nie testowałem.

W przypadku wielojajców "drobienie" finów/lameli do "śladowych wartości" milimetra to powszechna cecha obecnych komercyjnych bloczków CPU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wybaczcie że stary temat odświeżam, możecie mi powiedzieć jakiego freza używacie do tworzenia takich małych elementów ? szczególnie te finy wewnątrz bloku.

 

mam dostęp do maszyny weeke bp15 3s z tym ze ona jest do drewna, mam duzo frezów typowych do drewna ale one są bardzo grube. wydaje mi się że malutki frez by albo się zaraz stępił/rozpadł, chyba ze uzywacie bardzo wolnego posuwu i chyba bardzo wolnych obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można też próbować tak, jak kiedyś robił DangerDen i Enzotech, czyli nie frez, a odlew precyzyjny. :D

 

Ale pc_max ma rację, bez tarczy nie podchodź nawet do frezów "cienko-pinowych/finowych". Przypatrz się takim konstrukcjom, jak Raystorm/CPU-370/Kryos. Wszystkie wykonane tą samą techniką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale pc_max ma rację, bez tarczy nie podchodź nawet do frezów "cienko-pinowych/finowych". Przypatrz się takim konstrukcjom, jak Raystorm/CPU-370/Kryos. Wszystkie wykonane tą samą techniką.

 

Nie do końca się z tym zgodzę. Raczej elektrodrążarką są wykonane.klyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden kolega z tego forum wykonał takie bloki:

 

http://i47.photobucket.com/albums/f169/Misiu15go/gielda%20bloki/gpu%20cube/2.jpg

 

powiedzcie mi jak to jest zrobione ?

 

Wydaje się że 2 kawałki miedzi ze sobą złączone i na górę pleksa.

 

Jeden to płytka z finami, Drugi płytka miedziana z otworem okrągłym jako druga warstwa, i trzeci top z pleksy. Dobrze myślę ?

 

Inaczej nie naciął by frezem tarczowym finów w środku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ta mosiężna część z otworem, była zlutowana ze miedzianym spodem z tego co pamiętam. Sam top chyba jest z poliwęglanu.

Jak szukasz produkowanych rodzimych bloków, to ostały się do dziś tylko MNP od Kyńka, jeszcze prostsza konstrukcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden kolega z tego forum wykonał takie bloki:

 

http://i47.photobucket.com/albums/f169/Misiu15go/gielda%20bloki/gpu%20cube/2.jpg

 

powiedzcie mi jak to jest zrobione ?

 

Wydaje się że 2 kawałki miedzi ze sobą złączone i na górę pleksa.

 

Jeden to płytka z finami, Drugi płytka miedziana z otworem okrągłym jako druga warstwa, i trzeci top z pleksy. Dobrze myślę ?

 

Inaczej nie naciął by frezem tarczowym finów w środku.

 

Trochę pomagałem przy tych blokach i mam nadal 2 sztuki w domu ( w tym cube pro gpu nadal w kompie).

 

Spody są z 2 kawałków miedzi lub kawałka miedzi i kawałka mosiądzu.

Było z nimi sporo zabawy. Spód miedziany został stoczony w kształcie walca do wysokości ok 2mm. Potem ta część jest nacinana frezami piłkowymi. Nastepnie powstaje dopełnienie spodu zwykle mosiężne.

Wytoczony otwór w środku oraz rowek pod oring.

Oba kawałki są zlutowane domową metodą- topik pomiędzy i piekarnik ;)

Wbrew pozorom połączenie jest trwałe i niezawodne- blok na gpu ma coś koło 4-5 lat i nie nie przecieka itp..

 

 

Na cpu miałem uproszczoną wersję. Zamiast mosiężnej przelotki to poliwęglanowy top jest wydrążony i ma miejsce na piny oraz oring.

 

 

edit:

 

trochę fotek

 

 

 

http://imageshack.us/photo/my-images/214/img09256oq.jpg

 

http://imageshack.us/f/214/img09275mv.jpg

 

http://imageshack.us/photo/my-images/392/img11580bq.jpg

 

http://img140.imageshack.us/img140/1272/img2160zg2.jpg

 

 

 

Uprzedzę jendak,zęrpzy obecnych cenach miedzi oraz robocizny taki blok dzisiaj wyszedł by drozęj niżkupno dobrego bloku ze sklepu...

Edited by 99tomcat
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm na swoim cnc nie dam rady użyć freza piłkowego, jedynie palcowy wchodzi w grę.

Bo niby mam wrzeciono do cięcia, ale tylko po linii poziomej.

 

 

A czy zamiast lutowania tych dwóch miedzianych elementów nie lepiej było zrobić top który by przykrył finy i połączył się z podstawą ? ot poprostu w topie frezować okrąg na głębokość finów.

 

Ja chcę popróbować aby nauczyć się używać mojego kolosa do takich drobnych elementów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...