Skocz do zawartości
BuMeL

Seagate i WD tną okresy gwarancyjne

Rekomendowane odpowiedzi

Od 31 grudnia zmienia się okres gwarancyjny na dyski twarde desktopowe i notebookowe nieprofesjonalne.

Gwarancje na dyski zewnętrzne oraz przeznaczone do zastosowań profesjonalnych SEAGATE nie ulegną zmianie. W większości przypadków (np. serii Constellation 2 lub Momentus XT) czas gwarancji zostanie zredukowany z 5 do 3 lat. W niektórych przypadkach redukcje będą bardziej drastyczne - np. dyski Barracuda, Barracuda Green 3.5" czy Momentus 2.5" będą miały gwarancję skróconą z 5 lat do jednego roku. Na podobne, aczkolwiek mniej radykalne działania, decyduje się koncern WD - w przypadku dysków z serii Caviar Blue, Caviar Green oraz Scorpio Blue gwarancje skrócone zostaną z 3 do 2 lat.

Producenci nie przyznają się czy zmiany są powiązane z zalanymi fabrykami na Tajlandii a co za tym idzie ograniczeniem produkcji, wpływów oraz zwiększeniem awaryjności przez niższą jakość podzespołów.

Edytowane przez BuMeL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o tym sam na portalu. W każdym razie WD odbija sobie złe usytuowanie fabryki mamiąc nie tyle klientów co inwestorów i akcjonariuszy tekstem, że to pozwoli na znacznie szybsze uruchomienie pełnych sił produkcyjnych. Szkoda tylko, że odbije się na nas, a Seagate tylko odpowiedziało. Jako, że WD ma znacznie mniejsze zasoby obecnie, a Samsunga przejęli to robią co chcą, bo Hitachi im nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Segate 1 rok ( fail totalny ) 7200.12 sypie sie... Samsung 1 rok pewnie..

WD 2 lata.... a Hitachi teraz to WD wiec pewnie tez 2 lata...

 

Czyli dla konsumenta wybór bedzie oczywisty...

 

Odpowiedzialność sprzedawcy = 2 lata, więc gdzie tu ta domniemana "oczywistość"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. Odpowiedzialność sprzedawcy, która nie ma nic z gwarancją wspólnego.

 

Niemniej, jeżeli sprzęt zepsuje się w przeciągu tych dwóch lat, sprzedawca musi coś z nim zrobić, czyż nie? Podjąć się naprawy, bądź wymienić na nowy. Czy to niejaka rękojmia?

BTW Ostanio wczytując się w regulamin Moreli dotarłem do ciekawego zapisu - w przypadku nabycia sprzętu na firmę i wystawienia faktury VAT, nie działa tam standardowy proces reklamacyjny, jak i "2 lata". Nie można też żądać zwrotu pieniędzy/odstąpić od umowy (czy jakoś tak; stwierdzone empirycznie przy serwisowaniu słuchawek :)). Prawnikiem nie zostanę, nie wpisuję się w sporą gałąź familii :P

Edit: Ok, dziękuję bardzo za doprecyzowanie i poprawienie. O to mi właśnie chodziło, ale nie byłem w stanie ubrać procederu w słowa :).

Edytowane przez AragornPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest rękojmia. W przypadku zakupu na firmę na F-VAT nie obowiązuje niezgodność towaru z umową tylko przepisy Kodeksu Cywilnego. Sprzedawca dla konsumenta musi przed 24 miesiące odpowiadać za zgodność towaru z umową a jeśli towar ma rok gwarancji producenta to klienta nie interesuje co sprzedawca zrobi ze sprzętem, który ulegnie trwałemu uszkodzeniu - zwróci, producentowi, sobie wymieni czy powiesi na ścianie, klient ma mieć sprzęt sprawny.

Edytowane przez BuMeL
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to w interesie sklepu jest by nie oferować takiego Seagate ... natomiast dla prywatnego klienta nie ma praktycznie znaczenia czy kupi Seagate (rok gw. producenta) czy WD (green 2 lata), bo i tak ma ustawowe 2 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powoli będą robić takie numery. Teraz coraz powszechniejsze staje się konfiguracja SSD dysk systemowy i HDD magazyn. Ceny SSD będą spadać i w końcu zostanie przekroczona granica SSD jako jeden dysk na wszystko. Samsung wiedział co robi sprzedając fabryki HDD, wiedzieli że poniosą krótkoterminową stratę z tego powodu ale patrząc długoterminowo to może być strzał w dziesiątkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samsung wiedział co robi sprzedając fabryki HDD, wiedzieli że poniosą krótkoterminową stratę z tego powodu ale patrząc długoterminowo to może być strzał w dziesiątkę.

 

"Krótkoterminową"? Nie sądzę by w "krótkim terminie" zaczęło się opłacać kupować SSD (np. o pojemności 3 TB) na przyzwoicie wypadający pod wzgl. ceny magazyn/archiwum. Jak na razie te dyski są tak drogie, że relatywnie niewielu ludzi decyduje się nawet na zakup SSD jako "jedyny w obudowie PC" (czyli taki na który wejdzie regularnie słuchana muzyka, ze dwa filmy FHD, kilka dużych zainstalowanych gier itd. itp.) ... a gdzie tam do archiwum gdzie potrzeba dużo większych pojemności. Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Krótkoterminową"? Nie sądzę by w "krótkim terminie" zaczęło się opłacać kupować SSD

 

Dla ciebie krótko-terminowość może oznaczać co innego niż dla działu Samsunga odpowiedzialnego przewidywanie i badania nad rozwojem rynku.

Oni dobrze wiedzą co robią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...