BuMeL Opublikowano 21 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2011 (edytowane) Od 31 grudnia zmienia się okres gwarancyjny na dyski twarde desktopowe i notebookowe nieprofesjonalne. Gwarancje na dyski zewnętrzne oraz przeznaczone do zastosowań profesjonalnych SEAGATE nie ulegną zmianie. W większości przypadków (np. serii Constellation 2 lub Momentus XT) czas gwarancji zostanie zredukowany z 5 do 3 lat. W niektórych przypadkach redukcje będą bardziej drastyczne - np. dyski Barracuda, Barracuda Green 3.5" czy Momentus 2.5" będą miały gwarancję skróconą z 5 lat do jednego roku. Na podobne, aczkolwiek mniej radykalne działania, decyduje się koncern WD - w przypadku dysków z serii Caviar Blue, Caviar Green oraz Scorpio Blue gwarancje skrócone zostaną z 3 do 2 lat. Producenci nie przyznają się czy zmiany są powiązane z zalanymi fabrykami na Tajlandii a co za tym idzie ograniczeniem produkcji, wpływów oraz zwiększeniem awaryjności przez niższą jakość podzespołów. Edytowane 21 Grudnia 2011 przez BuMeL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prolog Opublikowano 21 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2011 Pisałem o tym sam na portalu. W każdym razie WD odbija sobie złe usytuowanie fabryki mamiąc nie tyle klientów co inwestorów i akcjonariuszy tekstem, że to pozwoli na znacznie szybsze uruchomienie pełnych sił produkcyjnych. Szkoda tylko, że odbije się na nas, a Seagate tylko odpowiedziało. Jako, że WD ma znacznie mniejsze zasoby obecnie, a Samsunga przejęli to robią co chcą, bo Hitachi im nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazor Opublikowano 23 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Grudnia 2011 Segate 1 rok ( fail totalny ) 7200.12 sypie sie... Samsung 1 rok pewnie.. WD 2 lata.... a Hitachi teraz to WD wiec pewnie tez 2 lata... Czyli dla konsumenta wybór bedzie oczywisty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niko2003 Opublikowano 18 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2012 Ale przecież przepisy unijne gwarę ustawiają na sprzęt minimum 2 lata :). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 18 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2012 Nie. Odpowiedzialność sprzedawcy, która nie ma nic z gwarancją wspólnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 19 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2012 Segate 1 rok ( fail totalny ) 7200.12 sypie sie... Samsung 1 rok pewnie.. WD 2 lata.... a Hitachi teraz to WD wiec pewnie tez 2 lata... Czyli dla konsumenta wybór bedzie oczywisty... Odpowiedzialność sprzedawcy = 2 lata, więc gdzie tu ta domniemana "oczywistość"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AragornPL Opublikowano 19 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2012 (edytowane) Nie. Odpowiedzialność sprzedawcy, która nie ma nic z gwarancją wspólnego. Niemniej, jeżeli sprzęt zepsuje się w przeciągu tych dwóch lat, sprzedawca musi coś z nim zrobić, czyż nie? Podjąć się naprawy, bądź wymienić na nowy. Czy to niejaka rękojmia? BTW Ostanio wczytując się w regulamin Moreli dotarłem do ciekawego zapisu - w przypadku nabycia sprzętu na firmę i wystawienia faktury VAT, nie działa tam standardowy proces reklamacyjny, jak i "2 lata". Nie można też żądać zwrotu pieniędzy/odstąpić od umowy (czy jakoś tak; stwierdzone empirycznie przy serwisowaniu słuchawek :)). Prawnikiem nie zostanę, nie wpisuję się w sporą gałąź familii :P Edit: Ok, dziękuję bardzo za doprecyzowanie i poprawienie. O to mi właśnie chodziło, ale nie byłem w stanie ubrać procederu w słowa :). Edytowane 19 Maja 2012 przez AragornPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 19 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2012 (edytowane) To nie jest rękojmia. W przypadku zakupu na firmę na F-VAT nie obowiązuje niezgodność towaru z umową tylko przepisy Kodeksu Cywilnego. Sprzedawca dla konsumenta musi przed 24 miesiące odpowiadać za zgodność towaru z umową a jeśli towar ma rok gwarancji producenta to klienta nie interesuje co sprzedawca zrobi ze sprzętem, który ulegnie trwałemu uszkodzeniu - zwróci, producentowi, sobie wymieni czy powiesi na ścianie, klient ma mieć sprzęt sprawny. Edytowane 19 Maja 2012 przez BuMeL 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 19 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2012 Właściwie to w interesie sklepu jest by nie oferować takiego Seagate ... natomiast dla prywatnego klienta nie ma praktycznie znaczenia czy kupi Seagate (rok gw. producenta) czy WD (green 2 lata), bo i tak ma ustawowe 2 lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polar Opublikowano 23 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 23 Maja 2012 Powoli będą robić takie numery. Teraz coraz powszechniejsze staje się konfiguracja SSD dysk systemowy i HDD magazyn. Ceny SSD będą spadać i w końcu zostanie przekroczona granica SSD jako jeden dysk na wszystko. Samsung wiedział co robi sprzedając fabryki HDD, wiedzieli że poniosą krótkoterminową stratę z tego powodu ale patrząc długoterminowo to może być strzał w dziesiątkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 24 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2012 (edytowane) Samsung wiedział co robi sprzedając fabryki HDD, wiedzieli że poniosą krótkoterminową stratę z tego powodu ale patrząc długoterminowo to może być strzał w dziesiątkę. "Krótkoterminową"? Nie sądzę by w "krótkim terminie" zaczęło się opłacać kupować SSD (np. o pojemności 3 TB) na przyzwoicie wypadający pod wzgl. ceny magazyn/archiwum. Jak na razie te dyski są tak drogie, że relatywnie niewielu ludzi decyduje się nawet na zakup SSD jako "jedyny w obudowie PC" (czyli taki na który wejdzie regularnie słuchana muzyka, ze dwa filmy FHD, kilka dużych zainstalowanych gier itd. itp.) ... a gdzie tam do archiwum gdzie potrzeba dużo większych pojemności. Edytowane 24 Maja 2012 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polar Opublikowano 24 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2012 "Krótkoterminową"? Nie sądzę by w "krótkim terminie" zaczęło się opłacać kupować SSD Dla ciebie krótko-terminowość może oznaczać co innego niż dla działu Samsunga odpowiedzialnego przewidywanie i badania nad rozwojem rynku. Oni dobrze wiedzą co robią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...