Skocz do zawartości
poca

Jednoślady - porady, opinie

Rekomendowane odpowiedzi

1. jaka kiere do crossa? lamana czy prostą  w miare tanio, szeroka czy raczej waska?

 

2. Jakie klamki do V-braków,zeby nie lapaly szybko luzow.

 

3. Czy V-ki Shimano takei jak sa w Acerze czy Altusie sa dobre,czy mzoe kupic cos lepszego (np. LX) ?

 

4. Jakie siodelko do Crossa? Waskie czy szerokie? Czasem moge zrobic i dziennie 100km,a niekeidy tylko 2km. Cena ok. 60zl(znajdzie sie takie....?)

 

5. Lamerskie pytanie - co dawaja bostery do V-ek?

1376576[/snapback]

1. łamana np. NS Lil Sista

2. nie mieszaj klamek shimanowskich z hamulcami srama i na odwrot bo to sie nie sprawdza :/

3. z shimano minimum Deore, te co wymieniles to tani shit

4. nie wiem

5. hamulec dziala lepiej i przy mocnych hamulcach (np. hydrauliczne) nie gnie sie rama

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. jaka kiere do crossa? lamana czy prostą  w miare tanio, szeroka czy raczej waska?

 

2. Jakie klamki do V-braków,zeby nie lapaly szybko luzow.

 

3. Czy V-ki Shimano takei jak sa w Acerze czy Altusie sa dobre,czy mzoe kupic cos lepszego (np. LX) ?

 

4. Jakie siodelko do Crossa? Waskie czy szerokie? Czasem moge zrobic i dziennie 100km,a niekeidy tylko 2km. Cena ok. 60zl(znajdzie sie takie....?)

 

5. Lamerskie pytanie - co dawaja bostery do V-ek?

1376576[/snapback]

2) Szukaj łożyskowanych, poza tym Avida zdaje się są dobre - to tak w okolicach 150zł, tańsze to chyba deore mają najlepszy stosunek jakości do ceny

3) LX ma równoległe prowadzenie - jest w stylu XT - więc mogę powiedzieć, że są strsznie mocne - Alivio miałem poprzednio i też nie narzekałem, ale...

4) To chyba zależy od ciebie - ja wolę wąskie, bo mam siedzenie wytrzymałe i mnie nie boli po dłuższej jeździe - za 60zł - znajdzie się skórzane, ale na pręty tytanowe raczej nie licz

5) LOL - ale jeden koleś w sklepie mi powiedział, że do V się boosterów nie stosuje, tylko do cantileverów - ale miałem wtedy minę - i to w jednym z większych sklepów w Wawie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad1. - a cos tanszego? tzn,ze mam brac lamana, a jeszcze jedno racze jszeroką czy wąską?

 

ad2&3. - jak narazie mam klamki tektro + hamulce tektro.

W klamakch padla sprezyna (+luzy) a hamulcach luzy i gwinty od centrowania. Juz czas na wymiane, ale na co?

SRAM 5.0 - hamulce + klamki ?

albo

Shimano Deore(klamki) + Shimano Deore (hamulce) albo Shimano Alivio (hamulce)

chodzi o niska cene. Co jeszcze doradzicie?

 

ad4. - prety tytanowe niepotrzebne, ma byc wygodne. A co myslicie o tym author gel

 

ad5. to oplaca sie zakladac boostery do zwyklych vek,a nie jakichs super mocnych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy Alivio a Deore nie ma aż tak dużej różnicy - jest w jakości materiałów - ale różnicy w hamownaiu nie odczujesz specjalnie - alivio, to już dobra grupa - sam musisz zdecydować - ja wziąłem XT, bo stwierdziłem, że jak wymieniam osprzęt, to raz a porządnie - bo mi na lata starczy przy mojej jeździe...

 

SRAM5.0 - czemu nie ... Aha - nie zdawałem sobie sprawy jak ważne są pancerzyki i linki, puki nie kupiłem kompletu Jagwire (40zł) - linka w pancerzyku długości ok metra chodzi leciutko...

 

ad. 4 - co to ma do wygody? Ja mam tytanowe i się uginają, a przy tym są mooocne.. Author Gel - napewno wygodne, ale może być mało wytrzymałe na otarcia...

 

ad. 5 - to od ramy zależy, nie od hampli - jak masz ramę i widelec AlU, to boostery są wręcz zalecane - nie tylko ze względu na lepsze hamowanie, ale ochronę ramy - jak miałem remę CR-MO to nie potrzebowałem boosterów. No, ale do XT/LX są zalecane również, bo te rozegną każdą rame...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do klamek to na XT mnie nie stac, ale LX jeszcze mogl bym kupic - klamki Shimano LX

po co sa tam te 3 regulacje?

 

i hamulce Deore hamulce Shimano Deore

 

albo caly komplet SRAM5.0.

 

Ktory zestaw bedzie lepszy? Chodzi o to,aby rownolegle obydwa ramiona dociskaly do felgi :)

 

mam stalowa rame,wiec narazie sie nie martwie o boostery.

 

Rozwin ujeszcze kwestie tyanowych pretow.....jesli sa tytanowe to sie uginaja jak amor, czy co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko chyba jedna rzecz do kupienia, otoz kierownica jest deko za niska i mnie lapska bola strasznie...

Jakiej firmy kiere aluminiowa byscie doradzili tak to 70zl.

1376469[/snapback]

Z tego co widze masz kierownice typu 'jaskolka' wiec zmiana kierownicy raczej nic nie wskorasz, musisz popracowac nad ustawieniem swojej sylwetki na rowerze: przesun siodlo przod-tyl i poprobuj, oraz dogadaj sie w jakims sklepie zeby pozwolili ci przetestowac inny mostek, (inna dlugosc, inny kat).

Naprawde duzo mozna w ten sposob zdzialac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heheh rozwalaja mnie texty :

pomozcie: jaki kupic dobry amor do 500zl :D :lol:

taki amor nigdy nie bedzie dobry

ja polecam nawet jakiegos uzywanego bombera (wcale nie musi miec on 120mm skoku - w wiekszosci nawet polowy z tego nie wykorzystasz) - bo taki bomber po drobnych zabiegach konserwacyjnych i tak bedzie lepszy niz jakies nowki rst czy suntourow

takie jest moje zdanie ale pewnie i tak mnie zaraz zjedzie "jakis spec" ;]]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do klamek to na XT mnie nie stac, ale LX jeszcze mogl bym kupic - 1377192[/snapback]

lepiej klamki lx i hamulce deore :D mialem komplet sram 5.0 na przodzie i tyle i bylo ok, ale klamki LX maja lepszy naciag linki bo jest mocowana na koncu klamki

 

teoretycznie tytanowe prety sie nie powinny ugunac, ale czasami jednak to robia :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lepiej klamki lx i hamulce deore icon_biggrin3.gif mialem komplet sram 5.0 na przodzie i tyle i bylo ok, ale klamki LX maja lepszy naciag linki bo jest mocowana na koncu klamki

Chodzi oczywiswcie o hamulce Deore XT??

 

To chyba kupie narazie hamulce, za jaksi czas klamki, a narazie pojezdze na starych...

Booster zalecany? Mam rame Cr-Mo.

 

naciag linki jest lepszy w LX w porownaniu do Deore non-LX,XT czy do Sram 5.0??

 

a co myslicie o tym - http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47237715

 

W sklepie rowerowym polecano mi linki i pancerze firmy Clark's - dobre są?

 

a moze zamiast klamek LX - takie http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47042646 - Deore

Edytowane przez dayus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok rozkręciłem swoją kierowniicę i stery i jestem w 100% pewny że mam 1 1/8''

 

Teraz ważne pytanie czy jeśli kupię sobie amorka tego : http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47495734

 

Czy muszę wogóle wymieniać stey - bo jeśli tak

 

to czy mogę kupić każde stery czy muszą być jakieś specjalne?? co myślicie o tych :

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47658830 lub

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=46721090 albo

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47200974 lub

http://www.bikeww.pl/index.php?zaw=16&id=398

ewentualnie to http://www.bikeww.pl/index.php?zaw=16&id=19

 

jeśli macie jakieś lepsze propozycje to podajcie.

 

A co do mostka pod kirownice to najlepij żeby był czarny czy cos z tego jest godne uwagi (nie uprawiam jakichś extremalnych sportów :)) :

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47562121 lub

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=46379012 albo

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=46721040 lub

http://www.bikeww.pl/index.php?zaw=16&id=416 albo

http://www.bikeww.pl/index.php?zaw=16&id=411 lub

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47399829

 

wiem że trochę dużo ale pomóżcie w wyborze najlepszego z tej półki cenowej, i tutaj też jeśli macie lepsze propozycje to piszcie

 

Z góry dzięki za wasze odpowiedzi :)))

Edytowane przez silver_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi oczywiswcie o hamulce Deore XT??

 

To chyba kupie narazie hamulce, za jaksi czas klamki, a narazie pojezdze na starych...

Booster zalecany? Mam rame Cr-Mo.

 

naciag linki jest lepszy w LX w porownaniu do Deore non-LX,XT czy do Sram 5.0??

 

a co myslicie o tym - 1377367[/snapback]

hmm a moze dorzucic 100zl i za 239zl kupic tarczowke BlackBox ?? ja mam aktualnie dwie i za taka cene uwazam ze sa genialne :) mam lewa klamke sram5.0, prawa Deore i jednym palcem spokojnie operuje hamulcem bez problemu

 

edit: no chyba, ze zalezy Ci w duzym stopniu na wadze roweru... te Vki waza 170g, a BlackBoxy ponad 400g

Edytowane przez Powerslave

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hah, co wy myślicie że pręty w siodełku mi się tak uginają jakbym miał sprężyny :lol: ? Nie no skąd, ale nie są też całkowicie sztywne - nie da się zrobić prętów tej grubości, żeby były 100% sztywne - i to też zależy od miejsca nacisku - w jednym się naciśnie i się nie ruszy (środek siodełka), a w drugim się ugnie (przód siodełka) - i tyle. Co do jakości to nie ma tu żadnej wątpliwości - na pewno jest dobra...

 

A stery Ritheya są naprawdę dobre - a najlepszy jest w nich brak grzebania w kulkach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tarczowek to nie mam piasty pod tarcze,za duzo kasy by to wyszlo i kombinowania. uzywane Deorki XT za 180zl (przod+tyl) oplaca sie?? bez klamek! nie zajechane!

 

edit: A teraz tak se mysle, moje hample tektro maja juz 2-3 latka, chodzą tak sobie i czego mi wiecej trzeba. hamowanie w miejscu to raczej dobre dla XC(jadac z gory)a ja mam Cross'a wiec zwykle V-ki starcza.

Chce zeby rownolegle dociskaly do felgi, wiec co mi polecacie z tanszych(a jak nic takiego nie bedzie to kupie XT) i najlepiej nieplastykowe gwinty do centrowania hamulcow, mam u siebie plastyk i juz ciezko je wycentrowac.

 

jakie klamki - LX czy zwykle deore, a moze - http://www.mkbike.superhost.pl/sklep/produ...products_id=687

Co to jest ta regulacja modulacji w LX'ach?

 

i znalazlem jeszcze to - Avid digit Single 5 - 59zl/para

 

Po co sa te prety w LX,XT i XTR w v-kach?

 

A linki i pancerze Clark's - dobre sa?

Edytowane przez dayus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdiwił byś się przy dużej prędkości - nie wiem jak ty, ale ja jadąc 50km/h wolę się wmiarę szybko zatrzymać... ale Z życia wzięte - jadę drogą rowerową - nie szybko z 20km/h i mi babka prosto pod rower wchodzi - po hamulcach i w miejscu z tylnym kołem w powietrzu - gdyby nie to, to już byłby wypadek itd...

 

Hamulce za 180 - hmm - bo ja wiem - z tego co widziałem, to staniały ostatnio, a ja za 230 kupowałem nowe - z 2004 chyba za 200zł można nowe dostać, albo i taniej - tylko ostatnio coś je wywiało z allegro.

 

Ale powiem ci tak - LX ci wystarczą - on od XT różnią się tylko materiałem i jakością i wykonaniem (ale minimalnie) - wątpię, żeby siła hamowania była zauważalnie mniejsza - a LXy chyba za 150 kupisz.

 

XT i LX na 100% mają gwinty nieplastykowe...

 

Modulacja = siła ścisku = większa/mniejsza kontrola hamowania...

 

Pręty? Jakie pręty - może o sprężynę co chodzi? To właśnie ten drut wzdłuż hamulca...

 

Aha - XT i LX piszczą - właśnie staram się to wyeliminować, ale jest ciężko...

 

 

Musisz określić co ci potrzebne - jeżeli nie chcesz wydawać za dużo i pójść na najoptymalniejsze rozwiązanie, to mogą ci nie być potrzebne najmocniejsze V-ki... To samo klamki - też zależy ile masz siły i jakie wyczucie -> jak dobre, to na każdych klamkach będzie ci się dobrze jeździło - ja miałem niedawno combo XT hamulce + klamki do cantileverów i nie miałem problemów z modulacją siły...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze masz kierownice typu 'jaskolka' wiec zmiana kierownicy raczej nic nie wskorasz, musisz popracowac nad ustawieniem swojej sylwetki na rowerze: przesun siodlo przod-tyl i poprobuj, oraz dogadaj sie w jakims sklepie zeby pozwolili ci przetestowac inny mostek, (inna dlugosc, inny kat).

Naprawde duzo mozna w ten sposob zdzialac.

1377278[/snapback]

Jaka znow jaskolka...

Kiera jest lamana...

Ale niska...

Znalazlem fajna i tania kiere alu ZOOMa z roznica poziomow 5cm, sadze, ze ta bedzie juz OK.

Narazie ustawiam i optymalizue rower pod siebie...

Juz jest prawie idealnie.

Edytowane przez SpiderMAN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do hamulcow: zeby dobrze dzialaly nie potrzebne sa zadne LX, XT czy XTR, wazne jest to by o nie dbac, swego czasu gdy mialem jeszcze sramy 5.0 potrafilem hamujac przy predkosci >40km/h podniesc tylne kolo...

no ale oczywiste jest tez, ze LX,XT,XTR sa lepiej wykonane od sredniej klasy sramow 5.0 i modulacja lepsza itd.

 

sam musisz zdecydowac czy potrzebne Ci sa hamulce z rownoleglym prowadzeniem czy nie, czy zalezy Ci na wadze czy nie, czy tez chcesz miec cos z wyzszej polki cenowej by miec ten sprzet na dluzej...

 

jednakze mniemam iz dokonasz dobrego wyboru, bo idziesz w dobrym kierunku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

thz za odpowiedzi. Na wadze raczej mi nie zalezy,bo wsztskie sa mniej wiecej takie same, a reszta sprzetu tez jest w miare ciezka...

 

a co do pretow, to raczej plaskowniki - oto foto: Dołączona grafika

 

Ja za 180zl mam komplet na 2 kola,wiec sie oplaca...:) Wam chodzi o LX na 1 kolo, mam rozumiec(150zl)?

 

A te Avid'y - Avid Single Digit 5 '05 - gadaja,ze dobre, a co Wy o nich sadzicie?

 

a klamki bralbym LX

albo Avis SD 5

 

Co do speedu, to czasem jade za autobusem, predkosc jakies 60-70km/h i na moich tektro wychamowywalem,

A normalnie jadac, kolo tylne tez moglem podniesc...:)

 

Co do piszczenia, to lekko obrocic klocek(w dol) w stronę jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eeeee ami to już nikt nie pomoże ~!???!!! :?

1379630[/snapback]

Bo my się na motorach nie znamy :D

 

dayus - te płaskowniki są od równoległego prowadzenia klocków - dzięki nim klocek idzie poziomo.

 

LX - mam na myśli oba koła oczywiście... za 150zł

 

Jak kupujesz Avidy, to i może klamki też Avidy - nie sądzę, zeby to miało specjalną róznicę, ale producent robi klamki pod swój osprzęt, więc może i być róznica lekka...

 

60-70 - ty się czepiasz autobusu na jakiejś lince :) nie wierzę, żebyś tyle po równym wyciągnął i to na góralu - no chyba, że tam sie jakiś korytarz powietrzny tworzy...

 

Siła hamulców - to patrzysz właśnie z takich 40-50 jak wyhamujesz - przy małej prędkości, to ja na cantileverze mogłem koło podnieść - tam dopiero zaczyna się zabawa - teraz mam nowe boostery - wydałem na nie majątek (90zł jeden) ale są mocne jak nie wiem i dopiero teraz moje XT mogą pokazać co potrafią...

 

A klocki - myślisz, że nie znam tej teorii o zmianie pozycji klocka - w przypadku XT to nic nie daje - one takie są po prostu - ale można to obejść w inny sposób - tlyko nie ma czasu się tym bawić teraz - poza tym jak jest sucho, to nie piszczą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli mam dac za avidy 120zl to mzoe poczekam i poszukam tych LX'ow za 150zl....ale ciezko bedzie znalesc...:(

 

A co do autobusow - to normalnie 6-70 ciezko bylo by jechac,ale jadac zaraz za busem 1-2m za nim, nie ma takiego mocnego oporu powietrza,poniewaz autobus jest wyoki i jedziesz tyle ile on,az chce sie nacisnac mocniej na pedaly,ale autobus jedzie tylko 60-70km/h

 

Jakby te Avidy mi rowno dochodzily do felgi,to tez nbym je wzial, jzu calkowicie nie wiem.

Ale LX za 150zl to juz cos:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do autobusow - to normalnie 6-70 ciezko bylo by jechac,ale jadac zaraz za busem 1-2m za nim, nie ma takiego mocnego oporu powietrza,poniewaz autobus jest wyoki i jedziesz tyle ile on,az chce sie nacisnac mocniej na pedaly,ale autobus jedzie tylko 60-70km/h

1379736[/snapback]

potwierdzam :) nawet na moim klocku mozna spokojnie tyle pojechac, najgorzej to utrzymac tempo gdy sie rozpedza, potem siadam na siodelko wrzucam 3/9 i po prostu pedaluje... jak w powietrzu :D nic nie wieje, zadnych oporow itd :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wrzucam tylko 3x7 ( ale 48zebow z przodu i 11zebow z tylu )

 

A co do tych hamulcow, ma ktos te Avidy Sd5? Albo ktos kto duzo o nich czytal. Porownanie LX vs SD5...

 

Slyszalemz,e Deore szybko luzy lapia(hamulce, to prawda..?)

A klamki LX dlugo wytrzymia (chodzi o sprezyny i luzy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ponoc shimano ze Sramem sie nie lubi....

Poczytam za chwilke.

jakbym wiedzial gdzie poczytac, to bym poczytal, zaraz zabiera msie do czytania.

Za LX,XT przemawia do mnei ich wyglad, bo Avidy wygladaja jak zwykle V-ki.

A SRAM 7.0 mają swoją cene....:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja napisalem, ze shimano i sram sie nie lubia z doswiadczenia... wroce do odleglych czasow gdy mialem komplet sramow 5.0, pewnego zimowego poranka polamalem klamke :lol: kupilem sobie Deorke i hamulec dzialal do D*** :( teraz moj hamulec 5.0 ma kumpel i tez sprzet sie gryzie :/ i mialem okazje przyejechac sie na rowerze od jakeigos kolesia (nawet nie wiem kto to byl:P) i mial klamke sram 9.0 i hamulce LX'a i tez bylo slabo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...