sideband Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 Ja tam mam max wykorzystanie gpu w czasie BK2. Takie wałki jak opisujesz wystepuja na platformach amd ? Nie jestes jedyny, ktory wlasnie takie cuda ma. Nie czepiam sie tylko szukam rozwiazania. Sterowniki spartaczone , nie tylko w tej grze są takie cuda.Wielokrotnie pisałem nv nie radzi sobie ze sterami pod viste/win7 , 2msc poprawiali by gry dx7 działały ok. Jeżeli w ciągu kolejnych 2msc nic nie zmienią , nie liczyłbym na jakiekolwiek zmiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sPiDeK Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) Poniżej screeny. Ale ja dalej nie kumam czemu takie metro działa rewelacyjnie. Ma ktoś jakiś link żebym poczytał o tym dlaczego jest aż taki duży spadek wydajności. Wszystko rozumie to co piszecie, wiem że procek jest za słaby tylko nie kumam że nie zawsze tak jest i są gry czy smarki które potrafią podać przyzwoity wynik w porównaniu z czterordzeniowymi procesorami. Przypominam, że nie chodzi tutaj i kilka procent ja praktycznie nie czuje różnicy w bc2 czy mafii. Dodałem jeszcze screen z metro. Też dwa jajka obciążone na max, ale gpu również i tu widać, że wydane pieniądze się opłaciły. Edytowane 12 Września 2010 przez sPiDeK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) O, właśnie sprawdziłem obciążenie GPU w Far Cry 2. Ile wynosiło? 40-60%, z przewagą 40-kilku. Gdyby obciążenie proca wynosiło 100% to może jeszcze by wasza teoria się sprawdzała, ale obciążenie CPU to srednio jakieś 70%, i ani raz się nie zbliża do 100% (w przeciwieństwie do choćby takich gier jak GTA IV czy Mafia II). Tak więc coś jest na rzeczy, tylko kwestia co. Na GTX 260 miałem dużo wyższą wydajność w tej grze, więc coś jest nie tak. Edytowane 12 Września 2010 przez Harry Lloyd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 @sPiDeK zapodajac 285gtx zamiast 460gtx mialbys wiecej fps , stery m.in pod wzgledem obciazenia cpu sa spartaczone , jeszcze bardziej niz pod gt200. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxforce Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) Sterowniki spartaczone , nie tylko w tej grze są takie cuda.Wielokrotnie pisałem nv nie radzi sobie ze sterami pod viste/win7 , 2msc poprawiali by gry dx7 działały ok. Jeżeli w ciągu kolejnych 2msc nic nie zmienią , nie liczyłbym na jakiekolwiek zmiany. side tym razem mnie rozśmieszyłeś, bc2 to nie problem sterownika a CPU 2.66@gtx480 wykorzystanie 85% przy GTX460 było by 100% wykorzystania na dwóch rdzeniach i na 4Ghz na poprzedniej stronie jak byk widać że to silniki gry a nie sterownik. dwa rdzenie 2.66 na co dzień Edytowane 12 Września 2010 przez Maxforce 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sPiDeK Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) leven, maxforce: podajcie jakie macie core clock i shader clock w tych testach. Zobaczcie jakie są u mnie przy bc2, mafii a metro. Ja rozumie, że będę miał mniejszą wydajność na 2 rdzeniach niż 4rech, ale bez przesady nie o ponad 50%. Pewnie porównując fpsy z metro między wami miał bym zaledwie kilka procent mniej. Według mnie to coś tu jest jednak nie tak i nie powinno tak być. Z tego wychodzi, że przy dwóch rdzeniach lepiej kupić radeona bo 460 zachowuje się jak 9800gt max przy takiej konfiguracji. Edytowane 12 Września 2010 przez sPiDeK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) Problem to sterownik nie musisz sie ze mna zgadzac , gdyby to byla winy gry , mialbys napisane w readme od sterow , ze to wina gry i trzeba czekac na patch. Problem z uzyciem gpu/cpu takze wystepuje na platformach z 4jajkowcami , 260.xx poprawili nieco sytuacje , ale nadal nie jest idealnie. Przy okazji popsuli inne rzeczy , mowiac krotko robi sie z tego amd/ati. @leven jezeli jest blad w sterach , moze jedynie dotyczyc konkretnej konfiguracji cpu/mobo/gpu. Nie raz sie spotkalem z taka sytuacja , ze na innym mobasie i cpu dany problem nie wystepowal. @maxforces poczytaj na guru3d/nvidia forum , ze sporo osob pomimo 4jajek maja sporo problemy w tej grze i wlasnie stery 260.xx poprawily sytuacje , ale nadal nie jest tak jak powinno. Edytowane 12 Września 2010 przez sideband 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leven Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) No Sideband, wszystko cacy ino dla czego ja mam praktycznie wykorzystanie gpu na poziomie 99 % ? Myslisz, ze platforma ma cos do tego ? Edytowane 12 Września 2010 przez leven Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxforce Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) Problem to sterownik nie musisz sie ze mna zgadzac , gdyby to byla winy gry , mialbys napisane w readme od sterow , ze to wina gry i trzeba czekac na patch. Problem z uzyciem gpu/cpu takze wystepuje na platformach z 4jajkowcami , 260.xx poprawili nieco sytuacje , ale nadal nie jest idealnie. Przy okazji popsuli inne rzeczy , mowiac krotko robi sie z tego amd/ati. w przypadku BC2 nie zgadzam się 1000%, wcale się nie dziwie jak ktoś ma e5200 nie ma wykożystania czy na procku 2.66 też nie ma 100%. Gra kocha procesor jak i rdzenie i sterownik tego nie poprawi. Co dowodem jest to że w tej grze przy GTX480 wystarcza już 3.2Ghz na intel 4 jajka podsumowujac to co niżej 2.66@gtx480 wykorzystanie 85% przy GTX460 było by 100% wykorzystania na dwóch rdzeniach i na 4Ghz na poprzedniej stronie jak byk widać że to silniki gry a nie sterownik. dwa rdzenie 2.66 na co dzień gdzie tu sterownik to silnik gry Jest to o tyle ciekawe że jak badzałem tą grę na wielordzeniowośc na HD5870 zachowywało się identycznie, to w podsuwamoiu można napisać nie ma producenta co ma dobre stery pod ta grę(błąd)--silnik gry. Sterownik wszystkiego nie załatwi wiec się nie dziw, jak widać wszystko ostatnio zwalać na sterownik graficzny a zapomina się o doborze grafiki do CPU i tłumaczy się sterownikiem. Wcale się nie dziwe że dokładnie tego nie możesz sprawdzić w BC2 na 5200. Edytowane 12 Września 2010 przez Maxforce 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leven Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 leven, maxforce: podajcie jakie macie core clock i shader clock w tych testach. Zobaczcie jakie są u mnie przy bc2, mafii a metro. Ja rozumie, że będę miał mniejszą wydajność na 2 rdzeniach niż 4rech, ale bez przesady nie o ponad 50%. Pewnie porównując fpsy z metro między wami miał bym zaledwie kilka procent mniej. Według mnie to coś tu jest jednak nie tak i nie powinno tak być. Z tego wychodzi, że przy dwóch rdzeniach lepiej kupić radeona bo 460 zachowuje się jak 9800gt max przy takiej konfiguracji. To nie szkodzi, ze masz oryginalne taktowania karty. Tu chodzi o jej ograniczanie przez cpu jak mysle. U mnie mam na stale 900/1800/2200. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 Sprawdziłem też użycie GPU w Fallout 3, i jest dokładnie ta sama sytuacja, praktycznie cały czas między 40 a 60% i częste spadki poniżej 60 FPS (Ultra w 1360x768), czego absolutnie nie było na GTX 260. Gra wykorzystuje tylko dwa rdzenie (na quadach nawet lubi się wieszać). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leven Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 Zasysam demko fallout 3 i zobacze jak u mnie. Powiedz no Harry, co to masz za procesor, bo ja takiego nie znam :D Gdzies sie juz pytalem, ale nie umiem tego odnalesc :rolleyes: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sPiDeK Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) Harry Lloyd używa mocnych argumentów. Dla mnie coś jest skopane i tak. Przewertowałem cały wątek na nvidii i na szczęście jest kupa osób nie zadowolona z gtx 460 z powodu takich problemów. Zrobiłem test na tv full hd i wydajność jest identyczna jak na 1280x1024 ani klatki mniej. Screen wygląda tak: Już wiem czemu miałem niższe wyniki w mafii 2 porównując do gts 250;/ Edytowane 12 Września 2010 przez sPiDeK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leven Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 Harry Lloyd używa mocnych argumentów. Dla mnie coś jest skopane i tak. Przewertowałem cały wątek na nvidii i na szczęście jest kupa osób nie zadowolona z gtx 460 z powodu takich problemów. Zrobiłem test na tv full hd i wydajność jest identyczna jak na 1280x1024 ani klatki mniej. Screen wygląda tak: Kurcze widac, ze nie koniec brazu (rozdzialka) decyduje o wydajnosci karty, tylko jej praca na pol gwizdka. Tutaj trza szukac przyczyny a nie w karcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxforce Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) Sprawdziłem też użycie GPU w Fallout 3, i jest dokładnie ta sama sytuacja, praktycznie cały czas między 40 a 60% i częste spadki poniżej 60 FPS (Ultra w 1360x768), czego absolutnie nie było na GTX 260. Gra wykorzystuje tylko dwa rdzenie (na quadach nawet lubi się wieszać). iPresentinterval zmień na 0 w pliku ini i masz po problemie,gra ma cap to samo masz w assassin2 żebyś nie szukał C:\Users\Maxforces\Documents\My Games\Fallout3 Edytowane 12 Września 2010 przez Maxforce 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) Sterownik wszystkiego nie załatwi wiec się nie dziw, jak widać wszystko ostatnio zwalać na sterownik graficzny a zapomina się o doborze grafiki do CPU i tłumaczy się sterownikiem. Wcale się nie dziwe że dokładnie tego nie możesz sprawdzić w BC2 na 5200. Jakby gra dzialala tak samo na xp i win7 to bym sie nie klocil , ile razy trzeba powtarzac , ze nv ma nagminne problemy w grach gdzie istotny jest proc pod vista/win7. Tak bylo od zawsze i nadal jest to samo. Zwisa im ten problem i tyle. Ten problem na ati jest znacznie mniej dokuczliwy , poza niektorymi wyjatkami np. shift. Niedlugo zmiana proca , ale nie licze by zaleznosci xp/win7/sterowniki ulegly zmianie , skoro 2.6ghz a 4.1ghz nie ma zmian , wiecej kaszy czy 4jajka w niczym nie pomoga. Czy chcesz czy nie nv nigdy nie mialo dobrych sterow pod viste/win7. @down powinno byc sporo lepiej , ale nie wiem jak bedzie na 25x.xx i 460gtx , a cofnac sie do 19x.xx nie mozesz , bo te stery nie maja wsparcia 460gtx. Edytowane 12 Września 2010 przez sideband Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sPiDeK Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 sideband: mówisz, że na xp będzie dobrze ?? Mam na drugim dysku xp więc mógł bym sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 I co to niby miało dać? Jest dokładnie tak samo. Vsync off, jest 64/65 FPS normalnie idąc sobie po mapie, do tego spadki do 50-pare, patrząc w niebo jest 80-kilka. W GTA IV dokładnie to samo. Owszem gra wykorzystuje więcej rdzeni, ale jakim cudem w każdej grze DX9/DX10 jest dokładnie ta sama sytuacja - 40-60% obciążenie GPU. Sorry, ale to nie jest normalne. Zaraz odpale DiRT 2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxforce Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 Jakby gra dzialala tak samo na xp i win7 to bym sie nie klocil , ile razy trzeba powtarzac , ze nv ma nagminne problemy w grach gdzie istotny jest proc pod vista/win7. Tak bylo od zawsze i nadal jest to samo. Zwisa im ten problem i tyle. Ten problem na ati jest znacznie mniej dokuczliwy , poza niektorymi wyjatkami np. shift. rozmowa się toczy cały czas o Dx11 i problemów z tym związanych, masz u góry ładnie pokazane na różnych ustawieniach procesora, wiec co ma do tego XP jak byk widać że nie wina sterownika w dx11. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sopi123 Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 Imageshack - beztytuuwwb.png Jest to dobrze ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leven Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 Jezu ja tego demka (follout 3) nie umiem uruchomic :lol2: Co za crap (bez obrazy). Harry, sciagnij i zapusc tescik "stone giant". Procesor tam bardzo slabo uczestniczy, wiec nie powinien ograniczac karty. Przy okazji zobaczysz jak ladnie to wyglada :D Download Stone Giant DX11 Demo | techPowerUp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sPiDeK Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) Imageshack - beztytuuwwb.png Jest to dobrze ?? Poczytaj dobrze ostatnie dwie strony. Smarki dobrze działają jak i metro. leven ja też sprawdzę. Właśnie ssam. Po tym teście włączam xp. Edytowane 12 Września 2010 przez sPiDeK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxforce Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) I co to niby miało dać? Jest dokładnie tak samo. Vsync off, jest 64/65 FPS normalnie idąc sobie po mapie, do tego spadki do 50-pare, patrząc w niebo jest 80-kilka. gra ma cap i tak samo nie wieże że na GTX260 nie spadało ci poniżej 50 bo spadało. To daje że powinieneś mieć mniejszy spadek w min FPS. Możesz też ustawić na stałe 40-45 FPS i będziesz miał płynność. Z tą grą od samego początku były problemy tamat na forum o optymilizacji tej gry raczej jest. Edytowane 12 Września 2010 przez Maxforce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) rozmowa się toczy cały czas o Dx11 i problemów z tym związanych, masz u góry ładnie pokazane na różnych ustawieniach procesora, wiec co ma do tego XP jak byk widać że nie wina sterownika w dx11. Bo problem ma miejsce w innych trybach dx9/dx10 , dx11 to ci grafe jedynie dociazy i nic poza tym. Problem dotyczy takze gt200 , a tutaj nie wlaczysz dx11 :wink: " We are still working on this issue. Unfortunately our next beta driver which will be released very soon will not provide any better performance with BF: BC2 as it does not contain any BC2 specific fixes but we hope to have a resolution soon. NVIDIA Forums Technical Advisor" Edytowane 12 Września 2010 przez sideband Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leven Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 Imageshack - beztytuuwwb.png Jest to dobrze ?? Jest dobrze. Widac, ze grafika jest dobrze obciazona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxforce Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 Bo problem ma miejsce w innych trybach dx9/dx10 , dx11 to ci grafe jedynie dociazy i nic poza tym. Problem dotyczy takze gt200 , a tutaj nie wlaczysz dx11 :wink: a teraz cofnij się na poprzednią stronę i oczym my rozmawiamy. Aż chyba wyciągne drugiego kompa z XP i 7 sprawdze na karcie tylko z dx10. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toms83 Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 Bosz, co to się zaczyna dziać. Żeby dobrze gierka chodziła, najpierw trzeba zmienić sprzęt, dobrać idealnie poszczególne elementy a na końcu i tak się okaże że coś się pier... psuje. :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sPiDeK Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 Ok jestem po teście leven. Pięknie obciążone gpu. Demko chodzi idealnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leven Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) Ok jestem po teście leven. Pięknie obciążone gpu. Demko chodzi idealnie. Tak, ale zobacz jak u Ciebie procesor musial sie nameczyc, zeby dac papu karcie a jak u mnie. Jeszcze troche wiecej by program wyciagnal z procesora i karta stracilaby na wydajnosci. A demko jest zacne... juz dziesiatki razy je ogladalem i zawsze jest sliczne :D Jakis nowy silnik wykombinowali i cale te dx11 chodzi elegancko. Edytowane 12 Września 2010 przez leven Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 12 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2010 a teraz cofnij się na poprzednią stronę i oczym my rozmawiamy. Aż chyba wyciągne drugiego kompa z XP i 7 sprawdze na karcie tylko z dx10. A sprawdzaj , kto ci broni :wink:. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...