Skocz do zawartości
Mhrok

SSD na system i programy - wybór.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zamierzam kupić SSD na system i trochę programów z miejscem na malutką partycję na linuksa. Zapewne do czegoś takiego będzie przydatny dysk ~100GB albo więcej. Z rzeczy sprzętowych, dysk będzie podłączony do kontrolera z płyty głównej Asus Striker II Extreme, czyli SATA II. Mam do wydania 400-500zł. Zależy mi na wydajności, ale warto wziąć pod uwagę wąskie gardło w postaci SATA II. Nadmienię, że w jakiejśtam przyszłości planuję zmianę płyty głównej. I taka moja zagwozdka: Jakbym kupił dwa tańsze dyski i połączył je w RAID 0, nie polepszyłoby to wydajności z racji użycia dwóch portów SATA?

 

Absolutnie nie znam się na dyskach SSD, tyle co mi pierwsze rzuciły się w oczy:

Intel SSD 330 120GB 415zł

Kingston V+200 120GB 370zł

Crucial M4 128GB 425zł

Goodram 120GB 429zł

 

Powiem szczerze, że nawet nie wiem któy kontroler jest lepszy...

Edytowane przez Mhrok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.purepc.pl/topic/270332-wszystko-o-ssd-faq-1-strona/

 

Poczytaj tutaj. @rafa się produkuje i aktualizuje to warto skorzystać. Po przeczytaniu możesz dopiero zadać pytanie ;)

A tym, że masz SATA2 się nie przejmuj. To co w SSD się liczy to czas dostępu, a nie transfery liniowe. Nie wiem do czego wykorzystujesz kompa, ale RAID pod tym względem nie da Ci poprawy, a problemy(jak brak TRIM) jak najbardziej ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj tutaj. @rafa się produkuje i aktualizuje to warto skorzystać. Nie wiem do czego wykorzystujesz kompa.

 

Komputer używany jest przeze mnie do gier i czasem coś podłubię w Autocad czy 3ds max. Z tego co widzę to z tych co wymieniłem to na intela i Cruciala warto zwrócić uwagę, oba są w podobnej cenie w wersji 120GB, da się jeszcze znaleźć OCZ w takie cenie ;)

Tylko który będzie najlepszy?

Udostępnij tę odpowiedź