Skocz do zawartości
kerasasnox

RTX 2070 po serwisie (wymieniony procesor-ponownie trup-ponowna naprawa wymiana pamięci oraz dogrzanie procesora)

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

Nie bede komentowal procedury zakupy czesci do calego kompa z morele bo to ponizej dna, zapokowanie, wysylka, zakup az po reklamacje.

Do rzeczy...RTX 2070 zmarl po 14 dniach,artefakty itp itd.

Wrocil po naprawie po 2 tyg i teraz mam pytanie.Jest to moja wlasnosc i nie chca mi udzielic informacji co dokladnie zostalo naprawione ?

Jest to dla mnie dosc istotne bo jesli tam padly kosci pamieci to jest powazna wada i nie chcialbym posiadac takiej karty.

Kojarzycie nawet juz tak z ciekawosci co jest naprawiane w kartach ? wgrywaja nowy firmware ? czy karta moze miec obnizone zegary po takim serwisie ?

Dodam, ze karta wrocila i wszystko dziala bez zarzutu ( do czasu zapewne )

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli padła po 14 dniach, powinni wymienić na nowy egzemplarz (wada fabryczna).

Staraj się o wymianę, jeśli została tylko 'naprawiona' to równie dobrze może paść za kolejne 14 dni.

Zegary możesz sprawdzić w jakimś programie do OC porównując do danych z internetu / na pudełku.

 

Btw. jesteś pewny, że zasilacz dawał radę z tą kartą? :)

Edytowane przez kyranoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasilacz seasonic gold 550 w  zgodnie z tym co sugeruje producent.

Sprawdzalem pobor i caly zestaw dobija do 400 max.

Reklamowalem z tyt.rekojmi i zaznaczylem wymiana na nowy albo zwrot towaru...

Oni sami podjeli decyzje o naprawie, jednak rozmawialem z znajomym prawnikiem i jesli wada nie byla znaczaca i moga Ja naprawic to wcale nie musza Ci dawac nowej karty.

Jednak teraz gdy juz zlozylem pierwsza reklamacje z tyt.rekojmi i ponownie cos sie stanie to juz nie maja wyboru i musza dac nowy towar.

Wracajac do topiku...na czym polegaja takie naprawy karty ? karta miala artefakty itd i nagle wraca cala zdrowa ? i dlaczego nie jestem poinformowany co zostalo w karcie naprawione...

ps.wczoraj po oc scanerze wszystko wyglada bardzo dobrze...dobija 1950 mhz jesli gra tego potrzebuje, no ale wczesniej tez wszystko bylo dobrze.

 

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz co, to byl typowy zgon...na forum nvidi taki problem wystapil u okolo 1200 osob...

Po zainstalowaniu nowych sterow nagle karta oszalala, rozowe paski itd.Robilem DDU,nowy windows itd.

Po odinstalowaniu sterownikow na bazowych windosowych wszystko dzialalo.

Mam wrazenie, ze ta karta i tak zdechnie a najgorsze, ze na rynku obecnie nie ma alternatywy...1080 juz nie ma ;/

Aha...po wgraniu nowego,widowsa i sterownikow karta dzialala przez 10 min czasami nawet 50 min ale zawsze resecik,potem paseczki i tyle.

Temperatury ma mega niskie zawsze cos okolo 50 albo ponizej, w spoczynku 27-30

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Firedash napisał:

@kyranoth A skąd taka ciekawostka, że powinni wymienić a nie naprawić? Wymieniają dopiero jak naprawić się nie da.

Nie wiem jak to wygląda na morele, ale według praw konsumenta, kupujący ma prawo zażądać nowego produktu w przypadku wad fabrycznych (do 30 dni od daty zakupu), a sklep musi to spełnić. 

Co innego gdyby sprawa zaistniała ~rok od zakupu, wtedy w przypadku braku możliwości ściągnięcia karty nie ma możliwości wymiany. Ale wtedy jeśli nie ma możliwości naprawy, muszą oddać pieniądze za sprzęt (w ramach gwarancji) lub zaoferować alternatywę, nawet jeśli miałaby to być nowsza generacja.

@kerasasnox w takim razie wygląda to na wadę fabryczną, bezsprzecznie. Kartę kupiłeś jako nową? Masz gwarancję nvidii - nie tylko rękojmię. Załatw gwarancje u źródła, zamiast przez sklep.

Swoją drogą, jeśli naprawa została zrobiona przez serwis Nvidii - musisz otrzymać dokumentację przeprowadzonej naprawy. A jeśli sklep naprawił sobie samemu, to jest to pogwałcenie warunków gwarancji - możesz zwrócić towar.

Edytowane przez kyranoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze lepiej korzystac z rekojmi a nie gwarancji producenta ! przysluguje Ci wiecej praw no i w przypadku kolejnej reklamacji nie maja wyjscia i musza sie zgodzic na twoje rozwiazanie.

Nie maja prawa do wymiany karty naprawde, przeooralem caly internet rozmawialem z kolega ktory pracuje w dziale reklamacji jednej z duzych firm.

Jesli ktos sie zna z pkt.technicznego na naprawach kart graficznych i moglby mi troche rozjasnic temat naprawy bede wdzieczny za info :)

 

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku rękojmi to kupujący wybiera, czy chce mieć produkt naprawiony, wymieniony, czy chce zwrotu ceny.

Masz rację, w przypadku gwarancji to gwarant (producent) ustala co robi - czy naprawia, czy wymienia. Ale w przypadku rękojmi to sam kupujący wybiera jaki jest lepszy dla niego sposób.

..........................

Rękojmia oznacza odpowiedzialność sprzedawcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną lub wadą prawną zakupionego towaru. Klient może żądać od sprzedawcy:

bezpłatnej naprawy,

wymiany towaru na nowy,

obniżenia lub zwrotu ceny.

To kupujący wybiera, czy woli, aby daną rzecz naprawić, czy wymienić na nową, a wybór ten jest wiążący dla sprzedawcy. Jeśli jednak okaże się, że naprawa lub wymiana rzeczy jest niemożliwa lub zbyt kosztowna, to można żądać zwrotu ceny za towar (czyli odstąpić od umowy). Jednakże zwrot ceny jest zawsze wariantem ostatecznym - jest to uprawnienie przysługujące tylko wtedy, jeśli sprzedawca nie będzie mógł spełnić pozostałych dwóch możliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z linku który wysłałeś:

W sytuacji wystąpienia wady konsument może złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań:

wymiany towaru na nowy;

naprawy towaru;

obniżenia ceny;

odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.

Wybór żądania zależy od konsumenta. Jeżeli przedsiębiorca nie zgadza się z tym wyborem, może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, ale musi się to odbywać w ramach przesłanek dozwolonych prawem. Pod uwagę mogą być brane następujące okoliczności:

łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru;

charakter wady – istotna czy nieistotna;

to, czy towar był wcześniej reklamowany.

 

Miał prawo naprawić, ale powinien:

1. Poinformować Cię o tym.

2. Uzyskać Twoją zgodę na takie rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz racje co do ponizszego i dlatego to mnie ostro wkurw...

Miał prawo naprawić, ale powinien:

1. Poinformować Cię o tym.

2. Uzyskać Twoją zgodę na takie rozwiązanie.

Jednak co do wymiany/naprawy nadal

"w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów – np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości "

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kerasasnox napisał:

w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów – np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości "

To raczej stosowane jest jeśli kupisz gotowy komputer, zepsuje się same GPU, a żądasz wymiany całego komputera. Nie ma to nic do rzeczy w przypadku uszkodzenia 1 części którą reklamujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do artefaktów, to nie pamięci się przegrzewały co było powodem błędów? Źle zamontowane chłodzenie które może poprawili? Nie znam się na tym, tak tylko strzelam. Najczęściej artefakty wynikają z powodu wadliwych pamięci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kerasasnox napisał:

no dziwne, ze nie chcieli mi powiedziec co zostalo naprawione, a jest to moja wlasnosc i mam raczej prawo to wiedziec.

Niestety mam przeczucie, ze w xkomie czy innym bedzie podobne traktowanie...

W moim przypadku X-Kom wypada o niebo lepiej. Reklamowałem sprzęt, który miał ponad rok, zwrócili mi pieniądze i kupiłem nowy sprzęt tego samego dnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie podali odpowiedz....i w tym momencie powinienem isc dalej, poniewaz jest to znaczaca naprawa.

W karcie padl procesor, to juz jest przeginka.

 

Od: Wojciech Wiel....TL DOR#1

Data: 2019-03-14 14:39:28

Odpowiedź ze sklepu

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 431659

Drogi Kliencie,
W produkcie zostały wymieniony procesor karty.

Pozdrawiam, 
Wojciech Wie....
Specjalista ds. obsługi Reklamacji
Grupa Sklepów Morele.net Sp. z o.o.

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 4 dniach dzialania karta znowu padla...nie kupujcie tego scierwa.

Jesli komus to pomoze moja zostala wyprodukowana 1811(z numeru seryjnego) seria produkcji  602-v373

Teraz czekam tylko na zwrot pieniedzy bo karty ani nowej ani naprawianej nie przyjme.

Najgorsze jest to, ze nie ma za bardzo w czym wybierac obecnie ( brak kart amd )

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kerasasonx: też mam problem z moim RTX 2070 od gigabyte, chociaż po ostatniej aktualizacji sterowników artefakty ustały ale nie do końca. Czasami się pojawią ale restart gry zazwyczaj pomaga. Nie wiem co w tej sytuacji teraz robić czy oddawać ja na gwarancje hmm... karta zaczęła tak samo jak u Ciebie świrować po dwóch tygodniach od zakupu nawet trochę szybciej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Start zaplaciles 2500 tys zl...oddawaj im karte tylko z tyt.rekojmi.

Karta ma dzialac to nie jest lizak za 1 zl poza tym twoja karta bedzie zdychac powoli zapewne az padnie do konca.

Przeooralem juz calego redita, rozmawialem z ludzmi ktorym padly 3 karty pod rzad...

U mnie zaczelo sie za kazdym razem od tego ze wywalilo Apexa do pulpitu i od tej pory wszystko zaczelo sie sypac...

Tak to wygladalo po pierwszym trupie https://imgur.com/a/SilbuHX

Tak to wyglada po ich reballingu karty :  https://imgur.com/a/fjGpJfv

Co najlepsze MORELE usunelo wszystko negatywne komentarze pod tym modelem karty ;)

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, u mnie to był ewidentny problem z chłodzeniem grafikii. Ustawiłem ręcznie jak mają chodzi wentylatory na karcie graficznej to nawet ją jeszcze podkręciłem +215 na core i +600 na pamięciach i lata aż miło. Utrzymuję temperatury 60-65.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W karcie wymienili juz procesor---padla po 4 dniach.

Teraz informuja, ze wymienili pamieci i dogrzali procesor....

Kopara opada...oczywiscie nie chca wydac nowej karty ani pieniedzy...

Z tego co poczytalem to taki zabieg dogrzewania dziala tymczasowo 1-3 miesiace i ogranicza żywotność karty.

Wiecie jak z nimi teraz postępować ? trzeba brac prawnika ? ktoś miał podobną sytuacje ?

Zapłaciłem 2500 tyś za karte w której wymieniono : procesor,pamieć i upieczono styki...

 

Data: 2019-04-02 14:20:12

Odpowiedź ze sklepu

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 442781

Drogi Kliencie,
Uprzejmie informujemy, iż producent naprawił towar tym razem po przez wymianę pamięci oraz dogrzanie procesora. Jest on w pełni sprawny i dnia wczorajszego wyjechał do naszej centrali.
Po odbiorze niezwłocznie przekażemy go do państwa i mamy nadzieje, że zgłoszenie jeszcze w tym tygodniu zostanie zamknięte.
Dziękuję za kontakt.

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do zamkniecia , dostalem nowa karte.

Na przyszlosc po konsultacji z prawnikiem....nigdy nie podawajcie takiego sposobu rozwiazania sprawy " zwrot pieniedzy lub wymiana towaru na nowy"

Stwierdzenie "lub wymiana towaru na nowy " w naszym prawie...pozwala na nieograniczona ilosc napraw poniewaz naprawa jest tansza niz wydanie nowego towaru, zawsze nalezy pisac "zwrot pieniedzy"

Moze komus sie przyda...

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej wszystkim, jakoś miesiac temu kupiłem dość mocny (pod względem ceny również) komputer na morele, no i niestety przypadło na karte rtx 2070 gigabyte oc, która jak możecie się domyślić z dniem dzisiejszym padła. spaceinvadery, solid one-colored screeny, etc. Czy mogę zażadać zwrotu całej kwoty pieniędzy? nie chcę bawić się w wymienianie, naprawianie, bo każdy wie do czego to będzie prowadziło. Z góry dzięki za odpowiedź!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ze karta padla to wina Gigabyte a nie sklepu nie mniej jednak warto wystosowac ladnie sformulowana "zjebke" ze wydales fure pieniedzy i nie spodziewales sie ze czeka cos takiegk zaznacz ze oczekujesz zwrotu calej kwoty za komputer, a jak nie to maja zamienic gpu na RTX 2070 od innego producenta np. Zotac Amp, Palit Game Rock czy Asus Rog. Jest szansa, ze jak puscisz tak to wrzuca ci tam najtansza z wymienionych zeby sie nie uzerac.

Ps: sorki za brak pl znakow, ale pisze z telefonu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...