Lazerhawk Posted July 13, 2020 Report post Posted July 13, 2020 (edited) Cześć, Potrzebuję mieć kontrolę nad przekierowaniami portów, niestety polityka Vectry wyklucza jakąkolwiek ingerencję w ustawienia dostarczonego przez nich sprzętu (technicolor TC7230), a jedyna opcja odblokowania portu to przejście w tryb bridge. Niestety w tym trybie tylko dwa urządzenia mogą korzystać z sieci WiFi, a ponieważ prowadzę przy domu również biuro, toteż zapotrzebowanie na sieć jest zazwyczaj większe. Dlatego potrzebuję rozjaśnienia jednej kwestii - czy jeżeli dokupię dodatkowy router i podłączę go do urządzenia z Vectry pracującego w trybie bridge, to czy uzyskam tym samym normalne rozsyłanie sieci WiFi w domu dla wszystkich użytkowników, przy okazji zachowując możliwość korzystania z otwartych portów? Docelowo zastanawiam się nad takim urządzeniem (https://www.x-kom.pl/p/551255-router-tp-link-archer-c80-1900mb-s-a-b-g-n-ac-dualband.html), aczkolwiek nie upieram się, czy jest to najlepszy cenowo-jakościowy wybór. Edited July 13, 2020 by Lazerhawk Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Zabuza Posted July 13, 2020 Report post Posted July 13, 2020 Jeśli bedziesz routował z swojego routera - jak opisujesz - to tak. Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazerhawk Posted July 13, 2020 Report post Posted July 13, 2020 Jak rozumiem w takim przypadku schemat połączenia powinien wyglądać następująco: INTERNET --> ROUTER VECTRA (tryb bridge) --> WŁASNY ROUTER --> PC (podpięty kablem ethernet) + reszta urządzeń korzystających z WiFi W takim wypadku z poziomu mojego routera mogę zamykać i otwierać porty których potrzebuję? Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Markus1 Posted July 13, 2020 Report post Posted July 13, 2020 Czysto teoretycznie tryb bridge oznacza mniej więcej tyle, że ich urządzenie staje się przezroczyste i wszystko zależy od ustawień zewnętrznego routera. Ich modemo-router staje się tylko modemem. Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonusso3 Posted July 14, 2020 Report post Posted July 14, 2020 Też mam Vectre i też mnie irytował brak kontroli. 11 godzin temu, Lazerhawk napisał: Niestety w tym trybie tylko dwa urządzenia mogą korzystać z sieci WiFi, a ponieważ prowadzę przy domu również biuro, toteż zapotrzebowanie na sieć jest zazwyczaj większe. Po co przepiąłeś w tryb bridge? Możesz mieć 2 urządzenia ze stałym IP przypisanym do ich urządzenia (po mac w trybie bridge). Ja mam zrobione tak: Wyłączasz WIFI w ich urządzeniu (ważne! inaczej będziesz dzwonił żeby wywalili MAC i nic innego nie podepniesz pod router). Na ich stronce przepinasz router w trybie bridge i po restarcie podpinasz swoje urządzenie i masz pełną kontrolę. 10 godzin temu, Lazerhawk napisał: W takim wypadku z poziomu mojego routera mogę zamykać i otwierać porty których potrzebuję? Tak, możesz. Wszystko przejdzie przez router od Vectry i zatrzyma się na Twoim. Masz też dostęp po publicznym IP. 1 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazerhawk Posted July 16, 2020 Report post Posted July 16, 2020 Kupiłem Archera C80, podpiąłem wszystko, skonfigurowałem, na technicolorze Vectry wyłączyłem WiFi i zostawiłem w trybie bridge. Internet jest, WiFi działa, ale wszystkie skanery portów pokazują mi że mam je zamknięte. Mimo ustawionych przekierowań. Vectra twierdzi, że nie blokuje przy takich ustawieniach, jak powyższe, żadnych portów i że kwestia leży po mojej stronie. Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Zabuza Posted July 16, 2020 Report post Posted July 16, 2020 (edited) Zobacz czy nie masz przydzielonego adresu z puli współdzielonej (CG-NAT) i trzeba im truć dupę, żeby przydzielili publiczny adres IP..... W sumie napisz czy ci się zaczyna od 100.... jak tak to truj im dupę. Ostatnio z kumplem gnębię ten temat .... P.S. Zresetuj modem do fabrycznych i odłacz na 5 min Edited July 16, 2020 by Zabuza Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
kpodh Posted March 25, 2021 Report post Posted March 25, 2021 (edited) sorry za archeologa, ale Zabuza udało Ci sie coś wywalczyć? Bo ja jestem po 5tym telefonie do vectry, w którym dostaje kolejne pokrętne odpowiedzi jak uzyskać publiczny IP i żadna nie pomaga. Jedyna jakiej nie udało mi się wykonać to "skoro komputer nie dostaje publicznego IP to trzeba wymusić to prywatnym routerem" - nie mam pojęcia jak bym miał to wymusić. Edited March 25, 2021 by kpodh Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
orlontko Posted March 25, 2021 Report post Posted March 25, 2021 odpisze za @Zabuza, oczywiście że sie udało. Jednak pytanie umowę masz podpisaną z Vectra Czy MM (ta sama firma, ale zupełnie inne podejście do publicznego IP)? Oraz drugie jaki masz modemorouter od nich ? Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
kpodh Posted March 25, 2021 Report post Posted March 25, 2021 (edited) Technicolor_cga2121 z wylaczonym radiem 2.4 i 5 oraz przestawiony w tryb BRIDGE. Umowa z Vectra. Edited March 25, 2021 by kpodh Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
orlontko Posted March 25, 2021 Report post Posted March 25, 2021 Na 5 min odepnij technicolor od prądu i od swojego ax1500. Podepnij po 5 min sprawdź wtedy mi też od strzała nie przestawił sie w tryb Bridge :) Radio wyłączone i Tryb Bridge ustawiony w swoim profilu kilenta Vectry ? Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
kpodh Posted March 25, 2021 Report post Posted March 25, 2021 (edited) Że jest w trybie bridge widać tylko wtedy jak włącze radio (taki super panel), ale jest. Modem odłączałem też już od prądu, nic to nie pomogło 😞 Może spróbuje odłączyć go na całą przyszłą noc 😉 Edited March 25, 2021 by kpodh Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
orlontko Posted March 25, 2021 Report post Posted March 25, 2021 Widzę :) chciałem sie upewnić ponieważ infolinia rożne cuda potrafi przez tel przedstawiać. Próbuj dalej ja pamiętam ze u mnie chyba za 5 lub 6 próba dostałem publiczne IP . Jak go podpinasz po tych 5 min daj mu z 10min pracować.... niestety ciężko zapłauje ten publiczny IP. Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Zabuza Posted March 25, 2021 Report post Posted March 25, 2021 @kpodh Na archerze powinienes dostac adres cos kolo 89.151.x.x Jak coś to daj na priva wiadomosc to sprawdzę Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
kpodh Posted March 25, 2021 Report post Posted March 25, 2021 To ja niestety wiem, bo wystarczy sprawdzic z jakim IP wychodze na świat. Na razie walcze z helpdeskiem vectry, bo teraz zaczeli pytac po co mi public IP, a nie udawac ze wszystko jest w porządku... Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
orlontko Posted March 25, 2021 Report post Posted March 25, 2021 odpinaj i podpinaj urzadzenia i tak do skutku musi wkoncu załapac publiczne ip . Od pomocy tehcniczje vectry nic nie uzyskasz po za zgłoszeniem awarii :) Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Zabuza Posted March 25, 2021 Report post Posted March 25, 2021 9 godzin temu, kpodh napisał: To ja niestety wiem, bo wystarczy sprawdzic z jakim IP wychodze na świat. Na razie walcze z helpdeskiem vectry, bo teraz zaczeli pytac po co mi public IP, a nie udawac ze wszystko jest w porządku... Teoretycznie masz IP publiczne... Przede wszystkim co chcesz zrobić? Jeśli porty przekierować, żeby ktoś do Ciebie się połączył to niestety nie zadziała ale jeśli chcesz, żeby Ty z kimś się połączył czy tam porty przekierował do gier to się da... włączasz UPNP na routerze i wtedy działa przekierowanie portów. Jeśli nękasz ich to walcz do końca i Ci dadzą choćby kosztowało to 5 zł więcej na miesiąc lub 10 to się opłaca. Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
kpodh Posted March 26, 2021 Report post Posted March 26, 2021 Potrzebuje pelnej kontroli nad portami uslug sftp, ssh, http/https i rdp. Dam Wam znac jak to sie skonczylo. Teraz komunikacja przeszla na inne numery zamiast SK/POM/XXXX/2021 mam: Przepraszamy za utrudnienia w korzystaniu z naszych usług. Informujemy, że zgłoszenie zostało zarejestrowane, jako zlecenie serwisowe. Podejmujemy czynności niezbędne do jak najszybszego usunięcia niedogodności. Numer zarejestrowanego zgłoszenia:USTE/XXXX/2021. Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Zabuza Posted March 26, 2021 Report post Posted March 26, 2021 Jeżeli zmieniłeś w Panelu vectry na bridga. To zaloguj się do routera. Wyłącz wszystkie sieci Wifi. zakceptuje reboot, odłacz wszystko od modemu w miedzy czasie, poczekaj z min i podlacz tp-linka - zobacz adres -jak dalej z 100 to reset ustawien do fabrycznych i powinno pociagniac konfiguracje z Vectry juz z bridgem. Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...