Skocz do zawartości
slim

ATI Radeon 9500

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam od ladnie ponad 3 lat jade na 9500 PRO Sapphire z opisu. Odblokowalem biosa i wykrywa ja jako 9700 Pro, ale to oczywiscie sciema. Co fajne, to ze karta sie niezle kreci zwlaszcza na pamieciach Infineona 3.0 ;]

 

Mialem niedawno zamiar kupic jakiegos 9800 se czy cus i modowac, ale stwierdzam, ze te przerobki nie maja sensu. Jak ktos wyzej pisal, narazie ciagnie co trzeba spokojnie, a jak bedzie kasa i okazja to poprostu kupie cos nowego. pewnie gf 6800 czy cus. Bo jak widze to te mody sa takie, ze albo ci sie uda, albo skopiesz karte ;] A jesli ktos jest maniakiem starszych ati to radze dozbierac do 9700 Pro ;] albo jakiegos 9800 (byle nie SE:))

Edytowane przez Szawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde nadal mam problem. mam karte jak w podpisie i jak gram w BF2 albo most wanted to po jakims czasie sie zacina ale tylko wtedy jak wychodze do menu albo po graniu wchodze do wyboru servow, w most tez jak skoncze wyscig albo wyjde do menu. zacina sie na dobre i zmienia sie obraz co 10sec, muza tez sie tnie. zainstalowalem na nowo winde i dalej tak samo. stery mam najnowsze omegi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanko, czy "fic" robił dobre radki 9500 pro, czy może szukać innej firmy, np. szafira, albo build by ati??

FIC to malo znana firma i nie ryzykowałbym :) Dobre są Sapphire, ATI, HIS czy Hercules

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co sie orientuje to 6600 LE ma 4 potoki - jeżeli ten tez ma to każdy 9500 pro /9500 256 bitów powinien ją połknąć. W tym wypadku to karta niewiele mocniejsza, a nawet słabsza od 9600 pro/xt. Niby daja gwarancje na przeprogramowanie, ale te gwarancje to sam wiesz jakie są :wink:

Edytowane przez przemekbydgoszcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze se miec mniej potokow a byc wydajniejsze, ale jednak dla non-oc potoki sa wazne, acz jesli krecisz to jest roznie - przyklad to radeon 9600XT ktory przy dobrych wiatrach powali nawet 9500 ;]

 

fakt faktem jednak lepiej miec wiecej potokow :D

ale ja chce sprawne te potoki :(

niestety tez skusilem sie na propozycje kwm ;/ jutro dojdzie paczka to wam powiem jakie rezultaty

Edytowane przez Tomcool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze se miec mniej potokow a byc wydajniejsze, ale jednak dla non-oc potoki sa wazne, acz jesli krecisz to jest roznie - przyklad to radeon 9550 ktory przy dobrych wiatrach powali nawet 9500 jak ktos sie bedzie bal krecic tego 9500 :P

9500 4 potoki 128 bit tak 9550 po oc może być mocniejszy, ale już w żadnej innej konfiguracji :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie jeszcze 1 rzecz. czy jest konieczne podłączenie do 9500 pro dodatkowe zasilanie, z molexa (poprzez przejściówke)?? niby wszystkie maja wejścia, jak to jest??

Edytowane przez przemekbydgoszcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się mówi o tych potokach ale to nic innego jak MP/s. Taki 9500 4 potoki i 128 bit | GPU 275 Mem 550(standard jak na 9500) | -> 1100 MP/s i przepustowość pamięci 8.6 GB/s. Taki 9500PRO 8 potokowy 128 bit | GPU 275 Mem 550( również standard jak na 9500PRO | -> 2200MP/s i przepustowość. Jak widać potoki daję MP/s, dlaczego?! Dlatego że jest ich dwa razy więcej i mogą wykonywać dwa razy więcej pracy. Więc róznica między kartą 9500 4 potokową 128bit i 9500 8 potokową 128bit jest nie wieksza jak 50%. 9550 OC vs 9500 PRO 8 potoków 128bit jak najbardziej jest to możliwe że 9550 może go przeskoczyć. Więc przyjmijmy że mam jakiegoś radka i ma on 8 potoków i 4000MP/s i mamy drugiego radka który ma 4 potoki i również 4000MP/s, różnica tkwi w chipie graficznym co z tego że 8 potoków skoro wydajność taka sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Techno_Boy teoretyzujesz wolno ci

 

z praktyki (patrz sig) wiem, że 9500 4 potokowy na szynie 256 bit jest szybszy niż 9550@410/510 i to jest szybszy jakieś 20-30% ( testowanie w fear -znacznie lepsza płynność wyższe fps na sprzęcie poniżej, testowane w ET to samo ) mimo że osiąga ledwie 3K w marku a 9550 3,6K a co tu dopiero mówić o OC

 

to teraz ja poteoretyzuje nie wierze w szybszą 9550 nawet z zegarami 500/700 realnie szybszą od 9500 pro 128 bit choćby dlatego że w standardzie jest 4K smarków na 9500 pro albo nieco poniżej a na 9550 wykręconej na maxa ciężko złamać tą granicę

 

btw: na allegro są radki 9500 4 potoki 256 bit po 180 zł lepszej karty za te cene nie ma żaden 9550 jej nie da rady

 

EDIT: nu tak gwara to argument hehe tylko, że niestety nie w kwestii wydajności :]

 

EdiT2: radzio nr 2 pojechał z powrotem ja czekam na kase i pewnie zapoluje na używanego 9700 :] nigdy więcej modowalnych kart!! a gościu i tak dostanie pięknego nega satysfakcja musi być :evil:

Edytowane przez Luk3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opierałem się tylko i wyłącznie na 3Dmarkach ale to nie one są najważniejsze , ja też wolabym większą wydajność w grach niz w smarkach. Ale ja i tak nie zamieniłbym swojego MSI na grzałke 9500 4potoki 256bit lub 9500 8potoków 128bit. Mam gware i jestem zadowolony.

 

btw: tak pozatym 180 zł za 9500 4 potoki 256bit to bardzo dobra cena

Edytowane przez Techno_Boy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

128 MB 256 bitów to na allegro 190-200 złoty za tyle samo mozna dostać Pro. Tylko z tymi pro jest 1 problem. Z tego co popytałem sprzedawców to chyba tylko "ktech1" sprzedaje te radki z pamięciami 3 albo 3,3 ns, reszta ma 3,6 np takie oznaczenie: HY5DU283222 F-36 218A - te 36 to ilość ns ??).

 

I sie zastanawiam czy dopłacaą do tych 3 albo 3,3 ns, (ok 50 zł) czy brać 3,6 - różnica w taktowaniu jest dosyć znaczna. Co Wy o tym myślicie??

 

 

 

btw @luk3 jak rozwiązałeś sprawę z Twoim radziem?

Edytowane przez przemekbydgoszcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"ktech1" sprzedaje po 190zł i podobno ma 3.0-3.3ns. Spytaj, ale raczej nie warto jest 1/4 ceny karty.

Ma ale na tych pamięciach są te nieszczęsne modowalne 9500 256 bitów, po takich cyrkach co tu niektórzy mieli z modami to już sam nie wiem co robić, czy brać 256 bitów i modlić sie o zmodowanie (te od "ktech1" się nie modują - przynajmniej ucziciwie napisał, za to ma ode mnie + :) ) , czy dać sobie spokój z modowalnymi i kupić Pro, od mojego radka bedzie na pewno mocniejszy.

 

Tylko czy opłaca się dokładac 50 zł to pamieci 3,3 ns, czy brać 3,6ns (różnica w standardzie dla tych pamięci to 50 Mhz, a to właśnie taktowanie pamięci daje kopa karcie, z drugiej strony to 50 dych w kieszeni, do wydania np. na browara ;) B) )

 

 

Moze ktoś ma karte na pamieciach 3,3 albo 3,6 i jak Wam sie kręcą te pamiątki??

Edytowane przez przemekbydgoszcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wam powiem ze wczoraj doszedl do mnie ten radziu 9500 modowalny

tak patrze na pamieci zanim mi sie stery sciagnely a tu 3.0 ns :D:D

potem jade juz marki, karta sie zmodowala omegami, ale w grach nie moglem testowac niestety nie mam zadnej pod reka, strasznie wolne lacze wiec nawet male demko to problem.

a nawet jak sie okaze ze jest niemodowalna bo wystepuje szachownica to ja chce te karte chociazby ze wzgledu na pamiatki :D

 

ladny zloty, cichutki wiatrak na zlotym okraglym radiatorze, pamieci ulozone w L , 256 bit

radzio narazie super

 

ale mam inny problem - takj wszyscy mowili ze miedzy agp4x a 8x jest roznica na poziomie kilku procent wydajnosci ;] hmmmmmmmmm w moim wypadku nawet jak pokrece radzia ( juz krecilem ^^ ) totalnie NIC mi to nie dalo w 3DMarku01, poprostu max dla AGP4x, a potem w marku03 daje mi tylko krecenie rdzenia, pamieci mimo ze sie kreca to nie mam przyrostu wydajnosci ;/ neistety stary ECS k7s5a zdaje sie byc wysluzony ;]

ogolnie jednak jestem zadowolony :)

te pamiatki maja taka przepustowosc jak w GF6600 GT :D lolek :D poprostu potwór :P i pomyslec ze te karty sa takie stare :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 3d2001 nie masz co sprawdzać podkręcalności bo to nie jest wymierny test, w nim duzo zalezy od procka i ramu. Możesz podkręcic karte i o 100% jednak w tym tescie nic Ci to nie da. Lepiej ściagnij 2003 i wtedy zobaczysz różnice w efektach podkręcania

 

 

 

ponawiam moje pytanie: Czy trzeba zapewnić karcie dodatkowe zasilanie (przejściówka i molex) czy wystarczy jej to co bierze z AGP???

Edytowane przez przemekbydgoszcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeden i drugi powinien być dobry jednak myslę, że te od Ati mogą być trochę lepsze :)

 

 

 

 

btw. Dziwi mnie jedna rzecz: Na allegro pratycznie wszyscy sprzedawcy sprzedają radki bez przejściówki do zasilania :blink: więc albo zostaje sie pozbyc fdd albo trzeba kupic osobno :huh:

Edytowane przez przemekbydgoszcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hahaha odlaczcie sobie FDD :P

poco to komu :PPPPP

ja juz nie uzywam ponad rok ;P

CD/DVD bardzo dobrze zastepuje ;) nawet tam gdzie mielismy tylko dyskietki startowe ;)

 

 

w kazdym badz razie mam bardzo wazne, wrecz decydujące pytanie - w jakim miejscy w Far Cry'u mozna zaobserwowac szachownice przy uszkodzonych potokach??????

koniecznie jak najszybiej chce wiedziec :D

albo moze w jakims 3Dmarku??

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...w kazdym badz razie mam bardzo wazne, wrecz decydujące pytanie - w jakim miejscy w Far Cry'u mozna zaobserwowac szachownice przy uszkodzonych potokach??????

koniecznie jak najszybiej chce wiedziec :D

albo moze w jakims 3Dmarku??...

http://duhvoodooman.com/9500mod/9500mod_2.htm

 

Dołączona grafika

 

I jeszcze coś na ewentualne błędy:

 

Q: How can I fix artifacts?

A:

 

Unfortunately there is no 100% fix for artifacts. In most cases the pipelines are simply damaged and will produce artifacts no matter what you do.

 

A few people could fix artifacts doing one or more of the following:

 

* Disable Hierarchical-Z (Use google to find an utility called "RTool")

* Force Anti-Aliasing

* Force Anisotropic Filtering

* Force 16-Bit color

 

Changing BIOS, voltages, cooling or clock speeds will not fix artifacts caused by a defective pipeline.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko dzieki, w tym miejscu napewno nie mam zadnej szachownicy,

ale,

inni pisali ze tez przeszlo im benchmarki a potem w grach mieli szachownice wiec nadal pytatnie jest aktualne acz tym razem chodzi mi tylko o gry, tak wiec: w jakim miejscu far cry moge spotkac artefakty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...