MirekPL78 Opublikowano 22 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2023 Cześć wszystkim, obecnie posiadam procesor i7-2600k podkręcony do 4.5 GHz na wszystkich rdzeniach, kartę graf. Palit GeForce RTX 3060 StormX 12GB, pamięci Crucial Ballistix Tactical DDR3 32GB 1866MHz CL9-9-9-27. Wyniki w benchmarku Metro Exodus PC Enchanced Edition: " Options: Resolution: 3840 x 2160; Quality: Extreme; Tesselation: Full; Advanced PhysX: On; Ray Trace: Ultra; DLSS: Ultra Performance; Reflections: Hybrid; Variable Rate Shading (VRS): 4x; Hairworks: On; Total Frames: 3529; Total Time: 104.3152 sec Average Framerate (99th percentile): 34.01 Max. Framerate (99th percentile): 52.07 (Frame: 268) Min. Framerate (99th percentile): 19.93 (Frame: 385) " Ile mogę zyskać zmieniając CPU np. na i9-13900k + oczywiście nowa płyta główna i nowe pamięci 32GB? Grafika i reszta bebechów pozostałyby stare. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 22 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2023 To zależy w ilu procentach obciążone jest GPU obecnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nalewator Opublikowano 22 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2023 3060 to nie jest karta do 4k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekPL78 Opublikowano 22 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2023 41 minut temu, nalewator napisał(a): 3060 to nie jest karta do 4k Do 1080p miałem Radeona HD 7850. Później był GTX 1080, na którym dało się spokojnie pograć w 4k, chociażby w Forze Horizon 4. RTX 3060 podobno jest szybszy od GTX 1080, więc chciałbym na nim też pograć w 4k - oczywiście w te tytuły, które będą grywalne - ponieważ taki akurat posiadam monitor ( SAMSUNG Smart M7 LS32BM700UUXEN 32" 3840x2160px 4 ms ). 6 godzin temu, Kyle napisał(a): To zależy w ilu procentach obciążone jest GPU obecnie. Spróbuję przy okazji zgrać i wrzucić gdzieś video z afterburnera/rivatunera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekPL78 Opublikowano 22 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2023 7 godzin temu, Kyle napisał(a): To zależy w ilu procentach obciążone jest GPU obecnie. Proszę bardzo: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekPL78 Opublikowano 22 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2023 8 minut temu, KamikazePL77 napisał(a): W 4k raczej niewiele, często wcale, jedynie jakieś nie stare strategie mogą dużo zyskać. Tak jak tu widzisz gpu idzie na 100%, nowy procek może jedynie zmniejszyć dropy 1%. Rozumiem, że ten 13900k to przemyślana decyzja i nie pod gry (4k tym bardziej)? Pod kilka maszyn wirtualnych na raz - głównie. Osobiście w gry gram sporadycznie. Kartę i monitor kupiłem, bo poprzednie pierun strzelił i się popsuły, no więc trzeba było coś szybko kupić. Co innego, że za nowego GTX 1080 dałem kiedyś 2350 zł. i chętnie wziąłbym teraz 4080, ale niestety obecna cena 4080 to jakaś czarna komedia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekPL78 Opublikowano 22 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2023 18 minut temu, KamikazePL77 napisał(a): To co ci mogę (ewentualnie) dopowiedzieć, to jak te wirtualne maszyny działają na e cores i pobór mocy. Jasne. W domu używam głównie VMWare Player i Hyper-V M$. Masz wyniki jakichś testów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 22 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2023 Godzinę temu, MirekPL78 napisał: Proszę bardzo: Jak widać obciążenie GPU jest tam często 99% - w tych miejscach wymiana CPU na szybszy praktycznie nic nie da (najwyżej kosmetyka z okazji przejścia z PCI-E 3.0 na PCI-E 4.0). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raidenorius Opublikowano 22 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2023 Ale to wszystko w tym wątku się kupy nie trzyma... granie w 34fps w Metro, w 4k... z DLSS Ultra perf... (czyli wtedy chyba jest coś ok 1080p, a w grze nawet nie da rady przeczytać listy zadań) obecnie i7 2600 i przesiadka na i9 13900k do wirtualna (jakoś teraz na i7 chyba autor działa), a pisanie o drogim RTX 4080 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekPL78 Opublikowano 22 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2023 3 minuty temu, Raidenorius napisał(a): Ale to wszystko w tym wątku się kupy nie trzyma... granie w 34fps w Metro, w 4k... z DLSS Ultra perf... (czyli wtedy chyba jest coś ok 1080p, a w grze nawet nie da rady przeczytać listy zadań) obecnie i7 2600 i przesiadka na i9 13900k do wirtualna (jakoś teraz na i7 chyba autor działa), a pisanie o drogim RTX 4080 W benchmarku 34. Po uruchomieniu gry, gdzie staruje się w tunelach jest 50-60 fps. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raidenorius Opublikowano 22 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2023 (edytowane) 11 minut temu, MirekPL78 napisał(a): W benchmarku 34. Po uruchomieniu gry, gdzie staruje się w tunelach jest 50-60 fps. Benchamark Metro jest typowym obciążeniem GPU, praktycznie bez nacisku na CPU (podczas całego runu mój R5 3600 pobierał max 37W). Ja metro przeszedłem i wiem, ze w grze są momenty, gdzie mój R5 3600 @ 4,2ghz z ram bdie (manual timings) nie dawał rady dokarmić GPU. Są to momenty z dużą liczbą postaci - np. sceny w pociągu (to najbardziej) lub jak atakujemy jakiś obóz (w szczególności pierwsza zorganizowana akcja z barką). Tam mój CPU pobiera 60-65W (dla przypomnienia w bench 35-37W). Granie w 4k, DLSS ultra perf (na którym na prawdę nie da rady odczytać niektórych napisów w grze) na RTX 3060, i7 2600, po to, by w dynamicznej grze akcji mieć 30-50fps? Jaki to ma sens? Edytowane 22 Stycznia 2023 przez Raidenorius Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekPL78 Opublikowano 23 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2023 8 godzin temu, Raidenorius napisał(a): Benchamark Metro jest typowym obciążeniem GPU, praktycznie bez nacisku na CPU (podczas całego runu mój R5 3600 pobierał max 37W). Ja metro przeszedłem i wiem, ze w grze są momenty, gdzie mój R5 3600 @ 4,2ghz z ram bdie (manual timings) nie dawał rady dokarmić GPU. Są to momenty z dużą liczbą postaci - np. sceny w pociągu (to najbardziej) lub jak atakujemy jakiś obóz (w szczególności pierwsza zorganizowana akcja z barką). Tam mój CPU pobiera 60-65W (dla przypomnienia w bench 35-37W). Granie w 4k, DLSS ultra perf (na którym na prawdę nie da rady odczytać niektórych napisów w grze) na RTX 3060, i7 2600, po to, by w dynamicznej grze akcji mieć 30-50fps? Jaki to ma sens? No więc teraz należałoby zastanowić się, czy lepiej 4k z wszystkimi detalami na max. i dlss performance, czy 1080p z wszystkimi detalami na max. i dlss off. Do tego 1080p na monitorze 4k to nie jego natywna rozdzielczość, więc monitor też musi skalować.. No i jeszcze RT można ew. wyłączyć lub zminimalizować, na GTX 1080 RayTracu nie było. 9 godzin temu, Raidenorius napisał(a): Ale to wszystko w tym wątku się kupy nie trzyma... granie w 34fps w Metro, w 4k... z DLSS Ultra perf... (czyli wtedy chyba jest coś ok 1080p, a w grze nawet nie da rady przeczytać listy zadań) obecnie i7 2600 i przesiadka na i9 13900k do wirtualna (jakoś teraz na i7 chyba autor działa), a pisanie o drogim RTX 4080 W sumie racja. jak znów Pierun j....e latem (akurat nie posiadam w domu UPS-a), to tym razem wymienię wszystko, znaczy na 13900K (czy co tam akurat będzie) z 4080 i po temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raidenorius Opublikowano 23 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2023 (edytowane) Po prostu rtx 3060 to nie karta do 4k, tym bardziej w metro exodus EE, które poza gniotami optymalizacji CDP, jest najbardziej wymagajacym tytułem a ray tracing jest obowiązkowy. Możesz iść z detalami w dół, dać rt na normal, co oznacza 1/4 rozdzielczość rt, ale i tak stabilnych 60 nie będzie, chocby, bo cpu nie da da rady w momentach, o ktorych pisałem. Co do skalowania, to skalowanie proporcjonalne pikseli, może wypaść ok. Czytaj dobrze jest skalować z 1080p do 4k, bo po prostu podwajamy piksele na szerokosc i wysokość. Gorzej np. Z 1080p do 1440p lub 1440p do 2160p. Tam pewnie dlss performance dałaby przewagę, a tak, sprawdziłbym, bo ten ultra performance to masło. Edytowane 23 Stycznia 2023 przez Raidenorius Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekPL78 Opublikowano 23 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2023 5 godzin temu, Raidenorius napisał(a): Po prostu rtx 3060 to nie karta do 4k, tym bardziej w metro exodus EE, które poza gniotami optymalizacji CDP, jest najbardziej wymagajacym tytułem a ray tracing jest obowiązkowy. Możesz iść z detalami w dół, dać rt na normal, co oznacza 1/4 rozdzielczość rt, ale i tak stabilnych 60 nie będzie, chocby, bo cpu nie da da rady w momentach, o ktorych pisałem. Co do skalowania, to skalowanie proporcjonalne pikseli, może wypaść ok. Czytaj dobrze jest skalować z 1080p do 4k, bo po prostu podwajamy piksele na szerokosc i wysokość. Gorzej np. Z 1080p do 1440p lub 1440p do 2160p. Tam pewnie dlss performance dałaby przewagę, a tak, sprawdziłbym, bo ten ultra performance to masło. To chyba zależy od tytułu, Forza Horizon 5 na ten przykład idzie trochę lepiej. Benchmark: Gra: 1 godzinę temu, KamikazePL77 napisał(a): Sry nie jestem w temacie, nie chcę robić pierwszych kroków i doradzać. Zasadnicze pytanie to na ilu rdzeniach programy te osiągają optymalną (subiektywnie) wydajność i czy warto i ile dopłacać ewentualnie. To mogę podrzucić https://www.youtube.com/watch?v=P40gp_DJk5E. Ok, dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raidenorius Opublikowano 23 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2023 15 minut temu, MirekPL78 napisał(a): To chyba zależy od tytułu, Forza Horizon 5 na ten przykład idzie trochę lepiej. Benchmark: Gra: No ok, może w tej grze jest lepiej, bo to past gen, a rt jest wyłącznie dla odbic na samochodach. W gnitach cdp jak cyberpunk czy w3 z rt, rtx 3060 ma problem zachowac 60fps w 1080p, juz nie pisząc o wydajność i7 2600 w takim cyberpunku. Do tego masz wyswietlone podstawowe klatki, a przyciecia widać na filmikach. Wiec pewnie min fps i 1% low lecą. W jakis grach 2d, jak rayman legend da rade, ale im nowszys tytyul i im więcej rt, tym słabiej. Tak samo z cpu i to niezaleznie od rozdziałki. Dla przykladu spider man remaster oblicza marryce rt na cpu i gniecie każdy cpu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekPL78 Opublikowano 23 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2023 Godzinę temu, Raidenorius napisał(a): No ok, może w tej grze jest lepiej, bo to past gen, a rt jest wyłącznie dla odbic na samochodach. W gnitach cdp jak cyberpunk czy w3 z rt, rtx 3060 ma problem zachowac 60fps w 1080p, juz nie pisząc o wydajność i7 2600 w takim cyberpunku. Do tego masz wyswietlone podstawowe klatki, a przyciecia widać na filmikach. Wiec pewnie min fps i 1% low lecą. W jakis grach 2d, jak rayman legend da rade, ale im nowszys tytyul i im więcej rt, tym słabiej. Tak samo z cpu i to niezaleznie od rozdziałki. Dla przykladu spider man remaster oblicza marryce rt na cpu i gniecie każdy cpu. Na razie chyba wystarczy. W sklepie chcieli mi wcisnąć coś takiego: https://allegro.pl/oferta/karta-graficzna-powercolor-radeon-6600-fighter-8gb-12868802764 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...