Misiu15go Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 Przecietnie samochod na biegu jałowym spala 2l/h JEchanie na 5 biegu z predkoscia 50km/h to głupota i niszczenie samochodu z taka predkoscia powinienes jechac normalnie na 3 biegu a ekonomiczna jazda to w dieslu do 2500obr a w benzynie do 3000obr Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 no widze, ze znowu koledzy nie doczytali, niszczenie silnika to butowanie go z niskich obrotow. Chodzi mi o jazde na piatce. Co jak co, ale odpowiedz juz znalazlem, nalezy jechac na granicy 2500 w przypadku tego modelu samochodu, poniewaz ma wtedy najwiekszy moment. Co do jazdy na luzie i na 5 z GORKI ! to mniejsze spalanie jest na biegu, poniewaz wtedy silnik nie pobiera paliwa. Ot i wszystko jasne :] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 Co do jazdy na luzie i na 5 z GORKI ! to mniejsze spalanie jest na biegu, poniewaz wtedy silnik nie pobiera paliwa. taaa a co zrobisz jak Ci na tym luzie z górki hamulce padną ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psychodeliczny Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 taaa a co zrobisz jak Ci na tym luzie z górki hamulce padną ??Ale bodaj "na biegu" znaczy chyba z wrzuconym biegiem, w tym wypadku piątym. Zawsze można silnikiem wyhamować... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 5 raczej nie wyhamujesz to sie zwie hamowanie silnikiem, jest taka zasada, z górki zjezdza się na takim biegu na jakim sie pod nie wyjezdzalo. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psychodeliczny Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 5 raczej nie wyhamujesz to sie zwie hamowanie silnikiem, jest taka zasada, z górki zjezdza się na takim biegu na jakim sie pod nie wyjezdzalo.No raczej, ale kto przy zdrowych zmysłach podjeżdża pod jakąś solidniejszą górkę na 5? :blink: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 chodzi o zjeżdzanie z górki :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psychodeliczny Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 chodzi o zjeżdzanie z górki :PNo to robimy redukcję i silniczek ładnie nas spowolni :D. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 (edytowane) Co do jazdy na luzie i na 5 z GORKI ! to mniejsze spalanie jest na biegu, poniewaz wtedy silnik nie pobiera paliwa. pobiera. spalanie paliwa jest podtrzymywane caly czas, a jazda na biegu z gorki daje tyle ze nie spalisz hampli jak jedziesz po gorzystym terenie. 5 raczej nie wyhamujesz to sie zwie hamowanie silnikiem,zalezy jakim samochodem :> np jak masz 10 biegow do dyspozycji to piatka wydaje sie rozsadna:P Edytowane 26 Lipca 2006 przez Gość Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 (edytowane) jeszcze daje nam to, że mamy coś w zapasie na wypadek padniecia hamulców - zawsze mozemy tym biegiem wyhamować samochod. mowimy o osobówkach :P raczej sie 10 biegów nie spotyka :> Edytowane 26 Lipca 2006 przez slavOK Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 moi drodzy panowie, wezcie wsiadzcie do swoich samochodow, znajdzcie solidniejsza gorke pod ktora wjezdza sie na trojce, a potem zjezdzajcie na trojce i na piatce. Ktora wersja jest ciekawsza? Na trojce hamujesz, na piatce zas nie, co czyni wieksza predkosc, a w dobie 4.30 za litr wykorzystywanie energii potencjalnej podczas jazdy samochodem uwazam za dobrodziejstwo. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 (edytowane) ja myśle, że to już przesadna oszczędność. poza tym jak górka ma zakręty to zjezdzanie na 5 hmmmm Edytowane 26 Lipca 2006 przez slavOK Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psychodeliczny Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 moi drodzy panowie, wezcie wsiadzcie do swoich samochodow, znajdzcie solidniejsza gorke pod ktora wjezdza sie na trojce, a potem zjezdzajcie na trojce i na piatce. Ktora wersja jest ciekawsza? Na trojce hamujesz, na piatce zas nie, co czyni wieksza predkosc, a w dobie 4.30 za litr wykorzystywanie energii potencjalnej podczas jazdy samochodem uwazam za dobrodziejstwo.Zawsze przecież można jeździć czymś na LPG :lol:. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 (edytowane) Arnie, jestem przekonany, ze na luzie samochod pobiera paliwo, na biegu zas przy niewcisnietym gazie silnik nie otrzymuje paliwa i jedynie 'tafluje' powietrze. ;] slavOK, kazda oszczednosc jest konieczna ;] lubie jak najpozniej ogladac kolesia z wlasnym czlonkiem w uchu migoczacego mi z deski :) ............EDIT.......... psychodeliczny, po tym twoim poscie mniemam ze nie masz prawa jazdy? Mam racje? Edytowane 26 Lipca 2006 przez MeHow Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 Arnie, jestem przekonany, ze na luzie samochod pobiera paliwo, na biegu zas przy niewcisnietym gazie silnik nie otrzymuje paliwa i jedynie 'tafluje' powietrze. a ja jestem pewien ze paliwo nie jest odcinane. imo komputer na to nie pozwoli, na sondzie wyjdzie mu uboga mieszanka i tak czy inaczej bedzie dodawal paliwo zeby mieszanka byla odpowiednia. bez komputera tego nie sprawdzisz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 ze na luzie samochod pobiera paliwo, na biegu zas przy niewcisnietym gazie silnik nie otrzymuje paliwa i jedynie 'tafluje' powietrze. bzdura do kwadratu... zapoznaj się z zasadą działania 4-suwów… jak pracujący silnik może nie pobierać paliwa… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 znajomy ma komputer i twierdzi, ze jadac na biegu z gorki bez wcisnietego gazu ma spalanie rowne 0, zas na luzie >0 . Co wiecej, czy silnik nie moze poruszac sie sila rozpedu + energii otrzymywanej dzieki zamianie Ep na Ek podczas jazdy z gorki? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psychodeliczny Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 (edytowane) MeHow: jak można mieć prawo w tym "pięknym" kraju, jeśli się ma niespełna 18 l? Jasne, że nie mam... No, ale LPG możesz sobie założyć, ~1,9 zł to nie 4,3 zł. No chyba, że jeździsz S klasą, ale wtedy to i na wachę powinno Ci starczać... Edytowane 26 Lipca 2006 przez psychodeliczny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 silnik spalinowy jak sama nazwa mówi spala paliwo by mógł pracować taka jest jego zasada działania, praw fizyki nie oszukasz, a wskazania komputera w samochodzie to inna bajka... komputer w samochodzie znajomego tez [ciach!]ły pokazuje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 do jasnej cholery, psychodeliczny, czytasz co pisze? Napisalem przeciez, ze Astra II 1.4 16v, prosze czytaj najpierw posty, potem odpisuj. Kolego, wiem jak dziala silnik spalinowy i to dokladnie, jest tylko jeden suw pracy, w ktorym eksplozja mieszanki musi doprowadzic do obrotu walu korbowego aby wykonac pozostale 3 suwy, a czy nie jest tak, ze krecace sie kola moga dostarczyc wystarczajacej energii do obrotu walu korbowego? Popatrz na przyklad, samolot ma silnik i zuzywa paliwo. Czy gdy wylaczymy silnik to nie lata? Oczywiscie, ze lata, lecz musi tracic wysokosc, aby nie tracic predkosci. Mysle, ze mozna to porownac do samochodu i jazdy bez wcisnietego gazu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 (edytowane) mehow proponuje doswadczenie. wjedz na gorke i przy zjezdzaniu wylacz zaplon i zobacz co sie stanie i jaki bedzie odglos z silnika:P Popatrz na przyklad, samolot ma silnik i zuzywa paliwo. Czy gdy wylaczymy silnik to nie lata? Oczywiscie, ze lata, lecz musi tracic wysokosc, aby nie tracic predkosci. Mysle, ze mozna to porownac do samochodu i jazdy bez wcisnietego gazuszybowce tez tak maja:P Edytowane 26 Lipca 2006 przez Gość Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 (edytowane) taaa a co zrobisz jak Ci na tym luzie z górki hamulce padną ??Nie można być tak pesymistycznie nastawionym do życia. Wiesz, jakie jest prawdopodobieństwo takiego zbiegu okoliczności? Ja osobiście z każdej górki zjeżdżam na 5 biegu bez naciskana gazu, co nie pozwala rozpędzić się powyżej 100, chyba że górka jest dość stroma. Wtedy wbijam 4 lub nawet 3. Obroty są wysokie, ale skutecznie spowalnia to jazdę. Niech ktoś z okolicy mi to podskoczy obejrzeć:Coś za bardzo zrobiony ten wóż. Wszystko odpicowane - na pierwszy rzut oka nie ma nic, co mogłoby zdradzać prawdziwy przebieg. Nie ma wytartej kierownicy i siedzeń, a plastiki i wykładziny wyglądają jak prosto z fabryki, co w tym roczniku jest dość dziwne. Wozik nawet niezły, ale jak na E30 to trochę drogo - znaczna część ceny to wyposażenie + odpicowanie. Jeśli nie podoba Ci się do końca wygląd i nie musisz mieć kombi, to bierz E34 sedan - bagażnik w niej nie jest znów taki mały. W podobnej cenie znajdziesz takę "5", może nie do końca tak odpicowaną, ale zdecydowanie ładniejszą. Edit: Zastanówmy się: Odgłos pracy silnika nie pochodzi z samego przesuwania się w nim części, lecz w wybuchu mieszanki. Gdyby zużycie paliwa podczas zjazdu z górki było zerowe, to skąd bierze się odgłos? Dochodzi do spalania samego powietrza? Nie wydaje mi się... Edytowane 26 Lipca 2006 przez ULLISSES Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiu Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 Witajcie, mam nielada pytanko, jako ze w samochodzie nie mam komputera, ktory pokazywalby mi spalanie, dlatego pytam sie Was, czy jazda 50km/h na piatce, oczywiscie tylko z lekkim smykaniem gazu, tak zeby nie wciskac go za bardzo, poniewaz wiem co sie dzieje gdy dodamy przy niskich obrotach, jest bardziej ekonomiczne od jazdy 50km/h przy 3k rpm na trojce, ew. na czworce? Jeszcze jedno pytanie, jak wyglada spalanie samochodu podczas jazdy na luzie? Samochod to Astra II 1.4 16V Jezdzij dalej 50km/h na piątce, to niedługo bedziesz miał silnik do remontu...silnik przy obrotach na tym biegu przy tej predkosci ma bardzo słabe smarowanie, a obciązenie duze. grtz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 to zdaje sie nazywa PSJ czy jakos podobnie:P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 (edytowane) Arnie, jak mniemam takie doświadczenie przeprowadziłeś, więc oszczędź nam wszystkim emocji i podaj rozwiązanie tego quizu zagadki ;] ---edit--- grzesiu, jest to jakas argumentacja ;]. Edytowane 26 Lipca 2006 przez MeHow Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 nie musze go przeprowadzac zeby wiedziec co sie stanie:P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 @MeHow, bardzo odporny jesteś... jak już chesz tak oszczedzać to wyłączaj silnik jadąc samochodem z górki, też będzie tracił wysokość - jak samolot :lol: włącz zapłon przed zakrętem. bo możesz się nie dohamować ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psychodeliczny Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 Heh, wkradła się tu pewna nerwowa atmosfera, że tak to pozwolę sobie ująć, ale nie byłbym sobą gdybym się do czegoś nie przywalił mówiąc kolokwialnie... MeHow: Tu cytat (Twój): "Samochod to Astra II 1.4 16V" - ta lakoniczna informacja do końca nie rozwiewa naszych wątpliwości czyj to samochód. Równie dobrze może to przecież być samochód cioci Wiesi czy pana sąsiada z naprzeciwka, który poprosił, żebyś zasięgnął informacji odnośnie jego samochodu. Co innego gdyby Twoja wypowiedź brzmiała: "Mój samochód to..." - wówczas mielibyśmy 100% pewność, że to Twój samochód. Proste... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 (edytowane) a ja jestem wlasnie ciekaw. Czy ktos inny moze wypowiedziec sie w kwestii jazdy z gorki na piatce i spalania? --- edit --- arnie, co sie wiec stanie podczas wylaczonego zaplonu i jazdy z gorki? Edytowane 26 Lipca 2006 przez MeHow Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2006 (edytowane) dobra przykladzik odemnie. wiesz na czym polega strzelanie z wydechu w motocyklach? rozpedzasz silnilnik do np 13k rpm na chwile wylanczasz zaplon gdy wlanczasz nastepuje strzal. dlaczego? bo przy wylaczonym zaplonie paliwo nie spalalo sie w cylindrach i zbierolo w wydechu. pozniej zapalalo sie od goracych spalin i strzelalo. Edytowane 26 Lipca 2006 przez Gość Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...