Skocz do zawartości
kungfiarz

Lock ON : Air Combat Operations

Rekomendowane odpowiedzi

Gra na tym etapie ma wiele bledow. U mnie tez chodzi cieniutko (barton, radek 9800 Pro, 512 ramu) glownie z braku pamieci ale mega patch jest w drodze i ma miec wiele zmian. Lopatologicznie zosalo sprawdzone ze gra fajnie lata na PIV 3 GHz i 1 GB ramu oraz 9800 Pro czyli krotko mowiac nie na kieszen kazdego.

 

Lista bledow do poprawienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boże ta gra to wielka pomyłka taka sama jak Deus Ex 2. Ja w 1024x768 AA4 I Anizo8 wszystko na max gra ma 10-15FPS a grafa podobna (prawie taka sama) co w IL-2 Sturmovik Forgotten Battles.

Nie chce zapeszać ale temu to nawet MEGA patch nie pomoże. Masakra. Może to beta jest a nie finalny produkt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam duży problem z grą Lock On: Modern Air Combat.

Mój joy dosyć dziwnie w niej reaguje: przyciski podczas gry jak już zadziałają to po paru sekundach. Dotego musiałem zrezygnowac z orczyka - on to dopiero szaleje już we wszystkich grach :( .

 

PS joy to Logitech Wingman Digital 3D wepchniety po USB

 

edytowałem temat wątku

następnym razem nadaj bardziej znaczący tytuł dla swojego topica...

kucyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykro ,mi to pisac ale to joy Ci nawala. Poszukaj na forum o tym jak potencjometry w tych Logi same z siebie, po czasie, nawalaja. Mialem to samo u siebie. Ja joya po prostu wywalilem ale wiem ze niektorzy wymieniali te potencjometry i podobno dzialalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś jest zainteresowany to tu jest nowy patch:

http://www.gamershell.com/news_BLockOnBv1....1.01Patch.shtml

I mała lista poprawek:

--- Corrections List ---

 

Windows 98 and Windows ME support greatly improved. However, please note that users using these operating systems may encounter instability if they use the AWACS view (F10) and then cycle between the F1 and F2 views.

 

Track to AVI tool is now working correctly. AVI files will be saved in the Movies folder.

 

The damage model for the Su-33 has been corrected.

 

Corrected target loss problems for some air defense complexes such as S-300PS and Patriot.

 

HAWK and KUB SAM missiles will NOT fly into the ground shortly after launch, when engaging low-altitude targets.

 

Missiles fired by Perry-class ships will NOT fly into the sea shortly after launch, when engaging a low-altitude target.

 

Antiradar missiles cannot lock onto Strela SAMs because this system has no radar now.

 

Player can now not view Hide lists for a mission that has been classified.

 

Player can now change payload of his or her aircraft in Campaigns and

classified Single Missions. This is only true for the player, not wingmen.

 

After exiting a training mission, the player now returns to the training mission selection screen.

 

External fuel tanks now add weight to the aircraft.

 

Corrected flight behavior of A-10 and Su-25 at low speed and AoA > 30. This fixes the odd flight behavior exhibited during a tail-slide maneuver.

 

Removed first delay in A-10 bomb dropping when ripple interval > 1.

 

Corrected jumps of general visibility in Meteo selection.

 

AI will now go out to less range (8 km) when re-engaging a target with

bombs/CBUs.

 

AI will now pop up to 500 m when attacking with gun or rockets.

 

MiG-23 and MiG-27 will not destroy themselves when attacking with gun or rockets.

 

Corrected A-10A pitch ladder so that it will not climb as the aircraft rolls.

 

Reduced radar look-down range reduction for F-15C.

 

Removed A-10A TVV on HUD when it is inside CCIP or gun/rocket pipper.

 

Removed F-15C bank and steering indicator on HUD when in air-to-air mode.

 

Increased padlock field of view angles.

 

Corrected the lack of green radar zone triangle on Russian Head Down Display

(HDD) when an AWACS is in the mission.

 

Adjusted the aircraft reaction to small rudder inputs.

 

S-3A and S-3R now will fold their wings during taxiing.

 

Player can now switch between cockpits of flyable aircraft (Alt-j).

 

NyMax (maximum G) has been increased up to 9G for Su-27, Su-33 and Mig-29.

 

New MiG-29S CAP payloads have been added.

 

AGM-65D and AGM-65K now indicate correct seeker type in payload screen.

 

Maximum range of AIM-120C and R-77 was increased to 50 km.

 

Reduced the effect of radar range reduction when flying at low altitudes.

 

AI will now engage with follow-on missile(s) if first has missed.

 

Corrected TrackIR centering problem and improved Enhanced mode support. NOTE:

YOU MUST DISABLE COCKPIT MOUSE OPTION TO ENABLE TRACKIR!

 

Corrected probability of failures option. It is not always set to 0% now.

 

Skill is defaulted to ?Player? when a flyable aircraft is selected.

 

Game no longer crashes is player presses F3 while the game is paused at the

start of a mission.

 

"Fuel Low" indication is correct now for the A-10A.

 

Renamed "mi" to "nm" in labels.

 

Adjusted maximum radar range of some aircraft.

 

Set 150 shells for Mig-29 gun.

 

The wind direction dial now shows correct direction.

 

The R-27EM now has a semi-active radar seeker instead of an active radar

seeker.

 

Chaff now works against semi-active seeker missiles.

 

Decreased effectiveness of chaff and flares against active and IR guided

missiles.

 

Fixed crash game in Dinput8.dll on the Exit.

 

Fixed instability bug when saving stage of campaign.

 

Removed "Category" column from Debrief Event Log.

 

Players can now record voice-overs for Tracks.

 

Limited helicopter numbers from 1 ? 10.

 

Fixed algorithm of finding course of routes in mission editor.

 

Fixed award white spaces in the Logbook for countries with less then 8 awards

(e.g. Spain). You need to remove existing pilot, sorry.

 

Corrected wind-related flight effects for player and AI aircraft.

 

Corrected engine behavior after aerial refueling.

 

Corrected zero thrust phenomena in A-10 when flying at M>0.8.

 

Expanded range of R-60 in rear hemisphere.

 

Increased engine impulse for MICA missiles.

 

Values RCS for some planes and helicopters are adjusted.

 

Decreased maximum G for F-15C at low speed.

 

Corrected collisions for Mirage-2000 and, KAMAZ.

 

BANO, afterburner and other effects will not cast shadows now.

 

ECM was removed from MiG-25PS.

 

The F-117 has no chaffs or flares now.

 

Incorrect route saving from state restoring is fixed both for Human and AI.

 

AWACS-View is now working in saved state games.

 

Corrected keyboard-only pitch control. Disabled automatic return to the neutral

position.

 

Disabled mouse speed scaling for TrackIR.

 

Host can now respawn in multiplayer.

 

Missile and gun accuracy is greatly increased in multiplayer.

 

nForce2 lag problems have been significantly reduced. However, if the game

consists of six or more players, lag may be observed.

 

Fixed broken payload options "MK-84*2, LAU-61*2, AGM-65K*2" (A-10A, Task

"CAS")

 

Keyboard/mouse speed values in the ConfigViewView.cfg are now applicable for

cockpit and for external views.

 

"Record Track, Play Track, Video Edit and Record AVI" are grayed in debriefing

mode.

 

Set mouse axes as unlimited.

 

Increased the EOS view and lock ranges for Russian fighters.

 

Remade the air-to-air mode for Su-25. Can now fire missiles when EOS is

damaged.

 

Added the caret sweep on F15C radar in TWS mode.

 

HOJ strobe should is always shown on VSD when jammer is active now.

 

Radar notch has been narrowed to a reduced radial velocity gate.

 

Antenna elevation control now works correctly after changing between search and

short-range auto-acquisition modes in the F-15C.

 

Elevation scan zone has been widened.

 

Radar on Russian fighters now works correctly when EOS is turned off.

 

Gimbal limits of AGM-65 have been reduced to realistic limits.

 

Ground vehicles formation changes work correctly now.

 

Fixed bug that prevented clients from joining large file size missions (64kb).

 

Fixed bug that would crash game if player started an Internet game and pressed

the aircraft icon (top / left corner of screen), before doing anything else.

 

Player can now jettison KMGU-2f and KMGU-2b containers.

 

External aircraft model is correct now when player has blown-off canopy.

 

Betty and radio voices are now correct in saved state missions.

 

--- New Features List ---

 

Added advanced check of connections in the LAN Game.

 

Added rocket's dispersion, except for S-24 and S-25.

 

New training processor remembers current airplane and task.

 

The visibility range of ?Goal? targets has been increased.

 

Cockpit camera speed control commands are functional (Ctrl+Left Shift, Alt+Left

Shift, Right Shift+Left Shift). Corresponding speed values in the

ConfigViewView.cfg are functional too.

 

Labels are much more configurable now (Config/View/View.cfg).

 

New text messages are now automatically shown at the top of the screen in

multiplayer.

 

Added configurable cockpit camera default position to the

ConfigViewView.cfg.

 

Setting "ScreenNoise = true;" in Graphics.cfg enables film ?graininess.?

 

--- Play Notes ---

 

Missile ranges. Players should understand that due to a variety of factors, actual missile ranges can be far less than maximum ranges stated in various media. Two large factors include:

 

1- Target aspect. If the target is flying towards you, your acceptable launch range will be far greater than a target flying away from your or perpendicular to you. When the target is flying towards you, the target is thus flying to the missile and greatly increasing the range at which the shot can first be taken. If however the target turns away after the shot is taken, the missile may not have the energy to reach the target. This is particularly true when taking a shot at long range.

 

2- Altitude. The altitude of you and the target can be a significant factor in range. At lower altitudes, the air is much thicker and induces a great amount of drag on the missile. After a few seconds missile of motor burn at launch, most air-to-air missiles coast the remaining distance to reach the target. If flying through the thick air of lower altitudes, the range at which the missile can reach is far shorter then when launched at high altitude. The difference between a shot taken at 5,000 feet and 30,000 feet is dramatic.

 

ECM effect. If flying the F-15C and trying to acquire a target on radar, this will be difficult if the target is employing Electronic Counter Measures (ECM).

Please note that some aircraft and have internal jammers and not just ECM pods. If the target is employing ECM, you will likely not attain a radar track on the target until under 10 nm. The Russian ECM systems are very effective.

To combat this, the F-15C can take advantage of the Home On Jam (HOJ) launch mode. This can be used with both the AIM-7 and AIM-120. Simply lock the TDC cursor on the jamming strobe on the VSD to lock. Once fired, the missile will automatically home in on the target as long as the ECM is active. This can be very effective.

 

--- Game Credit ---

 

The photographer for the loading screen of the F-15C on the stands is Erwin Ross.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eh... robią gry pt. HL2, DIII, STALKER itp...itd... nawet byle co jak PainKiller czy Firestarter są niezle, a z symulacjami maja problem - dlaczego ? Fajna graficzka + plynny silnik gry, czy to az tak trudne ?

P.S

2300Mhz AthlonXP + 512Ramca + 9500pro 128DDR @ 9700pro powinno chodzic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm dziwne, mam Radeona 9700 Pro, podkreconego Bartka 2500+, giga ramu i gra chodzi moze nie idealnie, ale bardzo plynnie. zaraz po wlaczeniu qick fly (A10), przy spauzowanej grze mam 70 fps, po odpauzowaniu jest 60 i w trakcie misji spada do minimum 46 klatek, ale srednio jest 50 -55. a wszystko to na antyaliasingu 2xT2 i anizo 4x jakość (Omegi v2.6.05a), rozdzielczoscią 1024 i wiekszością ustawien na HIGH. sa jednak opcje ktore mam wylaczone albo ustawione na low, a zwiekszenie ich mocno zwalnia plynnosc rozgrywki. dlatego nalezy je zmniejszyc, tym bardziej ze roznica w grafice nie jest tego warta. nalezą do nich:

 

- SCENES (deatale, czyli drzewa, krzaczki i tego typu bajery, ktore zmniejszają przejrzystosc terenu, jednak bardzo poprawiają jego wygląd. ustawione na HIGH mogą znacząco zmniejszyć płynność gry).

- WATER (czyli woda ktora na low tez nie jest brzydka :P)

- HAZE (prawde mowiac nie wiem co daje ta opcja (prawdopodobnie jakosc mgly na ziemii), wiem natomiast ze NIE jest odpowiedzialna za dym przy strzelaniu z dzialka, ani tez za wygląd flar. wiem tez ze drastycznie zmniejsza ilosc klatek. zdecydowanie wylaczyć (BASIC)).

- EFECTS (odpowiada za dym, wygląd flar i eksplozji, ktore z małej odleglości (np. lecąc tuż nad ziemią), dają raczej efekt laga - u mnie po prostu gra sie zacina na kilka sekund, po ktorych zazwyczaj doswiadczam twardego lądowania bez podwozia :P opcja ta jest jednak bardzo istotna z taktycznego punktu widzenia - bez wlaczonych efektow ciezko jest stwierdzic, czy wystrzelona przez nas rakieta trafiła w cel czy nie, trudniej tez zlokalizowac wrogi samolot lub cele naziemne, gdy po trafieniu jednego z nich nie widać dymu ani ognia. jeśli więc chcecie grać skutecznie, polecam ustawić MEDIUM lub HIGH. jeśli bardziej zalezy Wam na płynności i nie lubicie jak wasz A10 znika w dymie przy serii z dzialka - pozostaje wam opcja NONE).

- SHADOWS (cienie, ktore tez nieco zwalniają. mozna je smialo wylaczyc, a juz "Active Planar" wystarczy w zuplnosci).

 

radze wylaczyc tez "MIRRORS" w ustawieniach kokpitu. z tylnych lusterek nie musimy korzystac non stop, kiedy uslyszymy bandyte na szóstej, mozemy skorzystac z klawiszy N (lewe) oraz M (prawe lusterko). reszte ustawien (szczegolnie textury, visible range, lights, heat blr) mozemy smialo wlaczyc albo dac na maxa - nie powinno to w wiekszym stopniu wplynąc na szybkosc animacji.

 

tak skonfigurowany Lock On jest wystarczająco plynny, przy zachowaniu bardzo ladnej i przejrzystej grafiki (filtrowanie i antyaliasing robią swoje). duze znaczenie ma jednak pamięc RAM. ponizej 512 nie podchodz. na 512 MB da sie grac, ale 1024 bardzo wskazane. jesli ktos tyloma nie dysponuje, moze to sobie zrekompensować zwiekszając ilosć pamięci wirtualnej. u mnie nawet przy tej ilosci RAMu, 768 - 1500 okazalo sie za malo. dlatego zwiekszylem na 2500 - tak na wszelki wypadek :P

 

a tak poza tym giera wymiata! szczegolnie w trybie multi. poza Falconem 4 SP4 i moze starym Jane's F15 nie znajdziecie nic lepszego. POLECAM !!!

 

(gdyby ktos chcial pogadac na temat LockOn/Flaming Cliffs, polatac razem albo wymienic sie doswiadczeniami, podaje moj nr. gg: 2105324)

Edytowane przez fatal1ty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

info dla maniakow lock on. ukazal sie wlasnie dluuuugo oczekiwany dodatek/patch (do wersji 1.1) lock on:flaming cliffs. cena ponad 30 $, a nabyc mozna to cudo jedynie za pomoca jakiegos systemu pay cośtamcośtam i pociagnac gierke z sieci :mur: . wiecej info na tej stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

postanowilem zalozyc temat o tej gierce bo takiego nie znalazlem a mam z nia problem

 

otuz force feedback w moi joyu stawia opur tylko przy obracaniu a prawo i wznoszeniu

 

przy obracaniu w lewo zadnego oporu nie ma:((

 

nie wiem czy tak ma byc czy cos jest spartolone

 

joy napewno dziala bo w ił-2 jest gitt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra z joyem se juz poradzilem:) w opcjach dalem zeby srodkowalo czy cus:)

 

gra ktos z was w ta gre albo umie w nia grac??

jest gdzies jakis sensowny poradnik co i jak

bo ja gram 2 dni i wystarotowac umiem i wylodowac tez ale nie kazdym samolotem:P

 

jak tam sie wogule walczy strzela i takie tam??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym pograł ale, pewnie mam za słaby sprzęt :P

 

Z symulatorów lotniczych to IL2 z dodatkami rządzi, wygląda zajefajnie, zasówa 300fps a grywalność sięga stratosfery :D

LO ma takie same wymagania jak Il2.

U mnie chodzil lux.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, trzeba bedzie w koncu zobaczyc co to ten IL2, bo jak narazie wszyscy przedstawiaja go w samych superlatywach... tylko ze nie mam pojecia jakie dodatki zainstalowac i skad je wziać :|

 

a co do wymagan LockOn'a nie sa wcale duze, na moim sprzecie po odpowiednim ustawieniu grafiki moge miec od 50 do 80 klatek, w zaleznosci od upodoban. wystarczy wylaczyc pare efektow i giera smiga jak marzenie, a wszystko to na AAx2 i ANIZO 4x jakość. z reszta pisalem juz na ten temat wyzej wiec nie bede sie znow produkowal :P tak czy siak jak ktos lubi skomplikowane i realistyczne symulatory, to MUSI chociaz sprobowac.

poza tym w grudniu wychodzi nowy dodatek Black Shark, mam nadzieje ze bedzie rownie dobry co Flaming Cliffs :D

Edytowane przez fatal1ty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...