hary Opublikowano 14 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2007 Pochodne są łatwe, nie ma co tłumaczyć :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 16 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2007 Hmm... fajnie... a może ktoś po ludzku wytłumaczyć pochodne? Szkoda, że wcześniej nie widziałem tego tematu... :D Pochodna to nic innego jak przyrost wartosci funkcji (y) do zmiany argumentow (x) jesli f(x)=y to f'(x)=dy/dx prosty przyklad: f(x)=ax+b dy(zmiana y) =y2-y1=ax2+b -(ax1+b)=ax2-ax1=a(x2-x1) dx (zmiana x)=x2-x1 Uwzgledniamy: f'(x)=a(x2-x1)/(x2-x1)=a Podobne zaleznosci mozna wyprowadzic dla pozostalych funkcji. Znak pochodnej okresla monotonicznosc funkcji w przedziale: jesli f'(x)>0 to f(x) jest rosnac jesli f'(x)=0 to f(x) jest stala - brak przyrostu y jesli f'(x)<0 to f(x) jest malejaca Jak sie mozna domyslec to z pochodnej tez mozna policzyc kolejna pochodna f''(x) skojarzona ona jest z innymi wlanosciami funkcji przydatnymi podczas rysowania wykresow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ksiaze Opublikowano 20 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2007 Jak wyliczyc katy a i b w powyzszym trojkacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfgz Opublikowano 20 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2007 (edytowane) Proste. Oblicz pole ze wzoru Harona. Mając podstawę i pole oblicz wysokość. Dalej już sobie poradzisz. Edytowane 20 Marca 2007 przez Dj_AnT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ksiaze Opublikowano 20 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2007 (edytowane) Dzieki, ale wychodzi jakas bzdrura :? W tym trojkacie powinno byc zamiast 150 149. Ze wzoru Herona wychodzi S=543,4. S=(a*h)/2 gdzie a = 149. Stad h = (S*2)/a = (543,4*2)/149 = 7,28. Majac h moge zabrac sie za katy. sin(a) = h/35 = 7,28/35 = 0,208 => a = arcsin(0,208) = 12 sin(b) = h/115 = 7,28/115 = 0,063 => b= arcsin(0,063) = 3,61 Skoro suma katow w trojkacie ma rownac sie 180 stopni, to: 178,07 + 12 + 3,61 = .... :blink: Edytowane 20 Marca 2007 przez ksiaze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfgz Opublikowano 20 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2007 Coś mi się zdaję, że kąt masz źle podany w zadaniu. Narysuj sobie taki trójkąt to sam zobaczysz, że mam rację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ksiaze Opublikowano 20 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2007 [...] W tym trojkacie powinno byc zamiast 150 149. [...] Blad na rysunku. Dlugosc najdluzszego boku jest 149. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfgz Opublikowano 20 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2007 (edytowane) Hmm. Sam już nie wiem co o tym myśleć. Policzyłem innym sposobem i suma kątów się zgadza (180), a wyglądało to mniej więcej tak: 180 - 178.07 = 1.93 --> 0.0337 radianów (* pi / 180) h / 35 = sin(0.0337) --> h = 35 * 0.0337 = 1.1795 h / 149 = tg(alfa) --> alfa = (180 / pi) * arctg(1.1795 / 149) ~= 0.45 stopni beta ~= 180 - 178.07 - 0.45 ~= 1.48 stopni Edytowane 20 Marca 2007 przez Dj_AnT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymoon Opublikowano 20 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2007 moge sie mylic, ale liczac na rozne sposoby, moga nam wychodzic rozne wyniki i nie koniecznie oznacza to blad w zadaniu cyz rozwiazaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 21 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2007 Liczyc na rozne sposoby mozna , ale wynik MUSI wyjsc ten sam. Chociaz akurat to zadanie z trojkatem jest zwalone bo suma krotszych bokow jest rowna dlugosci najdluzszego, wiec trojkat bylby odcinkiem :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martinii Opublikowano 21 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2007 Zadanie nie jest zwalone. Autor DWUKROTNIE pisze, ze na rysunku jest blad: Blad na rysunku. Dlugosc najdluzszego boku jest 149. To raz. A dwa Dj_AnT nie kumam obliczenia h... To 1,93 stopnia to to suma dwoch katow, a Ty robisz z tego sinus? :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfgz Opublikowano 21 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2007 A dwa Dj_AnT nie kumam obliczenia h... To 1,93 stopnia to to suma dwoch katow, a Ty robisz z tego sinus?A co w tym złego? Dla małych kątów sinus(alfa) ~= alfa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kretu Opublikowano 23 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2007 A ja mam problem z takim zadankiem wydaje się proste samemu robie podobne ale tego jakość ugryźć nie mogę należy rozwiązać nierówność: 4*9^x<4*6^x+3*4^x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 23 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2007 (edytowane) @kretu... ppp (Po Prostych Przekształceniach) dochodzimy do postaci 1<(2/3)^x*(1+3/4 *(2/3)^x) podstawiamy za (2/3)^x=a i zakladamy że a>0 1<a*(1+3/4*a) 0<3/4a^2+a-1 Rozwiazac nalozyc warunek z a>0 i cos napewno wyjdzie ;) edit: ach ta mata z ogolniaka wszystko bylo takie proste i "rzeczywiste" ;) Edytowane 23 Marca 2007 przez Linoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kretu Opublikowano 23 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2007 Dzięki Linoge przekształciłem to na 10 innych sposobów :D a na taki dość oczywisty nie wpadłem :D i sie okazało że zadanko proste a ja na forum pisze żeby mi pomogli :D Ps: teraz patrze w notatki to nawet już do takiej postaci kiedyś doszedłem :D tylko nie wiem czemu nie podstawiłem :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sachiel Opublikowano 11 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2007 (edytowane) To teraz ja poproszę o pomoc. 1. W pewnej klasie dziewczęta stanowiły 25 % liczby uczniów. Do klasy przybyła jedna osoba i wówczas odsetek dziewcząt wzrósł do 28 %. Ilu chłopców jest w tej klasie ? Liczyłem wielokrotnie ale wyniki to totalna bzdura prawidłowa odpowiedz ma wynosić podobno 18 2. W jednym ze spotkań Ligi NBA Michael Jordan zdobył 68 pkt. Stosunek liczby pkt zdobytych przez niego w tym meczu odpowiednio z rzutów za 3 pkt, 2 i z rzutów osobistych za 1 pkt. wynosił 5 : 8 : 3. Ile celnych rzutów za 2 pkt oddał w tym meczu Micheal Jordan ? z góry dziękuję za pomoc zadania niby proste, ale naprawdę nie mam bladego pojęcia jak je ugryźć, ciągle wychodzi mi inny wynik. Ops literówka pomyliłem Micheala Jordana z Jacksonem ... mam nadzieję ze mu nos nie odpadł z wrażenia :D & bład w odpowiedzi do zadania 1 : p Edytowane 11 Maja 2007 przez Sachiel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralek Opublikowano 11 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2007 (edytowane) To teraz ja poproszę o pomoc. 1. W pewnej klasie dziewczęta stanowiły 25 % liczby uczniów. Do klasy przybyła jedna osoba i wówczas odsetek dziewcząt wzrósł do 28 %. Ilu chłopców jest w tej klasie ? Liczyłem wielokrotnie ale wyniki to totalna bzdura prawidłowa odpowiedz ma wynosić podobno 14 2. W jednym ze spotkań Ligi NBA Michael Jackson zdobył 68 pkt. Stosunek liczby pkt zdobytych przez niego w tym meczu odpowiednio z rzutów za 3 pkt, 2 i z rzutów osobistych za 1 pkt. wynosił 5 : 8 : 3. Ile celnych rzutów za 2 pkt oddał w tym meczu Micheal Jordan ? z góry dziękuję za pomoc zadania niby proste, ale naprawdę nie mam bladego pojęcia jak je ugryźć, ciągle wychodzi mi inny wynik. Albo mi się wydaje, albo to są zadania ze Zbioru Zadań do Matury autorstwa Andrzeja Kiełbasy :) To mój nauczyciel :P Poszukam potem w zeszycie rozwiązań :) Edytowane 11 Maja 2007 przez piotralek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sachiel Opublikowano 11 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2007 Albo mi się wydaje, albo to są zadania ze Zbioru Zadań do Matury autorstwa Andrzeja Kiełbasy :) To mój nauczyciel :P Poszukam potem w zeszycie rozwiązań :) Jakby nie patrzeć masz rację nr zadań jeśli pomoże to 149 i 150 z zadań maturalnych część pierwsza ; ) Gratuluję nauczyciela :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfgz Opublikowano 11 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2007 (edytowane) Ad. 2 Celnych rzutów za 2 pkt. było 16 x * (5 * 3 + 8 * 2 + 3 * 1) = 68 x = 2 więc rzuty_za_ 2 = x * 8 = 16 Edytowane 11 Maja 2007 przez Dj_AnT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 11 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2007 (edytowane) No Panie i Panowie Kultura ;) przedewszystkim ad1) uklad rownan | x/y=0.25 |(x+1)/(y+1)=0,28 ( i dlaczego wiekszosc osob zapomina o tej ostatniej jedynce ;] ) y=24 chlopcy=y-x=18 spr 6/24=25% 7/25=28% proste jak budowa cepa ;) Edytowane 11 Maja 2007 przez Linoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielski Opublikowano 11 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2007 ma ktos jakies zbiory zadań wraz z rozwiazaniami do maturki np w pdf'ie ^^ ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 11 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2007 Takie cos nie da Ci praktycznie nic jesli nie ograniesz sam pewnego aparatu matematycznego :| jesli juz taki posiadasz to lepiej przejrzec wlasne notatki ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sachiel Opublikowano 11 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2007 Mam jeszcze jedno pytanie no w sumie dwa @Dj_Ant pod "x" em rozumiesz kortność tego stosunku tak ? ( wiem jak to brzmi ) i pytanie nr 2. Co było złego w moim rozumowaniu ? x- liczba uczniów w klasie 28/100 * x = 1/4 * x + 1 Dziękuje wam obu za pomoc naprawdę mi pomogliście użerałem się z tymi zadaniami naprawdę duużo czasu nie wspominając ile kartek zeszytu wyrwałem z błędnymi obliczeniami :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 11 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2007 (edytowane) No wlasnie chodzi o ta jedynke ;) o ktorej wczesniej pisalem ;] 28/100 *(x+1)=1/4*x+1 na chlopski rozum liczba uczniow przed i po dodaniu jednej dziewczyny jest inna ;) nie moze sie jednoczesnie zmienic ilosc lachonow i nie zmienic sie liczba osob w klasie ;) (przy tych warunkach zadania ;) ) Edytowane 11 Maja 2007 przez Linoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sachiel Opublikowano 11 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2007 No wlasnie chodzi o ta jedynke ;) o ktorej wczesniej pisalem ;] 28/100 *(x+1)=1/4*x+1 Olalala ale gaaafa dzięki jeszcze raz już wiem na czym polegał błąd mam nadzieję, że go więcej nie powtórzę. Jeszcze raz serdeczne dzięki. Jak będę miał znowu problem obiecuję wpaść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 11 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2007 Jesli chodzi o procenty najlepiej jest pisac rownania w najbardziej uproszczonej postaci, znacznie ulatwia to debugowanie zadania szczegolnie w bardziej zlozonych zadaniach przy skladaniach procentow itd :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfgz Opublikowano 11 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2007 @Dj_Ant pod "x" em rozumiesz kortność tego stosunku tak ? ( wiem jak to brzmi ) Tak to można nazwać. Jak dla mnie to typowe zadanie na logikę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4rch0n Opublikowano 17 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2007 Wiem, że to może się wydawać banalne ale lepiej sie zapytać, niż potem pluć sobie w brodę... ;) Czy równanie tożsamościowe i nieoznaczone to dokładnie takie samo równanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shakell Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 Hello, wiec jakimś cudem udało mi się dostać do tego konkursu: http://www.ap.krakow.pl/fizyka/_dokumenty/termitemxiii.htm i w tej chwili potrzebuje namiarów na strony na których byłyby przystępnie wytłumaczone takie zagadnienia jak: - oddziaływania elektromagnetyczne (oddziaływania elektrostatyczne, makroskopowe oddziaływania elektromagnetyczne, mikroskopowe oddziaływania elektromagnetyczne i ich efekty makroskopowe) Bo z resztą materiałów problemów miał nie będe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 18 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2007 Potrzebuję kilku wskazówek, nie prosze o rozwiazanie (na razie ;) ), ale sam chcialbym pokombinowac. Musze isc na korki, bo tej matmy to chyba nigdy nie zdam... Te zadania byly na egzaminie pierwszego semestru na SGH. Zadania_matematyka.doc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...