Jump to content

azgan

Stały użytkownik
  • Content Count

    288
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

azgan last won the day on December 28 2011

azgan had the most liked content!

Community Reputation

30 Pozytywna

About azgan

  • Rank
    Uczestnik

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

3141 profile views
  1. Porady dotyczące wydajności oraz optymalizacji Jak rozwiązać problem z doczytywaniem się textur w locie? Gra działa wyraźnie lepiej po zainstalowaniu na dysku SSD więc jeśli masz taką możliwość zrób to. Co zrobić jeśli nie mam dysku SSD a chciałbym zniwelować ten problem ? Alternatywną metodą jest instalacja moda Texture streaming improvements - No more texture pop in https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/27 Znane sposoby na zwiększenie wydajności gry Co zrobić by zwiększyć wydajność gry? Jednym ze znanych sposobów na zwiększenie wydajności w gry jest wyłączenie efektu Global Illumination - SVOTI. Zabieg ten wiąże się z zauważalnym pogorszeniem grafiki ale zyskujemy do 30% wydajności. Niestety nie da się tego wyłączyć w samych opcjach gry więc będziecie musieli zrobić to ręcznie za pomocą wpisania komendy e_svoti_apply 0 w konsoli poleceń dostępnej w grze po naciśnięciu klawisza ~ Możliwa jest też zmiana jakości okluzji otoczenia lub całkowitego jej wyłączania r_ssdo 0,1,2 do wyboru do koloru, 0 to wyłączenie. Czynność trzeba powtarzać jednorazowo po każdym ponownym włączeniu gry. Kolejnym znanym sposobem na poprawę wydajności jest wyłączenie V-Sync https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/25 Istnieje też modyfikacja zwiększająca ilość klatek od 15 do 20 dla silnika CryEngine 3 którym jest napędzany Kingdom Come: Deliverance FPS Tweaks https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/77 Jakie opcje graficzne mają największy wpływ na wydajność? Najbardziej zasobożernymi ustawieniami dla sprzętu są - oświetlenie, fizyka, jakość zaćmienia (shader) oraz cienie. Zmniejszenie tych ustawień gwarantuje wzrost wydajności. UWAGA! - Należy pamiętać o ponownym uruchomieniu gry po ich zmianie. Czy mój procesor da radę i jakie ustawienia odpowiadają za moc CPU? Ustawieniami które obciążają głownie procesor są tak zwane suwaki z zakresem rysowania obiektów itp. Im mocniej zmniejszacie dystans widoczności obiektów tym bardziej spada obciążenie procesora. Dodatkowym ustawieniem mającym wpływ na wydajność CPU jest fizyka Pozostałe porady dotyczące gry Mam mało czasu na grę i chciałbym ją zapisywać w dowolnym momencie jak to zrobić? Istnieje modyfikacja która umożliwia zapisywanie gry w dowolnym miejscu i czasie https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/1 Nie podoba mi się otwieranie zamków w skrzyniach czy można temu jakoś zaradzić? Istnieje modyfikacja która pomija mini-grę z otwieraniem zamków (nie zastępuje mechaniki gry) https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/3 Nie mam wprawy w celowaniu z łuku bez celownika jak go włączyć w grze? Istnieje modyfikacja która pozwala na wyświetlanie celownika podczas celowania https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/13 Lubię grać immersywnie jak uzyskać lepszą kontrolę nad wyświetlaniem HUD? Istnieje modyfikacja którą możecie znać z Skyrima lub Wiedźmina 3 https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/50 Nie lubię limitu udźwigu wole grac jak w Gothic i zbierać wszystko co może się przydać czy można temu jakoś zaradzić? Istnieje modyfikacja która pozwala zwiększyć udźwig lub całkowicie go wył. https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/12 Konsola poleceń lista komend: wh_pl_showfirecursor 1 - wprowadza znacznik na środku ekranu pomagający przy celowaniu z łuku. Domyślnie gra nie wyświetla żadnego celownika i to na graczu ciąży odpowiedzialność wymierzenia trafienia. Aby z powrotem wyłączyć wspomaganie, należy wprowadzić komendę z „0” zamiast „1”. Aby zaszły zmiany w przypadku tego polecenia, należy jeszcze schować i ponownie wyciągnąć łuk. wh_ui_showCompass 0 - chowa kompas umiejscowiony na górze ekranu i pokazujący aktualne cele. Gracz będzie musiał w takim przypadku polegać tylko na mapie aktywowanej konkretnym przyciskiem. Aby przywrócić kompas, należy zamienić „0” na „1”. g_showHUD 0 - sprawia, że znika cały interfejs w grze. Może się przydać do robienia zdjęć lub do klimatycznych spacerów w lesie. Zmiana z „0” na „1” przywraca HUD. r_vsync 0 - wyłącza synchronizację pionową. Wprowadzenie tej komendy może poprawić wydajność gry, kosztem jakości obrazu wyświetlanego na monitorze. e_ViewDistRatio X - zmienia odległość pojawiania się obiektów w świecie gry. W miejsce „X” należy wprowadzić wartość. Domyślna wynosi 500. e_ViewDistRatioVegetation X - podobna komenda, która zmienia odległość rysowania drzew i krzewów. Domyślną wartością ponownie jest 500. e_MergedMeshesInstanceDist X - Zmienia promień widzenia animowanej trawy. Twórcy ustalili ją na 20. e_VolumetricFog 1 - umożliwia włączenie dodatkowego efektu graficznego wolumetrycznej mgły. e_svoti_apply 0 - pozwala na wyłączenie SVOTI. r_ssdo 0,1,2 pozwala na wyłączenie lub zmianę jakości okluzji otoczenia (0 to wyłączenie). sys_MaxFps = komenda do odblokowania ilości klatek wpisywać najlepiej wielokrotność odświeżania inne mogą nie działać. Dodatkowe: r_BatchType 0 - CPU friendly. 1 - GPU friendly. 2 - Automatic. Ustawienie 1 podobno pomaga jeżeli mamy wąskie gardło ze strony CPU. Upiększanie grafiki Istnieje sposób na znaczne poprawienie zasięgu rysowania obiektów (LOD) wykraczający poza standardowe ustawiania Ultra. Domyślne wartości dla ustawień Ultra wynoszą 500 limit ten można zwiększyć do 100000 powodują to jednak spadek k/s maksymalnie o 10. Wciskamy ~ w czasie gry i wpisujemy e_ViewDistRatio 100000 e_ViewDistRatioVegetation 100000 e_MergedMeshesInstanceDist 100000 Czy istnieją już jakieś modyfikacje poprawiające wygląd gry np. wyostrzające obraz, zmieniające oświetlenie, kolorystykę oraz dodające nowe efekty? Tak. Jest już kilka takich modyfikacji https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/61 https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/59 https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/52 Więcej cieni https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/65 Modyfikacje dla słabszych PC'tów Mam słaby komputer a chciałby w to zagrać czy da się temu jakoś zaradzić? Tak. Powoli zaczynają się też pojawiać modyfikacje umożliwiające grę i poprawę klatek na słabszych maszynach. Lepsza płynność i wygląd cieni na niskich ustawieniach https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/41
  2. Prawda to że gry z Windows Store np. Rise of the Tomb Raider nie mają opcji FullScreena (nie da się w nie grać na pełnym ekranie) ? PS. Jak to wygląda w praktyce ?
  3. azgan

    Doom 4

    SP bez fabuły czysta rozwałka ?
  4. Potrzebuje Waszej pomocy. Windows 10 nie zapamiętuje wysokości lub jak kto woli położenia okien aplikacji można temu jakoś zaradzić?
  5. Zainstalowałem SB X-Fi Series Support Pack 3.4 + Fix Audio Format Utility by Daniel_K's i wszystko elegancko działa. Musiałem najpierw zainstalować sterowniki z strony producenta SBXF_PCDRV_L11_2_30_0004 inaczej system nie rozpoznawał dźwiękówki i nie mogłem zainstalować SB X-Fi Series Support Pack 3.4 i Fix Audio Format Utility. Edit: Mam jeszcze jeden problem i przydałaby mi się Wasza pomoc. Mam problem z zapamiętaniem ustawień przez Creative Audio Control Panel przy każdym restarcie systemu czy też przy ponownym wł. PC wszystkie ustawiani wracają do stanu pierwotnego, czyli ustawień fabrycznych. Moje pytanie brzmi czy jest jakiś sposób żeby to naprawić lub zmusić Creative Audio Control Panel do zapamiętania ustawień? Za każdym razem musze ręcznie wł. od nowa X-Fi Crystalizer i przestawiać inne ustawiania. z forum Benchmark.pl wypróbowałem metodę daryzda i faktycznie to działa zapamiętuje wszystkie ustawienia ;)
  6. Z forum Benchmark.pl Może komuś z Was też się to przyda ;) Chwilowe rozwiązanie do czasu pojawienia się oficjalnych sterowników. PS. NostradamuSek dzięki za odp.
  7. Witam. Jak w temacie posiadam kartę dźwiękową Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro i niestety mam ogromny problem z brakiem dźwięku na Windows 10. Sterowniki pobrałem najnowsze z strony producenta Na Win 7, 8 i 8.1 nie ma najmniejszych problemów. Jakieś rady? Mile widziana wszelka konstruktywna pomoc ;). PS. Znalazłem coś takiego Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro Series SB046A - October 2015 http://support.creative.com/kb/ShowArticle.aspx?sid=126331 mam rozumieć przez to że trzeba czekać na nowe sterowniki do Października 2015 ?
  8. azgan

    Batman: Arkham Knight

    Jak Ty kręcisz - ostatnia Twoja wypowiedź jeszcze przed moim postem na forum Leki to raczej Ty zacznij brać, bo widzę, że problemy masz jakieś z pamięcią i piszesz to, co ci konkretnie pasuje. A jeszcze wcześniej co pisałeś ? Zacytuje też sam siebie Czytania ze zrozumieniem kłania się ponownie. PS. Ostatnia aktualizacja gry na Steam dodała brakujące efekty graficzne te, które były na konsolach mowa o efektach deszczu i AO.
  9. azgan

    Batman: Arkham Knight

    Bez obaw w przeciwieństwie do ciebie czytam całościowo i dokładnie to, co piszesz. Tu jeden z przykładów twojej ignorancji: i piszesz to bezpośrednio pod postem, w którym zawarłem informacje oraz screeny, na których wyraźnie widać, że gram z 16GB RAM oraz z "Bajerami od NV". PS. Rób tak dalej a będziesz spalony na kolejnym forum i zmienianie nicków oraz zakładanie różnych kont na niewiele się zda.
  10. azgan

    Batman: Arkham Knight

    Oto właśnie cały Gosu najpierw pisze Chwilę później po moich postach Sami wyróbcie sobie zdanie na temat rzetelności i sensu jego wypowiedzi.
  11. azgan

    Batman: Arkham Knight

    Po ostatnim Patchu gra zyskała brakujące efekty graficzne występujące na wersji konsolowej. Poprawek wydajności jednak nie wprowadzili żadnych i gra nadal wcina potężne ilości pamięci RAM.
  12. azgan

    Batman: Arkham Knight

    Pitolisz głupoty jak potłuczony gra działa mi bardzo ładnie z NVIDIA GameWorks (dałem screena z ustawieniami) podczas jazdy Bat-Mobilem mam spadki do 45 k/s ale średnio mam te 50-55 jedyne co wył. to AA w grze i gram z FXAA z panelu NVIDII. Poczytaj, co ludzie piszą na PCLabie grają nawet na GTX680 i gra im dobrze działa oczywiście mają 16GB pamięci RAM. SLI to fikcja w tej grze. Problemy są jak za mocno miesza się w configu mi np. po zabawie z LODBias textury doczytywały się po kilkanaście s/. a dodatkowo fps poleciał totalnie na głowę. Tutaj czarów żadnych nie ma. Mam przegranych 61 godzin i wiem jak się ta gra zachowuje na moim sprzęcie, mam też wersję na PS4 i nawet tam z cepem na 30k/s są spadki wydajności widoczne zwłaszcza przy jeździe Bat-Mobilem. Kto ma ochotę niech zerknie na forum PCL i sami się przekonacie jak gra działa i co inni użytkownicy zgłaszają. Gosu niestety nie jest dobrym źródłem informacji. Ten osobnik jest już nam znany, na PCLabie i dorobił się szyderczej ksywki 4K+MSAA wyśmiewany przez innych użytkowników za pociskanie farmazonów. Widzę, że teraz Wam stara się wmówić, że bez Titan X nie macie, co podchodzić do praktycznie każdej nowej gry. Poczytajcie w sieci opinie innych użytkowników, bo to, co Gosu aka. TylkoTak wypisuje to na PCL często kończy się salwą śmiechu.
  13. azgan

    Batman: Arkham Knight

    Gosu, czyli inaczej TylkoTak znany pod tym nickiem na PCLabie wybacz, ale opowiadasz brednie i wprowadzasz totalną dezinformację. Grę można przejść nawet na GTX680 lub jak kto woli GTX770 z wył. efektami od NVIDII wymagana jest natomiast duża ilość pamięci RAM 12-16GB i można grać spokojnie w FullHD. Ja na swoim GTX980 po OC + 16GB ukończyłem baz najmniejszych problemów całą grę w Max Detalach z dodatkowymi efektami od NVIDII w 1080p i jedyne, co zmieniałem w configu to unlock na 60 klatek aha wygładzanie krawędzi miałem wył. w grze bo powoduje babole z deszczem grałem z FXAA wł. w sterownikach NVDII. Nie twierdze, że gra jest dobrze zoptymalizowana, ale ja osobiście nie miałem z tym tytułem najmniejszych problemów 0 wysypywania się gry ani z tym jak działa. Natomiast z jednym Gosu ma racje dla tej gry 8GB pamięci RAM to za mało zalecane minimum to 12GB a rekomendowana ilość to 16GB. GPU może być nawet GTX770, ale w wersji z 4GB VRAM gra alokuje 3.7GB w rozdzielczości FullHD 1080p do wyższej rozdzielczości musi być GTX980Ti 6GB VRAM a do 4K to już tylko Titan X z 12GB VRAM. Tak to u mnie działa z NVIDIA GameWorks Szybki FIX - Jak odblokować 60 k/s w wersji na PC? SteamApps\common\Batman Arkham Knight\BMGame\Config\BmSystemSettings i zmieniamy MaxFPS=30.000000 na MaxFPS=60.000000 PS. Zapomniałem wspomnieć o jeszcze jednej istotnej kwestii mającej wpływ na poprawę wydajności gry. Kluczowe jest ustawienie ręczne PhysX na karcie graficznej należy to przestawić z trybu Automatycznego, jaki jest domyślnie ustawiony na taki jak jest widoczny poniżej na screenie. Ten trik w połączeniu z unlockiem na 60 k/s znacznie poprawi działanie gry. Mi grafika w nowym Batman: Arkham Knight bardzo się podoba. Miejscami wygląda jak w Tech Demo "Samaritan" na podrasowanym Unreal Engine 3 http://www.youtube.com/watch?v=lRNn5iGE-90 I jeszcze jedno Gosu nie wiem jak to jest możliwe siedzisz na forum PCL i przegapiłeś w temacie o BA:K jak podawałem ustawienia dla lepszych textur które mi podesłał Alek aka. halflife2004 ? Jak by, co to łap. A Wy jak nie macie Titan X z 12GB VRAM to nawet nie podchodzić do zabawy w podnoszenie, jakości textur u mnie VRAM się skończył i w pewnym momencie zaczęły pojawiać się przekłamania obrazu. Gram na Normalnej jakości textur czyli maxymalnej jaką da się ustawić w opcjach gry.
  14. W pilku SweetFX_settings w miejscu #define USE_FILMGRAIN 1 //[0 or 1] zmień wartość z 1 na 0 UWAGA! Finalna wersja mojego presetu The Witcher 3 ReShade SFX 2.1 Preset for The Witcher 3: Wild Hunt Config Author - Created by azgan API hook - SweetFX/ReShade: v2.0 by CeeJay.dk / ReShade 0.18.0 by Crosire Lista zmian i poprawek: • Korekcja dynamicznego oświetlenia HDR • Został dodany Filmgrain Effect nadający grze Wiedźmin 3 jeszcze bardziej filmowej atmosfery • Został dodany nowy efekt graficzny Lens Flare • Subtelniejsza bardziej stonowana i naturalna kolorystyka • Lepiej zbalansowana paleta barw • Poprawki związane z przejściami tonalnymi • Realistyczne wykorzystanie źródeł światła (Ambient) • Poprawione oświetlenie i cieniowanie • Pełna zgodność z ustawieniami dostępnymi w grze • Wszystkie ustawienia zostały optymalnie dobrane brak znaczącego wpływu na wydajność Aby porównać i przetestować dokonane zmiany na żywo w grze wystarczy wcisnąć na klawiaturze przycisk Pause Download: http://www.mediafire.com/download/tj3hsa9rvmyo4xw/The+Witcher+3+ReShade+SFX.rar Instalacja: Zawartość paczki The Witcher 3 ReShade SFX należy skopiować do C:\GOG Games\The Witcher 3 Wild Hunt\bin\x64\
  15. Postanowiłem, że utworze 1 temat z modyfikacjami do wszystkich części Wiedźmina. W wolnej chwili opracuje i dodam poradnik, oraz listę modyfikacji do pierwszej części gry. Od teraz w jednym miejscu znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje. Dyskusje o grafice, optymalizacji i wszystkich innych aspektach technicznych możecie prowadzić tutaj nie narażając się na spoilery czy też przekopywanie stron w poszukiwaniu informacji o najlepszych modyfikacjach do "gamingowej" Wiedźmińskiej trylogii. PS. Jeśli chcielibyście żeby coś zostało dodane lub poprawione to jestem otwarty na wszelkie sugestie.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.