Arni Opublikowano 23 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Grudnia 2007 Bomarek - czemu ja tego Twojego układu nigdy nie widziałem? huh.gif Bardzo przyjemny icon_smile3.gifjest na forum :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LordFury Opublikowano 29 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2007 Rez nie musi być aż tak wysoko.Albo może go nie być wcale i też się da... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 29 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2007 pewnie że nie musi btw ładnie masz załamany wężyk przy trójniku :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jgx Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2008 (edytowane) Witam, kupiłem używaną pompe cow 15Wr14C aby zastąpić nią Pompe Aqual odm oczka wodnego chyba:) którą mam dotychczasz i niestety ale nie moge sobie z tą Leszno poradzić: w celu sprawdzenia zrobiłem mini układ - rez na wannie, na podłodze pomka i węzem z powrotem do reza i mam kłopoty bo pompka wogóle słabo się załącza tzn. jak włącze mruczy ale nie pompuje za którymś tam razem troszke ruszy 2-3s. i staje dopiero za którymś razem załapie i niby chodzi ale strasznie brzęczy chrobocze i wogóle jak na 2m węza baaardzo słabo pompuje jak wyłącze to znów musze kombinować żeby załapała -chodzi juz tak z pół godziny niby powietrza już nie ma -trzęsłem ją na wszystkie strony a ona dalej pracuje jak młockarnia i teraz mam pytanie czy to znaczy ze ta pomka jest zużyta, zepsuta? Rozbierałem ją wcześniej (tzn. odkręcałem tą dużą główke do wirnika) był tam tylko zielony nalot który ładnie wyczysciłem, żadnych wżerów ani takich, wirnik wyglądał też spoko, więc pytam czy moze być już zużyta i dlatego tak pracuje? jęsli tak to czy można ją jakoś zregenerować - czy są jakieś części do tego i co się zużywa? W tym wątku przeczytałem ze powinien być układ zamnknięty z trójnikem bez reza - moze tu jest problem ale nie MOGE POJĄĆ czemu z rezem miałaby nie pracować? Czy mam kupić trójnik i kombinować czy dać spokój bo pomka jest już do bani??? pomóżcie prosze bo szlak mnie już trafia po kilkunastu minutach dalszej pracy stan jest taki że stuki, chrobotanie sa już z dużo mniejszą czesttliwością i wydajność troche wzrosła więc moze to faktycznie jest sprawa powietrza - ale czy tak ma byc i musi chodzic pare godzi i trzeba cierpliwie czekać? Czymoże ta pomka nie moze chodzić z rezem? pozdro Edytowane 25 Stycznia 2008 przez jgx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outlander Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2008 Rez, trójnik czy chłodnica z odpowietrzeniem to bez znaczenia. Ważne jest że: 1) oś wirnika MUSI być poziomo 2) pompka musi być dobrze odpowietrzona bo przeważająca większość pomp C.O./C.W.U jest smarowana wodą i zapowietrzona słabo pompuje oraz może się zatrzeć. Pompki często mają nakrętkę którą można odkręcić w celu odpowietrzenia o ile jest ona poniżej poziomu wody ale uwaga bo pocieknie z niej. Jeśli powyższe warunki są spełnione to możliwe że pompa jest uszkodzona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jgx Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2008 więc tak po kilkudziesieciu minutach pracy doszłem do tego że pomka praktycznie pracuje bezgłośnie!!! wzależlnosci od obrócenia jej wokól osi czasem jeszcze "chrobotnie" ale myśle ze to sprawa jeszce odpowietrzenia i bedzie OK wiec pomka jest sprawna!!! Ale powiem szczerze że myślałem ze strumień będzie mocniejszy ale niagary w rezie robić nie będe więc chyba na 13 m. 8mm. węża w obydwie strony + procek + nagrzewniczka od poldka da rade - jak zakupie wąż to dam znać, czy macie jakieś sposoby żeby taką pomke na rezie jakoś szybciej dokładnie odpowietrzyć? ruszanią jej na wszystkie strony nie pomagało a zaworka zadnego nie ma aha i jeszcze gdzie najtaniej kupie wąż 8-10 mm średnicy w srodku bo patrzyłem w castoramie i jest po ok 4.5 chyba drogo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baols Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2008 W dobrze odpowietrzonym układzie pompa pompuje wodę bardzo żwawo. Niagary się nie spodziewaj bo pompa została stworzona do pracy w układzie zamkniętym i dopiero po odpowietrzeniu pokaże na co ją stać. Żeby odpowietrzyć pompę wystarczy ją pomachać/poodwracać w trakcie pracy. Przynajmniej w moim przypadku wystarczyło. Ja wąż 8/10 kupowałem w BricoMarche (czy jakoś tak) za ~1,5zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jgx Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2008 baols napisz czy masz rez czy układ calkowicie zamkniety z trójnikiem? bo zastanawiam się którą "drogą" pójść Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outlander Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2008 Ja mam układ zamknięty z chłodnicą od żuka o pojemności ponad 2L. Węże kupowałem w małym sklepiku i są to gutasyny 8/10 za 1zł/m. Swoją drogą nie rozumiem jak można mieć problem z odpowietrzeniem pompki o maksymalnej wydajności 0,7m3/H. Moja pompa do CO też z Leszna, tyle że model 25POr40A daje 1,5 na najniższym biegu a max ma 3,5m3/H i jakoś daje się ją odpowietrzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baols Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2008 Odpowietrzenie jest problematyczne bo cwu nie potrafią przeciągnąć powietrza przez siebie. Ja nie mam w układzie cwu... ...kolega ma cwu w układzie z chłodnicą, w której jest odpowietrznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elf_ Opublikowano 11 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2008 Od niedawna jestem posiadaczem Grundfosa up 15-14b. Grundfos pracuje idealnie cicho. Zauważyłem jednak, że przy wyłączaniu pompki jak już odłączę prąd i wirnik zwalnia obroty, to sobie pare razy cichutko zaterkota :D . Trwa to ok sekundy aż do całkowietgo zatrzymania wirnika. Czy to normalne ? Pompa jest zamontowana w pozycji poziomej - wodę pompuje do góry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martinii Opublikowano 17 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2008 To normalne. U mnie w pompie Leszno tez tak jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaX_CCC Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Jako że dowiedziałem się iż kolega ma znajomego który pracuje w filii firmy Grundfos od razu nasunęła mi się myśl o zakupie po kosztach producenta pompy tej firmy. Czy możecie mi polecić jakieś konkretne, sprawdzone, niezawodne pompy pompy tej firmy ? Być może jak da dobrą cenę stanę się posiadaczem takowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korn85 Opublikowano 26 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2008 (edytowane) Pozwolę sobie odświeżyć ten temat, gdyż sporo osób robi instalacje WC na pompach CO/CWU. Mogę z czystym sumieniem polecić pompy firmy Halm: http://www.halm.pl/pompy/1.aspx Składam powoli chłodzenie wodne w oparciu o pompę HUP 15 - 1.5 U z tym, że udało mi się u dystrybutora dostać do niej (za darmo) korpus wykonany z brązu. W obu typach, czyli w HUP oraz BUP korpusy są pokryte od wewnątrz specjalną powłoką antykorozyjną, która ulega stopniowemu wypłukaniu dopiero po kilku latach ciągłej pracy pompy. Podstawowy typ HUP kosztuje ok. 230 zł, natomiast BUP - 310 zł. Długość korpusu w podstawowych modelach wynosi 130 mm więc są one bardzo ciekawą propozycją. Pomimo, że seria BUP jest przeznaczona do instalacji CWU to posiada ona 3-stopniową regulację obrotów, czego inne pompy do CWU nie mają. Jest to dość przydatne, bo gdy mamy bardzo rozbudowany układ zawsze możemy zwiększyć przepływ bez wymiany pompy na mocniejszą. Pompa została już przetestowana przeze mnie (zbiornik umieszczony ok. 30 cm nad ziemią zalany wodą, pompa na ziemi) i muszę przyznać, że nie miałem problemów, jak dużo tutaj osób na takim układzie. Pompa natychmiastowo przepompowała 3 litry wody na najniższym biegu. Z wykresów wydajności pompy można łatwo odczytać wydajność na poszczególnych biegach. Przy podnoszeniu cieczy na poziomie 25-35 cm łatwo zauważyć, że wydajność wynosi ponad 1000 l/h. Na wyższych biegach teoretycznie jest większa wydajność ale tylko teoretycznie, gdyż są tam także naniesione linie sprawności pompy i tam, gdzie przecinają się one z liniami poszczególnego biegu, pompa osiąga nominalne parametry wynikające z wykresu. Jeżeli linie się nie przecinają to pompa ma mniejszą wydajność niż odczytana z wykresu ale w układach WC jest to wartość, którą można pominąć. Chciałbym również napisać kilka słów o doborze pomp, bo po przeczytaniu całego tematu zauważyłem, że praktycznie nikt nie ma pojęcia o pompach i ich instalacji. Generalnie pompy możemy podzielić na samozasysające oraz nie samozasysające. Większość pomp do CO oraz CWU to pompy nie samozasysające. Nie jest to potrzebne, gdyż są one przystosowane do wymuszania obiegu w układach zamkniętych. Zdarzają sie pompy do instalacji CO/CWU samozasysające, np. firmy Wilo. Są one zdecydowanie droższe i nie jest to wymagane w układach CO/CWU. Pompy tej firmy z wyższych serii mają korpusy (od wewnątrz) pokryte powłoką kataforezową, która chroni korpus przed korozją. Jeżeli chodzi o korpusy standardowych pomp CO (Wilo, LFP Leszno, Grundfos) to są one wykonane z żeliwa szarego. Jest to materiał dość odporny na korozję, tzw. stal lepszego gatunku. Oczywiście w instalacjach WC warto zastosować inhibitory korozji, żeby z czasem nie pojawiła się rdza i nie zabrudziła układu. Korpusy z żeliwa mają jeszcze jeden minus. Po jakimś czasie następuje wypłukiwanie grafitu ze struktury żeliwa, co objawia się szarym osadem na dnie rezerwuaru oraz na ściankach węży. Najważniejszym atutem pomp CO/CWU jest ich trwałość (mogą pracować przez kilkanaście lat bez przerwy i bez śladów zużycia, tym bardziej, że instalacje WC są wręcz idealnymi warunkami pracy dla nich: bez zanieczyszczeń oraz środków agresywnych). Często pomijanym elementem instalacji takiej pompy jest minimalna wysokość napływu. Ze względu na to, że nie są to pompy samozasysające, potrzebują one pewnego ciśnienia po stronie ssącej pompy. Pompy powinno instalować się w najniższym punkcie całej instalacji, natomiast rezerwuar w możliwie najwyższym. Dla większości pomp wystarczy ok. 30-40 cm napływu. Dlaczego jest to ważne? W układzie po pewnym czasie może pojawiać się powietrze oraz może nastąpić zwężanie węży po stronie ssącej (ich zasysanie). Wynika to z prawa Bernoulliego, którego nie będę już tutaj przytaczać. Jeżeli w miarę zachowamy zasady poprawnej instalacji, które wymieniłem wyżej, nasze WC będzie nam służyć latami, zupełnie bez obsługowo i będziemy je tylko przekładać z komputera do komputera, a one ciągle będzie działać. Edytowane 26 Września 2008 przez korn85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 27 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2008 Potrzebuje pompki ktora bedzie sobie dobrze radzila z wciagnieciem wody z nad siebie (chodzi mi o to zeby os wirnika byla w odpowiedniej pozycji) o wysokosci nie wiekszej niz 120 mm. Jakies pomysly? ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koen Opublikowano 27 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2008 Skoro to działało u Subvoice'a: to śmiem twierdzić że cała ta teoria na temat wysokości napływu nie ma w takich układach żadnego zastosowania, kwestia odpowietrzenia i to wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korn85 Opublikowano 27 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2008 W każdym układzie ma, to nie jest teoria tylko praktyka. Zresztą praw fizyki nie da się oszukać w żaden sposób. Wszystko może pięknie, ładnie działać ale później ktoś pisze pretensje, że ma pompę CWU, a wydajność to ok. 250 l/h, a nie 800 jak deklaruje producent. Odbija się to przede wszystkim na wydajności układu i sprawności takiej pompy, a co za tym idzie jej żywotności. Ja tylko napisałem to, co występuje w układach hydraulicznych i czego powinno się unikać, bo może komuś się to przydać przy budowie chłodzenia. Przecież nie wymagam stosowania tego, każdy robi jak uważa:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subvoice Opublikowano 27 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2008 (edytowane) Witam, no akurat o żywotność solidnie wykonanej pompy CO czy CWU to tak bardzo bym się nie martwił ;) Podobnie z tymi stratami przepływu. Nigdy nie stroniłem od rezów, choc podobno zabijaja flow przy takich pompach i jak widać w temacie o moim WC relatywnie słaby laing 700B na słomkach o śr. wewn. 7mm ciągnął bez problemu 3 bloki, w tym jeden dość restrykcyjny rezerwuar i 2 chłodnice. Zreszta zdjęcie masz u góry. Wydaje mi się, że umieszczenie reza wyżej - dość skomplikowane w tym przypadku z różnych względów-w tym estetycznych ;), byłoby może rozsądniejsze z punktu widzenia teorii i praktyki, ale obawiam się, że różnicy nie byłbym w stanie ani zmierzyć, ani odczuć. Tak więc o ile Twój wywód jest merytorycznie poprawny, to po prostu często nie warto aż tak przejmować się teorią, (praktyką) ba! nawet fizyką ;), bo typowym układzie WC często sprawdzają się lepiej rozwiązania, które teoretycznie powinny obniżać wydajność zamiast ją podnosić. Chyba zbyt dużo zmiennych trzebaby wziąć pod uwage, żeby stworzyć wzór na idealne WC, lub choćby na idealne umieszczenie w układzie pompy :) Może dlatego w moim porzednim kibelku: rez nie był ani cm wyżej zainstalowany niż pompa, a ta startowała i działała poprawnie. Podczas prób często była umieszczona nawet wyżej i też nie miała problemów z "zabraniem". Dlatego projektujac układ dobrze wziąć pod uwagę np. Twoje wskazówki, ale tragedii nie bedzie jeśli z innych przyczyn zrobi się to inaczej. W końcu zawsze mozna rozmontować i poprawić :) WC to kupa frajdy a nie projekt nowego biurowca. Tu nikt nie zginie jak coś sknocisz, więc mozna eksperymentować do woli :) Edytowane 27 Września 2008 przez Subvoice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korn85 Opublikowano 27 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2008 (edytowane) Wiem, że WC to wielka frajda, bo sam je składam:) Powoli, bo to trochę kosztuje, a nie chcę wydać kasy żeby potem się okazało, że oprócz ciszy nie ma żadnej różnicy w temperaturach w porównaniu z chłodzeniem AC. No i oczywiście ma ono służyć długimi latami. Tym bardziej, że jestem studentem więc wiadomo, jak to jest;) Moja pompa będzie poza komputerem, ze względu na to, że mobilność nie jest mi kompletnie potrzebna, a komputer stoi w biurku, więc po co się bawić w upychanie tej maszyny w obudowie. Oczywiście wszystko będzie ładnie wykończone i jak będą już jakieś efekty to na pewno się pochwalę:) Co do tych rezerwuarów to pewnie wynika to właśnie z niepoprawnego montażu pompy. Rezerwuar nie może zmniejszać przepływu, ponieważ pompy do CO są przystosowane do pracy z bardzo długimi i skomplikowanymi instalacjami, gdzie jest po kilkanaście grzejników, co daje zdecydowanie większe opory hydrauliczne. Ja tylko napisałem dobre rady ale wiadomo, że nie zawsze da się to wykonać. Edytowane 27 Września 2008 przez korn85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 8 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2009 odgrzewam. Pytanie do posiadaczy obiegówek. Czy wasze pompy mocno podgrzewają wodę? Ostatnio wpiąłem do układu 3-biegowego grundfosa i jest cieplejszy niż chłodnica podczas pracy układu. W spoczynku po 15 min pracy samej pompy jej obudowa robi się zauważalnie ciepła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subvoice Opublikowano 8 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2009 (edytowane) Układ pompa - chłodnica bez wentyli, chodzący całą noc rano był wyraźnie ciepły, tak więc ciut podgrzewa, ale myślę, że porównywalnie z DCC 1T+ (ostatecznie moc dość podobna-19vs24W). W praktyce sprawa pomijalna. Podczas prób na DCC (tej słabszej) i 700B tempy były praktycznie te same. Edytowane 8 Lipca 2009 przez Subvoice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzynek1 Opublikowano 8 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2009 mam grundfosa 15-14b i tak, podgrzewa wodę ale delikatnie tylko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 14 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2009 Ja mam natomiast mieszane uczucia. W pasywnej konfiguracji E8400@4G + HD4870 i Alphacool nexxxoss chłodnica była goraca, a pompka wręcz parzyła. Dodam, że wszystko działa na pierwszym biegu. Ogólnie musiałbym zrobić porównanie z podpiętą inną pompką ponieważ doszedł blok na grafę i porownania żadnego do poprzedniej konfiguracji nie mam. Zastanawia mnie ile w tych wysokich temperaturach winy leży po stronie gorącej grafiki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subvoice Opublikowano 14 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2009 (edytowane) Ja mam natomiast mieszane uczucia. W pasywnej konfiguracji E8400@4G + HD4870 i Alphacool nexxxoss chłodnica była goraca, a pompka wręcz parzyła. Dodam, że wszystko działa na pierwszym biegu. Ogólnie musiałbym zrobić porównanie z podpiętą inną pompką ponieważ doszedł blok na grafę i porownania żadnego do poprzedniej konfiguracji nie mam. Zastanawia mnie ile w tych wysokich temperaturach winy leży po stronie gorącej grafiki. A jaką moc ma ten Twój grundfos na 1 biegu, bo jak to jakieś monstrum z 15m podnoszenia to całkiem mozliwe, że grzeje wodę. Edytowane 14 Lipca 2009 przez Subvoice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 14 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2009 na pierwszym biegu: 25W. To model UPS 25-40 180, ten: http://www.fuego.pl/1027_GRUNDFOS_UPS_25_-_40_180.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 14 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2009 No to się nie dziwie że 25W na I i woda gorąca dwa nexxos nie jest stwirzona do pasywu i na nią trza wiać i to dość ostro trzy config też niczego sobie więc nic dziwnego Sama pomka w układzie tylko z chłodnicą sprawi że węże będą co najmniej letnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 14 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2009 Pompa z 2 blokami i pasywną chłodnicą powodowała, że węże stawały się mięciutkie jakby były sylikonowe, lub przed chwilą podgrzane zapalniczką. Dodanie 3 Acutake na wyciągu spowodowało obniżenie temperatury IDLE procesora o 10 stopni, mimo to niby dobry WC a temperatury mam jak na chłodzeniu za 100 zł ;), trzeba będzie zwiększyć powierzchnie oddawania ciepła. Dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subvoice Opublikowano 14 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2009 A właśnie - jeszcze dochodzi kwestia chłodnicy. To nie są konstrukcje do pasywa niestety. Nawet mój thermochil średnio sie spisuje gdy nie jest choć troche przewiewany. 25W to żadna tragedia, ale coś musi dmuchac :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 14 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2009 Toman obawiam się że czasem cr2 może znacznie poprawić temp niżeli co @25W :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolandMET Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam Chce uzyc w nowym WC dwie pompy Wilo Star-Z 15A, tylko ze wlasnie sie zorientowalem ze beda pracowac w zabronionej pozycji, z wirnikiem pionowo a ma byc poziomo. Nie za bardzo mi pasuje inna pozycja pompy. W poprzednim ukladzie taka pompa pracowala w tej samej "zlej" pozycji i nic sie nie dzialo. Dlatego pytanie, czy to w jakiej pozycji jest wirnik jest bardzo wazne czy mozna to olac ? W koncu chyba praca w instalacji wodnej domu a w WC to dwie rozne rzeczy pod wzgledem obciazenia pompy. http://www.wilo.pl/pliki/docs/Z15_2001.pdf Edytowane 19 Sierpnia 2009 przez PolandMET Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...