Skocz do zawartości
Demonik

Playstation 3

Rekomendowane odpowiedzi

no i się wyjaśniło, dlaczego nie będzie wszystkich dodatków do Obliviona od razu:

 

February 8, 2007 - When we posted our preview of The Elder Scrolls IV: Oblivion, we talked about the various improvements that had been made to the PS3 version, such as the optimized load times and enhanced graphical presentation thanks to new pixel shaders that displayed sharper details. We also pointed out that while the Knights of the Nine side quest would be included, other downloadable content would not initially be included in the game. Needless to say, this information spawned a host of rumors on the boards and across the Internet. To separate the fact from the fiction about Oblivion on the PS3, we went directly to Pete Hines, the VP of Public Relations and Marketing at Bethesda Softworks for the true details behind the game.

 

Rumors were rampant about the reasons behind the lack of downloadable content. Other websites have reported that the justification behind the missing missions and features was due to technical limitations of the console. According to Hines, nothing could be farther from the truth. There were two specific reasons behind why items like the Orrery and Mehrunes's Razor will not be included within the PS3 version of the game. First of all, there was a concern about the balancing of the game and initially giving players access to a thieves den or a wizard's tower immediately at the start of the game. "There was no good way to incorporate these features into the game as soon as it started because it didn't make sense," Hines said. While he didn't rule out the possibility of some of these side quests or features making it into the game, it wouldn't necessarily be as soon as the game hit store shelves.

 

In fact, the other reason why the downloadable content for the PS3 version of the game isn't included isn't solely because of the technical limitations of the system. Instead, it's because the designers haven't actually tested the PlayStation Network Store and the mechanisms for delivering content to systems. Considering that the development team has been spending a large amount of time making sure that the game transitions over to the PS3 well without the numerous bugs or glitches that plagued the PC and 360 versions of the game, working on the store was definitely a low priority on their list when it came to dedicating additional resources to that feature. But it is being worked on, and it will be coming at a later date.

 

So what about the shaders or optimizations? Rumors were released stating that everything in the PS3 version of the game would migrate over to the 360 or the PC, which kicked off a screaming match on boards about which version was ultimately better. According to Hines, the shader functionality that would re-render the low-res textures would inevitably make its way to the 360 build and PC in future updates. However, certain optimizations that take advantage of the system's hardware will remain exclusive to the PS3 version of the game.

 

We'll have more on Oblivion as it's released.

za http://ps3.ign.com/articles/762/762882p1.html

 

Jak zwykle niedorzeczne ploty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a Xenos po niektórymi względami jest porównywalny z Gf8800(wydajność vertex shaderów,które z kolei kuleją w RSX-wg. devów).Dodatkowo Xenos obsługuje lepszą kompresję map normalnych -dxt5 zamiast dxt1 w RSX.

Pod jakimi względami Xenos jest porównywalny do GF8800? :) Z tego co pamiętam to ATI idzie trochę w innym kierunku niż nVidia ze swoim 8800. ;)

 

Poza tym ATI wymyśliło kompresję map normalnych ATI 3Dc™ a DXT1 jest najstarszą kompresją 16bitowych tekstur, DXT3- wysoki stopień kompresji 32bitowych tekstur, DXT5- niższy niż DXT3 stopień kompresji 32bitowych tekstur i wszystkie karty to obsługują. Kompresja map normalnych ATI 3Dc™ z tego co pamiętam może być użyta w innych kartach bez obsługi sprzętowej. Wystarczyło dodać ją do sterowników. Ale nie jest to kompresja tekstur więc chyba coś Ci się poprzestawiało?

 

I ciekawy tekst wyhaczyłem:

Though some say the performance of the Xbox 360 CPU is not very good, according to Capcom, the performance of a single core of the Xbox 360 CPU is 2/3 of the Pentium 4 with the same clock speed. When SMT is fully exploited, about 4 times larger performance can be observed. In terms of PC it's comparable with 4 SMT threads in a dual-core Pentium 4 Extreme Edition 840 (3.2GHz)

Wychodzi na to, że C2D zjada na śniadanie CPU klocka? Jakoś mało w to wierzę.

Edytowane przez kojak_ct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod jakimi względami Xenos jest porównywalny do GF8800? :) Z tego co pamiętam to ATI idzie trochę w innym kierunku niż nVidia ze swoim 8800. ;)

Pod względem wydajności geometrycznej,zwrócili na to uwagę goście z beyond3d analizując artykuł z japońskiego magazynu.Niemniej to i tak jest teoretyczna-szczytowa wartość-nie w grze scen uzależnionych tylko w wyłącznie od VS,ale to samo odnosi się do GF8800 i innych sprzętów-szczytowe wartości, to i tak teoria.

ATI ściśle współpracowała z M$ nad DX10,NV stała na stanowisku ,że zunifikowane shadery nie są potrzebne,wielu devów miało podobne zdanie.W ostateczności stanęło na tym,że karta ma być zgodna z Shader Model 4 ,a kwestia unifikacji pozostała nierozstrzygnięta.A w którą stronę poszła NV w dalszym ciągu nie wiadomo,okaże się jak wyjdą pierwsze tytuły DX10.

 

 

Poza tym ATI wymyśliło kompresję map normalnych ATI 3Dc™ a DXT1 jest najstarszą kompresją 16bitowych tekstur, DXT3- wysoki stopień kompresji 32bitowych tekstur, DXT5- niższy niż DXT3 stopień kompresji 32bitowych tekstur i wszystkie karty to obsługują. Kompresja map normalnych ATI 3Dc™ z tego co pamiętam może być użyta w innych kartach bez obsługi sprzętowej. Wystarczyło dodać ją do sterowników. Ale nie jest to kompresja tekstur więc chyba coś Ci się poprzestawiało?

Chodzi jedynie o pewne specyficzne użycie kompresji tekstur w przypadku używania map normalnych i tylko wtedy,bo sama kompresja DXT1-5 to nic nowego-tu masz racje,bo obsługują ją wszystkie karty.

A jeśli chodzi o 3DC(by ATI) to Xenos jej nie obsługuje,trochę to dziwne,ale tak jest.

I ciekawy tekst wyhaczyłem:

Wychodzi na to, że C2D zjada na śniadanie CPU klocka? Jakoś mało w to wierzę.

Bo tak jest ,C2D zje na śniadanko CPU X0,co prawda Capcom Dev określili wydajność jako 2xP4 Dual Core 3,2Gh+HT,czyli i tak nie jest źle ,ale w porównaniu do C2D to nie ta liga.

 

A jeśli chodzi o Cell,to wielu devów jest przychylnie nastawiona do tego CPU,wielu jest trochę wnerwionych na RSX,bo zmusza ich do wykorzystywania Cella, do tego co powinna robić karta(ustawianie geometrii),ale prawdopodobnie taka jest specyfika tego sprzętu,i musi do dotrzeć do mniej doświadczonych developerów.Ci bardziej zaawansowani,pracujący dla SONY,już to zaakceptowali i widzą olbrzymi potencjał, ci programiści mogą naprawdę pokazać potencjał Ps3,mają więcej czasu i co tu dużo mówić umiejętności.

Dlatego pisałem ,że PS3 nie ma szans wykazać się w tytułach multiplatformowych ,część devów ma nawyki z PC/Xbox i ciężko im przestawić się na coś innego,rodzi to frustracje ,bo czas to pieniądz,a narzędzia oferowane przez Sony są -podobno-lata świetle za tymi od M$.

Także dopóki nie będzie tytułów sygnowanych przez Sony,ciężko będzie wypłynąć PS3 na szersze wody.Chociaż i tak radzi sobie nieźle,biorąc pod uwagę wysoką cenę i złą prasę(praktycznie wszystkie artykuły są negatywnie nastawione do PS3).

PS3 pod koniec 2007 może być warta zachodu,przegranych nie będzie-jeśli każdy dostanie to co chce(dobre gry) i będzie zadowolony.

A Ja osobiście najpierw kupię PS2-widzę naprawdę sporo gierek wartych uwagi,myślałem o Xbox1,ale wiekość tego kloca ,o PC- towy klimat rozrywki jakoś mi nie odpowiada,a i ilość dobrych gier jakoś nie jest szczególnie duża(na palcach jednej ręki policzyłbym gry ,w które bym z chęcią zagrał). Tyle off topa

Edytowane przez BezbronnyPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taka jest specyfika tego sprzętu,i musi do dotrzeć do mniej doświadczonych developerów.Ci bardziej zaawansowani,pracujący dla SONY,już to zaakceptowali i widzą olbrzymi potencjał, ci programiści mogą naprawdę pokazać potencjał Ps3,mają więcej czasu i co tu dużo mówić umiejętności.

Dlatego pisałem ,że PS3 nie ma szans wykazać się w tytułach multiplatformowych ,część devów ma nawyki z PC/Xbox i ciężko im przestawić się na coś innego,rodzi to frustracje

No tu się zgodzę. Najlepszy przykład to Carmack czy pan z VALVE. Ponarzekają, ponarzekają i będą się musieli dostosować jak chcą zarabiać. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywiad z Julianem Eggbrechtem(gość z Factor 5, ten od Lair):

http://www.gameinformer.com/News/Story/200...3468.htm?Page=1

 

bardzo dobry wywiad.

 

interesujący fragment dość. Wywiad jest bardzo długi, więc tylko jeden :P

Eggebrecht: It’s an interesting ramp-up, interesting in terms of challenging—like I said before, less so than the PS2, but certainly moreso than, say, the GameCube, which was extremely easy. But that’s to be expected, because that’s where the power is. If it’s too easy, then as we’ve seen with the GameCube, there’s no headroom. We had a terrible time trying to squeeze more out of that system for Rebel Strike. On the PS3, the sky’s the limit. I’m happy that we got as much from it as we do right now, but we could go on for three years developing that engine and we know that the system will bear it. That’s the genius of Kutaragi’s designs—there’s so much headroom. And that makes the start up harder. But when you cross a certain threshold for the system and you know what to avoid and what to do right and how you write efficient code, how to basically have the Cell really talking in an optimized way with RSX, at that point it’s an exponential increase in productivity with what we’ve seen. At this point, it’s really going fantastically. It’s great hardware—it really is.

Edytowane przez Malsumis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak Malsumis, artykuł jest ciekawy :D. Np. pytanie "czemu Sony a nie Microsoft?"

 

What was a killer for me was no HDMI. We had huge fights with Microsoft basically going back and forth about, “Please, please, please, please put an HDMI port in there, because only then can you really see the graphics,” and they said, “No, we’re designing the whole graphics chip around being analog.” And they’re retrofitting it now, trying to catch up with the PS3. But all of that vision was there, right from day one, with the PS3. That was very encouraging. Kutaragi-san, in that sense, is on the technology front, and I don’t think anyone would contest that it’s still the greatest visionary in the industry. So, it made it easy. Sony was the clear-cut, perfect match.

Warto dodać, że Sony nie trzyma Factor 5 na łańcuchu:

Eggebrecht: We’re an independent, closely aligned with Sony developer. Let’s put it that way. We’re not owned. We’re completely independent. So, we’re like Insomniac, I guess, if you want to make a comparison.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo? Masz lepsze źródła?

wszystkie inne, ktore mowia, ze nie bedzie wersji na PS3 poki co, a jak bedzie to EA to zapowie? Jakis blog wrzucil foto z jakims tekstem, ktory rownie dobrze moglo sie w dziale PS3 ukazać przez pomyłkę i juz szał sie rozpętał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywiad z gościem(lub kilkoma nawet :o) z Evolution Studios: http://ps3.gamezone.com/news/02_09_07_06_08PM.htm Polecam.

 

Q: How much of the PS3’s capacity are you using with this game?

 

A: We are using all of the SPU processors and all of the memory. We also use most of the Blu-Ray disk (thank God it’s not a DVD)! We are confident, however, that we can still squeeze a great deal more out of the PS3 and as we found by making World Rally Championship for the PS2, every year for five years, doubling the visual through put is not unusual on EVERY ITERATION – yes, it even amazes us!

Q: How did you go about programming the physics aspect of MotorStorm? Did you do any hands-on research actually racing or as a spectator to a dirt-track race?

 

A: We had a dedicated physics programmer whose sole job was to develop a versatile yet complex handling model, which would allow us to create wide range of vehicles. Myself and the programmer spent months so that they handled as we wanted, and more importantly, that they were balanced against each other. In terms of real-life experience, we might not have been able to drive all of the real-life counterparts, but we do enjoy racing our Mitsubishi Evo around the track when we get a chance.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Virtua Fighter 5 - North American version to only support 720p?

 

The final retail North American box:

Dołączona grafika

 

The final retail Japanese/Asian:

Dołączona grafika

 

And speaking of the box... While the Japanese version claimed Supported HD Resolutions of 480p, 720p, 1080i and 1080p, the North American version's box claims only 720p (see the photos below). Some owners of the already released Japanese version claimed the actual 1080p output didn't look quite right - looking upscaled rather than native. Since there is practically no chance the Japanese and North American versions of the game actually support different resolutions, we suspect there's a typo most likely in the JP version.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jest taki do końca sztywny. RSX może teksturować(i ogólnie krozystać) z XDR przez Cella i FlexIO. Nie ma większego problemu. Wydajność też nie byłaby wcale gorsza, bo do teksturowania nie potrzeba krótkich opóźnień, potrzeba jest za to wysoka przepustowość.

raczej. Biorąc pod uwagę fakt, że tekstury w wersji PS3 są lepsze. I to znacznie.

ja na pierwszym nie widze hdr.

z tego co widac wersja na ps3 jest go pozbawiona.

jak dla mnie to ja stawia znacznie nizej.

w wersji na pc i x-a. hdr to jedna ze spraw ktora budowala jej klimat .

jezeli to sie potwierdzi to duzy minus dla rsx jego "mozliwosci"

pozdrawiam

Edytowane przez seraf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak se przeglądam ten serwis i :

 

Elder Scrolls IV: Oblivion - na PS3 gorsze?

 

Od dłuższego czasu w sieci pojawiają się plotki o tym, że wersja Obliviona będzie gorsza niż na pozostałe platformy - Xbox i PC.

 

Dzisiaj znalazło się potwierdzenie tych słów. Jak podał serwis joystiq wiele elementów zostanie dla PlayStation 3 wyciętych. Wg producenta - firmy Bethesda - taki krok jest konieczny aby zapewnić odpowiednią wydajność.

 

Przekonamy się o tym zapewne w dniu premiery (USA - 20 marca, Europa - 30 marca).

 

Ciekawe komu zależy tak naprawdę na gorszej wersji? Nie wierze w słowa producentów gry o problemach z tym tytułem na PS3…

Źródło: http://www.ps3site.pl/ps3-news/he-elder-sc...sze-t254.0.html

 

ostatnia linijka ciekawa ;) ahhh ten fanboizm :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

next-gen.com.pl:

 

Lair 23 marca!?

Całkiem prawdopodobne! Julian Eggebrecht, szef teamu Factor 5 w wywiadzie dla popularnego Game Informer oznajmił, że gra Lair gotowa jest już w 90% i obecnie czekają ją wyłącznie ostatnie szlify. Na pytanie, czy gra ma szansę zadebiutować wraz z PS3 w Europie odpowiedział, że jest na to szansa, jednak zależy to w dużej mierze przede wszystkim od SONY. Launch PS3 w Japonii był beznadziejny, w Ameryce Północnej kiepski, jednak w Europie start tej maszynki będzie mocarny! Milion konsol oraz masa gier w tym kilka niezłych hitów. Niestety od 23 marca dzieli nas jeszcze sporo czasu;(

Byłoby wspaniale, tylko żeby w wypadku wydania 23 marca nie wyszedł z tej gry niedopracowany bubel którego potem będzie trzeba patchować. Szkoda byłoby zepsuć tak dobrze zapowiadającą się grę. Także osobiście wolałbym aby wyszła 2-3 miesiące później ale za to w 100% doszlifowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

next-gen.com.pl:

Byłoby wspaniale, tylko żeby w wypadku wydania 23 marca nie wyszedł z tej gry niedopracowany bubel którego potem będzie trzeba patchować. Szkoda byłoby zepsuć tak dobrze zapowiadającą się grę. Także osobiście wolałbym aby wyszła 2-3 miesiące później ale za to w 100% doszlifowana.

datę tej premiery raczej trzeba traktować jako plotę bo nikt jej nie potwierdzil, wolalbym tak jak ty, zeby sie nie spieszyli i dopracowali gre do konca bo to moze byc naprawde ciekawy i "świeży" tytuł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale w którymś wywiadzie wspominali że Lair bliżej maja będzie...

Factor 5 oświadczyło, że gra Lair jest na ukończeniu. Pierwsze dostawy mają pojawić się w sklepach na wiosnę 2007 roku.

wiec wiosna jest prawdopodobna i tyle :)

 

zrodlo: www.ps3site.pl

Edytowane przez dzieciol4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bioshock - jednak na PS3

 

Magazyn OPM UK zapowiedział, że gra, która miała być początkowo exclusivem Microsoft’u wyjdzie także na PlayStation3.

 

We wczesnym etapie produkcji zostało zapowiedziane, że gra ma się pojawić na Xboxa, PC i PS3. Jednak Microsoft na targach CES, zapowiedział, że tytuł ten będzie ich exclusivem. Jak widać, panowie z M$ lekko przedobrzyli i gra Bioshock ukaże się jednak na PS3.

 

Niestety nie znamy daty premiery.

Źródło: http://www.ps3site.pl/ps3-news/bioshock-je...ps3-t258.0.html

 

oj coś mi się wydaje, że to plotka w stylu MGS4 na iksa ;) na oficjalnej stronie Bioshock :

...BioShock... will be released exclusively on Xbox 360™ video game and entertainment system from Microsoft and Games for Windows

 

edit:

Źródło tych rewelacji : http://www.mygen.com.au/article.php?page_i...29&format=4

Edytowane przez MacOSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Just received the new Edge and I though people may be interested in this:

Scores:

 

Crackdown (360) - 8

Supreme Commander (PC) - 8

Hotel Dusk: Room 215 (DS) - 6

Kaitou Wario The Seven (DS) - 4

Spectrobes (DS) - 5

Formula One Championship Edition (PS3) - 4

Arma: Armed Assault (PC) - 5

The Sims Live Stories (PC) - 5

Mach: Modified Air Combat Heroes (PSP) - 5

Trion Cube (DS) - 5

Ghost Rider (Ps2) - 6

Rocky Balboa (PSP) - 5

Battlestations Midway (360) - 5

lol co oni z tą grą zrobili :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ha sony opublikowalo liste gier na ps3 w premierze europejskiej

 

* Resistance: Fall of Man™ - SCEE - Disc

* MotorStorm™ - SCEE - Disc

* Genji™: Days of the Blade - SCEE - Disc

* FORMULA ONE CHAMPIONSHIP EDITION - SCEE - Disc

* Ridge Racer™ 7 - SCEE - Disc

* Tekken®: Dark Resurrection - SCEE - Network

* Lemmings™ - SCEE - Network

* Go! Sudoku - SCEE - Network

* Go! Puzzle - SCEE - Network

* Blast Factor™ - SCEE - Network

* flOw™ - SCEE - Network

* Super Rub’a’Dub - SCEE - Network

* Call of Duty 3 - Activision UK Ltd - Disc

* Marvel: Ultimate Alliance - Activision UK Ltd - Disc

* Tony Hawk’s Project 8 - Activision UK Ltd - Disc

* Gundam – Target in Sight - Namco Bandai Games - Disc

* Full Auto™ 2: Battle Lines - Sega®Europe Ltd - Disc

* Sonic the Hedgehog™ - Sega®Europe Ltd - Disc

* Virtua Fighter™ 5 - Sega®Europe Ltd - Disc

* Virtua Tennis™ 3 - Sega®Europe Ltd - Disc

* World Snooker Championship 2007 - Sega®Europe Ltd - Disc

* NBA 2K7 - Take 2 International SA - Disc

* NHL 2K7 - Take 2 International SA - Disc

* Blazing Angels Squadrons of WWll - Ubisoft Entertainment SA - Disc

* Enchanted Arms - Ubisoft Entertainment SA - Disc

* Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent - Ubisoft Entertainment SA - Disc

* The Elder Scrolls lV: Oblivion - Ubisoft Entertainment SA - Disc

* Def Jam: Icon - Electronic Arts Ltd - Disc

* Fight Night Round 3 - Electronic Arts Ltd - Disc

* NBA Street 4 Homecourt 2007 - Electronic Arts Ltd - Disc

* Need for Speed Carbon - Electronic Arts Ltd - Disc

* The Godfather: The Don’s Edition - Electronic Arts Ltd - Disc

* Tiger Woods PGA Tour 2007 - Electronic Arts Ltd - Disc

* Untold Legends: Dark Kingdom - Electronic Arts Ltd - Disc

* F.E.A.R. Vivendi - Universal Games Intl SA - Disc

* Gripshift - Sony Online Entertainment - Network

zrodlo: http://www.ps3site.pl/ps3-news/ps3-lista-g...pie-t266.0.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Onet:

 

Wraz z nadchodzącą aktualizacją konsola PlayStation 3 otrzyma bardzo ważną opcję pozwalającą ściągać pliki w tle.

Xbox 360 początkowo oferował ściąganie plików jedynie wtedy, gdy nic na konsoli nie robiliśmy. Dopiero późniejsze wersje oprogramowania umożliwiły pobieranie danych w tle, np. podczas grania lub oglądania filmów. Taką samą opcję otrzyma teraz PlayStation 3.

 

Informację potwierdził sam Phil Harrison, który zapewnił, że pojawi się ona wraz z firmware 1.6, który zostanie udostępniony już w marcu, wraz z europejską premierą konsoli.

Dla Polskich uzytkowników z ich świetnymi łączami ściąganie w tle to dobra sprawa, bo komu chciałoby się poświęcać kilkanaście-kilkadziesiąt godzin na ściągnięcie 1gb dema. A tak przynajmniej zaoszczędzi się troche czasu. Zresztą użytkownicy x0 sami powinni potwierdzić przydatność tej funkcji :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...