Skocz do zawartości
Demonik

Playstation 3

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zaczeła się konferencja w sprawie CELL'a, czyli "serca" PS3. Poszukaj news'ów o tym i zobaczysz że mówią że jeden CELL ma posiadać wydajność równą 250 Gigaflopów, a Pentium 4 3Ghz tylko 12Gf.

1260006[/snapback]

a co w tym dziwnego ?

jak dobrze pamietam cel posiada 8 jednostek

w duzym uproszczeniu przypominjacych jednostki sse z x86.

Intel i amd maja po jednej takiej maszynce.

Co do wydajnosci 12 gf intela jest to wartosc srednia

a nie jedynie wynik na prostych operacjach fpu.

Jezeli te 250 podzielisz na 8 do tego wezmiesz pod uwage zegar

4.5 ghz, usrednisz sobie te 250 ponioewaz napewno nie jest

to wynik w operacjach na 64 bitowych czy 128 bitowych

przecinkach lecz prostych 32 wyjdzie ci wartosc bardzo

zblizona do intela czy amd.

Co wiecej z tego wynika ze w ps3 bedzie lidzyc cel czyli jego cpu.

Dlatego porownaj sobie wydajnosc flopow z jednostkami

wektorowymi jakiegos gpu z pc a nie z jego cpu.

Sadze ze takowy r500 lub nawet x800 lub gf68...

wcale tak zle nie wypadaja z porownaniem do cela.

To tyle.

Ja podchodze do tego bez emocji.

Od zwykle cpu z raczej mala moca integer i wieloma wektorowymi jednostkami

do zmiennych przecinkow.

renderfarme z tego zrobisz ale serwera od baz danych nie zrobisz.

Cpu pc musi robic jedno i drugie.

cale szczescie ze ma ati i nv ktore nie licza wolniej

od zadnego sprzetu.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co wiecej z tego wynika ze w ps3 bedzie lidzyc cel czyli jego cpu.

Dlatego porownaj sobie wydajnosc flopow z jednostkami

wektorowymi jakiegos gpu z pc a nie z jego cpu.

Sadze ze takowy r500 lub nawet x800 lub gf68...

wcale tak zle nie wypadaja z porownaniem do cela.

To tyle.

\

1293311[/snapback]

Procesor Cell w konsoli będzie spełniał rolę procesora , od grafiki będzie układ NVIDII nad którym prowadzone są prace , układ ten ma być gotowy pod koniec 2005 roku http://www.ps3portal.com/?view=article&article=76

czytaj dokładnie cały temat była juz o tym mowa B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Procesor Cell w konsoli będzie spełniał rolę procesora , od grafiki będzie układ NVIDII nad którym prowadzone są prace , układ ten ma być gotowy pod koniec 2005 roku  1293840[/snapback]

Jasne ale geometria tak jak w ps2 zajmowac sie bedzie cel a nie samo gpu.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

<seraf>nie chce mi sie z tobą kłócić, ale zrozum że CPU Intela i AMD to nic w porównaniu z tym co prezentuje CELL więc nie pisz że CELL może mieć zbliżoną wydajność do procków stosowanych w kompach. Sami ludzie IBM'a mówią że to najpotężniejsza jednostka. Czy ty wiesz co ty piszesz?? Myślisz że na jakich operacjach są testowane procki intela?? 128bit'owych lub 64bit'owych?? Nie także na tych mało wymagających tylko po to aby zaświecić ludzią cyframi żebydali na nowego "wydajniejszego" proca. Te 24GF to wartość maxmalna pIV 3Ghz. Chopie przy produkcji konsol nie liczy sie prędkość CPU, a wydajność, zresztą nie będe sie kłócił z kimś kto poza kompem nie widział nic innego. <seraf>nara chopcze i nie pisz więcej w tym temacie jak sie nieznasz na konsolach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

<seraf>nie chce mi sie z tobą kłócić, ale zrozum że CPU Intela i AMD to nic w porównaniu z tym co prezentuje CELL więc nie pisz że CELL może mieć zbliżoną wydajność do procków stosowanych w kompach.

Sami ludzie IBM'a mówią że to najpotężniejsza jednostka. Czy ty wiesz co ty piszesz?? Myślisz że na jakich operacjach są testowane procki intela?? 128bit'owych lub 64bit'owych?? Nie także na tych mało wymagających tylko po to aby zaświecić ludzią cyframi żebydali na nowego "wydajniejszego" proca. Te 24GF to wartość maxmalna pIV 3Ghz. Chopie przy produkcji konsol nie liczy sie prędkość CPU, a wydajność, zresztą nie będe sie kłócił z kimś kto poza kompem nie widział nic innego. <seraf>nara chopcze i nie pisz więcej w tym temacie jak sie nieznasz na konsolach.

1294253[/snapback]

1. Po obraniu z marketingowego belkotu cela okazuje sie ze w czesci integer

ktora w zwyklych zastosowaniach jest tak samo wazna jak przecinek

cel to przerobienie a wlasciwie uproszczenie power IBM-a .

Przecinek to 8 wektorowych jednostek.

Wiec gdzie ta rewelacja ?

To samo jezeli chodzi o liczenie geometrii oferuja gpu w pc a nie cpu

wiec cos ci sie pomylilo.

czasy liczenia geometrii na cpu w pc juz dawno sie skonczyly

wiec jezeli chodzi o mic zmienno przecinkowa porownuj z gpu a nie cpu.

Co do wydajnosci intela dane mam z porownania tej szybkosci

pod konkretnym zstosowaniem z altivec maca.

nie pamietam juz adresu ale wpisanie w google sse2 vs altivec

powinno dac odpowiec.

2. "Czlowieku" jak chciales laskawie mnie nazwac czym sie odwdzieczam

predkosc a wydajnosc to jedno i to samo oczywiscie nie pisze o zegarach

lecz predkosci obliczen i reszty.

Sadze ze o konsolach wiem wiecej niz ty a mialem poczawszy od cd32 przez ps1

do x-a obecnie zawsze konsole obok klopa.

Sa gry w ktore gram na kompie i te w ktore gram tylko na konsoli.

A co do wydajnosci nie ocenia sie tylko jednej czesci ale caly system.

W ps2 geometria zajmuje sie cell a nie jednostka w nowym nf50,

wiec jezeli porownujesz wydajnosc systemu to skup sie na tym

co dana czesc jego robi.

W pc geometrie przelicza grafa wiec jezeli porownojesz wydajnosc

jego w tej dziedzinie odnies to do karty graficznej a nie cpu.

W liczeniu ai wieksza wydajnosc z racji bardzo duzej wydajnosci

staloprzecinkowej przewage ma PC, 2 alu taktowane podwojnym zegarem

w p4 robia swoje.

Przy fizyce przegrywa PC poniewaz znajduje sie tam wiele fp wiec

jednostka zmiennoprzecinkowa w p4 nie moze rownac sie z 8 w celu.

Ale jednak proc w pc moze ja liczyc pod czas gdy cel musi miec jeszcze czas

na geometrie.

3. Widze ze jestes jeszcze w epoce funboyowania i rulesowania markom i podniecania

sie produktem ktorego jeszcze nie ma.

O ile wiek ci pozwala moze pamietasz zapowiedzi sony co do serca ps2 EN.

Sama jego nazwa to marketingowy belkot. Byly zapowiadane bardziej rozbudowane

wersje pod stacje robocze z luinuxem.

i co ? i nic. Poza ps2 nie byl wykozystywany. Ciekawa zagrywka byla plota ze saddam

zamowil 3 tys sztuk ps2 ktorych 3d mialo sluzyc jako jakis uklad odwzorowania

terenu w rakietach.

Podniecaja Cie takie teksty ? Bo dla mnie to samo co spam w poczcie.

4. A co do cudownosci konsol ? Cuz generacja obrazu w rodzielczosci Palu

lub NTSC (512 lub 480 lini) i to do tego z interlacem 50 lub 60 Hz co daje relatywnie

"az" 30 lub 25 fps pelnych ramek lub 60 i 50 polramek to co to za wynik ?

Ps2 dostalo w tylek od zwyklego pc jakim jest x-box nie chodzi o sukces masowy

ale o wyglad gier, elastycznosc a w porownaniach sony pisalo ze EN ma 4.5 krotnie wieksza

moc od p3 550.

i co z tego wyszlo ? Nic puste slowa, w x-e tak jak i w pc geometrie liczy nie pentium

ale gpu, wieksza pamiec na tekstury oraz latwosc programowania owocuja tym co jest.

5. JA nie wykazuje wyzszosci ani p4 nad celem ani cela nad p4, pc nad konsolami ani konsol

nad pc. mam oba w domu.

Tam gdzie jedno jest do d.... rugie jest dobre to tyle.

A co do kosztow, ze nie oplaca sie itp. granie nie nalezy do tanich, jezeli ktos nie moze sobie na

to pozwolic niech sie z tym pogodzi.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popieram serafa

widzieliście kiedys porządne (no albo średnie - dajmy szansę konsolom :lol:)

FPP na konsole ?? pomijając Golden Eye na N64, Turoka i Halo na Xboxa ?

albo strategie ? ja w życiu patykiem bym nie dotknął Warcrafta 3 na konsolę - chyba ze byłoby identyko jak na kompa i z obsługą myszki i klawiatury

gry na Pc kończą sie ? od ilu lat tak mowią ? FPP, strategie, MMORPG i inne super gatunki - one bez Pieca nie istnieją

Gaming sie rozwija na świecie i w Polsce - czy jest cos takiego jak CPL na konsole ? albo czy turnieje z udziałem konsol osiągaja takie pule nagród jak PC ?

tak jak wyzej

Tam gdzie jedno jest do d.... rugie jest dobre to tyle.

aha i jeszcze jedno - rozśmieszają mnie takie wypowiedzi - ''w ps 3 gierki będą wypasione'' - ehhh...

albo to -

gierki na pc są durne

zastanawiajcie sie czasami co piszecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popieram serafa

 

 

aha i jeszcze jedno - rozśmieszają mnie takie wypowiedzi - ''w ps 3 gierki będą wypasione'' - ehhh...

albo to -

zastanawiajcie sie czasami co piszecie

1295484[/snapback]

czyw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popieram serafa

 

 

aha i jeszcze jedno - rozśmieszają mnie takie wypowiedzi - ''w ps 3 gierki będą wypasione'' - ehhh...

albo to -

zastanawiajcie sie czasami co piszecie

1295484[/snapback]

a ja Ciebie.

najbardziej wypasione gry sa na pc.

Hl2, doom3, far itp.

Jezeli jakis funboy bedzie sie podniecal jaki to do nich trzeba sprzet

niech wpierw dostosuje ta gre do mozliwosci konsol

rozdzialka 640x480 bez anizo aa, niskie detale textur, zero shadera.

No jakiego trzeba pc do zagrania w te gry bez tych rzeczy ktore ma

pc a ktorych nie maja konsole ?

Gry w Pc nie wymagaja tony ramu tylko dlatego ze maja leniwych programistow

ale glownie przez to ze same textury i rodzielczosci sa 4 i 8 krotnie wieksze od

konsolowych.

To zupelnie inne swiaty i jakie kolwiek porownywanie nie ma sensu.

Dochodzi sie jedynie do absurdow.

Jedne i drugie maja sprawiac przyjemnosc.

Kazde gdzie inedziej i inaczej.

To rozmowa o wyzszosci swiat b.narodzenia nad wielkanoca.

A wiadomo ze w zima bez swiat byla by licha a wiosna bez wielkanocy.

Obydwie musza z sobia wspolistniec i tak jest najlepiej.

Prosze tylko nie pisac o kosztach przy Pc bo to bzdury totalne.

granie to nie chleb na kory muisz miec koniecznie.

to rozrywka jezeli kogos na nia nie stac cuz ....

nie kazdy jezdzi autem.

prawda jest taka ze kazda zlotowka wydana na gry

to wyrzucony pieniadz i jakakolwiek mowa o oszczednosciach to

jakis nonsens.

oszczedzac i inwestowac to mozna w studia, nauke, gielde, domy,

zloto.

Ale jak jakis gambler wypisuje perorady o tym ile to pc kosztuje czy cos tam

na przeciw czegos to mnie pusty smiech ogarnia.

Ludzie gry to rozrywka a za nia sie placi tutaj nie ma zyskow

prucz przyjemonosci :-)))

masz na tyle na ile cie stac prosty uklad.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja Ciebie.

najbardziej wypasione gry sa na pc.

Hl2, doom3, far itp.

:lol: :lol: :lol: Brawa, brawa. No tak tyle że znajdź mi odpowiedniki na PC takich gier jak GT4, DMC3, MGS3, Mercenaries, HALO 2, Metroid Prime 1 & 2. A niedługo to zobaczysz wypasione gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol:  :lol:  :lol:  Brawa, brawa. No tak tyle że znajdź mi odpowiedniki na PC takich gier jak GT4, DMC3, MGS3, Mercenaries, HALO 2, Metroid Prime 1 & 2. A niedługo to zobaczysz wypasione gry.

1299821[/snapback]

nie musze nic znajdywac

mam i konsole i 2 pc :-))

tak jak napisalem granie to drogi sport

ja lubie pykac na jednym i drugim.

a wypas nie oznaczal w mojej wypowiedzi

grywalnosci lecz mozliwosci techniczne

jakie prezentuje gra.

narazie poza 1.1 na x-e konsole moga pomazyc

o pixel shaderze, rozdzialkach 1280 itp.

gdybys chcial wystrugac gre w duzej rozdzialce

na konsole nagle by sie okazalo ze potrzeba tyle samo

ramu co na piecu itp.

pzdr

ps.

to 2 rozne swiaty.

ale pisnie o jakiejs wyzszosci technicznej konsol

to glupota.

r520 jezeli chodzi o szybkosci liczenia geometrii

bedzie zjadal twoja ps3 z celem na sniadanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie musze nic znajdywac

mam i konsole i 2 pc :-))

tak jak napisalem granie to drogi sport

ja lubie pykac na jednym i drugim.

a wypas nie oznaczal w mojej wypowiedzi

grywalnosci lecz mozliwosci techniczne

jakie prezentuje gra.

narazie poza 1.1 na x-e konsole moga pomazyc

o pixel shaderze, rozdzialkach 1280 itp.

gdybys chcial wystrugac gre w duzej rozdzialce

na konsole nagle by sie okazalo ze potrzeba tyle samo

ramu co na piecu itp.

pzdr

ps.

to 2 rozne swiaty.

ale pisnie o jakiejs wyzszosci technicznej konsol

to glupota.

r520 jezeli chodzi o szybkosci liczenia geometrii

bedzie zjadal twoja ps3 z celem na sniadanie.

1300257[/snapback]

Jakie r520?? Mów jaśniej a nie skrótami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chip nowej karty graficznej ati - r 520 :>

do odpowiedników - MGS - Splinter Cell

Halo 2 - Halo 2 :P :P i wogóle nie wiem jaki problem tyle FPP na kompa - np. UT 2k4 itp a ty sie pytasz o odpowiednik

z tymi GT4 i innymi samochodówkami moze byc problem ale na pieca tez istnieją niezłe scigałki moze nie lepsze ale całkiem dobre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczytaj o nim a moze zmienisz zdanie - w ''Kartach Graficznych'' jest topic o

r 520 Fudo

jesli jednak jakims cudem chip z playa bedzie lepszy to nastepna karta która wyjdzie w niewielkim odstepie czasu od r 520 bedzie juz lepsza a w konsoli nadal bedzie siedział stary chip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konsoli jeszcze nie ma a ty juz pytasz czy ktoś pomyslał ...pomysl najpierw sam zanim cos napiszesz  :wink:

1278847[/snapback]

no bo i PS1 i PS2 są a nikt o napisaniu takiego progsa nie pomyślał :) ale z tego c owiem to Berkeley Ecu nie chce udostępnić kodu źródłowego i to dlatego :)

 

 

Na uczelni (nie wiem na której, ale nie u nas  <_< ) zrobili stację graficzną (chyba, w każdym razie macież) z kilkudziesiąciu PS2.

Więc ktoś tam myśli. Ale inżynierowie się za to nie biorą tak chętnie, bo przecież "konsole to zabawki dla dzieciaków a pecet to jedyna słuszna platforma <_<  "

1278877[/snapback]

 

o tym już słyszałem - było o tej sprawie głośno :) ale coś z tego wyszło dalej? jakoś tego super-konsolowego-klastra wykorzystano?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol:  :lol:  :lol:  Brawa, brawa. No tak tyle że znajdź mi odpowiedniki na PC takich gier jak GT4, DMC3, MGS3, Mercenaries, HALO 2, Metroid Prime 1 & 2. A niedługo to zobaczysz wypasione gry.

1299821[/snapback]

a znajdz mi lineage doom3 (to co jest zapowiadane na x-a to jaks fake nie gra)

warcrafta online i mase mmrpg ?

:-))

a co do halo2 kocham ta gre.

skonczylem ja jak tylko sie ukazala

francuska (wiadomo jaka) nie czekajac

na angielska, sliniac sie i placzac ze szczesci,

calujac pada od x-a. to samo z paroma innymi.

dlatego mam konsole i pc.

nikogo nie bede przekonywal ze jedno jest lepsze od

drugiego (nie sprzetowo) ale jako fetysz, maszyna do

giercowania.

mam oba i je kocham.

lubie grac i na pc i konsoli.

zabroni mi ktos ?

licealista ktorego rodzicow nie stac na to i na to ?

i namawia mnie do tylko konsoli albo "powaznego pc" ?

heh.

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie r520?? Mów jaśniej a nie skrótami.

1300731[/snapback]

nowy uklad ati.

24 potoki itp.

oraz tyle wektorowych

jednostek geometrii ze cel

musial by sie rozmnozyc zeby

mu sprostac.

 

lubisz dane ?

wiesz co to jest g-force 3 ? hehe statruszek na przeciw

nowych graf do pc. tutaj jest jego szacowana moc gfolopach.

fragment artu z tomshardware..

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...eforce3-01.html

 

A total of 57 million transistors on the GeForce3 is more than double what its predecessor, the GeForce2, offers. This steps up the performance from 46 to 76 Gigaflops.

 

wiec najszybszy staruszek gf3 ti 500 ma okolo 76 gfolpa.

mozesz sie tylko domyslec lub samemu poszukac ile maja

nowe gpu.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale seraf ty mówisz o tych całych flopach porównując geforca 3 do Cella ?? To raczej jest conajmniej niepoprawne.. to tak samo jak ja bym porównywał Radeona 7000 do pentium 4.. :/ nie powinno się porównywac Procasora całego systemu CPU do procka graficznego GPU.....

 

Jeśli źle zrozumiałem twojego posta to sorki :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowy uklad ati.

24 potoki itp.

oraz tyle wektorowych

jednostek geometrii ze cel

musial by sie rozmnozyc zeby

mu sprostac.

<Seraf> Boro ma racje, dlaczego porównujesz CPU do GPU, przecież każdy wie że CELL nie będzie generował grafy w PS3 tylko GPU nVidi'i na bazie GF6800 z technologiami NV50, a o nim narazie nic niewiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moze też się wypowiem. Tez mam kompa, też mam konsole i moge śmiało powiedzieć conieco.

 

Komp do FPP, RPG, Strategi - ok. Ale tylko dlatego ze poprostu nikt się głebiej nie przyłożył do dobrej konwersji. PS2 ma port USB, nawet dwa wiec mycha i klawiatura bezrpoblemowo. Ale programisci dali du.py i gry nie są zaopatrzone w obsluge. Wiec mysle ze z tym nie bylo by problemów jakby sie programisci przylozyli.

 

Nie porównywać mi SC do MGS. Z du.py porownanie. Tu i tu sie skradasz CO Z TEGO! Burnout 3 jedziesz samochodem i GT4 jedziesz samochodzem.

 

 

PS2 troche teraz z du.py jest ale tak jak juz ktoś pisał - to jest wina architektury nie do konca przemyslanej :E

Tylko 32 MB pamieci chamuje konkretnie moc konsoli, nawet sie nie moze rozpedzieć. Do tego drogie pamieci RAMBUS'a PO CO?

 

Mysle jednak ze PS3 bedzie rzadzic bo Kutargi sie nauczył troche na błedach tylko te 256 MB tez juz mnie wpienia. Dali by 512 i luz by był, a tak za 3 lata znow bedzie sie ksztusic.

 

Jednakże dla mnie lepsza jest konsola. Dlaczego? Bardziej ekonomiczna mi sie wydaje. Wole kupić raz na 2-3 lata nową konsole róznych firm niz kompa za 4000 zł aby grac w gry. Mimo swojej ułomności PS2 wiodło prym w wygladzie grafiki przez 2-3 lata panowania a cena była 1600-1000 zł czyli tyle co sama karta graficzna.

 

Pytam się! Co z tego, ze obojetnie ktory sprzet czy PC czy konsola bedzie miala wicej flopów? Ważne jest dla mnie jak to wyglada. Co z tego, ze bedzie mniejsza tekstura jak telewizor fajnie to załagodzi, tak samo z AA zamiast 16 bedzie 4 i tez bedzie git. Ważne jest jak wyglada, jakich sztuczek programisci uzyli aby to pieknie wygladało a nie tylko opierac sie na mocy sprzetu. Konsola ma ograniczone mozliwosci dlatego programisci kombinuja jak to ma wygladac. Widzieliscie GT3? Kiedys jak reklamowali przed meczami UEFA to ludzie mysleli ze to real film. Takie realistyczne oswietlenie itp. WOW. A to tania sztuczka, gotowe tekstry juz oswietlone a nie jakies dynamiczne oswietlenie. Widzieliscie MGS3? TEKKEN 5 poporstu kopie zady. Mnie to erbi ze konsola ma slaba mac. Cieszy mi pape ze ludzie ktorzy tworza gry robia to tak, ze wygladaja one jak na najnowszych kompach a konsolka kosztuje grosze (i w poruwnaniu do kompa zawsze tyle kosztuje). Gram na duzym ekranie, nie marwie sie o kazdy piksel ze za malo bo to i tak pysznie wyglada. Zreszta nawet jak co to grafika nie zawsze jest najwazniejsza ale PS2 i tak daje rade a stuknie 5 lat niedługo. (zlozcie mi za 699 zł kompa na ktorym pojdzie z taka grafika i T5 B3 MGS3 i wiele innych ;)

 

Zreszta wysyp gier jest lepszy dla mnie. Prawda jest taka ze na PC sa wypas FPP RPG Strategie, ale ile ich jest? Raz na pól roku jakis wyjdzie hit co sie czeka 4 lata na niego (sik). Konkurencja na konsolach natomiast powoduje ze SONY i M$ siegaja po coraz lepsze tytuly placac za nie i wtedy jest ich wiecej i lepsze. Takie wypas title jak MGS, GT, FF, B3, Jak, Ratchet, cała seria Elektronic Arts BIG (jesli PC jest taki wypas do grania to czemu ta stajnia ładujaca co roku nową fife nie wydała zadnego tytułu, czy to NBA Street, czy Fifa Street czy SSX na PC?)

 

Do grania wole konsole ale na PC tez gram i duzo. W du.pie mam ile co ma flopow. Wazne dla mnie ze patrzac na ekran cieszy mi sie japa, obojetnie czy obraz powstał poprzez ilosc efektow karty czy potokow, verteksów szmexów i innych pierdzieksów czy to zwykła sztuczka programistów. Wazne ze cieszy pape :D I wazne ze gry cieszą pape!

 

Tyle odemnie! Nikt nie musi sie ze mna zgadzac, to moja prywatna opinia, jednakże chciałbym was nakierować na relfeksje na temat, dlaczego gry z konsol najczesciej zdobywaja gre roku, dlaczego tam najwiecej i najlepsze gry wychodza, i dlaczego na całym swiecie setki milionow ludzi ma konsole obecnej generacji. Czyzby nikt na swiecie nie lubił fpp mmrpg i strategii?

 

A tu taki mały bonusik cieszący oko :) Gra z PS3/X2

http://www.videogamerx.net/bbs/view.php?id=vx01&no=8835

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no offence ale z tym ze playstation 2 wiodł prym w grafice przez 2 lata :lol:  nie moge sie zgodzic

teraz nie mam czasu na rozwazania ale jutro cos skrobne ;) tzn wystukam :D

1316122[/snapback]

Wiem, bo kiedyś specialnie przeglądałem historie gier. Taki morrowind dopiero zrobił ferment. Ale to tez z X'a była konwersja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile kosztowała ps2 w europie po premierze? 2599zl?

1317249[/snapback]

Widać ze jestes w temacie tak nie za bardzo.

Kosztowało nie 2599 a 2700 zł a nawet dochodziło do 2900 w niektorych sklepach. Ale tak było TYLKO w Polsce. Nie wiadomo czemu ale głupie sony poland tak sobie zarzyczyło. Widocznie czuli ze u nas na sofcie zabardzo nie zarobią ;) a jak wiadomo SONY i M$ sprzedaja konsole poniżej kosztów produkcji i zarabiają właśnie na sofcie.

 

Ja kupiłem moją PS2 dokładnie 30 Grudnia 2000 roku. Zapłaciłem 869 marek - 10% dla obcokrajowców czyli 780 marek. Wyszło mi to około 1550 zł. I tyle samo kosztowała w momencie premiery bo bylem tam i ogladałem PS2 dwa dni po premierze. Po nowym roku pojechałem i przywiozlem z dojczlanda 5 konsol każdą po 780 marek i sprzedałem kazdą za 2400 zł bo w Polsce cena nadal była 2700 zł. Troche zarobiłem.

 

Teraz jestesmy w UE wiec cena bedzie wszedzie taka sama, chociaz w Polsce to wszystkiego mozna sie spodziewać. Moja cena na PS nie bedzie wieksza niż 500Euro ale stawiam na dokładnie 399 Euro czyli tyle ile kosztował PSX w momencie premiery i tyle ile kosztowało PS2. A historia lubi sie BAAAARDZO powtarzac jesli chodzi o konsole sony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanosi sie na to ze w nastepny weekend odbedzie sie wewnetrzny pokaz konsoli playstation 3 dla grubych ryb z branzy

 

ponizej cytat z http://www.ps3portal.com/?view=article&article=86

 

 

Sony plans internal PS3 briefing next week

 

 

Information about the briefing has emerged privately from senior sources close to Sony at the Game Developers Conference in San Francisco, with several senior staffers from the firm's overseas offices making the trip to the event next week.

 

However, further chatter among some developers at the show which pointed towards a rather more public PS3 unveiling in Tokyo later this month has been officially denied.

 

Next week's briefing is believed to be strictly for internal staff at Sony, with even the company's closest development partners from overseas not on the guest list. Only the top Sony elite appear to have been invited.

 

What exactly the Sony execs will get to see in Tokyo is hard to say. The final specification for the system is almost certainly complete, and if it is to be shown at E3, we'd expect that the physical design of the hardware has also been completed.

 

However, whether software demonstrations will be a part of the briefing is another question entirely - but it seems eminently possible, with several well-informed sources at GDC insistent that several of Sony's Japanese partners have had quite advanced PS3 development kits for "a couple of months", with the kits now making their way into selected developers in the west as well.

 

 

----koniec cytatu----

 

EDIT

to samo własnie pojawiło się po polsku na http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=18481

 

cytat:

 

PS3 w przyszłym tygodniu (?)

 

Na przyszły tydzień kierownictwo firmy Sony zaplanowało wewnętrzny pokaz swojej konsoli nowej generacji, PlayStation 3. Odbędzie się wtedy spotkanie zarządu z kluczowymi postaciami firmy z całego świata, na którym zapoznają się oni z planami dotyczącymi planów firmy matki i przyszłości PS3. Niestety, najbardziej zainteresowani, czyli gracze, nie ujrzą tego cacka przed majowymi targami E3.

 

Informacja o wewnętrznym pokazie PS3 pojawiła się na Game Developers Conference a pochodzi ze źródeł ściśle związanych z Sony. Jednocześnie zaprzeczono jakoby zaplanowano oficjalny pokaz konsoli dla ogółu jeszcze w tym miesiącu. Na wewnętrznym pokazie znajdą się również przedstawiciele developerów współpracujących z Sony. Niestety, trudno powiedzieć co tam zobaczą. Spekuluje się, że będzie to finalna wersja konsoli, ponieważ końcowa specyfikacja systemu jest już prawie gotowa a oficjalny pokaz PS3 ma odbyć się już w maju.

 

To, czy widzowie będą mieli okazję obejrzeć konsolę w działaniu, jest już odrębnym pytaniem, aczkolwiek te same źródła sugerują, iż kilka japońskich firm developerskich związanych z Sony, już od kilku miesięcy znajduje się w posiadaniu zaawansowanych narzędzi do tworzenia gier na PS3.

----------koniec cytatu------------

Edytowane przez ZATOICHI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja sie wtrące ale nie gadajcie że potrzeba kompa za 4000zł żeby grać w nowe gry. Z kuzynem kompy kupiliśmy 2lata temu za 2tysiace. I ja część częsci pozmieniałem on nie, ale gra w hl2 i dooma może nie na full detalach ale mu to wystarcza. Więc takie gadanie jest z [gluteus maximus]...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lekko OT ale na temat:

 

cytat z http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=18480

 

 

Xbox 2, Next Xbox, Xbox 360, Xenon - jakkolwiek jej nie nazwać, konsola zapowiada się znakomicie!

 

 

Na łamach zachodniego serwisu GameSpy pojawiła się pierwsza część interesującego artykułu o możliwej specyfikacji wielkiego następcy konsoli Xbox, nazwanego kodowo Xenon (mówi się też o innych nazwach, Xbox 360 i Next Xbox). Redaktorzy powołują się na urządzenia w wersji alpha dostarczone z pierwszej ręki, prosto od producenta, Microsoftu.

 

 

Najważniejszą informacją jest fakt, że „procesor posiada trzy rdzenie PowerPC po 3.0 GHz każdy. Wszystkie rdzenie mogą wykonać dwa rozkazy w każdym cyklu i posiadają podręczną pamięć cache - 32KB na dane i 32KB na rozkazy. Rdzenie mają także do dyspozycji 1MB wspólnej pamięci L2”.

 

Jak czytamy dalej, „procesor karty graficznej Xenona wykracza poza wszystko, co do tej pory było stworzone, łącznie z ATI X800. Zegar taktowany jest prędkością 500MHz i obsługuje Shader 3.0. Obecnie prowadzone są prace nad procesorem grafiki alpha 2. Wersje beta procesora mają pojawić się do maja, a ostateczny produkt ujrzy światło dzienne latem. Owa karta graficzna będzie miała moc obliczeniową większą od jakiejkolwiek innej karty na rynku, innymi słowy Half-life 2 to dla niej bułka z masłem.

 

Konsola nowej generacji nie będzie posiadać karty dźwiękowej w tradycyjnej formie. Dekompresja ma być dokonywana sprzętowo, a reszta zadań wykonywana będzie przez oprogramowanie. Zrezygnowano z DirectSound3D na rzecz X3DAudio, gdyż DS3D był zbyt mało elastyczny.”

 

Z pozostałych rewelacji warto odnotować jeszcze, że:

 

* Konsola wyposażona zostanie w 256 MB RAM (dla porównania, Xbox posiada „zaledwie” 64 MB RAM).

* Użyte zostaną tradycyjny napęd DVD oraz dwuwarstwowe płyty DVD, a nie jak wcześniej sugerowano – technologia Blu-Ray oraz HD-DVD.

* Karty pamięci – od 64 do 1024 MB, z czego 8 MB zarezerwowane będzie dla systemu operacyjnego.

* Dysk twardy, tak jak przypuszczano, będzie można zakupić opcjonalnie. Jego rozmiar nie jest znany.

* Dostępna będzie kamera USB oraz aparat fotograficzny, które kolejno umożliwią tworzenie profili użytkowników w grach, a także video konferencje.

* Gry mają prezentować się nad wyraz smakowicie, znakomite oświetlenie, cieniowanie, a także cała gama efektów (z bardzo przekonującymi chmurami, czy też wyglądającą jak prawdziwa, wodą, na czele).

* Microsoft wymaga od producentów, aby każda gra obsługiwała usługę Live! (gra wieloosobowa).

* Każda gra przed dopuszczeniem na rynek musi spełnić minimalne kryteria jakościowe, jak np. dźwięk 5.1).

* Użytkownik będzie mógł korzystać w programach i grach z własnych ścieżek dźwiękowych (pliki w formacie MP3 oraz WMA), zamiennie z oryginalnymi.

 

Autor tekstu zakłada jednocześnie, że niektóre z ww. elementów mogą w ostatecznej fazie ulec zmianie.

 

 

---------------koniec cytatu----------------------

 

JEsli ta informacja jest prawdziwa ...i taka faktycznie będzie konfiguracja xboxa to od strony sprzętowej uwazam ze będzie wystarczająca ale mam duze obawy co do ilosci ramu..256 mb to zdecydowanie za mało.

 

Od razu chciałbym uciszyć wszystkich pieniaczy którzy będą krzyczec ze 256 mb dla konsoli to duzo ..otóz nie, nawet biorąc pod uwagę brak rozbudowanego systemu operacyjnego (oszczędnośc na pamięci rzędu 100-150 mb) to i tak za mało , dlaczego niektórzy zapytają:

 

Otóż dlatego ze im większa moc graficzna platformy tym bardziej rosnie zapotrzebowanie na ram ..i to rosnie do potęgi.

 

Jesli w konsoli mamy pixelshader 3.0 i wydajną jednostkę geometryczną to ilosc textur przypadających na jeden wielobok rosnie 3-4 krotnie ..bo jesli chcemy zeby bylo ładnie to musimy zastosowac : texturę + displacement mapę (patrz engine UNREALA 3) + specular mapę + ewentualnie dodatkową bumpmapę + inne mapy w zaleznosci od potrzeb. Jesli dodatkowo chcemy zeby te textury miały wysoką rozdzielczosc to 256 mb starczy nam co najwyżej na 2 postacie i małą scenę. Czyli Tekkena da się zrobic ale takiego wypasnego Call of Duty juz nie...i będzie dokładnie ta sama sytuacja co ze starymi konsolami ..gry typu Silent Hill czy Tekken gdzie lokacje są małe i postaci jest niewiele będą wyglądac ładnie ale takie MEdal od honor na PS2 czy np nadcho0dzący Brothers in Arms będzie wyglądał gorzej.

 

Pamiętajmy tez ze geometria skomplikowanych obiektów ich animacja tez troche zajmują.

 

Mozna to w pewnym stopniu obejsc przez dynamiczne doczytywanie danych ..ale wtedy mozemy zapomniec o fppach z duzymi scenami ala FAR CRY..będą to raczej fppy z duzą mapą ale podzieloną na małe sekcje przez które przemieszczał się bedzie gracz ...ponadto dla oddalonych od gracza postaci nie będą ładowane dodatkowe mapy ..tylko same textury..wtedy troche zminimalizuje się te braki .

 

Podsumowując uwazam ze 256 mb to smiesznie mało dla wspołczesnych układów graficznych i ich następców ..zwłaszcza ze platforma ma starczyc na 5-7 lat

 

I jeszcze jedno ..tak naprawdę nie ma znaczenia która platforma będzie mocniejsza Xbox 2 czy PS3 ..wazne będą gry ...w D### mam czy PS3 będzie miało 5 ghz czy 10 GHz jesli wychodzic będą na nią słabe tytuły , podobnie Xbox ...obie konsole będą na tyle mocne ze gry będą cieszyć oko...to gry zadecydują która platforma zostanie królem..ja stawiam na PS3

 

 

rzekłem B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...