Aquarium Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Ja polecam całą kolekcję na steamie za kilka euro. Od razu ze skonfigurowanym dosboxem. Wszystko działa elegancko, niedawno przeszedłem obie części. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-Wader- Opublikowano 7 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2012 Plotki przed zapowiedźą X-COM fps'a się potwierdziły - równolegle nad drugą grą pracowało studio Firaxis, nad pełnoprawnym remake UFO: Enemy Unknown ! Cały artykuł: http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2012/01/05/february-cover-revealed-xcom-enemy-unknown.aspx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquarium Opublikowano 8 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 8 Stycznia 2012 Jak dla mnie mogą zachować calutką mechanikę gry i tylko grafikę podciągnąć do dzisiejszych standardów - najlepiej z możliwością wyboru 2D/3D. Jeśli będzie dobra muza, fajni przeciwnicy i klimat zagrożenia to jestem za. Najbliżej oryginału było Extraterrestials, ale gra miała kiepski silnik, paskudną momentami grafikę i absurdalny poziom trudności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vennor Opublikowano 9 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Stycznia 2012 (edytowane) Absurdalny poziom trudności to akurat jeden z tych elementów, z których oryginalna seria słynie i które nowy X-Com powinien zachować. Istotne jest również, aby nowa gra nie oferowała swobodnego obrotu kamery, a jedynie ustaloną perspektywę, która przyczynia się do budowania atmosfery niepewności i niepokoju. Przydałaby się jej również rewizja ilustracji kosmitów, ponieważ "szaraki" w wysokiej rozdzielczości nie będą już tak zatrważający jak zlepki pikseli napędzające maszynę wyobraźni. Liczę, że nowy zespół postara się także o muzykę równie wirtuozerską co we wczesnych częściach, bo bez dwóch zdań ma ona znaczny udział w budowaniu nastroju grozy. Podobnie część ekonomiczną - w szczególności prowadzenie badań nad technologią obcych - uważam za nierozłączną część rozgrywki. Po prezentacji - rozczarowującej - formy X-Com-owego FPS-a liczę, że Firaxis - złożone wszak w pewnym stopniu z byłych członków MicroProse - nie zawiedzie. I szczególnie: nie zrobi konsolowego portu na PC. Swoją drogą ten temat dotyczy gry UFO: Enemy Unknown, a nie X-Com: Enemy Unknown. Edytowane 14 Października 2012 przez Vennor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-Wader- Opublikowano 9 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Stycznia 2012 (edytowane) Pierwsze screeny z gry : Edytowane 9 Stycznia 2012 przez -Wader- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquarium Opublikowano 10 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2012 (edytowane) Screeny z bazy wyglądają fajnie, ale pierwszy z pola walki niestety potwierdza że będzie znowu crapowate 3D w stylu Aftershocka, Marsa itd... Rozumiem że to taki komiksowy styl, ale jak na 2012 rok to bez jaj panowie... Poza oświetleniem (dynamicznym mam nadzieję) - wygląda to biednie. Do tego czyżbym na dole ekranu widział niebieski X ??? Czy ktoś coś tu mówił o konsolach? <facepalm> Edytowane 10 Stycznia 2012 przez Aquarium Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papillon86 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2012 Do tego czyżbym na dole ekranu widział niebieski X ??? Czy ktoś coś tu mówił o konsolach? <facepalm> Spójrz na menu po lewej stronie, żółte "Y" a nad nim obrazek przycisku "RT" też pewnie z jakiejś konsoli. Generalnie UI prezentuje się paskudnie, rozesrane, efekciarskie i nieczytelne. Ale gra nie jest kierowana przecież do fanów starego X-Coma tylko do gimbusów i "każuali", ot efekt growego kapitalizmu (więcej sprzedać > wydać dobrą grę) Jeżeli ktoś czeka na "prawdziwego" X-coma to jedyna nadzieja w projekcie Xenonauts. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vennor Opublikowano 10 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2012 No to się przeliczyłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquarium Opublikowano 6 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2012 Yeah ukazał się wywiad z twórcami i gry i pokazali GAMEPLAY :D Wygląda to smakowicie - zachowali turowy styl gry. Niestety nie pokazano walki powietrznej (o ile wogóle taka będzie). 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vennor Opublikowano 6 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2012 Gameplay wygląda solidnie, a poziom trudności "classic" zapowiada się zajmująco! Z kolei eksponowanie akcji prędko stanie się uciążliwe. Również modele kosmitów pozostawiają sporo do życzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość G.r.a.h.a.m.o.w.ski Opublikowano 17 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2012 SLuchajcie. Do mnie juz dawno temu dotarlo ze nie ma co liczyc na takie gry jakie tworzono kiedys. Dawno temu gry tworzyli ludzie z pasja. Jednakze gracze tez byli inni. Rynek byl inny. SOlidne gry z naprawde duzym poziomem trudnosci dostarczaly godzin zabawy, moze i tez nerwow ale za to jaka byla satysfakcja po przejsciu jakiegos trudnego momentu. Teraz? Teraz jest ilosc i grafika. Jak myslicie? Puszcza gre ktora bedzie naprawde trudna i wymagajaca? A kto to kupi? Casualowy graczyk nie ustawi poziou hard bo bedzie za ciezko a z kolei na easy gra sie szybko znudzi. Innymi slowy, my starzy gracze mamy przewalone i jedyne co nam pozostalo to kupic sobie jakies odswiezone, ztweakowane wersje :) Nic wiecej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uziel101 Opublikowano 17 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2012 SLuchajcie. Do mnie juz dawno temu dotarlo ze nie ma co liczyc na takie gry jakie tworzono kiedys. Dawno temu gry tworzyli ludzie z pasja. Jednakze gracze tez byli inni. Rynek byl inny. SOlidne gry z naprawde duzym poziomem trudnosci dostarczaly godzin zabawy, moze i tez nerwow ale za to jaka byla satysfakcja po przejsciu jakiegos trudnego momentu. Teraz? Teraz jest ilosc i grafika. Jak myslicie? Puszcza gre ktora bedzie naprawde trudna i wymagajaca? A kto to kupi? Casualowy graczyk nie ustawi poziou hard bo bedzie za ciezko a z kolei na easy gra sie szybko znudzi. Innymi slowy, my starzy gracze mamy przewalone i jedyne co nam pozostalo to kupic sobie jakies odswiezone, ztweakowane wersje :) Nic wiecej. Opcją są jeszcze projekty takie jakie pojawiają się ostatnio na Kikstarterze np. wasteland 2. Powinniśmy je wspierać (moim zdaniem). mam nadzieję, żetwórcy nie zrobią nas w tym przypadku w balon ;) . Pozdro 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fight.club.member.1999 Opublikowano 31 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2012 Opcją są jeszcze projekty takie jakie pojawiają się ostatnio na Kikstarterze np. wasteland 2. Powinniśmy je wspierać (moim zdaniem). mam nadzieję, żetwórcy nie zrobią nas w tym przypadku w balon ;) . Pozdro Witam. Zawsze zastanawiam się cóż jest tak wielkim problemem?! Zachować caly gameplay, wszystkie postacie, zasady gry i tak dalej. Jedyne co to odswieżyć grafikę czyli z 640x480 zrobić 1920x1200. Nic więcej. Widocznie nie jest to możliwe na obecne czasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 31 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2012 Możliwe jest, tylko trzeba znaleźć odważnego, co wyłoży na to kasę. Poza tym czasami jest to kwestia licencji, której ktoś nie chce udostępnić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fight.club.member.1999 Opublikowano 31 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2012 Możliwe jest, tylko trzeba znaleźć odważnego, co wyłoży na to kasę. Poza tym czasami jest to kwestia licencji, której ktoś nie chce udostępnić. Witam. Niestety. Jak sam mówisz "trzeba znależć odważnego". Widocznie wielu uważa, że taki projekt nie przyniósłby oczekiwanych zysków. Dlatego tak jak mówiono wcześniej w tym topicku należałoby raczej grzebać w ustawieniach poziomu trudności oprócz oczywiście szaty graficznej. No cóż. POŻYJEMY zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2012 (edytowane) Na steamie jest demo! http://gry.interia.p...wn,1846020,4045 Chyba ich pogielo. 5gb sciagania Edytowane 25 Września 2012 przez Carson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quo Opublikowano 13 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2012 (edytowane) gra się naprawdę przyjemnie jestem miło zaskoczony jak dla mnie walka jest jeszcze bardziej miodna niż w klasyku no i najwyższy poziom trudności + jeden save to niezłe wyzwanie :D jedynie interfejs trochę mi nie odpowiada Edytowane 13 Października 2012 przez quo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquarium Opublikowano 13 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2012 (edytowane) A mnie coraz bardziej wkurzają wszechobecne uproszczenia - jednak w latach 90tych strategie robiło się na pecety a nie pod konsole. Zarządzanie ekwipunkiem wykastrowane, mechanika granatów uproszczona, nieskończona amunicja... Jak już zrobili pełne 3D to czemu nie ma swobodnej kamery? Walka powietrzna też była zbyt skomplikowana? Ciach! Ganianie za spodkami wycięto, patrole i poszukiwania baz też.... Nawet waluty nie zostawili w spokoju - co to ma być - simoleony??? Mam wrażenie że każde nowe ulepszenie spowodowało wycięcie dwóch starych rozwiązań. Edytowane 13 Października 2012 przez Aquarium 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quo Opublikowano 13 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2012 to co mnie w klasyku strasznie wnerwiało to szukanie ostatniego obcego który się kitrał w jakimś zakamarku kompletowanie składu też było mozolne jeśli dobrze pamiętam musiałem zrekrutować ~50 najemników by wybrać spośród nich jednego z sensownymi statystykami w XCOM może i wiele rzeczy uproszczono ale za to więcej czasu poświęcasz na to co przynosi najwięcej frajdy, czyli rozwałkę obcych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiisiio Opublikowano 14 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2012 (edytowane) Kompletowanie skłądu i nie ganianie za ostatnim obcym na plus. Ale reszta uproszczeń mnie wkurza. -nie ma możliwości sprzedaży wyprodukowanych fantów, w ogóle cała ekonomiczna zabawa odpadła, wszystko sprowadza się do sprzedania tych kilku gratów obcych, które można i zdobycia elerium i aa. -badania strasznie uproszczone -bronie ubogie. niby fajnie, że nie trzeba produkować amunicji za elerium ale kiedy tak było człowiek kombinował i dwa razy się zastanowił zanim zrównał miasto z ziemią blasterem, albo przerzucał się na laser rifle/pistol przy słabszych rasach żeby zaoszczędzić amunicję do heavy plasmy. A teraz? Ładujemy najlepsze bronie jakie mamy i o nic się nie martwimy. -uproszczone celowanie zabija całą taktykę. Wcześniej nawet jeśli się nie trafiło, można było trafić przypadkiem obcego stojącego z tyłu, albo samemu oberwać przez co człowiek kombinował żeby się zawsze dobrze ustawić. teraz można stanąć w rządku i nawet ten ostatni będzie mógł strzelać do przodu nikogo nie raniąc. -cała akcja z ganianiem za statkami obcych - nie ma gonienia, szukania, patrolowania, kombinowania żeby zestrzelić nad morzem. Nawet firestorm ma zasięg tylko jednego kontynentu, więc i tak trzeba mieć statki wszędzie. -niby tylko jedna baza a w zasadzie nie ma czego w niej budować. U mnie połowa pól jeszcze pustych. Sama walka (nie licząc celowania) na plus. Jest jednak bardziej dynamicznie, nie ślęczy się nad misją tyle czasu. No i fajnie można się bawić perkami, a już snajperzy z 'in the zone' sieją pogrom. Edytowane 14 Października 2012 przez kiisiio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquarium Opublikowano 14 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2012 (edytowane) Może i jestem starym zgredem, ale mając na koncie kilkaset godzin przy oryginale mogę mieć swoje zdanie. Tą grę można było zrobić w wersji dużo bardziej zbliżonej do pierwowzoru, ale autorzy uparli się że ją sprzedadzą w dużym nakładzie na konsolach. No i pewnie im się to uda. Cała walka taktyczna została obdarta z matematycznej otoczki i realizmu. Mam wrażenie ze gram w jakiegoś klona tower defence. System osłon jest beznadziejny - jak stoję za rogiem to z jakiej paki można mnie ustrzelić. Nie można było po najechaniu na dane pole wyświetlić procentowo ile daje cover? Bo te 20% i 40% to z kosmosu się biorą chyba. O babolach w stylu strzelanie przez ściany nie wspomnę, bo to wina kamery tpp. Byłem nastawiony optymistycznie, ale poza dodanym trybem pseudo fabularnym, gadkami szmatkami i rozbudowanym (ciekawie) rozwojem żołdaków nie widzę w tej wersji nic ciekawego. Oby wypuścili jakieś SDK do tego, bo śmiać mi się chce jak widzę że w 93 programiści robili bardziej skomplikowane gry na 386 25MHz niż dwie dekady później. Edytowane 14 Października 2012 przez Aquarium 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiisiio Opublikowano 14 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2012 To na 7,16 Mhz też hulało ;) Ja też czekam na jakiegoś moda, który zrobi z tego 'prawie' oryginał.. choć wątpię aby z celowaniem dało się coś zrobić. Brak TUSów mi nawet nie przeszkadza, rozwój żołnierzy fajny, ale jednak strasznie to wszystko uwstecznione. I w dodatku mam wrażenie, że w tej grze nie ma czegoś takiego jak losowość. Wczytuję save i wszystko dzieje się dokładnie tak samo, ci sami żołnierze trafiają, pudłują, tak samo wypadają krytyki.. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquarium Opublikowano 16 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) Oki doki, po frustrującym początku jakoś się pogodziłem z gameplayem. Problemem są kosmiczne krytyki sadzone od początku gry przez komputer i brak losowania nowego seeda do celności strzałów przy reloadzie. Jakoś przemęczę się ten pierwszy raz, ale potem trzeba będzie się pobawić modyfikacjami z http://xcom.nexusmods.com/ które poprawiają co bardziej upierdliwe rzeczy i odblokowują kilka ukrytych niespodzianek. Jako że gra leci na Unreal Engine wszystko jest rozbite w setkach plików tekstowych... Przy okazji - bazy obcych zrobili kiepsko - wyglądają jak posklejane kawałki statków. Miałem wrażenie jakbym grał w kolejny chapter remake'u Alien Breeda. Mogli też rozbudować trochę plansze w pionie - nie spotkałem żadnego budynku z piętrem :/ Edytowane 16 Października 2012 przez Aquarium Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quo Opublikowano 16 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2012 brak losowania seeda to duży plus nie ma oszukiwania poprzez częste reloady :) za to mi coraz bardziej przeszkadza brak możliwości trafienia celu stojącego obok ( gdy się spudłuje ) i strzelanie przez członków własnego teamu i faktycznie gra jest na tyle obcięta, że może się znacznie szybciej znudzić niż UFO 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquarium Opublikowano 16 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2012 Przepraszam bardzo - ja gram jak JA chcę a nie jak mi ktoś każe, bo on wie lepiej. Brak seeda rozumiem na Impossible i wtedy godzę się na to rozmyślnie. Jak chce zrobić reload to i tak zrobię - oszukiwać to można w multiplayerze, a nie katując CPU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquarium Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 21 Października 2012 Gra skończona - 30h na classicu więc nieźle, ale nie super. Ogólnie 7/10 - na forum steama jest ciekawy temat opisujący litanię spieprzonych rzeczy :) Cała nadzieja w modach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 21 Października 2012 Zbyt prosta gra, brak kucania, kombinowania z broniami i skradaniem sie pod wrogow ala Jagged Alliance 2. Nuuuudne plansze w porownaniu do JA2... Reszta ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 21 Października 2012 Czyli Twój główny zarzut to że to nie jest JA2 ;) 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiisiio Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 21 Października 2012 Najbardziej po zmianach w systemie walki spodziewałem się większej dynamiki i zachęcenia do agresywnej rozgrywki. A tymczasem najprostszą metodą jest dwójka wymaksowanych snajperów (którzy potrafią spokojnie zdjąć 6-7 wrogów - moja ulubiona akcja to jeden snajper zdejmujący w swojej turze Sectopoda ze 100% i dwa drony, kończący turę przeładowaniem) wspomagana przez dwóch Heavy robiących piekło Blasterami i dwóch assaultów do spotowania dla tamtych. Nuuuuudyyy. Owszem, demolka blasterami była w oryginale (ba, nawet nie trzeba było ze statku wychodzić) ale przynajmniej miało się świadomość, że to bardzo kosztowna opcja, bo nie dość, że rozwalamy swoje zapasy elerium to jeszcze guzik przywieziemy z misji. A tu? Po co się skradać i kombinować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 21 Października 2012 Czyli Twój główny zarzut to że to nie jest JA2 Wrecz przeciwnie, ale prostota rozgrywki jest wieksza w walce niz glupie fallout tactics. Cala reszta in + Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...