Skocz do zawartości
Slayer

Samochody O Najniższym Oporze Aerodynamicznym

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego, co wiem, to najniższy ma Lexus LS 430 cx=0.25 przy obniżonym zawieszeniu, ale to nieosiągalny sprzęt ;) Pomijam wszelkie prototypy.

 

Opel Vectra B/C cx=0.28

Mercedes E (1995-2002), VW Passat (1996-2005) cx=0.27

 

Do pewnego zastanowienia doprowadziło mnie Audi A4 ( 2001-xxxx). Przy tych samych slinikach jak VW Passsat, Seata Toledo czy A3 itp. chociaż znacznie cięższe od nich wszystkich, prędkośc maksymalna jest większa. czyżby cx było mniejsze niż 0,27? Nie sądze, żeby skrzynia biegów była inaczej zestrojona, chociaż mogę się mylić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To samochody Citroena jako jedne z pierwszych charaketeryzowaly sie nisikm wpsolczynnikiem.

 

Citroën DS - żywa legenda. Jego premiera odbyła się podczas salonu paryskiego w 1955 roku. Rewelacyjny na owe czasy współczynnik oporu CX wynosił 0,38.

 

Citroën SM - czarny koń. W roku 1968 firma Citroen podpisała umowę o współpracy z włoską, znaną z produkcji aut sportowych, firmą Maserati. Już w dwa lata później podczas 57 Salonu Paryskiego pokazano nowy model, jego oficjalna premiera miała miejsce na Salonie Genewskim w 1971 roku. Cx=0,33.

 

Citroën GS/GSA - najmniejszy hydropneumatyk. Przedstawiony został w 1970 roku i został uznany za "Samochód Roku 1970". Powstał jako połączenie koncepcji 2CV i DS. Cx=0,34 (wersja GSA X3 ma Cx=0,318)

 

Citroën CX - żaglowiec autostrad. 1974 Na Paryskim Salonie Samochodowym nastepuje premiera CX 2000. CX=0,3. Oznaczenie modelu samochodu CX pochodzi od symbolu współczynnika oporów aerodynamicznych nadwozia - Cx.

 

Citroën XM - najczystsza forma mocy. XM, przez niektórych żartobliwie nazywany najszybszym żelazkiem świata, powstawał na deskach biur projektowych Bertone, Citroena, Peugeota. Cx =0.28

 

Citroën C5 - piękno i elegancja. Citroen C5 pojawił się na rynku polskim w połowie 2001 roku. Zastąpił jednocześnie dwa auta - na stałe Xantię i przejściowo XM. Cx=0.3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm Citroen C6 ma bardzo niski wspolczynnik, nawiazuje do legend takich jak DS i CX. Za jakis czas trafi na rynek. Fotki tego cuda tutaj

 

Honda - 1.0 IMA ma Cx=0,25 i spala 3l wachy na 100km :D

 

ROVER 75 2.5 V6 Cx=0,29

 

Audi A4 Cx=0,28

Edytowane przez Shantillas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm Citroen C6 ma bardzo niski wspolczynnik, nawiazuje do legend takich jak DS i CX. Za jakis czas trafi na rynek.

1380901[/snapback]

wszystkie te Citroeny podobne do siebie :mur: :mur: :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie te Citroeny podobne do siebie  :mur:  :mur:  :mur:

1380908[/snapback]

wiesz...chyba kazda firma zachowuje podobny design dla gamy swoich samochodow :lol:

a co do hondy... musialem wklepac w google zeby oblookac co to a okazal sie poczciwym starym Insight :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat znaleziony w sieci:

 

Opel Calibra

Auto o typowej niemieckiej bryle, uznane według raportu TUV za najbardziej awaryjne auto w przedziale aut uzywanych do lat 3. Co do zachwalanego współczynnika oporu to owszem jest niezły (Cx=0,26), ale już w latach 80 z aut produkowanych seryjnie do lidera w zakresie najmniejszego współczynnika CX trzeba zaliczyć Forda Probe (Cx=0,13)

Edytowane przez BAŁWANIX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do pewnego zastanowienia doprowadziło mnie Audi A4 ( 2001-xxxx). Przy tych samych slinikach jak VW Passsat, Seata Toledo czy A3 itp. chociaż znacznie cięższe od nich wszystkich, prędkośc maksymalna jest większa. czyżby cx było mniejsze niż 0,27? Nie sądze, żeby skrzynia biegów była inaczej zestrojona, chociaż mogę się mylić.

1380529[/snapback]

Audi A4 może miał 6 biegów, a pozostałe 5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Waldek82- w tym sęk, że ilośc biegów jest taka sama, czyli 6 ( licząc np. 1.9 TDI 130 KM)

 

A co do tego Forda Probe- może jakiś link potwierdzający ten cx? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ma az tak niski :huh:

 

A Daewoo Espero ma cx=0,29, a nie cx=0,28. B)

Edytowane przez Slayer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj kadzillak gsi ma 0.30 a zwykly wieksze

Calibra ma 0.26 i jest to najnizszy z seryjnie produkowanych aut te wszystkie ktore maja nizszy to prototypy - jeszcze jedno seryjne auto na swiecie mialo 0.26 ale juz nie pamietam co to ;>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten Cx to ciekawa sprawa. Zacząłem trochę szukać, ale naprawdę rzadko zdarza się, żeby producent go podawał (albo ja nie umiem szukać :) ). Niski Cx ma też toyota prius - 0,26, ale co ciekawe tyle samo ma... mercedes c-klasa. Z ciekawostek - niektóre samochody w kształcie pudełek na buty mają przyzwoity Cx (np. opel agila - 0,3, co w porównaniu do 0,29 peugeota 607 jest naprawdę dobrym wynikiem). Nie wiem, czy wiecie, ale honda s2000 roadster ma Cx... 0,37. :)

Niski Cx powinny mieć też samochody supersportowe, chociaż one i tak stawiają niski opór, bo mają małe pole powierzchni czołowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat daje do myślenia, dlatego go założyłem. Szykuje się zmiana wozu ( Opel Vectra B ) i zauważyłem, że jaki by to nie był samochód nowy, to jeżeli opór powietrza stawia większy, to jest to wyczuwalne na ucho już przy 130 km/h. I tak np. trochę ciszej było w Vectrze niż Toyocie Avensis 1.8 ( cx=0.29) przy 200 km/h, a i wiecej jechać nie chciał, mimo o 15 KM mocniejszego silnika ( Vectra B jedzie do 205 km/h). Podobner odczucia miałem w Oplu Astrze III (cx=0.29)- bardzo fajny wóz, ale przy większej prędkości w środku robi się głośniej ( nie było gdzie jechać, to było ledwo 180 km/h przy 1.8 ;)).

 

Porsche 911 wcale nie jest liderem. O ile mi wiadomo, CX wynosi w nim ok. 0.33 :| Dawno o tym czytałem, ale raczej to dotyczy modelu 1998-2005.

Edytowane przez Slayer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh, zapomniałem o jeszcze jednym. Cx to nie jest współczynnik oporu powietrza. To jest współczynnik kształtu karoserii. Opór powietrza nie zależy bezpośrednio od Cx, ale także od pola poprzecznego przekroju pojazdu i od gęstości powietrza (w obliczeniach jest przyjmowana umowna jego wartość, chociaż wiadomo, że gęstość ta nie jest stała, bo zależy chociażby od temperatury). O tym, że zależy też od prędkości chyba nie muszę dodawać. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie porównałem ze sobą Audi A4 i Mercedesa C. U tutaj jest podobnie jak A4 względem Seata/VW- przy większej masie, prędkość maksymalna jest większa w Mercedesie C mimo tej samej mocy silnika tak w benzynie jak i dieslu względem A4 :)

Edytowane przez Slayer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli to ma wplyw na glosnosc, to ja sie zastanawiam, ile musi byc w takim Citroenie C8 - tam to od 100 km/h osoby siedzace na tylnych fotelach, nie uslysza tych, co siedza na przednich (nic nie da sie zrozumiec), i ogolnie bardzo glosno jest. Pozniej mozna sie przerazic jak sie wsiadze do jakiegos innego samochodu, jedzie sie juz 150 km/h, a jest tak chicho jak w niektorych przy 80...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CX zależy także od jakości wykonania tj. wielkość szczelin między np. drzwiami, maski itp. Im mniejsze, tym mniejsze są zawirowania powietrza i taki np. Audi A2 ( silnik niedostępny dla użytkownika, tylko serwis :P)dzieki temu moze być taki aerodynamiczny. To samo dotyczny poczciwych Mercedesów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobre bo polskie ;]

 

Syrena cx=0,29 badz 0,35 nie pamietam dokladnie B)

FSO Beskid cx=0,26 (0,29 roznie podaja)

 

oraz inne:

Honda Accord cx=0,26

*Nowe Prosie 911 cx=0,30

*Stare Prosie 911 cx=0,34

 

*dla porownania ;]

 

i Ciekawostka:

 

http://motoryzacja.interia.pl/id/rut/www/s...news?inf=498832

Edytowane przez KosiMazaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki np. Audi A2 ( silnik niedostępny dla użytkownika, tylko serwis icon_razz.gif)dzieki temu moze być taki aerodynamiczny.

A no właśnie, że nie. :) A2 ma Cx = 0,28 (przynajmniej ta zwykła wersja, a nie 3L - tam chyba zastosowali różne tricki typu brak prawego lusterka itd.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...