piteq Opublikowano 18 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Lipca 2005 (edytowane) W sobote w koncu dotarla pompka (pare fotek ponizej) Wczesniej zaczalem przygotowywac nagrzewnice. Oto postepy prac przy nich. 1. Nagrzewnica z poloneza. Wyczyszczona, skrocona. Pozostalo jeszcze polutowac cala, wstawic gwinty 1/4 cala, doprowadzic do jakiego ludzkiego wygladu :). Ta bedzie zamocowana na zewnatrz obudowy pod zasilaczem. Zamontuje na niej jedna 120-stke w taki sposob aby przeciagala powietrze przez przednia chlodniczke, cala obudowe i na koncu tylnia chlodniczke. (taki jest plan :) ) 2. Nagrzewnica z opla corsy. Wstepnie wyczyszczona, pocieta na maksa ;). Trzeba ja jeszcze polutowac z kazdej strony :), wstawic gwinty 1/4 cala i "odpicowac". Planuje ja zamontowac z przodu obudowy w tym miejscu. Nie jestem pewien czy nie bedzie jakichs klopotow z zamontowaniem jej. Zamontowany zostanie rowniez bloczek przedstawiony tutaj Zastanawiam sie jeszcze jak to wszystko polaczyc. Nie zmieniajac sposobu w jaki jest dostarczana ciecz do blokow (tzn. rozdzielenie strumienia cieczy). pozdrawiam ps. Fotek nie jestem w stanie robic na biezaco, nie posiadam aparatu :( . Wkleilem zawartosc postu umieszczonego na innym forum (schodzi troche z pisaniem). Edytowane 14 Września 2005 przez piteq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rhezuz Opublikowano 19 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2005 (edytowane) 3 pytania odnosnie fiata 1: czy blaszki miedziane sa przylutowane do kanałów?? 2 : czy w większości fiatów finy miedziane są pomalowane tylko tak blisko krawędzi??? 3: dużo kanałów w fiacie miałeś przytkane cyną??jak ją usunołeś??? Edytowane 19 Lipca 2005 przez rhezuz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piteq Opublikowano 19 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2005 3 pytania odnosnie fiata 1: czy blaszki miedziane sa przylutowane do kanałów?? 2 : czy w większości fiatów finy miedziane są pomalowane tylko tak blisko krawędzi??? 3: dużo kanałów w fiacie miałeś przytkane cyną??jak ją usunołeś??? 1554577[/snapback] 1. tak 2. mysle ze tak 3. cyny bylo bardzo niewiele w kanalach (prawie nic), pomogl brzeszczot od pilki wlosowej Ogolnie nagrzewnica byla bardzo czysta jak na swoj wiek (na plynie pracowala). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pipanol-pl Opublikowano 19 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2005 (edytowane) hehe odoba mi sie ten pociety opel .. planujesz go zmniejszyc tak zeby weszla na niego 120 ?? he powodzenia z lutowaniem tego wszystkiego .. bo roboty to bedziesz mial .. ale dasz rade :) aa i jeszcze jedno pytanie czym ty zes ja tak robno pociol ? :) Edytowane 19 Lipca 2005 przez pipanol-pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piteq Opublikowano 19 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2005 .. planujesz go zmniejszyc tak zeby weszla na niego 120 ?? he powodzenia z lutowaniem tego wszystkiego .. bo roboty to bedziesz mial .. ale dasz rade :) aa i jeszcze jedno pytanie czym ty zes ja tak robno pociol ? :) 1554653[/snapback] Sam rdzen ma teraz wymiar 135 x 150. Planuje ja zamontowac w przedniej czesci obudowy, tak aby nie byla widocza (pomiedzy blacha obudowy a przednim panelem). Moze cos z tego wyjdzie. A jak nie to bedzie z tego "PRO" chlodnica ;) Cieta byla zawykla pilka do metalu :). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaz Opublikowano 19 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2005 Pociete i wyczyszczone nagrzewniczki wygladaja rewelacyjnie !! :) Zycze powodzenia w lutowaniu :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piteq Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 6 Sierpnia 2005 (edytowane) W koncu drgnelo z chlodniczkami. Wyszlo na to ze musze skrocic maksymalnie chlodniczke (corsa) ktora ma byc umieszczona z przodu obudowy, pod panelem. Usunalem resztke :) starych zbiornikow chlodniczki. Zostaly dorobione nowe. Musialem zrezygnowac z gwintow, na rzecz wlutowanych na stale kroccow (rurek 6/8mm). Po lutowaniu: Po szpachlowaniu i przymiarka do przedniego panela: Jesli nie wystapia jakies nieprzewdziane klopoty z zamontowaniem to nie bedzie praktycznie jej widac. Pozostalo juz tylko ja pomalowac :). No i przy okazji nowy nabytek ;) D-Tek MAG (CSP-MAG): No to tyle na razie ;). pozdrawiam Edytowane 6 Sierpnia 2005 przez piteq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KosiMazaki Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Rewelacja ta Corsa :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Th0m4S Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2005 rewelacja:) moglbys podac wiecej szcegolow na temat corsy? na co zwracac uwage przy cienciu lutowaniu... ps. szykuje sie ladne wc :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Widac, ze Corsa jest zrobiona b. dokladnie. Wyglada swietnie!!! Tylko szkoda, ze musiales zrezygnowac z gwintow, na rzecz tych rureczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Wyszlo super... naprawde respect :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pipanol-pl Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2005 (edytowane) he no i extra odrazu mi sie chce modowac mojego kadetta ale musze sie powstrzymac bo narazie stanelem na fiacia :] he he :] aa i powiedz czym to lutowales i jak ? bo mi jakos tak nie chce wychodzic .. ;( Edytowane 7 Sierpnia 2005 przez pipanol-pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piteq Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2005 (edytowane) Th0m4S -> pipanol-pl -> Podczas ciecia w zasadzie najbardzie trzeba uwazac na ta czesc ktora ma pozostac. Kanaly w corsie (kadet) zrobione sa z ok. 0,2 mm (nie moglem dokladniej teraz zmierzyc) blachy mosiezniej. Ciecie idzie wzdluz kanalow (przecinane sa lamelki), i dla bezpieczenstwa jak najdalej kanalu ktory ma pozostac. Cialem normalnym przeszczotem do metalu (nowym). Pozniej usonalem pozostalosc po lamelkach (malutkimi, zakonczonymi ostro nozyczkami:)). Zbiorniki (bardzo ostroznie, ze wzgledu na grubosc blachy w poblizu ktorej kreci sie tarcza) zeszlifowane szlifierka (nie do konca). Pomiedzy blacha zbiornikow a rdzeniem chlodniczki jest jeszcze cyna, jesli sie pokaze to wystarczy szlifowania tym miejscu. Jesli to sie uda zrobic ;), to reszta jest latwiejsza. Pozostaje juz tylko dorobienie zbiornikow (zrobilem je z rurki miedzianej) no i zlutowanie wszystkiego. Do lutowania uzylem: lutownicy kolbowej 160W, pasty lutowniczej Degufit 3000 (kolega poratowal) i cyny takiej w palkach (kupowana na wage, bez topnika). Dodam jeszcze ze jest to doskonala pasta, swietnie sie lutuje przy jej pomocy. Przed lutowaniem powierzchnie dobrze wyczyszczone. Mialem problem z minimalna iloscia jakiegos osadu (kamien?, jakis nalot?) na powierzchni rdzenia, w miejscu lutowania zbiornikow. Papierem sciernym nie bardzo szlo to usonac, bo przy okazji "znikal" rdzen. Pomogla mosiezna szczotka druciana. Troche "delikatniej" obchodzi sie z mosiadzem. Natomiast nalot, i czesciowo stara cyna zostala usonieta. Nastepnie kazda czesc ktora ma byc lutowana, zostala pocynowana przy pomocy tej pasty (zawiera cyne i jakas chemie, doskonale rozprowadza sie po podlozu) w miejscach przyszlych lutow. Podczas wlasciwego lutowania potrzebne jest jakies doswiadczenie albo dobre wyczucie. W czasie lutowania zbiorniczkow aby sobie ulatwic wstepnie nagrzalem malym palniczkiem (rozna pojemnosc cieplna lutowanych elementow). OT. Pipanol-pl jak bys mial jeszcze klopot z lutowaniem to pytaj na PW. >>> UPDATE 10.08.2005<<< Dwie fotki po malowaniu. Nie za bardzo wyszlo, ale jest czarne :). Ciekawa nagrzewniczka wpadla mi lapki. Szerokosc idealna do zatoki 5,25. Edytowane 11 Sierpnia 2005 przez piteq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pipanol-pl Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2005 hehe no i bajer .. ;] moze dla tego mialem te kloopoty bo bez topnika lutowalem .. moze czas uwerzyc w jego nadzwyczajne wlasnosci .. ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muciek Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Ta Twoja "ciekawa" nagrzewniczka to napewno Honda, ale jaka dokładnie to już nie wiem ;) Ale obstawiam Prelude :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Robote jaka wykonales naprawde podziwiam, ael jak teraz tak patrze na ta czarna nagrzewniczke, to cos mi nie do konca pasuje. Moze finy powinny byc lekko pomalowane- Grzechu tak ladnie pomalowal kiedys u siebie na pomaranczowo. Albo moze bardziej mi sie poodbalo, jak to mialo kolor bialy. W kazdym razie pracy widac miales sporo i to sie liczy, ze zrobione dobrze ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piteq Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2005 (edytowane) pipanol-pl -> pomoc pasty jest niezastapiona, ale tez dobrze trzeba oczyscic powierzchnie. muciek -> kupilem ja, jako nagrzewnice do Toyoty Cariny 2,0D (tez japoniec :) ). narcyz -> pedzelkiem nie bardzo szlo malowanie "lamelek" :). Edytowane 11 Sierpnia 2005 przez piteq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muciek Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2005 (edytowane) muciek -> kupilem ja, jako nagrzewnice do Toyoty Cariny 2,0D (tez japoniec :) ). 1590442[/snapback] A wygląda jak Honda ;) On Cariny tez widziałem, ale była ciutke mniejsza, kwadratowa, inny układ rurek, przynajmnij tak mówił szrotmaster, że to Karinka ;) Moge dodac do WEN ? :) Edytowane 11 Sierpnia 2005 przez muciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piteq Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2005 (edytowane) A wygląda jak Honda ;) On Cariny tez widziałem, ale była ciutke mniejsza, kwadratowa, inny układ rurek, przynajmnij tak mówił szrotmaster, że to Karinka ;) Moge dodac do WEN ? :) 1590447[/snapback] Pewnie. Zewnetrzne wymiary ze zbiornikami (bez rurek): wysokosc - 265 mm szerokosc - 146 mm grubosc - 60 mm Edytowane 11 Sierpnia 2005 przez piteq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piteq Opublikowano 14 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Września 2005 Witam po malej przerwie :) Poldek skonczony. Polaczylem w nim funkcjonalnosc chlodniczki i zbiornika na wode (powiekszona czesc dolna chlodniczki, wlutowany gwint). Jak sie to sprawdzi to sie okaze pozniej po zamontowaniu. Wlutowane rowniez zostaly gwinty w boczne powierzchnie (do zamocowania shrouda (?), mozna je rowniez wykorzystac do zamontowania calej chlodniczki), i po dwa gwinty w gornej czesci (ma pelnic role zbiorniczka). Tak teraz wyglada poldek ;). Thanks to ImageShack for Free Image Hosting pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 14 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Września 2005 baaardzo fajne, gdyby mój rekord był szczelny to bym podobnie go zrobił :D myślałeś o mocowaniu do wentylatorów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralek Opublikowano 14 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Września 2005 Tą nagrzewinczkę od poldka rozlutowywałeś czy ciołeś ?? Bo ja nie mogę jej rozlutować, Rzucam ją na kuchenke, czekam 2min, i cic :/ Nawet cyna nie zaczyna się topić :( Co jest?? Co robie nie tak?? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miazga82 Opublikowano 14 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Września 2005 NIE no bajer maxymalny! :D O takich gwintach do mocowania chłodniczki w budzie to ja marze. GDyż jest to dosyć uciążliwe! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piteq Opublikowano 14 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Września 2005 hinco -> tak, do tego sa gwinty wlutowane w boczne scianki, na dniach jak bede mial czas zrobie shrouda piotralek -> najpierw odcialem gore i dol, pozniej kuchenka :) calej nagrzewnicy raczej tak mocno nie ogrzewaj bo zrobisz sitko z niej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 14 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Września 2005 Tą nagrzewinczkę od poldka rozlutowywałeś czy ciołeś ?? Bo ja nie mogę jej rozlutować, Rzucam ją na kuchenke, czekam 2min, i cic :/ Nawet cyna nie zaczyna się topić :( Co jest?? Co robie nie tak?? pozdro 1649011[/snapback] wiecej mocy! drugi 3 4 palnik ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rhezuz Opublikowano 14 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Września 2005 pitralek > jak rozlutowujesz na kuchence to kirey się już nagrzeje i cyna robi się miękka to wydłub ją śrubokrętem ,ile sie da, to wtedy zbiorniczki słabiej się reszty trzymają , potem mozna podważyć zbiorniczki nożem i powinny odejści od nagrzewniczki , ja tak robiłem i zdało to egzamin :wink: , powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jamin Opublikowano 14 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Września 2005 (edytowane) piteq widzę, że bardzo ładnie wyczyściłeś finy z farby na nagrzewnicy od poloneza. Możesz powiedzieć jak to robiłeś? W ogóle te finy mają ładny kolor. Czyściłeś je chemią, czy to tylko na zdjęciach taki kolor widać? dodane: A może mi się przywidziało, że były czyszczone :) W takim razie jeszcze jedno pytanie. Boczne blachy na tej nagrzewnicy mają gwintowane otwory, które są dość głębokie. Jednak o ile dobrze pamiętam w oryginale nagrzewnica poloneza nie ma takich grubych blach, więc skąd u Ciebie się takie głębokie wzięły? Edytowane 14 Września 2005 przez Jamin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piteq Opublikowano 15 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Września 2005 (edytowane) Jamin -> Finy nagrzewniczki nie byly czyszczone z farby, jedynie z brudu. Na fotkach tylko tak ladnie wyglada. Boczne blachy nagrzewnicy sa "oryginalne" :). Maja powiercone dziurki i przylutowane nakretki Edytowane 15 Września 2005 przez piteq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paprotek Opublikowano 15 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Września 2005 drugi mechl!n nam rosnie ;) GJ :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
westsajd Opublikowano 15 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Września 2005 Ful rispekt dla Ciebie! :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...