Skocz do zawartości
Ritchie

Acer Instalacja Systemu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupilem sobie Acera wraz z Home Xp. Gdy go tylko wlaczylem to rozpoczela sie instalacja systemu Home XP. Wszystko bylo robione prawdopodobnie na jakims recorvery na synantecu. Tak sadze tam byl caly system itp. problem w tym ze mi nie pasuje za bardzo XP home i chce zainstalowac mojego domowego XP prof. Dysk mam automatycznie podczas instalacji podzielony na 2 partycje. Gdy chcialem zaczac instalacje Prof to okazalo sie ze mam jednak 3. Ta trzecia to 'Narzedzia EISA'. Co to jest? Czy to jest to recorvery gdy tylko wlaczylem pierwszy raz laptopa?? Chce skasowac te dwie wczesniej stworzone ale nie wiem jak z ta trzecia...Czy gdy np. kiedys skasuje partycje z prof to wlasnie komp mi sie wlaczy z tej 3 i zacznie instalke jak pierwszym razem..Jesli nie to gdzie znajduja sie te dane? Prosze o Odp to bardzo wazne. Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mozesz bez obaw skasowac wszystkie partycje i podzielic dysk na takie czesci na jakie uwazasz. Utracisz wtedy mozliwosc reinstalacji systemu bezposrednio z dysku twardego, ale gdy bedziesz chcial wrocic kiedykolwiek do oryginalnego Home Edition, ktorego dostales z komputerem, to zainstalujesz go z plytek dolaczonych do laptopa (2 plyty z Windowsem i 1 bootowalna ze sterownikami).

 

Pozdrawiam,

Slawek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem podobny problem co kolega. Wyrzuciłem ukrytą partycję, podzieliłem dysk wg własnego uznania i chciałem wgrać oryginalną windę, którą dostałem do notebooka (2xWindows XP Home + 1xbootCD).

Niestety, po zainstalowaniu dzieją się dziwne rzeczy, tzn. komp nie rusza z twardziela. Przeglądając FDISKiem partycje widać, że pierwszą wolną partycję przekształcił w non-dos...

 

//edit: udało mi się prawidłowo zainstalować Windowsa z płyt Recovery, ale musiałem usunąć wszystkie partycje i pozwolić systemowi na samoczynne utworzenie jednej, wielkiej partycji :)

 

Mam za to inne pytanie: Jak można przywrócić ukrytą partycję, z recoverem systemu żeby można było z niej odzyskiwać system, tak jak przy fabrycznej instalce?

Edytowane przez slimfazzie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Taką małą sprawę mam:

 

Wraz z nowym lapem (1652wlmi) miałem dwie partycje w Fat32 - włożyłem własna instalke Windy i pokazuje mi przy wybieraniu partycji trzy - 2xFat32 i ukryta EISA z całym backupem od Acera. Jak wypalić sobie zawartość tej EISA na DVD z poziomu Windy?? Jakiś specjalny program??

 

Z góry dzięki!

Edytowane przez cloudior

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem podobny problem co kolega. Wyrzuciłem ukrytą partycję, podzieliłem dysk wg własnego uznania i chciałem wgrać oryginalną windę, którą dostałem do notebooka (2xWindows XP Home + 1xbootCD).

Niestety, po zainstalowaniu dzieją się dziwne rzeczy, tzn. komp nie rusza z twardziela. Przeglądając FDISKiem partycje widać, że pierwszą wolną partycję przekształcił w non-dos...

 

zmasciles cos podczas dzielenia na partycje moze nie ustawiles aktywnej albo pomotales z dyskami logicznymi. Jak bys mial prawidlowo podzielony dysk to by poszlo jak pomasle.

Edytowane przez kurek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

zmasciles cos podczas dzielenia na partycje moze nie ustawiles aktywnej albo pomotales z dyskami logicznymi. Jak bys mial prawidlowo podzielony dysk to by poszlo jak pomasle.

Hehe... pomyliles wpisy :)

 

 

"Wraz z nowym lapem (1652wlmi) miałem dwie partycje w Fat32 - włożyłem własna instalke Windy i pokazuje mi przy wybieraniu partycji trzy - 2xFat32 i ukryta EISA z całym backupem od Acera. Jak wypalić sobie zawartość tej EISA na DVD z poziomu Windy?? Jakiś specjalny program??

 

Z góry dzięki!"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat. Poradziłem sobie następyjąco:

1. Tworzysz jedną partycje fdiskiem na winde. Formatujesz ją a resztę dysku zostawiasz.

2. Instalujesz winde na w/w pierwszej partycji.

3. Pod windą z pozycji zarzadzania dyskami tworzysz klejne partycje w miejscu gdzie wcześniej (pod dosem) zostawiłeś puste miejsce.

 

Być może są inne sposoby, ale mi z różnych opcji udało się pozbyć partycji z backupem i podzielić dysk ' po swojemu ' właśnie tak.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze: esli jestesnowym wlascicielem (okolo 4 miesiace w stecz) - zanim usuniesz partycje recovery, odpal kompa i zanstaluj system. potem uzywajac acer emanagement wypal sobie toto na DVD albo kilka CD

 

po drugie: nie uzywajsce obsesyjnie fdiska, lepiej zrobic jedna poartycje podczas instalacji, reszte w windzie narzedziami amidnistracyjnymi, wzglednie partition magiciem (tylko po co instalowac dodatkowy soft)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

.

.

po drugie: nie uzywajsce obsesyjnie fdiska, lepiej zrobic jedna poartycje podczas instalacji, reszte w windzie narzedziami amidnistracyjnymi, wzglednie partition magiciem (tylko po co instalowac dodatkowy soft)

a co jest złego w używaniu fdiska, jakoś używam od zawsze i nie mam problemów z partycjami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

hmm ostatnia wersja jaka uzywalem wykazywala sie jakas smieszna niestabilnoscia tworzonych partycji. lubilly sie posypac etc. przy innych narzedziach nie byo tego problemu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nie zauwarzyłem żadnych problemów, może używałem innej wersji. A tak wogóle to polecam Partition Magica 8 pod DOS, z płyty Hiren's BootCD.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a co jest złego w używaniu fdiska, jakoś używam od zawsze i nie mam problemów z partycjami.

pytanie tylko po co to używać jak to samo można zrobić podczas samej instalcji XPka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

"(2 plyty z Windowsem i 1 bootowalna ze sterownikami)" Ja kupiłem ACERa z naklejką Windowsa, koleś mi powiedział że Windows jest na dysku i nie dał mi tych 2 płyt :/ Dostałem tylko jedną ze sterownikami...Zostałem oszukany ?! Teraz komp mi się coś dupi, chciałem zrobić sobie formata i wszystko poukładać ładnie i nie wiem co zrobie jeśli sformatuje dysk C. Wystarczy włączyć wówczas kompa i ponownie sam zacsznie sie instalować ? I czy przy ponownej instalacji Windowsa zostanie usunięte to co mam na dysku D ?

Edytowane przez moro85

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

"(2 plyty z Windowsem i 1 bootowalna ze sterownikami)" Ja kupiłem ACERa z naklejką Windowsa, koleś mi powiedział że Windows jest na dysku i nie dał mi tych 2 płyt :/ Dostałem tylko jedną ze sterownikami...Zostałem oszukany ?! Teraz komp mi się coś dupi, chciałem zrobić sobie formata i wszystko poukładać ładnie i nie wiem co zrobie jeśli sformatuje dysk C. Wystarczy włączyć wówczas kompa i ponownie sam zacsznie sie instalować ? I czy przy ponownej instalacji Windowsa zostanie usunięte to co mam na dysku D ?

 

To już było, ale jeszcze raz. Zapisz gdzies sobie wszystkie swoje dane dane z dysku C. Jeśli nic nie grzebałes w oryginalnych ustwieniach partycji to podczas bootowania wciśnij kombinację Alt+F10. uruchomi się opcja recovery z ukrytej partycji. Jest to dokładniej mówiąc obraz samego systemu ze sterownikami. Po przebrnięciu przez proces pojawi się dokładnie to co widziałeś po pierwszym uruchomieniu laptopa.

powodzenia

pozdrawiam

Edytowane przez tomcio_wroc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak macie problemy z Fdiskiem to dowolnego linuxa cfdisk i napewno nie bedzie problemów :-) a tak pozatym to przy XP-ku jest dość dobry programik do partycjonowania .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja odpalilem lapka, system sie zainstalowal, zrobilem backup na DVD i wywalilem caly ten smietnik fpisdu.

Podzielilem dysk po swojemu i postawilem XP Pro - 2 miesiace i nic sie jeszcze nie dzieje :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A co się ma dziać dziwnego - ma przyjechać kontroler Acero skarbowy i sprawdzić czy macie ukrytą partcję tak jak producent przykazał. To twój sprzęt i dysk możesz sobie podielić choćby i na 7 partycji po 2 GB a resztę ukryć bo możesz nie potrzebować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam jak widze to panowie sie znaja na tym reinstalacji systemu!

 

Ja mam bardziej powazniejszy problem!

 

Ja chce powrocic i calkiem zreinstalowac system z ukrytej partycji

 

Dlatego w tym celu gdy startuje system wlaczam ALT + F10 i nic starteje normalnie system a ja chce zeby mi wlaczyl ten eRecovery ale sie nie wlacza! Mysle ze cos z[ciach!]lilem bo instalowalem linuxa i LILO zapisalem boota rozruchowego na mbr i potem to usunelem przez CD windowsa XP przez naprawe i polecenie fixmbr!

 

Mam tą magiczną partycje ale niechce mi sie wlaczyc reinstalacja systemu przez ALT + F 10 !

 

przez partytiom magic widzialem ta ukryta partycje i te programy d2d, ghost itp.

 

Jak moge przy starcie wlaczyc odpowiedni plik aby jednak wlaczyl mi sie ten Erecovery?

 

Mysle ze jakos w dosie nalezy uruchomic ten program ale jak mam wpisac ta lokalizacje?

 

Prosze napiszcie mi jak to zrobic zeby znowu przeinstalowac system lub jeszcze lepiej wlaczyc ALT + F 10?

 

zgory dziekuje

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

dzieki chlopie :] :damage_wall:

 

Chciałem dodać ze wyprobowałem ten sposob ale mialem troche trudności dlatego opisze jeszcze raz caly proces aby inni mogli korzystac z mojej nabytej wiedzy

 

POWRACANIE FABRYCZNEGO MBR

REINSTALACJA SYSTEMU Z UKRYTEJ PARTYCJI

JAK WYŁĄCZYĆ LILO

ACER ERECOVERY

(słowa klucze do wyszukiwarki)

 

Gdy instalujemy np. linusa nadpisujemy sektor MBR odpowiedzialny za rozruch innaczej mowiąc Linuxowy LILO wpie...... się w miejsce orginalnego fabrycznego MBR i dlatego nie działa funkcja <ALT> + <F10> ani reboot z Acer eRecovery z windowsa!

Dlatego aby właczyć ta funkcje należy przywrócic fabryczny MBR

Możemy przez program z lokalizacji C:\Program Files\acer\eRecovery\MBRwrWin (ten sposob nie zawsze działa, co ja się o tym przekonałem ponieważ nie mogł znaleść pliku RTMBR.bin na ukrytej partycji <zła lokalizacja>)

 

Drugim juz pewniejszym sposobem polega na recznym załadowaniu pliku RTMBR.bin z ukrytej partycji za pomocą systemu Linux polecam knoppix wersje 4,0 wystarczy! System ten może sie uruchomić wprost z CD (zbedna instalacja na dysku)!

Wkładamy CD z Knoppix'em do CD i PrzeBOOTUJEMY w Biosie rozruch z dysku na CD-rom! uruchamia się system i pokazuje sie wiersz poleceń aby uruchomic wystarczy wpisac polecenie i parametr wersji jezykowej

knoppix lang=pl

Mi sie zdazyl blad systemu z niepoprawnym ACPI, oraz wiem ze cieżko znaleźć sterowniki do karty graficznej ATI

dlatego mozna uruchomic knoppix'a z odpowiednim parametrem niwelujac blad

gdy pokazuje sie

Uncompressing Linux ... OK, Booting the kernel

oznacza blad w ACPI

dodajemy parametr acpi=off lub noacpi

knoppix lang=pl acpi=off

 

Gdy mamy problem z grafiką za nastepujace parametry ktore moga pomóc

xmodule=ati xmodule=radeon

vga=normal

 

gdy juz wystartuje sysyem wchodzimy do powloki a nastepnie wpisujemy

bez cudzysłowów oraz nalezy pamietac o wielkosci liter

"su -"

"mount -t auto /dev/hda1"

"dd if=/mnt/hda1/acer/tools/RTMBR.bin of=/dev/hda bs=1 count=446"

 

ta operacja przywrocila fabryczny MBR

możesz teraz wyłaczyć konppixa i zrestartowac komputer!

Teraz zadziała <ALT> + <F10> i właczy ci sie Acer eRecovery ale gdy masz partycje D w systemie plików NTFS to pojawi Ci sie bład

Invalid media type reading drive D

Abort, Retry, Fail?

oznacza on ze niemoze skopiowac plikow Acera da dysk d ktore ona posłuża do instalacji sterowników i dodatkow od Acera.

Nalezy wtedy przycisnac jednak pare razy klawisz <F> co spowoduje instalacje systemu (bez dodadków)! Gdy juz mamy system mozesz sformatowac lub przekowentowac dysk D na system plikow FAT32. Polecam program PartitionMagic 8.0!

Gdy mamy juz partycje D w FAT32 to jeszcze raz uruchamiasz instalacje przez <ALT> + <F10> lub w programie Acer eRecovery ustawiasz powracanie do ustawien fabrycznych i przebotowujesz kompa na to>

Teraz gdy partycja D jest w FAT32 nie bedzie zadnych bledow i zainstaluje sie system i sterowniki i dodatki!

 

Chciałbym podziekowac wszystkim ktorzy wypowiadali sie na ten temat i ten post zostal napisany z materialow zgromadzony w tym temacie!

Dlatego ten post zbiorcza instrukcja jest dzielem wszystkich udzielajacych sie w tym temacie!!!

 

Prosze moderatora lub admina o nadaniu temu tematowi wartosc PRZYKLEJONY

 

dziekuje jeszcze raz!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie wszystkich...

 

Mam podobny problem jak wiekszosc tutaj zebranych z uruchomieniem Recovery przy pomocy Alt+F10. Tylko w moim przypadku jest to Acer Aspire 5601. Jestem pewien ze jest to wina MBRa. Nie stawialem na moim laptoku Lin. Jak do tej pory mialem tylko oryginal windy dedykowanej. Mam partycje recovery - logiczna partycja *. Zamierzam pobawic sie tym z Knopix`em tylko nie jestem pewien jak powinien wygladac MBR w moim modelu. Prosze o pomoc bo jeszcze dzien i laptok chyba bedzie latal :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych Państwa. Posiadam laptopa Acer EXTENSA 7620, i niestety też mam problem z MBR. Zailstalowałem lunuxa i bootloader (grub-jeśli dobrze pamiętam)namieszał. Prubowałem odzyskać fabryczny MBR za pomocą knopixxa ale niestety nic z tego.I czy jest mozliwość, że gdymym załatwił sobie recowery DVD z takiego samego laptopa to czy to mi pomoże??koles w sklepie powiedział ze może mi pomóc. Mam nadzieję ze wszyscy zrozumieli moje pytanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych Państwa. Posiadam laptopa Acer EXTENSA 7620, i niestety też mam problem z MBR. Zailstalowałem lunuxa i bootloader (grub-jeśli dobrze pamiętam)namieszał. Prubowałem odzyskać fabryczny MBR za pomocą knopixxa ale niestety nic z tego.I czy jest mozliwość, że gdymym załatwił sobie recowery DVD z takiego samego laptopa to czy to mi pomoże??koles w sklepie powiedział ze może mi pomóc. Mam nadzieję ze wszyscy zrozumieli moje pytanie.

Cześć

ja mam takiego samego lapka Acer Extensa 7620. zmieniłem wielkość partycji C i MBR poszedł się pasać . Jak sobie z tym poradziłeś?? odpisz proszę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kurcze specjalnie sie zalogowałem żeby podziękować 123456 i napisać kilka słów od siebie.

Jak większość ludzi dorzucających sobie system do instalacji z dysku ERECOVERY miałem problem z mbr`em.

Postępowałem zgodnie z opisem i zadziałało.Chwile to u mnie potrwało bo dyski miałem Sda a nie Hda i miejsce pliku RTMBR miałem gdzie indziej.Przez analogie robiłem wszystkie polecenie i hula jak złoto maszyna.Jeszcze raz wielkie dzięki!!!

Lecę wypalać płyty DVD z VISTA...hehe

pozdrawiam

Mariusz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

Aktualności

Artykuły



×