Skocz do zawartości
Gość Rocca

Silnik Wankla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Co o nim sądzicie...? ;] Wykorzystanie paliwa w tym silniku to nota rzędu 99%... W 'zwykłych' silnikach ta nota wynosi według różnych źródeł 78 - 83%... Różnica jest diametralna... ;] Czekam na Wasze opinie! ;] Pozdrawiam!

Silnik Wankla - Renesis

Mazda RX8

Edytowane przez CH3RRY-JU!C3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niski moment??

z 1300ccm mies ponad 200KM mysle ze to niezle.

Moment raczej nie jest niski.

Chyba ze porowbujesz silnik z laza.

Bo te z mazd i motorkow raczej szybko sie uwijaja.

 

 

Duzym problemem jest niska trwalosc.

Nieszczelnosc.

Zluzycie paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jonathan nie myl momentu obrotowego z moca silnika ;]

zgodnie z artem

Moc - 184kW(250km)@8,5k rpm

Moment - 216Nm @ 5,5k rpm

i to jest to 1300ccm ;]

update a zgodnie z tymi danymi Hondy

silnki 1396ccm rzedowy

Moc - 66kW(90km)@6.4k rpm

Moment - 120Nm@4,8k rpm ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze sie zuzywaja, poczytajcie sobie fora dyskusyjne o silnikach takich, sa wrecz cale watki z dowcipami o ich awaryjnosci

 

sa fajne tak pozatym, podobno z *bardzo* niewielkimi przerobkami mozna je zmusic do pracy przy nawet i 12000rpm :| jest to 4000rpm tloka

 

niewiele wiem o tych silnikach niestety, napewno duzo mniej niz o zwyklych tlokowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze sie zuzywaja, poczytajcie sobie fora dyskusyjne o silnikach takich, sa wrecz cale watki z dowcipami o ich awaryjnosci

 

sa fajne tak pozatym, podobno z *bardzo* niewielkimi przerobkami mozna je zmusic do pracy przy nawet i 12000rpm :| jest to 4000rpm tloka

 

niewiele wiem o tych silnikach niestety, napewno duzo mniej niz o zwyklych tlokowych

1653313[/snapback]

Myslalem ze nas czyms zadziwisz B)

Edytowane przez CH3RRY-JU!C3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten silnik jest dobry ze wzgledu na to ze bardzo rownomiernie dostarcza moc, a to dlatego ze wszystkie cykle dzieja sie praktycznie w tym samym czasie. Pozatym potrzebuje chyba 2 swiec i opoznienia na jednej z nich, bo obie nie zapalaja sie rownoczesnie ;]. No i oczywiscie silnik moze miec kilka obotowych tlokow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba bylo uwazac na lekcjach fizyki :>

 

1653311[/snapback]

Fizykę zaczęliśmy dopiero w tym roku szkolnym i do tej pory nauczyłem się tylko o ruchu, szybkości, drodze itp. ;-) Jednak, żeby nie było, że lama jestem pochwalę się, że już od dziecka kochałem samochody i interesowałem się nimi, a w 4-tej/5-tej

klasie podstawówki wiedziałem jak działa silnik spalinowy i diesla. Oczywiście wraz z układami rozrządu, zapłonu, przenesienia napędu itp. B)

 

 

1653301[/snapback]

Wielkie dzięki za dokształcenie. Już łapię o co chodzi. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie bomba,, praktyczne to nie jest ale te rpmki :]

 

wydaje mi sie ze na dzisiaj z trwaloscia nie ma juz takich problemów,

bołączką są wciąż duże ssanie paliwka i czystość spalin,,

 

pamiętam takie tłumaczenie (berkut to nie ty pisłeś ??) że liczy siię stosunek NM do RPM i HP a nie ich ilość po prostu.

 

tutaj RX8 turbo,, niutków już więcej ;-)

 

co do kopcenia - ttuaj pisze ze Rx8semki spełniają normę euro4..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie myle :]

 

Chodzi mi o to ze przy 1300cm i mocy ponad 200KM moment ponad 200Nm nie jest taki zly.

 

Silniki wankla byly wykorzystywane nie tylko w serii RX :>

1653192[/snapback]

No i niby w jakiej jeszcze ? :D Rotary Xperimental to jedyna wg. mnie :P

 

uszczelniacze sie zuzywaja, poczytajcie sobie fora dyskusyjne o silnikach takich, sa wrecz cale watki z dowcipami o ich awaryjnosci

 

sa fajne tak pozatym, podobno z *bardzo* niewielkimi przerobkami mozna je zmusic do pracy przy nawet i 12000rpm :| jest to 4000rpm tloka

 

niewiele wiem o tych silnikach niestety, napewno duzo mniej niz o zwyklych tlokowych

1653313[/snapback]

Do 12 000 ? :) Chyba nawet kute korbowody tego nie wytrzymają :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i niby w jakiej jeszcze ? :D Rotary Xperimental to jedyna wg. mnie :P

Do 12 000 ? :) Chyba nawet kute korbowody tego nie wytrzymają :D

1654473[/snapback]

Mazda Xedos(3 rotor), NSU RO-80 ( w sumie od tego samochodu, wziął się mit ze wankle przejeżdząją mało km, są awaryjne, itp, 13B mazdy, stosowane w RX7, przy dobrym utrzymaniu, dociągało do 200k mil.), Mazda Cosmo, był stosowany w jakimś motocyklu (juz nie pamietam nazwy ;p ) i chyba nawet w samolotach :blink: a co do obrotów... :D LOOK THIS obrotek w seryjnym modelu. Wyborazcie sobie, ze te silniki da sie modowac tak ze bez problemow wycisniecie 400hp, Australia to kraj Wanklów, tam pełno jest ludzi którzy modują te samochody :D wrzuce za jakis czas filmik, jak brzmi wankel na 9k rpm ;>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mazda Xedos(3 rotor), NSU RO-80 ( w sumie od tego samochodu, wziął się mit ze wankle przejeżdząją mało km, są awaryjne, itp, 13B mazdy, stosowane w RX7, przy dobrym utrzymaniu, dociągało do 200k mil.), Mazda Cosmo, był stosowany w jakimś motocyklu (juz nie pamietam nazwy ;p ) i chyba nawet w samolotach  :blink:  a co do obrotów... :D 1654598[/snapback]

Wystarczy mi NFS U2 :) tam są niemal prawdziwe dźwięki :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9000 rpm to nic nadzwyczajnego. Honda S2000 też to potrafi. :)

1654620[/snapback]

Tak, tyle ze w przeciwieństwie do MAZDY, Honda S2000 ma kute korby/tłoki/wał* a mazda to moc wankla :D który pracuje normalnie przy tych obrotach bez zadnych modów ;>

 

 

 

 

 

 

 

*?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20k rpm w Formule 1 zjada to na śniadanie ;)

@grzesiu

Stockowa honda robi koło 10-12k

1654625[/snapback]

20k rpm w formule wytrzymuje około 1k km ;p a własnie Stockowa Honda S2000 ma kute częsci w silniku. Jezeli dobrze pamiętam to chyba w motorvision było porównanie Hondy S2000 i RX8, polecam obejrzeć, ciekawe auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mazda Xedos(3 rotor)

1654598[/snapback]

ŻE CO?

 

Przecież w Xedosie jedynymi silnikami był 1.6, 2.0 V6 (Xedos 6), w Xedosie 9 był z tego co pamiętam 2.5 V6 oraz 2.3 Miller Cykle, napewno nie było tam, ani jednego silnika Wankla

 

- http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/silnik_wankla.php

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z silnikami Vankla jest coraz mnie klopotow bo sie zmienily materaly w nich uzyte.

Moc jest kosmiczna i ite obroty ehhhhhhhhhhhh sam jestem zakochany w wysokoobrotowcach. Im iwecej obrotow tym lepiej (S2000 rzadzi).

 

Moje pytanie jest taki:

 

Czy zwykly mechanik z serwisu poradzi sobie z takim wynalazkiem?? Cos mi sie wydaje ze nie za bardzo, moze sie myle............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy zwykly mechanik z serwisu poradzi sobie z takim wynalazkiem?? Cos mi sie wydaje ze nie za bardzo, moze sie myle............

1654758[/snapback]

Teoretycznie - tak, praktycznie: ceny części są zaje*biście wysokie

 

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=185223 - myślisz że dlaczego ta cena jest taka niska?

 

Niedaleko mojego domu, u praktycznie najlepszego mechanika samochodowego, specjalizującego sięw japońcach w mieście taka sama stoi już dobre 2 lata, nie ruszana bo ma padnięty silnik, pozatym igielka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez w wanklach nie ma korb ... jest serowaty tlok z zebatka w srodku i wal korbowy z odpowiednim "trybem", ichny tlok smiga sobie 3x wolniej niz wal korbowy

 

z tego co czytalem to wanke sa ciezkie :|

1654899[/snapback]

Wiem ze nie ma korb, po prostu ktos napisał ze s2000 robi tyle rpm na "normalnym" silniku, to odpisałem ze ma kute częsci ;p a wankel sie tak wkręca seryjnie. Hmm..cięzki? na oko to powinien być własnie lekki, nie ma głowicy, zaworów, wałka rozrządu itp (co też bardzo usprawnia jego konstrukcje, i mniej rzeczy moze paść) zaraz spróbuje coś poszukać w necie o wadze ;) a ta RX7 z ogłoszenia, faktycznie, wypas...na zagranicznych forach, napewno ludzie pomogliby rozwiązać ten problem, zresztą w internecie jest sporo poradników, instrukcji naprawy po angielsku. Tylko ze problem jest z częsciami...(ciekawe czy serwis mazdy by sprowadził częsci?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...