Gość Rocca Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 (edytowane) Witam! Co o nim sądzicie...? ;] Wykorzystanie paliwa w tym silniku to nota rzędu 99%... W 'zwykłych' silnikach ta nota wynosi według różnych źródeł 78 - 83%... Różnica jest diametralna... ;] Czekam na Wasze opinie! ;] Pozdrawiam! Silnik Wankla - Renesis Mazda RX8 Edytowane 17 Września 2005 przez CH3RRY-JU!C3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyferencjal Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 Tak to prawda że jest wydajniejszy... Ale z tego co pamiętam to bardzo szybko zużywają się w nim tłok i uszczelki, dlatego jest on na razie rzadko stosowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slayer Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 Lepsze diesle :) Wirujące tłoki za dużo spalają benzyny i mają za niski moment obrotowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 Niski moment?? z 1300ccm mies ponad 200KM mysle ze to niezle. Moment raczej nie jest niski. Chyba ze porowbujesz silnik z laza. Bo te z mazd i motorkow raczej szybko sie uwijaja. Duzym problemem jest niska trwalosc. Nieszczelnosc. Zluzycie paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 jonathan nie myl momentu obrotowego z moca silnika ;] zgodnie z artem Moc - 184kW(250km)@8,5k rpm Moment - 216Nm @ 5,5k rpm i to jest to 1300ccm ;] update a zgodnie z tymi danymi Hondy silnki 1396ccm rzedowy Moc - 66kW(90km)@6.4k rpm Moment - 120Nm@4,8k rpm ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 Nie myle :] Chodzi mi o to ze przy 1300cm i mocy ponad 200KM moment ponad 200Nm nie jest taki zly. Silniki wankla byly wykorzystywane nie tylko w serii RX :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipo Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 Do wad dodajmy toksycznosc spalin, poza tym jeśli chodzi o twałość to nie jest z nią tak źle, Mazda jakoś sobie poradziła z uszczelnieniami i wirujące tłoki pracują dziś w RX'ach a to raczej nie sa spokojne rodzinne autka ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viod Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 W topgear meczyli ta mazde i wypadla bardzo dobrze . Nie wiem czemu sie go nie stosuje bo to super alternatywa . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sysak Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 Hmm... Nie mogę zrozumieć jak to działa... <_< Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rocca Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 Hmm... Nie mogę zrozumieć jak to działa... <_< 1653271[/snapback] Silnik Wankla - info & zasada działania wraz z animacją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 trzeba bylo uwazac na lekcjach fizyki :> silniki wankla sa spoko i sprawnosc wysoka ale puki co czasci drogie :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 uszczelniacze sie zuzywaja, poczytajcie sobie fora dyskusyjne o silnikach takich, sa wrecz cale watki z dowcipami o ich awaryjnosci sa fajne tak pozatym, podobno z *bardzo* niewielkimi przerobkami mozna je zmusic do pracy przy nawet i 12000rpm :| jest to 4000rpm tloka niewiele wiem o tych silnikach niestety, napewno duzo mniej niz o zwyklych tlokowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rocca Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 (edytowane) uszczelniacze sie zuzywaja, poczytajcie sobie fora dyskusyjne o silnikach takich, sa wrecz cale watki z dowcipami o ich awaryjnosci sa fajne tak pozatym, podobno z *bardzo* niewielkimi przerobkami mozna je zmusic do pracy przy nawet i 12000rpm :| jest to 4000rpm tloka niewiele wiem o tych silnikach niestety, napewno duzo mniej niz o zwyklych tlokowych 1653313[/snapback] Myslalem ze nas czyms zadziwisz B) Edytowane 17 Września 2005 przez CH3RRY-JU!C3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p3dzi0r Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 ten silnik jest dobry ze wzgledu na to ze bardzo rownomiernie dostarcza moc, a to dlatego ze wszystkie cykle dzieja sie praktycznie w tym samym czasie. Pozatym potrzebuje chyba 2 swiec i opoznienia na jednej z nich, bo obie nie zapalaja sie rownoczesnie ;]. No i oczywiscie silnik moze miec kilka obotowych tlokow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sysak Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 trzeba bylo uwazac na lekcjach fizyki :> 1653311[/snapback] Fizykę zaczęliśmy dopiero w tym roku szkolnym i do tej pory nauczyłem się tylko o ruchu, szybkości, drodze itp. ;-) Jednak, żeby nie było, że lama jestem pochwalę się, że już od dziecka kochałem samochody i interesowałem się nimi, a w 4-tej/5-tej klasie podstawówki wiedziałem jak działa silnik spalinowy i diesla. Oczywiście wraz z układami rozrządu, zapłonu, przenesienia napędu itp. B) 1653301[/snapback] Wielkie dzięki za dokształcenie. Już łapię o co chodzi. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forest kila zbila Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 dla mnie bomba,, praktyczne to nie jest ale te rpmki :] wydaje mi sie ze na dzisiaj z trwaloscia nie ma juz takich problemów, bołączką są wciąż duże ssanie paliwka i czystość spalin,, pamiętam takie tłumaczenie (berkut to nie ty pisłeś ??) że liczy siię stosunek NM do RPM i HP a nie ich ilość po prostu. tutaj RX8 turbo,, niutków już więcej ;-) co do kopcenia - ttuaj pisze ze Rx8semki spełniają normę euro4.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[Shinigami] Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 Nie myle :] Chodzi mi o to ze przy 1300cm i mocy ponad 200KM moment ponad 200Nm nie jest taki zly. Silniki wankla byly wykorzystywane nie tylko w serii RX :> 1653192[/snapback] No i niby w jakiej jeszcze ? :D Rotary Xperimental to jedyna wg. mnie :P uszczelniacze sie zuzywaja, poczytajcie sobie fora dyskusyjne o silnikach takich, sa wrecz cale watki z dowcipami o ich awaryjnosci sa fajne tak pozatym, podobno z *bardzo* niewielkimi przerobkami mozna je zmusic do pracy przy nawet i 12000rpm :| jest to 4000rpm tloka niewiele wiem o tych silnikach niestety, napewno duzo mniej niz o zwyklych tlokowych 1653313[/snapback] Do 12 000 ? :) Chyba nawet kute korbowody tego nie wytrzymają :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiu Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 No i niby w jakiej jeszcze ? :D Rotary Xperimental to jedyna wg. mnie :P Do 12 000 ? :) Chyba nawet kute korbowody tego nie wytrzymają :D 1654473[/snapback] Mazda Xedos(3 rotor), NSU RO-80 ( w sumie od tego samochodu, wziął się mit ze wankle przejeżdząją mało km, są awaryjne, itp, 13B mazdy, stosowane w RX7, przy dobrym utrzymaniu, dociągało do 200k mil.), Mazda Cosmo, był stosowany w jakimś motocyklu (juz nie pamietam nazwy ;p ) i chyba nawet w samolotach :blink: a co do obrotów... :D LOOK THIS obrotek w seryjnym modelu. Wyborazcie sobie, ze te silniki da sie modowac tak ze bez problemow wycisniecie 400hp, Australia to kraj Wanklów, tam pełno jest ludzi którzy modują te samochody :D wrzuce za jakis czas filmik, jak brzmi wankel na 9k rpm ;> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[Shinigami] Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 Mazda Xedos(3 rotor), NSU RO-80 ( w sumie od tego samochodu, wziął się mit ze wankle przejeżdząją mało km, są awaryjne, itp, 13B mazdy, stosowane w RX7, przy dobrym utrzymaniu, dociągało do 200k mil.), Mazda Cosmo, był stosowany w jakimś motocyklu (juz nie pamietam nazwy ;p ) i chyba nawet w samolotach :blink: a co do obrotów... :D 1654598[/snapback] Wystarczy mi NFS U2 :) tam są niemal prawdziwe dźwięki :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sysak Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 9000 rpm to nic nadzwyczajnego. Honda S2000 też to potrafi. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiu Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 9000 rpm to nic nadzwyczajnego. Honda S2000 też to potrafi. :) 1654620[/snapback] Tak, tyle ze w przeciwieństwie do MAZDY, Honda S2000 ma kute korby/tłoki/wał* a mazda to moc wankla :D który pracuje normalnie przy tych obrotach bez zadnych modów ;> *? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenSo Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 (edytowane) 20k rpm w Formule 1 zjada to na śniadanie ;) @grzesiu Stockowa honda robi koło 10-12k Edytowane 17 Września 2005 przez goldenSo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiu Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 20k rpm w Formule 1 zjada to na śniadanie ;) @grzesiu Stockowa honda robi koło 10-12k 1654625[/snapback] 20k rpm w formule wytrzymuje około 1k km ;p a własnie Stockowa Honda S2000 ma kute częsci w silniku. Jezeli dobrze pamiętam to chyba w motorvision było porównanie Hondy S2000 i RX8, polecam obejrzeć, ciekawe auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mevius Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 Mazda Xedos(3 rotor) 1654598[/snapback] ŻE CO? Przecież w Xedosie jedynymi silnikami był 1.6, 2.0 V6 (Xedos 6), w Xedosie 9 był z tego co pamiętam 2.5 V6 oraz 2.3 Miller Cykle, napewno nie było tam, ani jednego silnika Wankla - http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/silnik_wankla.php Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mib Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 Z silnikami Vankla jest coraz mnie klopotow bo sie zmienily materaly w nich uzyte. Moc jest kosmiczna i ite obroty ehhhhhhhhhhhh sam jestem zakochany w wysokoobrotowcach. Im iwecej obrotow tym lepiej (S2000 rzadzi). Moje pytanie jest taki: Czy zwykly mechanik z serwisu poradzi sobie z takim wynalazkiem?? Cos mi sie wydaje ze nie za bardzo, moze sie myle............ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mevius Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 Czy zwykly mechanik z serwisu poradzi sobie z takim wynalazkiem?? Cos mi sie wydaje ze nie za bardzo, moze sie myle............ 1654758[/snapback] Teoretycznie - tak, praktycznie: ceny części są zaje*biście wysokie http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=185223 - myślisz że dlaczego ta cena jest taka niska? Niedaleko mojego domu, u praktycznie najlepszego mechanika samochodowego, specjalizującego sięw japońcach w mieście taka sama stoi już dobre 2 lata, nie ruszana bo ma padnięty silnik, pozatym igielka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 17 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2005 przeciez w wanklach nie ma korb ... jest serowaty tlok z zebatka w srodku i wal korbowy z odpowiednim "trybem", ichny tlok smiga sobie 3x wolniej niz wal korbowy z tego co czytalem to wanke sa ciezkie :| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiu Opublikowano 18 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2005 przeciez w wanklach nie ma korb ... jest serowaty tlok z zebatka w srodku i wal korbowy z odpowiednim "trybem", ichny tlok smiga sobie 3x wolniej niz wal korbowy z tego co czytalem to wanke sa ciezkie :| 1654899[/snapback] Wiem ze nie ma korb, po prostu ktos napisał ze s2000 robi tyle rpm na "normalnym" silniku, to odpisałem ze ma kute częsci ;p a wankel sie tak wkręca seryjnie. Hmm..cięzki? na oko to powinien być własnie lekki, nie ma głowicy, zaworów, wałka rozrządu itp (co też bardzo usprawnia jego konstrukcje, i mniej rzeczy moze paść) zaraz spróbuje coś poszukać w necie o wadze ;) a ta RX7 z ogłoszenia, faktycznie, wypas...na zagranicznych forach, napewno ludzie pomogliby rozwiązać ten problem, zresztą w internecie jest sporo poradników, instrukcji naprawy po angielsku. Tylko ze problem jest z częsciami...(ciekawe czy serwis mazdy by sprowadził częsci?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipo Opublikowano 18 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2005 Sprowadzić napewno sprowadzą, tylko czekasz długo i płacisz jeszcze wiecej :? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 18 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2005 Czesci sa bardzo drogie. Mozna w centrali mazdy zamowic. Kolezanka sprowadzila sobie z niemiec takie autko. Placila jakies 35000 :| Wszystko bylo ok dopuki nie zaczely sie jazdy po stluczce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...