jonathan Opublikowano 18 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2006 A jaki patch do jakiej wersji jezykowej?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanchez1983 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2006 A jaki patch do jakiej wersji jezykowej??do wersji angielskiej /mam wersje wielo jezykową/plik wogole się nie chce otworzyć spoko juz sobie poradzilem znalazlem na necie NWN2Patcher jak ktoś jeszcze jest zanteresowany update offline to znajdzie odpowiedz z patchami na stronie http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewt...8&forum=109 pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gallp Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2006 (edytowane) do wersji angielskiej /mam wersje wielo jezykową/plik wogole się nie chce otworzyć spoko juz sobie poradzilem znalazlem na necie NWN2Patcher jak ktoś jeszcze jest zanteresowany update offline to znajdzie odpowiedz z patchami na stronie http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewt...8&forum=109 pozdro Dzięki za link (nie mam neta na kompie z nwn2), bo już mnie #$$#!@@# strzela, wczoraj gra się zblokowała i nie mogę iść dalej czy ktoś spotkał się z problemem jak niżej: UWAGA SPOJLERY PRAWDOPODOBNIE KOŃCÓWKA 2 AKTU CROSSROAD KEEP sytuacja prezentuje się następująco wracam z farmy Shandry gdzie pomogłem Ammonowi wykończyć demony i odzyskać kilka itemów podbijam do sir Nevaluatela mówie że warownia jest gotowa do obrony wtedy on mówi że zaatakujemy wroga zanim ten zdąży nas otoczyć daję continue, dysk zamieli coś okienko dialogowe znika i dalej nic nie mogę zrobić nie działa zaznaczanie postaci, chodzenie, tracą się wszystkie przedmioty z ekwipunku, jak włącze dziennik to wypada do pulpitu, nie działa save ani load, zaznaczam że wykonałem wszystkie dostępne dla mnie misje. KONIEC SPOJLERA jonathan przeszedłeś na patchach czy na ver. 1.00 Chyba miałem jakieś zaćmienie patrze na dysk C a tam 100 MB wolnego zaczęło się wczytywać dopiero jak zwolniłem miejsce Edytowane 20 Grudnia 2006 przez gallp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2006 Wersja polska sprzedawana jest od razu jako 1.02 Nie mialem zadnych problemow. Po rozmowie z Nevillem zaczynaja sie przygotoania do wojny i obrona fortu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
partyboy666 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2006 (edytowane) witam, mam maly problem z grą... też macie takie dziwne opóźnienia ?? tzn. jak najade myszką na skraj ekranu żeby obrócić kamere to obraz przesuwa się dopiero po ~1s,problem sie powtarza gdy wydaje polecenie postaci, jest to samo opoznienie...strasznie mnie to irytuje zmienialem wszystkie ustawienia, jakies opoznienia kamery itd. i nic ?? tez tak macie ?? dzieki i pozdro partyboy666 Edytowane 19 Grudnia 2006 przez partyboy666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuucOm Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Dziwne :?. Ramu masz ile trza w dodatku karta z 512MB... Imo sprawdz czułość/szybosc przewijania ekranu (tez w opcjach ;]). A tak btw bo mi nikt nie odpowiedział. Jest coś takiego jak zegar w NWN2 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
partyboy666 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 (edytowane) hmm w zasadzie problem zniknal po ustawieniu jakosci cieni na slabe :blink: no trudno na cieniach mi nie zalezy a i gra sie o wieeeeele lepiej... BTW grafa wiele nie rozni sie od NWN I, ale jak przystalo na nowe gry wymagania wzrosly wprost proporcjonalnie do rocznika premiery :) PS: jeszcze jedno pytanko, w lewym dolnym rogu w okienku dialogowym mam otwarte jakby drugie okienko takie samo tylko troche mniejsze, ktore przeslania mi 80% textow, jak sie tego pozbyc ?? EDIT: wlaczylem sobie NWN I i tak patrze ze grafa to sie jednak troszku polepszyla :) Edytowane 20 Grudnia 2006 przez partyboy666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poke Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 (edytowane) Ja juz chyba jestem za stary na taki typ cRPG. Neverwinter Night`s mi jeszcze odpowiadalo (chociaz dodatki juz zaczynaly lekko ssac), ale NWN2 jest strasznie ubogi w stosunku do pierwszej czesci. Bo oto budynki w mistach i wioskach maja wszedzie (...) Zgadzam sie w 100%. Po prostu uwazam ze gra jest robiona pod konsole i rynek konsolowy. Wystarczy spojzec na nowy interface uzytkownika - jak nic stworzone pod konsole pod pada, tak samo wielkosc przedmiotow - idealnie wygladaja na standardowym TV w standardowej rozdzielczosci, ale juz na dziejszych LCD w 1280 sa wielkosci kropek itd itp. NWN2 to wielka przegrana dla mnie. Edytowane 20 Grudnia 2006 przez Poke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Czy wy ludzie macie jakis kompleks konsol czy jak? Pomijajac, juz nawet fakt, ze next-geny (poza Wii) pracuja co najmniej w 1280x720 (oczywiscie moga nizej, ale pisze tu o rozdzielczosci standardowej dla danej konsoli), to jeszcze zarzuty o konsolowosci padaja pod adresem gry, ktora na zadna konsole wydana nie zostala i nie zanosi sie, zeby tak sie stalo! Powiem wam, po co najmniej kilkunastu godzinach gry, ze mi nowy interfejs odpowiada duzo bardziej niz radialne menu z NWN1 (inventory to oddzielna bajka). Szczegolnie menu czarow dostepne pod klawiszem F jest swietne - czytlene i wszystko jest pod reka. Rzucanie czarow w NWN1, jesli nie wyciagnelo sie ich na pasek skrotow, bylo mordega (za duzo klikania i machania myszka). Reszta menu, dostepna pod prawym przyciskiem, jest na dobra sprawe taka sama, tyle ze zamiast byc na planie okregu, to jest to tradycyjne "drzewkowe" menu. Rowniez wyciagniecie trybow walki, jak Parry czy Power Attack, oraz piesni barda w oddzielne menu w prawym dolnym rogu zaliczam na plus. Znowu - oszczedza machania myszka i przeklikiwania sie przez menu lub zapychania paska skrotow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek2344 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 (edytowane) PS: jeszcze jedno pytanko, w lewym dolnym rogu w okienku dialogowym mam otwarte jakby drugie okienko takie samo tylko troche mniejsze, ktore przeslania mi 80% textow, jak sie tego pozbyc ?? Więc taki problem występuję przy tzw. "niecałkiem legalnych" wersjach gry. Kup oryginał i problem znika, przynajmniej ja tego nie mam, a warto było wydać pieniążki na edycję kolekcjonerską - dla każdego fana Forgotten Realms to podstawa. Edytowane 20 Grudnia 2006 przez tomek2344 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 PS: jeszcze jedno pytanko, w lewym dolnym rogu w okienku dialogowym mam otwarte jakby drugie okienko takie samo tylko troche mniejsze, ktore przeslania mi 80% textow, jak sie tego pozbyc ?? Zakupic oryginala ;] Kumpel ma to samo Przydatna jak zawsze okazuje sie spacja i shift. Chyba jak bede mial chwilke to zaczne od poczatku moim wojakiem. Pokroluje troche ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Więc taki problem występuję przy tzw. "niecałkiem legalnych" wersjach gry. Kup oryginał i problem znika, przynajmniej ja tego nie mam, a warto było wydać pieniążki na edycję kolekcjonerską - dla każdego fana Forgotten Realms to podstawa. Jak sie ta edycja kolekcjonerska prezentuje? Co jest w srodku (wiem, ze na gram.pl jest spis, ale opis na stronie przedstawiajacy wszystko jako "unikalne" i "rewelacyjne" a rzeczywistosc to moga byc dwie rozne sprawy ;) ) i czy Twoim zdaniem warto kupic kolekcjonerska zamiast zwyklej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Costi pisalem juz o tym kilka stron wczesniej ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek2344 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 (edytowane) Jonathan zawsze czujny ;). A co do pytania czy warto. Otóż to już każdy sam musi zdecydować. Dla mnie wszystko jest cacy, poza błędami w grze i kilkoma rozwiązaniami, które mi się nie podobają. Co do dodatków to widzisz u mnie z koszulką jest np. tak jak z tą od Planescape - Torment, leży sobie kupę czasu ładnie zapakowana i nie przymierzyłem jej nawet, podobnie z amuletem (nie noszę ozdób). Więc to każdego wolny wybór :) Edytowane 20 Grudnia 2006 przez tomek2344 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poke Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 (edytowane) Czy wy ludzie macie jakis kompleks konsol czy jak? Pomijajac, juz nawet fakt, ze next-geny (poza Wii) pracuja co najmniej w 1280x720 (oczywiscie moga nizej, ale pisze tu o rozdzielczosci standardowej dla danej konsoli), to jeszcze zarzuty o konsolowosci padaja pod adresem gry, ktora na zadna konsole wydana nie zostala i nie zanosi sie, zeby tak sie stalo! Dlatego UI jest optymalizowane do 1024x768 - to oficjalne info od developerow dla ludzi ktorzy chca je modyfikowac - wszystkie grafiki musza byc tworzone dla tej rozdzielczosci. Co do "wygody" i wykonania - ewidentnie pod pada. A ilosc osob zadowolonych z tego wynalazku jest liczona w promilach. I nie przesadzam, wystarczy poczytac oficjalne forum NWN. Jest tam nawet bardzo dlugi watek dotyczacy tylko UI - niestety juz zamkniety, chyba bylo zbyt wielu zadowolonych inaczej. Edytowane 20 Grudnia 2006 przez Poke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Coz, jak widac jestem w mniejszosci... Co do tej rzekomej ewidentnosci - zrob prosty eksperyment: staraj sie obslugiwac gre za pomoca klawiatury gdzie tylko sie da (poruszanie, sterowanie kamera, nawigowanie po menu itd.) i zobacz ile klawiszy jest do tego potrzebne i czy jest to rzecywiscie wygodne. Da Ci to pewna namiastke sterowania padem. Mozesz tez porownac interfejs NWN z interfejsem Obliviona, ktory jest robiony pod pada (wyszedl w koncu na X360, zapowiadana jest tez wersja PS3). Moim zdaniem granie w NWN na padzie byloby udreka - chocby dlatego, ze trzebaby w kolko zmieniac aktywne "okno" (inventory, lista czarow, glowne okno gry, karta postaci) w przypadku otwartych kilku na raz, zeby moc sie po nich poruszac. Bez tego krecac galka analogowa czy naciskajac strzalki na krzyzaku obracalbys np. ciagle kamere, zamiast przesuwac sie po liscie czarow. A z kolei uzywanie analoga do sterowania kursorem po ekranie jest powolne i nie tak precyzyjne jak myszka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poke Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Nie moge sie zgodzic. Jedynym powodem aby pozbyc sie wczesniejszego bardzo wygodnego przeciez menu moglo byc wyeliminowanie myszki. A co do obslugi tego typu gier - pad oczywiscie ze jest niewygodny ale ludzie tak graja w rozne cRPG, wiec nie byla by to jakas wielka nowina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Wiec podlacz pada i graj. pozniej zdaj nam relacje jak im wyszla przerobka kierowana w kierunku posiadaczy konsol [; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Nie zrozumialem pierwszego zdania... paradoksalnie, IMO wlasnie radialne menu z pierwszego NWN sie nadawalo pod pada duzo bardziej niz interfejs z dwojki - wlasnie dlatego, ze wszystko bylo w jednym miejscu i mozna bylo po tym skakac kursorami, a nie rozrzucone po kilku niezaleznych elementach interfejsu (jak w dwojce). Ciekaw tez jestem, w jakie to cRPG ludzie graja na padach, skoro z tych mi znanych (a troche tego jest) to tylko Morrowind i Oblivion umozliwaly skonfigurowanie joysticka (czyli rowniez pada), z okazji swojego konsolowego "rodzenstwa". Nawet Gothici, ktore IMO mialy interfejs wrecz stworzony do obslugiwania go padem, nie mialy takiej mozliwosci. Nie wymien mi tylko prosze gier konsolowych, bo to jest zupelnie inna bajka (te gry sa pisane tylko i wylacznie pod pada, z przyczyn oczywistych). A tak swoja droga, grales w jakies RPG na konsoli, czy tylko teoretyzujesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poke Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Nieszczegolnie moge sie zgodzic. Uwazam ze NWN2 rozwijane menu jak i jego obsluga sa znacznie lepsze dla pada od radialnego - gora dol - prawo lewo. Morrowind i Obliwon wiosny nie czynia - ten sam developer, ta sama filozofia. "Nie wymien mi tylko prosze gier konsolowych, bo to jest zupelnie inna bajka (te gry sa pisane tylko i wylacznie pod pada, z przyczyn oczywistych)" - a tego przyznam sie ze nie rozumem. Przeciez wlasnie porownuje do gier stricte konsolowych i uwazam ze jest wiele podobienstw. Oczywiscie nie moze byc to kalka 100% bo kto by gral na PC bez uzycia myszki ale w/g mnie podobienstwa sa w metodzie wykonywania pewnych czynnosci. Co do ostatniego pytania - kiedys gralem, stad te skojarzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Akurat w NWN2 "metoda wykonywania czynnosci" jest prawie identyczna jak w Windows - przesuwane okienka, zakladki, rozwijane menu pod prawym przyciskiem, domyslna akcja po dwukliku, kursor jako element wskazujacy i sterujacy, drag&drop - uwazasz, ze Windows tez jest stworzony pod pada? ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Daj spokoj Costi. Niektorym gra sie nioe podoba wiec od razu jest pisana pod konsole. Z tematu robi sie tylko burdel. Padaja pytania bez odpowiedzi, a jak odpowiedzi juz padna to trzeba ich szukac miedzy postami typu "bo Oblivion to....." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
partyboy666 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Więc taki problem występuję przy tzw. "niecałkiem legalnych" wersjach gry. Kup oryginał i problem znika, przynajmniej ja tego nie mam, a warto było wydać pieniążki na edycję kolekcjonerską - dla każdego fana Forgotten Realms to podstawa. Zakupic oryginala ;] Kumpel ma to samo Przydatna jak zawsze okazuje sie spacja i shift. hehe wpadlem :) no nic oryginalek czeka juz pod choinka a ze wracam do domu dopiero w sobote to musze przebolec :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poke Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Nie lubie demagogi. Jakos nie widze zwiazku miedzy NWN2 i Windowsem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 Analogia dosc daleko posunieta, przyznaje. Ale IMHO nie jest ona kompletnie bezpodstawna. Proponuje zostawic temat przydatnosci pada do NWN - nie zanosi sie na to, zebysmy w rozsadnym czasie doszli do rozsadnych wnioskow, a odbijanie pileczki siedzac na okopanych pozycjach jest IMHO bez sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hooded man Opublikowano 21 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2006 (edytowane) niektorym sie kompletnie pomieszaly pojecia "uproszczenia" z "ukonsolowieniem" (pomijajac fakt ze elementem ukonsolowienia jest uproszczenie ale TYLKO elementem). To ze gra sie przestala rozwijac i zachowala niemial niezmieniona mechanike gry, gameplay, pozamykano sporo budynkow i okrojono niemal do minimum swobodna exploracje swiata do "korytarza" lokacji zwiazanych z glownym watkiem, jeszcze nie swiadczy o ukonsolowieniu. Jakos nikt nie krzyczal ze NVN jedynka byla ukonsolowiona a przeciez NWN2 to praktycznie kalka. Ale teraz termin "ukonsolowiona" jest modny bo sie dziatwa tyle naczytala narzekan o ukonsolowieniu Obliviona (ktory jest przykladem ksiazkowym) ze teraz zuca tym terminem na lewo i prawo bez zastaowienia. NWN 2 jest UPROSZCZONY nie ukonsolowiony. Mi w tej mojej przydlugiej wypowiedzi na ktora sie powoluje juz 2 osoba nawet do glowy nie przyszlo "ukonsolowienie" a gram juz jakies 16lat i wiem o "co kaman". Z prostego powodu - targetem tej gry nie sa konsole ani konsolowi gracze. Juz z samego tego faktu pisanie o ukonsolowieniu sa chybione. Co moze mi napiszecie ze ten nieczytelny inwentarz jest ukonsolowiony ? (lol) Zagrajcie sobie w Scarface z idiotycznym konslolowym sposobme sterowania, brakiem przypisnia klawiszy, wspomaganiem celowania, zagrajcie sobie w Obliviona z inwentarzem skonstruowany tak zeby sie mozna bylo po nim latwo poruszac, jest on DUZY I WYRAZNY i zaiera LAKONICZNY opis przedmiotow itp... i sie zastanowcie gdzie widzicie to ukonslolownienie w NVN. Edytowane 21 Grudnia 2006 przez hooded man Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuucOm Opublikowano 21 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2006 (edytowane) Hmm a mi gra coraz bardziej sie podoba ;]. cRPG to nie sim ze mozeby wchodzic gdzie chcemy itp. Fajnie ze jest wreszcze masa dzialogów, że mozna wykorzystać umiejetnosci w dialogach. Właśnie na takie cRPG czekałem a nie hacki aka Obek ;] (chociaż i tak lubie Obliviona - skoro grałem 200h na 5900xt :P). H&S nie oznacza ze gra jest gorsza - oznacza ze gra jest troche inna od prawdziego cRPG (które bardziej mi pasi). Interface mi nawet pasi (nie liczac małych ikonek). Np sloty szybkiego czarowania gdzie czar znika jak jest użyty - to mi bardzo pasi bo jest czytelne wreszcie. Zreszta to nie najważniejsze rzeczy w cRPG. Edytowane 21 Grudnia 2006 przez yuucOm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 21 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2006 niektorym sie kompletnie pomieszaly pojecia "uproszczenia" z "ukonsolowieniem" (pomijajac fakt ze elementem ukonsolowienia jest uproszczenie ale TYLKO elementem). To ze gra sie przestala rozwijac i zachowala niemial niezmieniona mechanike gry, gameplay, pozamykano sporo budynkow i okrojono niemal do minimum swobodna exploracje swiata do "korytarza" lokacji zwiazanych z glownym watkiem, jeszcze nie swiadczy o ukonsolowieniu. Jakos nikt nie krzyczal ze NVN jedynka byla ukonsolowiona a przeciez NWN2 to praktycznie kalka. Ale teraz termin "ukonsolowiona" jest modny bo sie dziatwa tyle naczytala narzekan o ukonsolowieniu Obliviona (ktory jest przykladem ksiazkowym) ze teraz zuca tym terminem na lewo i prawo bez zastaowienia. NWN 2 jest UPROSZCZONY nie ukonsolowiony. Mi w tej mojej przydlugiej wypowiedzi na ktora sie powoluje juz 2 osoba nawet do glowy nie przyszlo "ukonsolowienie" a gram juz jakies 16lat i wiem o "co kaman". Z prostego powodu - targetem tej gry nie sa konsole ani konsolowi gracze. Juz z samego tego faktu pisanie o ukonsolowieniu sa chybione. Co moze mi napiszecie ze ten nieczytelny inwentarz jest ukonsolowiony ? (lol) Zagrajcie sobie w Scarface z idiotycznym konslolowym sposobme sterowania, brakiem przypisnia klawiszy, wspomaganiem celowania, zagrajcie sobie w Obliviona z inwentarzem skonstruowany tak zeby sie mozna bylo po nim latwo poruszac, jest on DUZY I WYRAZNY i zaiera LAKONICZNY opis przedmiotow itp... i sie zastanowcie gdzie widzicie to ukonslolownienie w NVN. Dobrze gadasz, nie moge sie zgodzic tylko z jednym - "ukonsolowieniem" Obliviona. Ukonsolowiony w stosunku do czego? Poprzednika, ktory tez zostal widany rownolegle na PC i konsole (i to w dodatku konsole przeznaczona do rozdzielczosci PAL/NTSC, a nie 720p) i jakos np. inventory z malymi pojedynczymi przedmiotami (jeszcze bardziej nieczytelnymi niz w NWN2) nikomu nie przeszkadzal. Uproszczony tak - Morrowind byl o wiele bardziej rozbudowany - wiecej frakcji, rozbudowane statystyki broni, wiecej umiejetnosci. Ale ukonsolowieniem bym tego nie nazwal, bo uproszczenia te nie pojawily sie IMHO dlatego, ze wydawca nagle zapragnal miec wersje konsolowa. Wersja konsolowa poprzednika byla, i jakos bardziej skomplikowana mechanika nie stala na przeszkodzie. Sytuacja z NWN2 jest zblizona, choc tutaj jednak uwazalbym ze stosowaniem terminu "uproszczenie", bo pewne elementy zostaly znacznie w stosunku do poprzednika rozbudowane, a reszta sie zasadniczo nie zmienila, albo zostala poprawiona (vide sloty szybkiego czarowania). Gdziez wiec te uproszczenia (pomijam wielokrotnie tu juz wytykane ubogie animacje, mowimy o sferze gameplayu, interfejsu i mechaniki)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuucOm Opublikowano 22 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2006 Jak anulować przemiane w Zwierze u Elanee ? Chodzi mi o to ze jak sie zamieni w jakiegoś zwierzaka to aby powrócić do normalnej formy trza odpocząć :?. Pamietam ze w NWN1 dało sie wrocic do normalnej postaci po nacisnieciu jakiegoś przycisku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ulv Opublikowano 22 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2006 Wybierasz druidkę i w dowolnym miejscu klikasz prawy(przytrzymujesz) i otwiera ci się menu dodatkowe i masz tam powrót do postaci ludzkiej w umiejętnościach. Jak dobrze pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...