Skocz do zawartości
Lord Puchacz

Neverwinter Nights 2

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, wiedzialem, ze kupowanie edycji diamentowej NWN moglo byc bledem :|

 

Wniosek z tego, tym razem wersje kolekcjonerska nalezy sobie podarowac :)

No to jak w końcu - POLECACIE TO NWN2 CZY NIE??

 

Dajcie jkąś krótką mini-recenzję - podstawowe wady i zalety możeby ktoś wypunktował, biorąc za punkty odniesienia świetne Baldurs Gate i średnio udane NWN - tak w formie krótkich uwag - bardziej temu do BG czy NWN?? Struktura questów (dialogi, moziwość wyboru etc.), fabuła, długość gry (zakończenia), stopień trudności, system walki, postacie towarzyszące (romanse jakieś) itp. itd. - dajcie cosik wy co gracie w owo :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jake79 - poczytaj sobie serwisy, a znajdziesz wiele info nt. NWN 2. Gra bardziej przypomina BG niźli NWN. Fabuła jest ponoc rewelka, bije na głowe ta z Obka (no tu sie nie dziwie, bo ta lekko sztampowa była) oraz z GIII.

 

Sama gra jest tez podobno długa, starczy na min. jakies 40-50h, a bawienie sie pobocznymi questami tylko powiekszy czas gry. No i jeszcze zostanie multi oraz mody :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jake79 - poczytaj sobie serwisy, a znajdziesz wiele info nt. NWN 2. Gra bardziej przypomina BG niźli NWN. Fabuła jest ponoc rewelka, bije na głowe ta z Obka (no tu sie nie dziwie, bo ta lekko sztampowa była) oraz z GIII.

 

Sama gra jest tez podobno długa, starczy na min. jakies 40-50h, a bawienie sie pobocznymi questami tylko powiekszy czas gry. No i jeszcze zostanie multi oraz mody :)

...gijn - już to zrobiłem :wink: , ale sęk w tym że aby wydać te "parę złotych" przydałyby sie bardziej konkrentne wiadomości niż poczytane na zachodnich serwisach, gdzie opinie wynikają głównie z kampani reklamowych i sa z reguły mało obiektywne; a że fabuła bije Oblivion - faktycznie, trudno żeby nie biła :wink:, co do Gothica 3 to dobrze byłoby gdyby NWN2 choć w połowie mu dorównywał, w tym zakresie :wink: - PYTANIE NADAL AKTUALNE;)) (patrz - trzy posty wyżej). Z góry dziekuje za krótkie, krytyczne recenzyjki NWN2.

Edytowane przez Jake79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do Gothica 3 to dobrze byłoby gdyby NWN2 choć w połowie mu dorównywał

Nie no litości fabuła G3 jest tak samo porywająca jak Calibra na alufelgach Adidasa. Pamiętajmy że mamy do czynienia z AD&D i tu musi być pokazana klasa! Pole do popisu jest gigantyczne i nie ma tłumaczenia że to i sro, ludzie 60 lat tworzyli ten system nie po to by ktoś go kalał historyjakmi rodem z dobranocki ... Osobiście jak teraz dadzą doopy w kwestji fabularnej to już chyba nie ma Bogów i żaden dobry cRpg spod ich ręki nie wyjdzie :|

Ale liczę że nareszcie sobie pogram, porozkminiam ... no bo sorki ale nastepnego pseudo cRpg ala G3 to ja juz nie strawię i bedę bełtać ...

 

EDIT: Imo NvN nie było średnio udane a raczej żenujące ... Trailer powinien brzmieć tak:

 

"4 rozdziały ... 4 razy to samo ... Skopana 3 edycja D&D ... przeidywalna fabuła ... i wiele innych sroli - to wszystsko w nowej produkcji BioWare! "

 

Jak dziś pamietam ten okres: wielkie premiery ICW2, TES III i NvN i ten ostatni najmniej mi się podobał :|

Edytowane przez -Caleb-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...gijn - już to zrobiłem :wink: , ale sęk w tym że aby wydać te "parę złotych" przydałyby sie bardziej konkrentne wiadomości niż poczytane na zachodnich serwisach, gdzie opinie wynikają głównie z kampani reklamowych i sa z reguły mało obiektywne; a że fabuła bije Oblivion - faktycznie, trudno żeby nie biła :wink:, co do Gothica 3 to dobrze byłoby gdyby NWN2 choć w połowie mu dorównywał, w tym zakresie :wink: - PYTANIE NADAL AKTUALNE;)) (patrz - trzy posty wyżej). Z góry dziekuje za krótkie, krytyczne recenzyjki NWN2.

Ale jest masa opinii graczy na róznych forach (wiec mozna z nich wiele wywnioskowac). Słyszałem, ze fabuła GIII jest bardzo, i to bardzo przecietna (sam nie mogę ocenic, bo w trzecia odsłone gothica grałem niewiele) i nie dorownuje w ogole tej z NWN 2.

 

Ja tylko czekam, aż gierka trafi w moje, spragnione łapki, liczę tylko na to, że dostanę ją przynajmniej dzień przed polską premierą :)

 

A co do pierwszej cześci, dla mnie to była porazka (w singlu), w ogóle nie potrafiła mnie przykuc do monitora. Przypomina mi sie wlasnie rok 2002 (premiery ID2, NWN i Morka), bo i w tym roku mamy trzy wielkie gry RPG (Obek, GIII i NWN2). Tylko że ani Oblivion, ani nowy Gothic nie potrafił mnie wciagnąć. Teraz pozostaje mi liczyc tylko na druga czesc NWN :wink:

 

Zanim, zamówiłem swój egzemplarz przeczytałem sporo recek i głównie wrazen graczy, obejrzałem "kupe" filmików oraz screenów, wprost z gry. Stwierdziłem, że jednak warto! Bo ponoc w singlu NWN 2 wymiata, zobaczymy...ile w tym prawdy. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czym roznia sie wersje kolekcjonerskie: Chaotic Evil i Lawful Good? Czy roznica polega tylko na pudelku, amulecie i kolorze koszulki? Czy moze wybor wersji ma jakis wplyw na postac w grze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czym roznia sie wersje kolekcjonerskie: Chaotic Evil i Lawful Good? Czy roznica polega tylko na pudelku, amulecie i kolorze koszulki? Czy moze wybor wersji ma jakis wplyw na postac w grze?

Chyba tylko tym, co wyżej wymieniłeś :) Edytowane przez qjin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad Caleb

"Nie no litości fabuła G3 jest tak samo porywająca jak Calibra na alufelgach Adidasa. Pamiętajmy że mamy do czynienia z AD&D i tu musi być pokazana klasa!" (Kilka postów wyżej)

 

I to pisze Caleb, który uprzednio napisał co do fabuły G3 -

"Dobrze że historyjka w miare wciąga, a zadania są całkiem przyjemne..." (wątek G3 - str. 50) - nie mozna nie dostrzeć, że ty Caleb nie masz konsekwencji i co chwila piszesz co innego - poza tym - czy przeszedłeś G3, że znacz jego fabułe?? - "no litości" - to żenada, miej odrobinę konsekwencji! :wink: - rozbieganie umysłowe u ciebie w normie niezmiennie :wink:

Poza tym to z twojej strony doprawdy miażdżąca i bardzo rzeczowa krytyka fabułay G3 :wink:, w sam raz na miarę Adidasa na alufelgach :wink:

 

Skądinąd jeżeli fabula NWN2 jest tak ciekawa to chyba warto kupić :wink:

 

ad gijn - oceny graczy wypadają różnie, ale raczej negatywnie, choć być może gra jest o.k. i tego właśnie dobrze byłoby sie dowiedzieć, ale bez bliższych informacji szkoda płacić. ZRÓBCIE MAŁĄ RECENZJĘ NWN2 :wink: (w odwołaniu do Baldurs Gate-czy NWN2 jest lepsze czy gorsze ? - i dłaczego).

Edytowane przez Jake79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad gijn - oceny graczy wypadają różnie, ale raczej negatywnie, choć być może gra jest o.k. i tego właśnie dobrze byłoby sie dowiedzieć, ale bez bliższych informacji szkoda płacić. ZRÓBCIE MAŁĄ RECENZJĘ NWN2 :wink: (w odwołaniu do Baldurs Gate-czy NWN2 jest lepsze czy gorsze ? - i dłaczego).

Czy ja wiem, na forum obsidianu opinie były dość pozytywne. Owszem znalazły się i negatywne, głównie dlategoż, iż gracze, którym podobała się cześć pierwsza drugą się zawiedli. Why? Ponieważ w singlu NWN a NWN 2 to niebo a ziemia. Z tego, co czytałem o grze (m.in. od znajomych, którzy grali albo z b. dobrego źródła) to jest naprawdę powrót do świetności (dla tych, co stawiaja bardiej na fabułę niźli rąbanine...).

 

A nie bardzo jest na miejscu porownywaniu BG z NWN 2, słyszałem tylko, że fabuła nie jest wiele gorsza niż w tej pierwszej (a dla mnie w serii BG była wysmienita, odstawała tylko od tej z PT). :) A dla mnie to liczy się najbardziej w cRPG-ach.

 

Najwiekszymi wadami gry są chyba bugi no i dosc spore wymagania sprzętowe (podobno!), ale niedociagniecia i błędy poprawiane sa z patcha na patch, ponoc w 1.03 też ulec poprawie ma wydajnosc gry (i to dosc sporo). My, zapewnie dostaniemy wersje 1.02, ale niedługo zapewne bedzie nam czekac na najnowszą łatkę. Troszkę też narzekania było na AI, ale np. gubienie drogi czy tym podobne było w wiekszosci RPG-ów i w BG, i w PT, a nawet w KotORze sie to zdarzało. :)

 

No nic, ja mam tylko nadzieję, że mi się spodoba.

 

PS. qjin przez q - tak na przyszłość :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra wciaga. Na poczatku sie katowalem, z czasem coraz fajniej. Sporo pobocznych questow (min. takie ktore pomagaja rozbudowac twoj zamek oraz wzmocnic twoja armie), mozliwosc tworzenia broni/zbroi oraz ich nasycania.

Postacie czasmi debilnie sie zachowuja, inventory mogloby inaczej wygladac, ale do tego wszystkiego idzie sie przyzwyczaic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkoda że moja staneła w miejscu jak razem z militiom wybrałem się wytępić drugą fale najźdzców.. wszyscy stoją jak pi...y i nic nie moge zrobić, nawet uderzyć wrogów się nie da.. stoją tylko jedni naprzeciko drugich i sie patrzą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra żeczywiście "nieco" zabugowana. Gram na patchu 1.03 beta i ten patch rewolucji nie wniósł.

 

MINUSY

1. gdy chcemy porozmawiać z jakimś npcem inną postacią niż główna gra zamienia postać właśnie na główną i to nie tylko dialogi ale i pozycje (zostawiam swoją postać gdzieś na końcu uliczki podchodze inną i w tedy następuje "teleprotacja" maina do npca) :mur: . A muszę dodać że za zwyczaj po tych rozmowach zaczyna się walka i main jest target one dla wszystkich. A grając magiem to oznacza wyprawę w zaświaty lub po prostu trzeba mieć na sobie non stop stone skin, mage armory, mage shieldy itp. Zresztą i one też się kończą bardzo szybko.

2. Po paru sejwach stwożyli mi się niezniszcalni kompani w drużynie. Każdy hit im zadany = 0 obrażeń za równo z magi jak i fizykale. Nie dotyczy main chara :mur: . (może to dlatego że patch beta).

3. AI mobków jest tragiczne. Czasami po prostu spacerują sobie do nas podczas gdy wali się do nich z całego arsenału. Jak już wczesniej pisałem main char jest zawsze głównym celem zarówno dla zwierząt, łotrzyków nie licząc tych którzy wiedzą kim jest główny bohater. Ogólnie zachowanie AI pod czas walki kuleje.

4. Wymagania też niczego sobie. To co w podpisie gram 1280x1024 prawie wsio high i normalnie traagedia. Dopiero po zmniejszeniu ilości świateł do 2 gra wyraźnie przyśpieszyła ale nie jest to zadowalająca szybkość. Tylko w pomieszczeniach chodzi płynnie.

5. Praca kamery choć i tak poprawiona od wersji 1.0 nadal kuleje.

6. Fabuła przewidywalna choć nie najgorsza.

 

PLUSY

Hmm... Gra jest grywalna a z czego to wywnioskowałem?? Otóż po tym jak miałem ekipę niezniszczalnych bez zbędnych nażekań zacząłem grą od początku(w nadziei że bug z niezniszczalnymi się nie powtórzy). Co przy innych tytułach mi się nie zdażało.

 

Mam nadzieję że te minusy ze względu na patch 1.03 beta i po wydaniu oficjalnego będzie dużo lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

plusy w porównaniu do pierwszej części:

 

- Idziemy całą ekipą a nie bohaterem z jednym przy[gluteus maximus]sem (nie grałem w dodatki do jedynki więc nie wiem jak tam się chodziło)

można wreszcie zrobić niezłą zadyme ja w tej chwili mam 5 bohaterów plus trzy przywołane zwierzaki.

 

- Postaci bohaterów są świetnie zarysowane, mają różne charaktery, swoje sympatie i uprzedzenia, czasem sugerują jak postąpić w danej sytuacji i wyrażają niezadowolenie jak postąpimy inaczej.

 

- Fabułą jak na razie dość ciekawa jestem teraz w drugim akcie i dalej nie wiem kto, co i dlaczego, mam nadzieję że tak będzie przez całą gre

 

- Dorzucili płaszcze :D do ekwipunku nie wiem jak was ale mnie w jedynce strasznie wpieniał widok bohatera/bohaterki w pełnej płytowej bez płaszcza. :angry:

 

- mechanika jest znana ale dzięki ekipie można teraz grać bardziej taktycznie prawie że bez strat własnych, wiadomo że nie jest to wymagane bo dobrze dobraną ekipą można lecieć na pałe ale ja wolę pokombinować.

 

grafika jest sprawą dyskusyjną, bohaterowie są zrobieni całkiem nieźle ale otoczenie już nie za bardzo(dość krótki zasięg widzenia mimo że ustawiony na maxa), a patrząc na wyagania sprzętowe to już wogóle nie wiadomo co pożera te zasoby.(w tej chwili 2,4 GHz 1,5 GB ramu,grafa jak w podpisie,gram w 1024x768) Efekty czarów, aury na broni są bardzo ładne

 

o muzie nie będę się wypowiadał bo to kwestia gustu tak samo patetyczna jak w jedynce jednym się podoba innych męczy, mnie męczy, tym bardziej w porównaniu do super muzy z Dark Messaiah

 

na minus zaliczam fakt że po założeniu hełmu kompanowi nie widać go na jego głowie, [ciach!]ła ale troche denerwuje

 

jeszcze jedna sprawa w jedynce podczas walki postacie poruszały się po okręgu i fajnie dynamicznie to wyglądało tutaj stoją w miejscu, szkoda.

 

3. AI mobków jest tragiczne. Czasami po prostu spacerują sobie do nas podczas gdy wali się do nich z całego arsenału. Jak już wczesniej pisałem main char jest zawsze głównym celem zarówno dla zwierząt, łotrzyków nie licząc tych którzy wiedzą kim jest główny bohater. Ogólnie zachowanie AI pod czas walki kuleje.

nie zgodzę się, nie doświadczyłem żadnych z opisywanych przez ciebie problemów co więcej w sytuacji jak wpadam do pomieszczenia z przodu fajterzy razem z moim głównym bohaterem(druidka) i atakuje pierwszego z brzegu mobka a w tym czasie mag z tyłu rzuca jakieś sympatyczne zaklęcie masowej zagłady to wszyscy lecą na maga i trzeba ją\jego wycofać a mobki związać walką, pełna logika zachowania AI gdyż mag zadaje największe sumaryczne obrażenia

 

Pozdrawiam

 

PS

1. gdy chcemy porozmawiać z jakimś npcem inną postacią niż główna gra zamienia postać właśnie na główną i to nie tylko dialogi ale i pozycje (zostawiam swoją postać gdzieś na końcu uliczki podchodze inną i w tedy następuje "teleprotacja" maina do npca)

no właśnie i teraz pytanie :jaki mamy wtedy współczynnik dyplomacji, zastraszania, perswazji itd. jeśli z naszej głównej postaci to maksymalna kupa, powinien być brany albo od bohatera który rozpoczął rozmowe albo od tego który ma największy wsółczynnik w danym kontekście rozmowy, kto wie??

Edytowane przez gallp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I o to chodziło, bardzo dziekuje za wasze krótkie recenzje, które pozwalają przypuszczać, że gra jest póki co nie dopracowana :wink: i warto poczekać na kolejne pacze (po Gothic 3 należy byc bardzo ostrożnym, przy zakupie gry w wersji premierowej :wink: ).

 

DAWAJCIE PROSZĘ WIĘCEJ TAKICH WŁAŚNIE KONKRETNYCH I SZCZEGÓŁOWYCH UWAG CO DO MECHANIKI GRY, FABUŁY (w sensie konstrukcji historii i questów ofkoz, bo nie idzie o streszczenie), wymagań sprzętowych ETC.

Edytowane przez Jake79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie nie podoba mi sie również to, że nie ma animacji dla udanych cleave/great cleave, po prostu wyskakuje ilosc zadanych dmg a postac stoi jak kołek. W czasie "normalnej" walki nie ma również animacji dla blokowania ciosów, chyba ze w parry mode, którego nie używam;) Ogólnie niedługo skoncze pierwszy akt, co do fabuły, wydaje mi sie sztampowa, nieco podobna do nwn1, ale jeszcze kawał gry przede mną. Imho szkoda ze nie ma juz portretów przeciwników i postaci, dawało to nieco klimatu, ale dla niektórych moze to jest zaleta. Nieco jeszcze pogiercuje to sie wypowiem na temat questów, które zaczynają mnie nieco nużyć... ale to w koncu początek gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

pytanko: czy postacie pomocnicze mogą awansować na klasę prestiżową i otrzymać z tego tytułu bonusy, np Kelghar z figter na dwarf defender lub weapon master czy wystarczy spełnić wymagania klasy prestiżowej i automatycznie dostajemy specjale czy jak ???

bawił się ktoś??

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...