Skocz do zawartości
Gregor1230

Cell Factor

Rekomendowane odpowiedzi

Gość JestemNoobem

Zobaczycie, że NV i ATI nie oddadzą kawałka tortu i w GPU wsadzą obliczenia fizyki tym bardziej, jeśli do DX10 będzie go obsługiwał. A od GPU do fizyki daleko nie jest. ;)

Mogą sobie robić co chcą z tym GPU ale jak gra będzie wymagała karty Ageia to chyba nic nie poradzą. Pozatym to ile wtedy będą kosztować karty graficzne? 5000 tys złotych :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy w przypadku dwu rdzeniowych prockow to sama fizyka zajmuje sie 1 jajo a grafa i pozostalymi obliczeniami drugie ? Oczywiscie biorac pod uwage ze gra ejst tak pisana. Niie usmiecha mi sie wydawac kasy na taka karte..

 

Pluskwa jak najbardziej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogą sobie robić co chcą z tym GPU ale jak gra będzie wymagała karty Ageia to chyba nic nie poradzą. Pozatym to ile wtedy będą kosztować karty graficzne? 5000 tys złotych :lol:

Nie sądzę, żeby gry zaczęły korzystać wyłącznie z AGEI. To może być kolejna opcja dołączona do DX10. W takim wypadku wystarczą same sterowniki i już mamy kompatybilność z fizyką. A dla czego GPU ma kosztować 5000zł? Już dzisiaj obliczenia PS2.0 są w stanie liczyć fizykę więc dodanie paru (milionów oczywiście ;)) tranzystorów wysoko taktowanych nie podniesie za bardzo ceny. Napewno nie w takim stopniu jak cena za dodatkową kartę. ;) Ale to tylko moje przemyślenia. Wiadomo. Będzie co będzi. Czas pokaże. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość JestemNoobem

No tak ale wiesz te milion tranzystorów "klejonych: rękami NV jest zawsze droższe :lol:

 

Pozatym nie zapomnij technologia kosztuje i jeżeli Ageia opatentuje to i zrobi, że gry na silniku Agei będą chodzić tylko z akcelatorem fizyki to nawet 10 jąder nic nie pomoże...pozatym ja mam 2 jądra :lol: a wy nie?

Nie mówie o wszystkich grach ale tylko o tych na enginie Agei.

Inna sprawa to Ageia i tak pójdzie na X360 więc jednostka z z taką mocą obliczeniową (dla gry nie całego systemu)jak X36 powinna chyba dać rade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy w przypadku dwu rdzeniowych prockow to sama fizyka zajmuje sie 1 jajo a grafa i pozostalymi obliczeniami drugie ? Oczywiscie biorac pod uwage ze gra ejst tak pisana. Niie usmiecha mi sie wydawac kasy na taka karte..

 

Pluskwa jak najbardziej :)

@Devil - a czytałeś poprzednie wypowiedzi w ogóle?

No dokładnie, _q_b_a_ przecież wyjaśniłem sprawę we wcześniejszym poście.. ehh Dżyzas sam siebie muszę cytować :D

 

No niestety ale jesteś w błędzie. Tak samo jest w przypadku gpu i cpu. W gpu są specjalne jednostki "wektorowe" które sprzętowo szybko przeliczają przede wszystkim różne operacje na macierzach(mnożenie,dodawanie,konkatenacja itd itd ), wektorach. Bo na tym opiera się grafika komputerowa. CPU przy tym wysiada widać to doskonale w smarkach. Powiem Ci/Wam że nawet grafę można wykorzystać do czystych przeliczeń matematycznych np w celach naukowych, wykorzystując te jednostki, aby otrzymać wynik znacznie szybciej niż na CPU. Dlatego powstał pomysł PhysX, bo tam również będę specjalne układy szybkich obliczeń równań/macierz itd. Mógłbyś nawet 10 rdzeni wsadzić a proc bylby wolniejszy.

Zrozumcie że CPU a GPU to niebo a ziemia. CPU przetwarza instrukcje, mając do dyspozycji jednostki ALU jak i FPU ( czyli integer - całkowitoliczbowe, i floatingpoint - zmienna przecinek. Na nich operacje takie jak mnożenie, dodawanie, odejmowanie itd. i to jeszcze zależy od architeORT: ORT: ORT: ktury, nie będę wchodził w szczegóły). GPU składa się z wyspecjalizowanych jednostek ( optymalizowanych pod tym kątem ), które szybko przeliczają opreacje na macierzach i wektorach. NP zwykłe rysowanie odcinka, krzywej, nie mówiąć o krzywych Beziera itd, czy równania parametryczne powierzchni, wypełnianie konturów, algorytmy antialiasingowe itd itd.Wszystkie te algorytmy realizowane są za pomocą działań na macierzach, wektorach, dzięki temu są "prostsze" a zarazem "szybsze" niż zwykłe analityczne równania. Zatem w GPU realizowane są SPRZĘTOWO a nie jak w przypadku CPU byłoby to programowo. To samo będzie w przypadku PhysX i dokładnie to samo było z akceleratorami 3d czyli pierwszymi voodoo. Może w końcu reszta zrozumie i przestanie pisać głupoty że to bzdura to PhysX, a nie mają pojęcia o co chodzi. A to jaka cena tego będzie to już inna bajka. Fizyka to na tyle złożony dział, więc i algorytmy, zatem wspracie sprzętowe nie powinno zupełnie nikogo dziwić! oczywiście chodzi o gry i inne tego typu symulatory. Bo nie każdemu potrzebne takie wsparcie.

 

Aha sory za OT, bo to temat o grze. Ale mam nadzieję, że wyjaśniłem niektórym co nie co ;]

Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość JestemNoobem

Dokładnie tak a cena zabójcza nie jest przynajmniej w USA tylko u nas tak drożeje jak wszystko zza wielkiej wody :wink: No ale Polak wszystko by chciał za darmo najlepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale wiesz te milion tranzystorów "klejonych: rękami NV jest zawsze droższe :lol:

 

Pozatym nie zapomnij technologia kosztuje i jeżeli Ageia opatentuje to i zrobi, że gry na silniku Agei będą chodzić tylko z akcelatorem fizyki to nawet 10 jąder nic nie pomoże...pozatym ja mam 2 jądra :lol: a wy nie?

Nie mówie o wszystkich grach ale tylko o tych na enginie Agei.

Inna sprawa to Ageia i tak pójdzie na X360 więc jednostka z z taką mocą obliczeniową (dla gry nie całego systemu)jak X36 powinna chyba dać rade.

Pierwsze wieści o R600

- ujednolicona architektura shader;

- 64 jednostki pixel/vertex shader (ujednolicona architektura shader - wszystkie jednostki mogą pracować jako PS, jako VS lub mogą być ich kombinacją; dla porównania - układ R580 dysponuje 48 jednostkami PS);

- technologia produkcji to 65 nm lub (mało prawdopodobne) 80 nm;

- prawdopodobnie będzie współpracował z pamięcią GDDR4;

- taktowanie nie będzie znacząco wyzsze od taktowania R580;

- oczywiście będzie zgodny z Windows Vista i (jak twierdzi Cooltechzone.com) będzie wspierał standard Microsoft DirectX 10.0;

- układ powinien również odciążyć procesor, gdyż sam będzie zajmował się obliczeniami oddziaływań fizycznych.

 

Przybliżony termin pojawienia się na rynku ATI R600 został określony na Święta Bożego Narodzenia tego roku.

 

A jednak zaczęło się :D

Byćmoże Xenos w x360 także wspomaga fizykę. ;)

Edytowane przez kojak_ct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość JestemNoobem

Pojawiło się demko badał już ktoś czy sie wogóle odpala ??

Bez karty sie nawet nie odpala ponoć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jakiś magik skonstruuje jakis stymulator tzn emulator :P karcioszki.

przy probie odpalenia servera pojawia sie taki optymistyczny komunikat

 

FPS 5.000000. Expected FPS: 5003.641602

 

domysly co to oznacza pozostawiam temu magikowi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybka ta AGEIA :mrgreen: pozdro

nooo demon ;) gosc z fx60 i 7900gtx w SLI stweirdzil, ze demko "kladzie na kolana" ten config powyzej 1024x768 :D

imho uwazam, ze demko to zostalo na sile wypuszczone po zamieszaniu jakie wprowadzil GRAW. demko instaluje wlasne, nowe stery dla PPU (2.4.9) i takich tez wymaga do odpalenia, do tego jezeli wydajnosc w demie jest faktem, a nie jakim "babolem" ze strony usera, no to jescze AGEIA ma "troche" do zrobienia. no, ale tytuly na UE3 dopiero za pol roku, tak wiec maja czas. chyba. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja moze troche porusze sprawe samej rozgrywki - jak dla mnie jest ona zdecydowanie rewolucyjna i przy polaczeniu z fizyka i bardzo ladna grafika UT2007 dla mnie wyglada zdecydowanie biednie. Zastosowanie w tej grze fizyki, ktora zostala pokazana na 400 mb filmiku bardzo przypadlo mi do gustu. Uwazam takze, ze gra ta wniesie wiele swiezosci i nowosci, jezeli chodzi o rozgrywke Multiplayer i strzelanki fpp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol: a jednak da sie "pograc"

- odpalamy edytor

- ladjemy LIMBO_FuelingStation.reb

- w menu game robimy Play albo F5

i mozemy polizac troche cukierka ;)

 

a tak to powinno wygladac

http://www.hardforum.com/showpost.php?p=10...27&postcount=22

polecam zwrocic uwage na licznik FPS z prawej strony oraz na cfg testujacego :)

Edytowane przez Sulaco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ooo Boże. Przewijając co raz niżej i niżej screeny miałem nadzieje, że to obrazki z odpalonej gry jakimś 'sposobem' bez PhysXa. Jest jednak inaczej i to wcale nie jest dobre :|. Czy karty PhysX mają za niedlugo działać w 'SLI/Crossfire - podobnych konfiguracjach'? Po tych screenach na to wychodzi ... ^^

Edytowane przez alcen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość #Mreko

:lol: a jednak da sie "pograc"

- odpalamy edytor

- ladjemy LIMBO_FuelingStation.reb

- w menu game robimy Play albo F5

i mozemy polizac troche cukierka ;)

 

a tak to powinno wygladac

http://www.hardforum.com/showpost.php?p=10...27&postcount=22

polecam zwrocic uwage na licznik FPS z prawej strony oraz na cfg testujacego :)

no tak ale bez ppu sie nie polize

 

koles gral w 1600x1200 fsaa4x

w 1024x768 takich spadkow by nie mial

Edytowane przez #Mreko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak ale bez ppu sie nie polize

 

koles gral w 1600x1200 fsaa4x

w 1024x768 takich spadkow by nie mial

Skąd pewność, że w takich ustawieniach?

Troszeczkę mnie to przeraża, ta wydajność ppu jest, że się tak wyrażę żenująca i to na takim sprzęcie.

Btw:

-jakie demko?

-mogę też polizać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koles gral w 1600x1200 fsaa4x

w 1024x768 takich spadkow by nie mial

1024x768 bez fsaa, na jednym x1900xtx. framerate jest imho koszmarny :angry:

wczesniej gosc o tym pisal, ale i tak na CF nie wiele to zmieni

 

tutaj lezy demko

http://www.ageia.com/physx_in_action/cellfactor.html

Edytowane przez Sulaco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1024x768 bez fsaa, na jednym x1900xtx. framerate jest imho koszmarny :angry:

wczesniej gosc o tym pisal, ale i tak na CF nie wiele to zmieni

 

tutaj lezy demko

http://www.ageia.com/physx_in_action/cellfactor.html

Dzięki Sulaco.

Zacząłem ciągnąć. Pisałeś, że instalowałeś to demo i udało Ci się odpalić bez ppu. Więc napisz proszę czy warto sobie to odpalić, jaki fps na Twojej maszynce no i czy warto sobie to odpalić. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sulaco.

Zacząłem ciągnąć. Pisałeś, że instalowałeś to demo i udało Ci się odpalić bez ppu. Więc napisz proszę czy warto sobie to odpalić, jaki fps na Twojej maszynce no i czy warto sobie to odpalić. :D

no mozna sobie w edytorze pochodzic i popatrzec co i jak. obiekty reaguja "fizycznie" i jest ich tam sporo - mozna uzywac"mocy", granatow, min, jest tryb snajperki. najbardziej podobal mi sie granat magnetyczny - najpierw wszystko w kolo przyciaga, a potem robi bum, bardzo fajnie to wyglada. no, ale to tylko edytor. imho pelna gra moze wniesc cos nowego do rogrywek multi, bedzie bardzo szybka no i te pomysly z wykorzystaniem fizyki moga dac ciekawy efekt. nie widze tez problemu, aby dzialala ona bez PPU

w 1345x800 mam pomiedzy 30-38 na jednym gf7900gtx 700/900 - SLI nie dziala w okienku, tak wiec i bez PPU chodzi to (w edytorze) bardzo slabo :huh:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak będzie kosztować karta/technologia 50-100 zł (nówka-na allegro może za 20) i wyjdzie coś ciekawego (gra) to można się tym zainteresować,

bo jeżeli siła gry jest w fizyce no to ja dziękuje będzie beznadziejnie nudno jak w HL-2,

wychodzi na to, że rządzi kasa a kasa mówi: znacznie taniej i po myśli producentów sprzętu jest wrąbać w gre fajerwerki wymuszające przy okazji zmianę sprzętu niż zatrudnić scenarzystów, ludzi odpowiedzialnych za historię i sposób rozgrywki, programistów którzy wycisną z radka 9600 choćby tyle na ile go stać zoptymalizują kod do maximum popracują nad produktem zanim wypuszczą na rynek tak żeby nie odrzucał po 15 minutach ( gdzieś czytałem takie fajne rozliczenia -produkcja hitu na rynek PC 1milion $ dystrybucja 10 milionów $ ) ...

 

i podobnie jest z tymi kartami fizyki ot kolejny bajer, który wymusza zmiane sprzętu po horrendalnych cenach żeby sobie pograć roczek dwa w jakieś goowno bo porządne gry wychodzą raz na pół roku może rok (btw. gluteus maximus panowie to jest mięsień pośladkowy wielki a nie doopa czy odbyt jak ktoś sobie w cenzurze wymyślił :mur: )

 

oczywiście przez jakiś czas będzię się można pewnie podeprzeć emulatorami ( ble ble procek tego nie policzy - to sie zmniejszy współczynnik ilości ruszających się obiektów 4 razy i poleci ) albo wyłączając część fizyki

 

OT a generalnie to idzie do tego że jak w branży gier nie pomyślą trochę, to stracą bardzo ważnego klijenta czyli mnie :P bo goowniarze bedą przychodzić coraz nowsi i nowsi - rodzą się nie ?- i nie zauważą że HL-2 to kiszka w porównaniu z 1, doom 3 to strasznie głupia sieczka, tes4 nie umywa się do 3, a tes 5 do tes 4 :lol: , a i jeszce jedna refleksja na gf4 MX nagrałem się jak gupi w różne tytuły ( ucinam spekulacje oczywiście piraty- można mnie jechać pozwalam ) na 9550 zagrałem w fear i hl-2 na 9500 nie mam czasu a pewnie zgram w fear 5-ty raz (jak ram przyjdzie), i JK Jedi Academy (7-my raz) :lol2: bo mam już dosyć istalowania takich rzeczy jak tes 4 i po 2 dniach wywalania ich z dysku, najnowsze comandosy poleciały po godzinie, zauważcie że piractwo w moim wykonaniu to śmiech na sali: instaluje patrzy załamuje ręce wywala EOT

Edytowane przez Luk3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...