Gość JestemNoobem Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zobaczycie, że NV i ATI nie oddadzą kawałka tortu i w GPU wsadzą obliczenia fizyki tym bardziej, jeśli do DX10 będzie go obsługiwał. A od GPU do fizyki daleko nie jest. ;) Mogą sobie robić co chcą z tym GPU ale jak gra będzie wymagała karty Ageia to chyba nic nie poradzą. Pozatym to ile wtedy będą kosztować karty graficzne? 5000 tys złotych :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2006 A czy w przypadku dwu rdzeniowych prockow to sama fizyka zajmuje sie 1 jajo a grafa i pozostalymi obliczeniami drugie ? Oczywiscie biorac pod uwage ze gra ejst tak pisana. Niie usmiecha mi sie wydawac kasy na taka karte.. Pluskwa jak najbardziej :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegrz Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Pluskwa jak najbardziej :)prosze bardzo http://rapidshare.de/files/17817805/meqon-demos-1.4.zip.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_q_b_a_ Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2006 @Devil - a czytałeś poprzednie wypowiedzi w ogóle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_ct Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Mogą sobie robić co chcą z tym GPU ale jak gra będzie wymagała karty Ageia to chyba nic nie poradzą. Pozatym to ile wtedy będą kosztować karty graficzne? 5000 tys złotych :lol: Nie sądzę, żeby gry zaczęły korzystać wyłącznie z AGEI. To może być kolejna opcja dołączona do DX10. W takim wypadku wystarczą same sterowniki i już mamy kompatybilność z fizyką. A dla czego GPU ma kosztować 5000zł? Już dzisiaj obliczenia PS2.0 są w stanie liczyć fizykę więc dodanie paru (milionów oczywiście ;)) tranzystorów wysoko taktowanych nie podniesie za bardzo ceny. Napewno nie w takim stopniu jak cena za dodatkową kartę. ;) Ale to tylko moje przemyślenia. Wiadomo. Będzie co będzi. Czas pokaże. ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JestemNoobem Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2006 No tak ale wiesz te milion tranzystorów "klejonych: rękami NV jest zawsze droższe :lol: Pozatym nie zapomnij technologia kosztuje i jeżeli Ageia opatentuje to i zrobi, że gry na silniku Agei będą chodzić tylko z akcelatorem fizyki to nawet 10 jąder nic nie pomoże...pozatym ja mam 2 jądra :lol: a wy nie? Nie mówie o wszystkich grach ale tylko o tych na enginie Agei. Inna sprawa to Ageia i tak pójdzie na X360 więc jednostka z z taką mocą obliczeniową (dla gry nie całego systemu)jak X36 powinna chyba dać rade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Santi Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2006 A video z prezentacja gry nie jest zrobione pod X360 ? Rozdzialka to 1280x720 czyli 720p :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ojejku Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2006 (edytowane) A czy w przypadku dwu rdzeniowych prockow to sama fizyka zajmuje sie 1 jajo a grafa i pozostalymi obliczeniami drugie ? Oczywiscie biorac pod uwage ze gra ejst tak pisana. Niie usmiecha mi sie wydawac kasy na taka karte.. Pluskwa jak najbardziej :) @Devil - a czytałeś poprzednie wypowiedzi w ogóle?No dokładnie, _q_b_a_ przecież wyjaśniłem sprawę we wcześniejszym poście.. ehh Dżyzas sam siebie muszę cytować :D No niestety ale jesteś w błędzie. Tak samo jest w przypadku gpu i cpu. W gpu są specjalne jednostki "wektorowe" które sprzętowo szybko przeliczają przede wszystkim różne operacje na macierzach(mnożenie,dodawanie,konkatenacja itd itd ), wektorach. Bo na tym opiera się grafika komputerowa. CPU przy tym wysiada widać to doskonale w smarkach. Powiem Ci/Wam że nawet grafę można wykorzystać do czystych przeliczeń matematycznych np w celach naukowych, wykorzystując te jednostki, aby otrzymać wynik znacznie szybciej niż na CPU. Dlatego powstał pomysł PhysX, bo tam również będę specjalne układy szybkich obliczeń równań/macierz itd. Mógłbyś nawet 10 rdzeni wsadzić a proc bylby wolniejszy.Zrozumcie że CPU a GPU to niebo a ziemia. CPU przetwarza instrukcje, mając do dyspozycji jednostki ALU jak i FPU ( czyli integer - całkowitoliczbowe, i floatingpoint - zmienna przecinek. Na nich operacje takie jak mnożenie, dodawanie, odejmowanie itd. i to jeszcze zależy od architeORT: ORT: ORT: ktury, nie będę wchodził w szczegóły). GPU składa się z wyspecjalizowanych jednostek ( optymalizowanych pod tym kątem ), które szybko przeliczają opreacje na macierzach i wektorach. NP zwykłe rysowanie odcinka, krzywej, nie mówiąć o krzywych Beziera itd, czy równania parametryczne powierzchni, wypełnianie konturów, algorytmy antialiasingowe itd itd.Wszystkie te algorytmy realizowane są za pomocą działań na macierzach, wektorach, dzięki temu są "prostsze" a zarazem "szybsze" niż zwykłe analityczne równania. Zatem w GPU realizowane są SPRZĘTOWO a nie jak w przypadku CPU byłoby to programowo. To samo będzie w przypadku PhysX i dokładnie to samo było z akceleratorami 3d czyli pierwszymi voodoo. Może w końcu reszta zrozumie i przestanie pisać głupoty że to bzdura to PhysX, a nie mają pojęcia o co chodzi. A to jaka cena tego będzie to już inna bajka. Fizyka to na tyle złożony dział, więc i algorytmy, zatem wspracie sprzętowe nie powinno zupełnie nikogo dziwić! oczywiście chodzi o gry i inne tego typu symulatory. Bo nie każdemu potrzebne takie wsparcie. Aha sory za OT, bo to temat o grze. Ale mam nadzieję, że wyjaśniłem niektórym co nie co ;] Edytowane 12 Kwietnia 2006 przez ojejku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JestemNoobem Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Dokładnie tak a cena zabójcza nie jest przynajmniej w USA tylko u nas tak drożeje jak wszystko zza wielkiej wody :wink: No ale Polak wszystko by chciał za darmo najlepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_ct Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2006 (edytowane) No tak ale wiesz te milion tranzystorów "klejonych: rękami NV jest zawsze droższe :lol: Pozatym nie zapomnij technologia kosztuje i jeżeli Ageia opatentuje to i zrobi, że gry na silniku Agei będą chodzić tylko z akcelatorem fizyki to nawet 10 jąder nic nie pomoże...pozatym ja mam 2 jądra :lol: a wy nie? Nie mówie o wszystkich grach ale tylko o tych na enginie Agei. Inna sprawa to Ageia i tak pójdzie na X360 więc jednostka z z taką mocą obliczeniową (dla gry nie całego systemu)jak X36 powinna chyba dać rade. Pierwsze wieści o R600 - ujednolicona architektura shader; - 64 jednostki pixel/vertex shader (ujednolicona architektura shader - wszystkie jednostki mogą pracować jako PS, jako VS lub mogą być ich kombinacją; dla porównania - układ R580 dysponuje 48 jednostkami PS); - technologia produkcji to 65 nm lub (mało prawdopodobne) 80 nm; - prawdopodobnie będzie współpracował z pamięcią GDDR4; - taktowanie nie będzie znacząco wyzsze od taktowania R580; - oczywiście będzie zgodny z Windows Vista i (jak twierdzi Cooltechzone.com) będzie wspierał standard Microsoft DirectX 10.0; - układ powinien również odciążyć procesor, gdyż sam będzie zajmował się obliczeniami oddziaływań fizycznych. Przybliżony termin pojawienia się na rynku ATI R600 został określony na Święta Bożego Narodzenia tego roku. A jednak zaczęło się :D Byćmoże Xenos w x360 także wspomaga fizykę. ;) Edytowane 13 Kwietnia 2006 przez kojak_ct Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor1230 Opublikowano 6 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2006 Pojawiło się demko badał już ktoś czy sie wogóle odpala ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JestemNoobem Opublikowano 6 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2006 Pojawiło się demko badał już ktoś czy sie wogóle odpala ?? Bez karty sie nawet nie odpala ponoć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor1230 Opublikowano 6 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2006 Może jakiś magik skonstruuje jakis stymulator tzn emulator :P karcioszki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 6 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2006 Może jakiś magik skonstruuje jakis stymulator tzn emulator :P karcioszki.przy probie odpalenia servera pojawia sie taki optymistyczny komunikat FPS 5.000000. Expected FPS: 5003.641602 domysly co to oznacza pozostawiam temu magikowi ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor1230 Opublikowano 6 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2006 (edytowane) Acha no to może by mu jakoś oszukać ten licznik ;). No nic może za rok sobie zagram jak karta stanieje do 600 zika. Edytowane 6 Maja 2006 przez Gregor1230 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 6 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2006 ... FPS 5.000000. Expected FPS: 5003.641602 ... Szybka ta AGEIA :mrgreen: pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 6 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2006 Szybka ta AGEIA :mrgreen: pozdronooo demon ;) gosc z fx60 i 7900gtx w SLI stweirdzil, ze demko "kladzie na kolana" ten config powyzej 1024x768 :D imho uwazam, ze demko to zostalo na sile wypuszczone po zamieszaniu jakie wprowadzil GRAW. demko instaluje wlasne, nowe stery dla PPU (2.4.9) i takich tez wymaga do odpalenia, do tego jezeli wydajnosc w demie jest faktem, a nie jakim "babolem" ze strony usera, no to jescze AGEIA ma "troche" do zrobienia. no, ale tytuly na UE3 dopiero za pol roku, tak wiec maja czas. chyba. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BigSpider Opublikowano 6 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2006 A ja moze troche porusze sprawe samej rozgrywki - jak dla mnie jest ona zdecydowanie rewolucyjna i przy polaczeniu z fizyka i bardzo ladna grafika UT2007 dla mnie wyglada zdecydowanie biednie. Zastosowanie w tej grze fizyki, ktora zostala pokazana na 400 mb filmiku bardzo przypadlo mi do gustu. Uwazam takze, ze gra ta wniesie wiele swiezosci i nowosci, jezeli chodzi o rozgrywke Multiplayer i strzelanki fpp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 7 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2006 (edytowane) :lol: a jednak da sie "pograc" - odpalamy edytor - ladjemy LIMBO_FuelingStation.reb - w menu game robimy Play albo F5 i mozemy polizac troche cukierka ;) a tak to powinno wygladac http://www.hardforum.com/showpost.php?p=10...27&postcount=22 polecam zwrocic uwage na licznik FPS z prawej strony oraz na cfg testujacego :) Edytowane 7 Maja 2006 przez Sulaco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yooguruto Opublikowano 7 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2006 (edytowane) Ooo Boże. Przewijając co raz niżej i niżej screeny miałem nadzieje, że to obrazki z odpalonej gry jakimś 'sposobem' bez PhysXa. Jest jednak inaczej i to wcale nie jest dobre :|. Czy karty PhysX mają za niedlugo działać w 'SLI/Crossfire - podobnych konfiguracjach'? Po tych screenach na to wychodzi ... ^^ Edytowane 7 Maja 2006 przez alcen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poca Opublikowano 7 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2006 Hyhyhy. To jest X1900XTX CrossFire :] Czekamy na pierwszego szczesliwca forum ktory zakupi Ageie (Ageia to firma czy produkt?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yooguruto Opublikowano 7 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2006 Ooo jeszcze Cross, nawet nie zwróciłem uwagi :D. Czy on na pewno odpalił tą gre w trybie powered by Ageia? :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość #Mreko Opublikowano 7 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2006 (edytowane) :lol: a jednak da sie "pograc" - odpalamy edytor - ladjemy LIMBO_FuelingStation.reb - w menu game robimy Play albo F5 i mozemy polizac troche cukierka ;) a tak to powinno wygladac http://www.hardforum.com/showpost.php?p=10...27&postcount=22 polecam zwrocic uwage na licznik FPS z prawej strony oraz na cfg testujacego :) no tak ale bez ppu sie nie polize koles gral w 1600x1200 fsaa4x w 1024x768 takich spadkow by nie mial Edytowane 7 Maja 2006 przez #Mreko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 7 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2006 no tak ale bez ppu sie nie polize koles gral w 1600x1200 fsaa4x w 1024x768 takich spadkow by nie mial Skąd pewność, że w takich ustawieniach? Troszeczkę mnie to przeraża, ta wydajność ppu jest, że się tak wyrażę żenująca i to na takim sprzęcie. Btw: -jakie demko? -mogę też polizać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 7 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2006 (edytowane) koles gral w 1600x1200 fsaa4x w 1024x768 takich spadkow by nie mial 1024x768 bez fsaa, na jednym x1900xtx. framerate jest imho koszmarny :angry: wczesniej gosc o tym pisal, ale i tak na CF nie wiele to zmieni tutaj lezy demko http://www.ageia.com/physx_in_action/cellfactor.html Edytowane 7 Maja 2006 przez Sulaco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 7 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2006 1024x768 bez fsaa, na jednym x1900xtx. framerate jest imho koszmarny :angry: wczesniej gosc o tym pisal, ale i tak na CF nie wiele to zmieni tutaj lezy demko http://www.ageia.com/physx_in_action/cellfactor.html Dzięki Sulaco. Zacząłem ciągnąć. Pisałeś, że instalowałeś to demo i udało Ci się odpalić bez ppu. Więc napisz proszę czy warto sobie to odpalić, jaki fps na Twojej maszynce no i czy warto sobie to odpalić. :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 7 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2006 Dzięki Sulaco. Zacząłem ciągnąć. Pisałeś, że instalowałeś to demo i udało Ci się odpalić bez ppu. Więc napisz proszę czy warto sobie to odpalić, jaki fps na Twojej maszynce no i czy warto sobie to odpalić. :D no mozna sobie w edytorze pochodzic i popatrzec co i jak. obiekty reaguja "fizycznie" i jest ich tam sporo - mozna uzywac"mocy", granatow, min, jest tryb snajperki. najbardziej podobal mi sie granat magnetyczny - najpierw wszystko w kolo przyciaga, a potem robi bum, bardzo fajnie to wyglada. no, ale to tylko edytor. imho pelna gra moze wniesc cos nowego do rogrywek multi, bedzie bardzo szybka no i te pomysly z wykorzystaniem fizyki moga dac ciekawy efekt. nie widze tez problemu, aby dzialala ona bez PPU w 1345x800 mam pomiedzy 30-38 na jednym gf7900gtx 700/900 - SLI nie dziala w okienku, tak wiec i bez PPU chodzi to (w edytorze) bardzo slabo :huh: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Luk3 Opublikowano 7 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2006 (edytowane) jak będzie kosztować karta/technologia 50-100 zł (nówka-na allegro może za 20) i wyjdzie coś ciekawego (gra) to można się tym zainteresować, bo jeżeli siła gry jest w fizyce no to ja dziękuje będzie beznadziejnie nudno jak w HL-2, wychodzi na to, że rządzi kasa a kasa mówi: znacznie taniej i po myśli producentów sprzętu jest wrąbać w gre fajerwerki wymuszające przy okazji zmianę sprzętu niż zatrudnić scenarzystów, ludzi odpowiedzialnych za historię i sposób rozgrywki, programistów którzy wycisną z radka 9600 choćby tyle na ile go stać zoptymalizują kod do maximum popracują nad produktem zanim wypuszczą na rynek tak żeby nie odrzucał po 15 minutach ( gdzieś czytałem takie fajne rozliczenia -produkcja hitu na rynek PC 1milion $ dystrybucja 10 milionów $ ) ... i podobnie jest z tymi kartami fizyki ot kolejny bajer, który wymusza zmiane sprzętu po horrendalnych cenach żeby sobie pograć roczek dwa w jakieś goowno bo porządne gry wychodzą raz na pół roku może rok (btw. gluteus maximus panowie to jest mięsień pośladkowy wielki a nie doopa czy odbyt jak ktoś sobie w cenzurze wymyślił :mur: ) oczywiście przez jakiś czas będzię się można pewnie podeprzeć emulatorami ( ble ble procek tego nie policzy - to sie zmniejszy współczynnik ilości ruszających się obiektów 4 razy i poleci ) albo wyłączając część fizyki OT a generalnie to idzie do tego że jak w branży gier nie pomyślą trochę, to stracą bardzo ważnego klijenta czyli mnie :P bo goowniarze bedą przychodzić coraz nowsi i nowsi - rodzą się nie ?- i nie zauważą że HL-2 to kiszka w porównaniu z 1, doom 3 to strasznie głupia sieczka, tes4 nie umywa się do 3, a tes 5 do tes 4 :lol: , a i jeszce jedna refleksja na gf4 MX nagrałem się jak gupi w różne tytuły ( ucinam spekulacje oczywiście piraty- można mnie jechać pozwalam ) na 9550 zagrałem w fear i hl-2 na 9500 nie mam czasu a pewnie zgram w fear 5-ty raz (jak ram przyjdzie), i JK Jedi Academy (7-my raz) :lol2: bo mam już dosyć istalowania takich rzeczy jak tes 4 i po 2 dniach wywalania ich z dysku, najnowsze comandosy poleciały po godzinie, zauważcie że piractwo w moim wykonaniu to śmiech na sali: instaluje patrzy załamuje ręce wywala EOT Edytowane 7 Maja 2006 przez Luk3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boxster Opublikowano 7 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2006 Gra sama w sobie nie rzuca na kolana, zabrać jej ta rewelacyjną fizyke i mamy średniaka, albo jeszcze gorzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2006 u mnie na 6800gt jak wlacze edytor , widze tylko bron i niebieskie tlo , moze ktos wie jak temu zaradzic ? :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...