Skocz do zawartości
Maniakalny

Media Markt

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

kupilem dysk samsunga który 3 razy zepsuł się nie z mojej winy, a gosc w serwisie twierdzi ze nie ma ustawy o zwrocie gotówki

 

złozyłem wniosek o zwrot gotówki i czekałem na decyzje w sprawie 2 tygodnie i oto co dostałem:

 

"Dotyczy: reklamacji dysku twardego marki Samsung model Sp 1604 N złożonej z tytułu niezgodnosci towaru konsumpcyjnego z umową w dniu 27-03-2006 roku (zlecenie 312002962)

 

Szanowny Panie!

 

Chciałbym Pana poinformować, że nie mogę uznać roszczenia zwrotu gotówki za zasadne.

Ustawodawca przewidział taką możliwość jedynie w wypadku ,gdy produktu nie można doprowadzić do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawe lub wymianę (podstawa prawna - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 roku, art. 8,4.

 

Jednocześnie usterka, ta nie mogła występować w momencie zakupu i powstała dopiero w toku użytkowania urządzenia. Zgodnie z art. 4.1. ustwy o sprzedaży konsumenckiej (Dz.U.141 poz.1146 z póżniejszymi zmianami) sprzedawca odpowiada za sprzedany produkt przez 24 miesiące niemniej jednak zgłaszana niezgodność musi występować w chwili jego wydania. Ponadto mając na uwadze datę zakupu urządzenia i termin zgoszenia reklamacji nie ma również zastosowania domniemanie zawarte w przywołanym artykule pkt.1.

 

Mając jednak na względzie dobrze pojętą praktykę handlową jak i dobro klienta, zwróciliśmy się o pomoc w sprawie tej reklamacji do producenta.

O dalszych losach reklamacji zostanie Pana poinformowana w terminie pózniejszym. "

 

w efekcie zawsze po zepsuciu dysku bede dostawał nowy

Edytowane przez Maniakalny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzechu_1990

Z tego co wiem to chyba jest jakaś ustawa że jeżeli coś sie zepsuje 3 razy (po wizytach w serwisie a nie wymiana) to można żądać zwrotu gotówki i powinno sie ją otrzymać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to chyba jest jakaś ustawa że jeżeli coś sie zepsuje 3 razy (po wizytach w serwisie a nie wymiana) to można żądać zwrotu gotówki i powinno sie ją otrzymać.

no wlasnie gosc w media twierdzi ze czegos takiego nie ma

 

a za ten dysk dałem 380zł wiec chciałbym zeby mi zwrócicli calosc bo teraz taki jest wart polowe tej ceny :/

a i tak moja plyta nie wykrywa wiecej niz 137gb wiec po co mnie to :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzechu_1990

plyta to pcchips socket 7 z amd k6-3 icon_razz.gif

Wydawało mi sie że na socket 7 jest intel ;) A płyta nie wykrywa 160 bo dysk jest za nowy dla niej ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie gosc w media twierdzi ze czegos takiego nie ma

Nie od dzisiaj wiadomo,że w Media Markcie są sami krętacze i naciągacze, dlatego unikam kupowania u nich sprzętu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aa pomyłka chodziło mi supersocket7

ten dysk dostałem od dziadka i kupował na raty bo całej sumy nie mial wtedy

a plyta ze stara to wiem i nie bedzie widziała 160gb

 

tylko chodzi mi o zwrot gotówki, potrzebuje artykułu z kodeksu czy cos takiego wogle istnieje ze po 3 razach zwracają całą sume

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzechu_1990

Oj rodzynku jeszcze duzo rzeczy w zyciu cie zaskoczy...

 

 

EDIT:

Speszjal for ju: Socket_7

Nie rodzynkuj mi tutaj ;) Dzięki za linka, socket 7 to chyba jedyny socket obsługujący i intela i amd :lol: Koniec OT proponuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to chyba nie musza oddawac kasy. Zwrot gotowki nastepuje jak juz ktos wspomnial wtedy gdy 3-ktrotnie zespuje co sie TEN SAM DYSK. W przypadku gdy dostajesz caly czas inny(nowy) raczej nie licz na to.

 

Popros(czyt. zarzadaj i pogroz im kijem do bejzbola :wink: ) ich moze o wymiane na inny dysk o tej samej wartosci bo do tego CHYBA masz prawo!

A tak w ogole kto cie do cholery namowil zeby takie urzadzenie kupowac w markecie?? :blink: :blink: W MM to ja najwyzej moge kupic puste plyty i ewentualnie cooler na proca bo czasem maja naprawde duzo taniej.

 

ps. jakby co to w komputroniku tez nigdy nie kupuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też robią takie numery??

 

MM jest swietoszkiem w porownaniu z komputronikiem. Pisze to z wlasnej autopsji bo to co przeszedlem z serwisowaniem epoxa to naprawde gehenna. Dlugo trwalo zanim wywalczylem fabrycznie nowe mobo AN7.

Edytowane przez luki2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MM jest swietoszkiem w porownaniu z komputronikiem. Pisze to z wlasnej autopsji bo to co przeszedlem z serwisowaniem epoxa to naprawde gehenna. Dlugo trwalo zanim wywalczylem fabrycznie nowe mobo AN7.

nie stresuj mnie bo mam grafike w serwisie :P

 

P.S możesz napisać coś więcej??

Edytowane przez -=KAX=-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie stresuj mnie bo mam grafike w serwisie :P

 

P.S możesz napisać coś więcej??

W sumie to nie chce mi sie o nich pisac, ale... Padla mi plyta, dostalem jakies gowienko stare(strasza rewizja, ogolnie gorszy stan), ktore pochodzilo jeden dzien. Potem padla trzecia, az wkoncu doczekalem sie abita. Niby nie brzmi strasznie, ale wkurzyli mnie konkretnie i te ciagle jezdzenie w ta i z powrotem, a mialem kawalek bo doszlo do tego, ze plyte musialem reklamowac w centrali w poznaniu. W miedzy czasie wyszlo tez, ze klienta to oni maja gleboko w [gluteus maximus], a teraz sie slyszy iz nawet przy kupnie nowego sprzetu oszukuja.

Wszystko trwalo ok. 3 miesiecy i przez ten okres przewinely sie przez moje rece 3 plyty, a kompa przez ten czas urzywalem chyba ze 2 dni...

 

ps. jak widzisz ze siga tez mam grafe w serwisie, ale zgadnij w jakim... :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to juz jest szczyt, wczoraj odebrałem nowy dysk, dzis rano podłączam i nie działa :lol:

no to jade do media i gosc mówi ze nie wymieni od ręki bo wczoraj byly dwie zworki w dysku a dziś jest jedna :lol: (nigdy nie widziałem dysku z dwoma zworkami, zawsze jest jedna) znów go oddałem i chce zwrotu gotówki, pozostało mi czekać 14 dni

 

pytałem tez czy istnieje mozliwosc wymieny na większy bo ten juz nieco na wartosci stracił (teraz 200gb chyba 350 u nich kosztuje)

a gosc mi odpowiada:

"Jak przyjdzie do pana pismo o zwrot gotówki, wtedy moze pan u nas kupić inny większy"

taaa napewno kupie :lol:

 

PS czy ktoś dostał zwrot gotówki gdy kupił wadliwy towar w media markcie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój ojciec kupował sobie do iPODa jakies gadżety i jak kupił 2 razy to samo bo w domu już miał to oddał nastepnego dnia i kase mu zwrócili bo było w nienaruszonym stanie, jeśłi siecoś psuje to od sklepu zalezy czy oddadza akse czy wymienią na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to juz jest szczyt, wczoraj odebrałem nowy dysk, dzis rano podłączam i nie działa :lol:

no to jade do media i gosc mówi ze nie wymieni od ręki bo wczoraj byly dwie zworki w dysku a dziś jest jedna :lol: (nigdy nie widziałem dysku z dwoma zworkami, zawsze jest jedna) znów go oddałem i chce zwrotu gotówki, pozostało mi czekać 14 dni

 

pytałem tez czy istnieje mozliwosc wymieny na większy bo ten juz nieco na wartosci stracił (teraz 200gb chyba 350 u nich kosztuje)

a gosc mi odpowiada:

"Jak przyjdzie do pana pismo o zwrot gotówki, wtedy moze pan u nas kupić inny większy"

taaa napewno kupie :lol:

 

PS czy ktoś dostał zwrot gotówki gdy kupił wadliwy towar w media markcie ??

Jak chcesz zwrotu gotówki to reklamuj towar u gwaranta (w gwarancji powinno być zawarte po ilu naprawach jest wymiana na nowy lub zwrot gotówki), a nie u sprzedawcy. W tym przypadku oni są na prawie. Nie muszą zwracać pieniędzy, chyba że nie wywiążą się z reklamacji ( a wywiązują się skutecznie).

Ustawa

Edytowane przez harryt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja tam nie narzekam na ich serwis, w lutym reklamowalem u nich DVD stacjonarne, przetrzymali je rowno 21 dni roboczych, 22 dnia sie pojawilem i powiedzialem ze chce zwrot gotowki, pani wystawila fakture korygujaca, poszedlem do kasy i 100% kwoty wrocilo do mojego portfela a co sobie dvd przez prawie rok poozywalem to moje :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ten sklep działa na całą polskę, ale we wrocku jest sklep o nazwie 4speed (www.4speed.pl). Osobiście mam z nimi tyle współnego iż kupowałem tam 2 dyski twarde... A piszę o nich dlatego iż ze 2 lata temu dysk będący już miesiać przed ukończeniem gwary zaczął badsektorować...

 

Zaniosłem, koleś spisał formularz, zapytał co nie gra... za 2 weeki oddali mi nówkę sztukę baracude 7.7200 bo starszych już nie było :D.. Oni wyglądali wręcz jakby radowali się mogąc wymienić mi sprzaęt na nowy - 0 problemów :)

 

Zatem niektórzy dbają o klienta, a inni chcą go wydoić...

Edytowane przez PelzaK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje przeczytac sobie najpierw ustawe.

Sprawa ma sie tak:

Sprzedawca nie ma obowiazku przyjac zwrotu, chyba ze wczesniej umowil sie z klientem a zalezy to tylko od jego dobrej woli.

Zwrot towaru z powodu "bo tak" mozliwy jest tylko przy sprzedazy internetowej/wysylkowej

Nie ma takze obowiazku wymienic sprzetu "od reki" nawet jesli jest uszkodzony, a serwisowac dany towar mozna i 1000 razy.

Wymiana produktu na nowy nie znaczy ze mamy nowy okres gwarancji, gwarancja jest przedluzana o czas naprawy.

(czyli jak walniesz dyskiem o sciane 4 dni przed koncem gwarancji to mino tego ze dostaniesz nowy dysk dalej bedziesz mial 4 dni gwarancji)

O zwrot gotowki mozesz sie ubiegac tylko w przypadku gdy towar jest niezgodny z opisem, lub sprzedawca wiedzial o wadach towaru gdy Ci go sprzedawa (hehe praktycznie nie do udowodnienia).

 

 

 

Odbierz dysk i sprzedaj jakiemus kumplowi

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

' date='13 kwi 2006, 13:40' post='2077958']

Nie ma takze obowiazku wymienic sprzetu "od reki" nawet jesli jest uszkodzony, a serwisowac dany towar mozna i 1000 razy.

1000 razy?? :blink: Co za bzdury. Trzykrotne(czesem cztero)zepsucie sie tego samego sprzety(czyt. ten sam numer seryjny)rowna sie wymianie sprzetu na nowy/zwrotowi gotowki/wybraniu sobie do ceny poprzedniego towaru innego towaru(zalezy jeszce czy to cos do kompa, telewizor, dvd itd.). Chyba, ze mowimy o wiesniackich sklepach/firmach, ktore po kilku miesiacach upadaja, albo i piszesz tutaj o praktykach twojej firmy :wink: Oczywisice nowa plyta glowna nie oznacza nowej plyty fabrycznie bo moze to byc plyta juz serwisowana, na ktora jest udzielana od nowa gwarancja.

' date='13 kwi 2006, 13:40' post='2077958']

Wymiana produktu na nowy nie znaczy ze mamy nowy okres gwarancji, gwarancja jest przedluzana o czas naprawy.

(czyli jak walniesz dyskiem o sciane 4 dni przed koncem gwarancji to mino tego ze dostaniesz nowy dysk dalej bedziesz mial 4 dni gwarancji)

Nastepna bzdura. Nowy sprzet=nowy numer seryjny czyli MUSI zostac udzielona gwrancja od nowa!! Chyba, ze firma w kulki sobie leci.

' date='13 kwi 2006, 13:40' post='2077958']

O zwrot gotowki mozesz sie ubiegac tylko w przypadku gdy towar jest niezgodny z opisem, lub sprzedawca wiedzial o wadach towaru gdy Ci go sprzedawa (hehe praktycznie nie do udowodnienia).

Odbierz dysk i sprzedaj jakiemus kumplowi

Pozdrawiam

Gdzie ty to wyczytales?? :blink: :blink: . Wiesz w ogole, ze sprzetu nie trzeba reklamowac na podstawie karty gwarancyjnej tylko mozna odrazu z tytulu niezgodnosci towaru z umowa?! Dotyczy to wlasnie uszkodzenia sprzetu w czasie trwania gwrancji!! Bo kazdy prorducent zobowiazuje sie, ze sprzet w okresie 2-3lat(zaleznie od gwarancji)bedzie dzialal poprawnie. Jesli nie znaczy to tylko tyle, ze towar jest niezgodny z umowa! Edytowane przez luki2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Nastepna bzdura. Nowy sprzet=nowy numer seryjny czyli MUSI zostac udzielona gwrancja od nowa!! Chyba, ze firma w kulki sobie leci."

 

guzik prawda. hurtownie nawet do nowego sprzetu przedluzaja gwarancje o czas serwisowania. choc czasami przytrafi sie, ze daja nowa. zalezy to od sprzetu, producenta jak i samej hurtowni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Nastepna bzdura. Nowy sprzet=nowy numer seryjny czyli MUSI zostac udzielona gwrancja od nowa!! Chyba, ze firma w kulki sobie leci."

 

guzik prawda. hurtownie nawet do nowego sprzetu przedluzaja gwarancje o czas serwisowania. choc czasami przytrafi sie, ze daja nowa. zalezy to od sprzetu, producenta jak i samej hurtowni.

No tak duzo zalezy do producenta/hurtowni. Ale prawdilowo gwarancja powinna biec od nowa. Sa oczywiscie przypadki super wyjatkowe gdzie po 2 tyg od daty zlozenia reklamacji oddaja kase. Heh przypadek, w ktorym ja osobiscie uczestniczylem i gdy wszedlem do sklepu i koles stwierdzil, ze odda mi kase bo 14 dni to juz stanowczo za dlugo to troche mi kopara opadla...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

re Luki

 

Tak sie akurat sklada ze jestem sprzedawca i jesli chodzi o prawo handlowe to znam je napewno lepiej niz Ty.

To co napisales to wlasnie jest BZDURA i pobozne zyczenia klientow. Teraz klient moze jeszcze mniej niz wtedy

gdy dzialala stara ustawa. I poczytaj sobie dziennik ustaw bo sie kiedys strasznie rozczarujesz w sklepie, a musisz

wiedziec ze jesli sprzedawcy wisi to ze tupiesz nozkami i krzyczysz na caly sklep to napewno nie dopniesz swego.

 

 

 

K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...