grzesiu Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2007 hmm. No to ja trochę pomarudzę :-P Z tą mocą to nie koniecznie będzie jej więcej. Nawet jeśli wszystko będzie idealnie gładkie, to raczej nie uzyskasz większego współczynnika napełnienia cylindrów. W tej budce, którą robiłeś na kopycie będą jakieś potwornie chaotyczne rezonansy i zjawiska falowe. Dolot to baardzo skomplikowane zagadnienie matematyczne (moim zdaniem najtrudniejsze w całym aucie, nawet bardziej niż aerodynamika nadwozia). Większy przekrój to nie wszystko. Obecnie nawet w seryjnych autach stosunkowo dużą wagę przykłada się do doładowania rezonansowego. Podejrzewam, ze berkutowi chodzi o to, ze nowy silnik ma sporo wiecej mocy niz poprzedni ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2007 (edytowane) berkut ale scierki 1.6D chyba byly? :idea: :D kawal dobrej roboty! tak trzymaj ;) Edytowane 18 Sierpnia 2007 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Sierpnia 2007 (edytowane) Maly update: Nikt nie chcial podjac sie wygiecia seryjnego kolektora 4-2-1, sam nie mam odpowiedniego palnika wiec wzielem sprawy w swoje rece. Na dniach zamierzam zrobic kolektor 4-1 rownoodleglosciowy (chcialem od poczatku ale myslalem ze szybciej bedzie 4-2-1 przerobic), zobaczymy jak wyjdzie. Wydech na 60mm rurze, 2 przelotowe tlumiki + komora rozprezna. Co ciekawe materialy widoczne wyzej wyrwalem prawie za darmo !! Remix - w tamtym watku zbastowalem poniewaz nie widzialem sensu dalszej dyskusji. Teraz takze nic nie powiem, mysle ze wykres z hamowni bedzie wart wiecej niz 1000 slow i chyba tutaj sie ze mna zgodzisz. Jeszcze kilka dni i kilkaset kilometrow ktore szybciutko nastukam, bardzo duzo jezdze. Moc od ktorej zaczynam to ~145 koni (tyle wypluwaja na hamowniach), chce by bylo powyzej 170 ("magiczna" granica tego silnika). Edytowane 21 Sierpnia 2007 przez berkut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Sierpnia 2007 @Bekrut. No to fakt. Czekam więc z niecierpliwością na wykres z hamowni. ps. powiedz w jakim wątku zbastowałeś, bo nie kojarzę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Mobilem zalewasz cosik? Ja takim gofera zalewam. Na razie zacząłem od 80 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Olej na fotce to zwykly mineralny mobil 15W40 na pierwsze 20min odpalenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Nie mówiłem że inny. Olej jest bardzo dobry. Tylko do sportowych benzyn się nie nadaje, bo jest za gęsty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamien Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Nie mówiłem że inny. Olej jest bardzo dobry. Tylko do sportowych benzyn się nie nadaje, bo jest za gęsty.raczej za rzadki niz za gesty, przy nagrzanym silniki zarowno mineral 15W40 i sysntetyk 0W40 maja takie same wlasnosci smarujace, dolny indeks od 0 do 20W dotyczy gestosci w przypadku zimnego oleju do sportowych silnikow, mocno butem traktowanych lac nalezcy conajmniej z mineralnych 15W50 a najlepiej cos w rodzaju 10W60 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Mylisz pojęcia gęstości i lepkości. Bzdur nie gadaj. Oleje mineralne stawiają większe opory silnikowi bo są gęstsze, ale dzięki temu w starszych motorach nie wyciekają i w pewnym stopniu doszczelniają silnik. dlatego do sportowych aut leje się syntetyki lub w ostateczności półsyntetyki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamien Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2007 (edytowane) mea culpa faktycznie popierniczylem pojecia znaczy glownie chodzilo mi o to ze lepiej zalac 10W60 niz 0W40 do ostro traktowanych silnikow, gdyz przy wysokich temp pracy uzyskiwanych podczas wykorzystywania max osiagow wlasciwosci smarne XXW40 spadaja powyzej pewnej temp dosc drastycznie, kiedy to XXW60 jeszcze daje rade no chyba ze zle rozumuje :) berkut -> nie myslales na przyszlosc o odprezeniu silnika i delikatnym swistaku, takim 0,5-0,8 bara? bo widze masz tam kupe miejsca na sprezarke po stornie kolektora wydechowego i daloby sie fajnie pewnie to tam umiescic Edytowane 22 Sierpnia 2007 przez kamien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2007 To by znowu musiał budować nową puchę, downpipe i stroić silnik. Poza tym trzeba się jakoś wtedy wpiąć w układ olejowy. Dość duże koszta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2007 nie myslales na przyszlosc o odprezeniu silnika i delikatnym swistaku, takim 0,5-0,8 bara Silnik z RS2000 + pst pst = nic dobrego. Przerabiane wielokrotnie i zazwyczaj ze srednimi efektami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Co masz na mysli - nic dobrego ? Ten sam dol w 8V znosi 300bhp, czemu 2k ma nie wytrzymac ? Pokaz mi gdzie byly tego nedzne efekty. Gdyby byl swistak to maly, nie lubie laga.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamien Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2007 (edytowane) no caly czas myslalem o malym swistaku odnosnie przerobek to z olejem nie powinno byc problemu, podstawka pod filtr i smarowanie turbinki jest fakt kolektory do przerobki ale patrzac na ta przestrzen pod maska az sie prosi w przyszlosci o psssssss :) berkut -> dlaczego pchasz sie w 4-1, przeciez to lepiej sprawdza sie przy swistaku w parze z duza srednica wydechu pokombinuj moze cos z 4-2-1 jednak, przy wolnossacym powinno byc na takiej konfiguracji troche lepiej z podcisnieniem spalin Edytowane 22 Sierpnia 2007 przez kamien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Co masz na mysli - nic dobrego ? Ten sam dol w 8V znosi 300bhp, czemu 2k ma nie wytrzymac ? Pokaz mi gdzie byly tego nedzne efekty. Gdyby byl swistak to maly, nie lubie laga.. Głowica bardzo nie lubi się ze świstakiem, silnik od rs2000 jest generalnie cieżko uturbialny. Poczytaj na forach, linków chyba nie muszę ci podawać ;) Gdybyś zainwestował w dół od 2.3, to mozna by było się pobawić w moce znacznie przekraczające 200hp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dszywala Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Sierpnia 2007 MaSell,- a od kiedy tyś się stał takim ekspertem od samochodów i silników... Gdzie zdobyłeś to doświadczenie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Sierpnia 2007 (edytowane) MaSell,- a od kiedy tyś się stał takim ekspertem od samochodów i silników... Gdzie zdobyłeś to doświadczenie ? Przyszło samo z siebie, cos jak z oc. Na razie moja wiedza jest śmiesznie mała, bo cały temat jest cholernie obszerny, wszystkie zagadnienia zwiazane z podkrecaniem to pikuś przy tym ;) Edytowane 23 Sierpnia 2007 przez MaSell Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Przyszło samo z siebie, cos jak z oc. Na razie moja wiedza jest śmiesznie mała, bo cały temat jest cholernie obszerny, wszystkie zagadnienia zwiazane z podkrecaniem to pikuś przy tym icon_wink2.gifsama teoria nie wystarczy :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Sama teoria to właśnie pikuś, wszystko pięknie opisane, a jak masz coś zrobić samemu to najpierw się patrzy jak inni robią. Bo samemu ciężko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Wszystko w swoim czasie, nikt się nie urodził alfą i omegą ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Sierpnia 2007 alfą i omegąKiedys zrozumiesz, ze liczy sie tylko BMW, a nie jakies wwlfy i ople.. :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Sierpnia 2007 cicho szkapo ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 2 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 2 Września 2007 Wczoraj wrocilem z zakopca, pora pracowac. Dzis od 6.30 zasowalem nad kolektorem wydechowym, projekt zrodzil sie gdzies w okolicach doliny koscieliska :) Koniec bablania, pora pokazac efekt dotychczasowych prac. Rury maja obecnie dlugosc od 79cm do 83cm, jedna >90, wszystkie beda wyrownane do 80cm, schodzace do komory rozpreznej. Poza pierwsza czescia gdzie sa zgiecia dalej mamy prawie wszedzie proste rury. Rdza na kolankach bardzo psuje efekt :( Jutro oddaje go do piaskowania, potem moze ceramika pokryje. Spawy maja po 3mm-4mm szerokosci, gdzie byl zly dostep jest szerzej. Przetop jest calkowity ale nie "wpada" do srodka. Technika nad ktora dosc dlugo pracowalem. W rurze widac tylko malutka V ksztaltna dolinke z lagodnymi nadtopionymi brzegami. pr0n I na dowidzenia. Materialy byly zdobyczne, cena kolektora jak na obrazku: niecale 50zl. Trzeba teraz przyspawac go do konca przy flanszy, obrobic wloty do kanalow i zrobic wylot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2007 fajnie ci wyszlo, jak to wyginales? masz gietarke? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mib Opublikowano 3 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2007 Czym spawales?? TIG?? Jakim drutem/elektrodami?? Widze ze to stal zwykla i nierdzewka moze wystapic korozja na skutek roznicy potencjalow obu metali. Brales to pod uwage?? Calkiem fajnie wyszlo aczkolwiek to giecie mogloby byc lepsze :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 3 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2007 (edytowane) Arnie - pozyczak z allegro za 400zl. 90* giecia u tlumikarza byly juz zrobione. mib TIG, nierdzewka 2mm + 1.6mm elektroda czerwona przy 80-100A, grubosc scianek to 2.5mm Licze sie z tym ale do tej pory nic sie jeszcze nie dzialo takiego w zadnym wydechu ani innym elemencie ktory wyspawalem. Nie wiem czemu ale uzywajac zwyklej stali mam potwornie porowate spawy, podejzewam ze to kwestia tiga za <1000zl... Dokladnosc czyszczenia nie jest tu czynnikiem... Masz jakis pomysl ? Giecie jest jakie jest, nie mam gietarki trzepieniowej. Druga sprawa to potwornie mala ilosc miejsca po tej stronie w scierce, kolektor przechodzi doslownie z 10mm luzem w kilku miejscach.... O zakladaniu nie bede mowic :) Zrobilem dzis polaczenie z soba rur 4-1 i komore rozprezna. Musze teraz zrobic podlaczenie do wydechu i obspawac do konca flansze, potem oddac kolektor na planowanie i skladam auto. Wydech to przelot seryjny 60mm na 2 tlumikach. Ofc parch koncowka wydechowa :mrgreen: Czuje ze bedzie marchewkowo z tym kolektorem, komora rozprezna i wydechem... oby nie bylo za glosno :/ W autku: Edytowane 3 Września 2007 przez berkut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 3 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2007 Na dolot to jeszcze jakiś porządny stożek z izolacją od komory silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swatkat Opublikowano 7 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2007 Berkut ale wiesz że pojeździsz tydzień, potem stwierdzisz że to nie jedzie i będziesz chciał turbić :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 7 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2007 Z przodu ma jeszcze całkiem sporo miejsca na turbawkę, coś lekkiego i wytrzymałego na ten silnik, to np. Garett T2 lub KKK K14. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 7 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2007 Komora rozprezna zalozona, teraz skladam wydech. Bedzie troche roboty... Przewidywana zmiana charakterystyki silnika: Celowo usunelem obroty i moc by nie bylo niedomowien. Tak powinno byc, jak bedzie - przekonam sie. Jak widac w miejscu tam gdzie jezdzi sie szybciej jest ZNACZNIE wiecej mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...