Skocz do zawartości
berkut

Moj Nowy Ford Sierra

Rekomendowane odpowiedzi

Historia tego samochodziku jest dosc zabawna powniewaz oryginalnie mial nigdy nie trafic w moje rece... Wchodze sobie na allegro, wpisuje ford 4x4 (szukalem skrzyni od mondeo 4x4) i zapomnialem kliknac by szukal czesci a nie wszystkiego :)

 

Pierwsze co mi sie wyswietlilo to sliczna sierra z wielkim napisem cosworth ;) Klikam wiec niezwykle zaciekawiony tym fantem (widzac ze samochod to kombi) i czytam sobie opis samochodu. Ogladam ogladam i auto wyglada nawet dobrze, siegam po telefon i dzwonie. Rozmowa trawala 30min i juz wiedzialem ze jade do wroclawia ;) X czasu pozniej jade do wrocka (byla to sobota), ogladam samochod i widze ze jest w wysmienitym stanie. 2 punkty korozji a tak to tylko z 3-4 purchelki ukryte - wszystko lacznie zajmie z godzine prac lakierniczych. Silnik tip top poza wyciekiem oleju spod pokryw glowicy, ogolnie rzecz biorac wszystko wysmienicie.

 

Samochodzik kupiony zostal za 4800zl w sumie + koszty rejestracji etc. 400km podrozy do domu bylo bardzo przyjemne poza drganiem ktore sie okazuje byc przednim walem napedowym ktory ma wybite krzyzaki, krzywymi felgami i hamulcami zgietymi w 8

 

W domciu obejzalem samochodzik dokladniej i wszystko cacy, teraz pora na dokladniejszy opis samochodu i tego co bede z nim robic / co z nim zrobilem ;)

 

Samochod to Ford Sierra xr4x4 kombi (oficjalnie), w praktyce ma pakiet coswortha a wiec posiada pelne wnetrze coswortha.

 

Co to dla mnie znaczy ? Ano to ze wsadzajac 2.0T z cosa, zawieszenie i hamulce 280mm mam pelnego cosa :D A wiem jak to sie fantastycznie prowadzi i karci na drodze bo moj ojciec czyms takim jezdzi (jedna z jego zabaweczek). W/w auto ma naped na 4 kola wiec trakcja jest fenomenalna, przy kazdym ruszaniu mam 100% pewnosci ze nie bedzie uslizgu na kolach.

 

Co juz zrobilem:

-zalozylem przednie tarcze hamulcowe z Escorta mojego (260mm EBC turbo groove + EBC Redstuff)

-dystans 5mm z przodu (by pasowaly tarcze z escorta)

-kola z RST zalozone na scierke (widac na fotkach)

-ogarniecie ukladu zaplonowego bo byl w dosc kiepskim stanie

 

Co mi pozostalo:

-pelne wyprawnie wnetrza + naprawy tapicerskie przednich foteli

-tylne hamulce zrobic

-naprawic przedni wal napedowy (wybite krzyzaki)

-wymienic lozysko tylnego walu napedowego

-zmienic silnik na V6 24V 2.9L cosworth i to w wiertarke przerabiac albo 2.0T cosa

-ogniska rdzy zgladzic w zarodku

-zawieszenie z coswortha + dodac tylny stabilizator

-laminatowa maska

-boczne szyby z poliweglanu

-wymienic tylne plyty w bagazniku na laminatowe

-wywalic plyty pancerne z siedzen / zamienic siedzenia na lzejsze

-byc moze zaloze tylne zawieszenie z scorpio by samochod byl szerszy z tylu (lepiej sie prowadzil)

-poliuretany do zawieszenia

 

Jutro kolejny dzien prac ;)

 

Jesli o czyms zapomnialem dodam w nastepnych postach

 

 

berkut

 

 

niestety w zwiazku z tym samochodem musialem pozegnac sie z moim RST :( Ciezko przezylem te rozstanie po ilosci pracy ktora w niego wlozylem, silnik i skrzynia biegow wciaz u mnie lezy i bedzie isc do kitcara albo w czyjes rece.... gdyby kogos zainteresowalo to mam pelny kit do wlozenia skrzyni MTX75 do escorta mk4 z szpera quaife - mozna MTX'a samego wlozyc w dowolnego escorta mk5- nowsze - sama skrzynia 2k, z polosiami i kitem 2500.. silnik za 2000 ;)

post-24-1157046594_thumb.jpg

post-24-1157046611_thumb.jpg

post-24-1157046649_thumb.jpg

post-24-1157046664_thumb.jpg

post-24-1157046678_thumb.jpg

post-24-1157046706_thumb.jpg

post-24-1157046727_thumb.jpg

post-24-1157046740_thumb.jpg

post-24-1157046756_thumb.jpg

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

120kkm

 

Wszytkie naklejki sukcesywnie znikaja, nie widzieliscie ile bylo ich przedtem (mozna doliczyc jakeis 5 ;)

 

Zostaje tylko Ford i Sierra.... los 4x4 sie wazy ale chyba usune by bylo bardziej cichociemne... ot kombiawka z ladnymi felgami

 

Ilosc moich funduszy.... wiesz jak handluje sie narkotykami, ma wtyki w wloskiej mafii, wlada calym handlem ropa naftowa, bronia, technologiami, jest tak naprawde wlascicielem wszystkich marek samochodowych swiata itd (nie chce za duzo zdradzac...) to tak bywa...

 

Dzwiczki wylatuja i wpadaja nowe, samochod pewnie bedzie malowany caly na british racing green metalik.

 

jako ciekawostke podam wam max przeciazenia jak mierzyllem przy starcie: RST: 0.52G vs Sierra 0.95G

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0.95G - coś pięknego. :]

 

Co do tyłu, to szerokie jest piękne (w przypadku samochodu). Z naklejek też zostawiłbym tylko Ford Sierra. Można dorzucić np. "1.6 " lub "Diesel" :twisted:

 

Gdy piszesz o tym napędzie 4x4, to coraz bardziej zaczynam się do tego przekonywać, nawet pomimo spalania. Tyle, że ja myślę o BMW. Trzeba będzie popytać no i skombinować trochę więcej "drobnych", bo wersja X jest droższa od zwykłej. Ile pali ten Twój potworek? Orientujesz się może, jaka jest różnica w spalaniu między 4x4 i ośką?

 

Ogólnie wozik bardzo ładny, pomijając kolor (osobiście mam wstręt do czerwieni i barw pochodnych). Bardzo podobają mi się fotele i deska. Tylko ta kierownica wygląda trochę dziwnie - jakaś taka mała się wydaje i stylistycznie średnio mi się podoba. Wolę takie zabudowane, jak mają wozy z poduszką powietrzną.

Edytowane przez ULLISSES

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aleś bydle wielkie kupił - za to jakie możliwości odchudzania. Najfajniejsze chyba siedzenia są :P W sumie trochę mnie zaskoczyło, że kupiłeś tak duży samochód - no ale jak się zrobi, to będzie nieźle - i taki niepozorny potworek powstanie - jest to jednak radość wzbudzić opad szczęki u kogoś w szybkim wózku jak go stare rodzinne kombi bierze :P

 

PS. Ja jutro odbieram (jeśli w serwisie nie wyjdzie jakaś bomba) moją beemkę... ehh...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak- jezdzilem MOCNYM fwd - 900kg masy + ~210 bhp z szpera- zakrety to paniczne uzywanie lewej nogi zeby nie ryl przodem ;) bardzo narowiste auto, doladowanie przychodzi nagle i gwaltownie skacze moment np. o 100nm - potworek. Jesli szybka jazda FWD to moim zdaniem turbo ktore ma bardzo mala turbodziore albo mocne n/a - honda, gdzie moim zdaniem honda to ideal w zabawie z jazdy fwd.

 

w awd jest ogromna, ogromna ilosc trakcji - na kazdym wyjezdzie chocby i z blota 20cm jest mocny start - masz ogromna pewnosc co do mozliwosci auta. kiedy dodajesz gazu w zakrecie nie polecisz na zewnatrz ani do wewnatrz zakretu... tylko spalanie to duzy problem.... cossi nie ma duzych strat jak w subaru na przyklad ale mimowszystko... 17 litrow to duzo po miescie. DOHC pali ok 12

 

Auto wazy katalogowo 1350kg, w praktyce 1600 ze mna i 5 oponami na pace. Czyli jakies 1470 jesli waga nie klamie. Odchudzenie o 100kg z bebechow (laminaty etc) jest mozliwa. Silniik to kolejne 50-100kg.

 

Samochod bedzie nie tylko jezdzil do przodu ale i skrecal.

 

Tak trafiles w sedno - kocham takie potworki cichociemne :D

 

jaka bmka ? moze chcesz sie ustawic na zawadach ?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, bedziesz pyskowal ?

2.9l i ponad 200KM uwazasz, ze jest sprinerem z taka masa ?

Chcialem sie dowiedziec od berkuta czy faktycznie tak jest. wczesniej mial sprintera niezlego i pewnie doskwiera mu muł ciezkiego 4x4.

Niechaj sie sam wypowie, a nie bedziemy teoretyzowac.

Po drugie 10s robia lanosy 1.6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na berkuta.

Z pewnego forum obserwowalem kariere wieloryba z tym silnikiem i to w manualu ! (niespotykane raczej). I dopiero po tej operacj sobie jakos radzi w sprincie delikatnie schodzac w okolice 9,5s. A taki Scorpio z tym silnikiem nie wazy nawet 1400kg.

Orgiusz to jest przeciazenie przy starcie bo odpycha sie 4 lapami. Zaraz postarcie lapie mula i mu slabsze ale lzejsze samochody FWD odskocza.

No ale wogole moje stwierdzenie "niemozliwy muł" wzielo sie raczej z porownania poprzedniego samochodu berkuta do terazniejszego.

Teraz jak sam wlasciciel zaznaczyl jazda po prostej nie dla niego, a 4x4 pokazuje dopiero w zakretach po co zostalo zrobione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

Tak trafiles w sedno - kocham takie potworki cichociemne :D

 

jaka bmka ? moze chcesz sie ustawic na zawadach ?:)

No to wszystko jasne, myślałem że małym się lepiej jeździ, mimo że napęd na przód, ale jak tak... 4x4 to fajny napęd - chyba nawet wolałbym taki od tylniego, który będę miał. No nic w każdym razie żadne zawody w grę nie wchodzą, bo silnik tylko 1.8 i to słabsza 8 zaworowa wersja - ale za to na stacji benzynowej nie będę cierpiał za bardzo...

 

 

Ehm panowie nie kłóćcie się o taką głupotę - dla jednego 10s do setki jest szybko - aczkolwiek 10s jest w normalnych samochodach - w sportowych to się mówi poniżej 8s. Dla mnie 10s do setki to nie jest muł i do normalnej jazdy jest ok. - mułem jest moje uno np. które ma z 15s, natomiast 10s na samochód ze sportowymi aspiracjami to już za mało.

 

PS. Trzymajcie kciuki - za 4 godziny oglądam samochód i mam dużą nadzieję, że przejdzie przegląd bez problemów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kluccie sie....

 

Auto katalogowo ma 8.5s do 100 seryjnie, na przypalonym sprzegle wykrecilem 9.2s (po prostu nie chwyta do konca i potem tez sie slizga) tak jak przyjechalo od dojczow i polaka.

 

Obecnie mam wyciete katalizatory i silnik zouwazalnie lepiej sie wkreca w oborty, zmieniony zaplon zupelnie, nowy filtr powietrza, olej swiezy. Auto duzo lepiej ciagnie ale nie mierzylem przez te sprzeglo + mam problem z bijacym walem napedowym.

 

Tak, auto jest duzo wolniejsze od RST - ale szczerze mowiac - nie przeszkadza mi to, pewnosc jaka daje mi 4x4 w trakcie jazdy niweluje "mulowatosc" pozatym bardzo fajnie sie prowadzi i nie trzeba sie tak meczyc, ogolnie super sprawa jest z ogarnianiem tego auta.

 

Hmm zanim skoczycie sobie do oczu :wink:

jako ciekawostke podam wam max przeciazenia jak mierzyllem przy starcie: RST: 0.52G vs Sierra 0.95G

Mnie to nie wyglada na mula. Chyba ze ktos mu wsadzil petarde w....

 

Piekny tekst, niemal poplakalem sie z Feluke ze smiechu :D

 

Auto staram sie zbudowac glownie na zakrety ale chcialbym by do przodu sie napedzalo rowniez bardzo sprawnie - poraz kolejny powtarzam - zobaczymy jak to wszystko wyjdzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(..)

Tak trafiles w sedno - kocham takie potworki cichociemne :D

 

jaka bmka ? moze chcesz sie ustawic na zawadach ?:)

Ja również lubię "cichociemne" potworki.

BMW to 325iX (E30) lub 525iX (E34) z akcentem na ten pierwszy, bo mniejszy i lżejszy (czyli szybszy). Do tego tańszy przy zakupie i w utrzymaniu oraz łatwiej go znaleźć, niż E34.

 

A poniżej 10s do setki to ma nawet Fiat 125p (ważący około 1200kg )... z lekko modyfikowanym silnikiem 2.0 DOHC. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jaki tam w koncu jest silnik ze to ma 8,5 do setki i ile to wazy?

ten czas to pewnie temu ze 4x4 i na starcie idzie lepiej

Jaki silnik, ile to waży itp... o wszystki już było w tym temacie, także wyczyść nos i bierz się za czytanie. :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...