Skocz do zawartości
Caleb

Geforce 8800 GTX / GTS

Rekomendowane odpowiedzi

Komputronik miał przez pewien czas w cenniku 8800GTS za 1999zł, a 8800GTX za 2599-2799zł ale te strony zostały już usunięte i ceny nadal są wielką niewiadomą. Na pewno bedzie drogo.

 

Zresztą i tak chyba większość (w tym ja) czeka na 8600 i 8300, ale to dopiero na wiosnę. Mam nadzieję, że R600 też będzie udany, bo nie ma to jak zdrowa konkurencja i spadki cen. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GTX mnie i tak nie interesuje (wiadome ze cena bedzie powyżej 2k). Mnie bardziej interesował GTS i myślałem ze bedzie koło 1500 zł a nie 2k :?. Te ceny w komputroniku zawsze na poczatku sa jakies zjechane ;d. (tak było z c2d gdzie e6300 kosztował na poczatku 1200 zł).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam na jakieś rozsądne recenzje; ale mam znajomą która mi wysyła rzeczy z US: kupowałem już w monarchcomputers na newegg i pare rzeczy z chamerkańskiego ebay'a (na tym ostatnim się jednak troche przejechałem); planuje ściągnąć monitor DELLA 24" 2407WFP, i GTS'a jeśli będzie wart zachodu. ale nie chiał bym się pchać w super wysokie ceny ani w sprzęt rewizji 0.00 :D. Jedyne wady to fakt że przelewy do US troche kosztują (poza monarch nikt nie przyjmuje polskich kart kredytowych), oraz to że czasmai transpot może trwać miesiąc a pracownicy pocztowi to idioci...

Edytowane przez noe9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tymi zunifikowanymi shaderami @ 1200MHz to pewnie jest z ponad 60fps;

Rozwala mnie ten mały chip dodatkowy który ponoć odpowiada za I/O na karcie (ramdac/dvi/hdmi/) bo sie nie zmieścił w głównym procesorze :D

lole z nv mogliby zejść troche z procesem produkcyjnym :D

Najbardziej mnie niepokoi kwestia zwalonego SLI/HDCP, co IMO skończy się dokładnie jak z 6800U/GT; nic tylko poczekać na poprawiony proc w niższym procesie za 3-4 miesiące... grrrr

Edytowane przez noe9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Recenzje pojawią się 8 listopada, czyli już bliziutko. :)

Niejaki NetCop z polskiego In4 testuje już 8800GTX i napisał:

mozna by jakiegoś linka zobaczyć co by tą teze otwierdzić czy wiesz to od kogoś co wie od ciotki wujka babci co wie od x? ale nawet jezeli ta plotka jest prawdziwa i oblivion tak "zasuwa" to chyba czeba będzie sprzeda brata na targu :lol: :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozna by jakiegoś linka zobaczyć co by tą teze otwierdzić czy wiesz to od kogoś co wie od ciotki wujka babci co wie od x? ale nawet jezeli ta plotka jest prawdziwa i oblivion tak "zasuwa" to chyba czeba będzie sprzeda brata na targu :lol: :lol:

A co za problem wejść na forum In4? Linka nie będę podawał, bo jeszcze zostanę posądzony o reklamowanie konkurencji :wink: Ale szczegółów żadnych się nie dowiesz, wiadomo - tajemnica :ph34r:

 

Jeszcze tylko 8 dni i wszystko będziemy wiedzieć.

Edytowane przez Zebius

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się okaże po premierze, ale uważam że sytuacja się rozjaśni wiosną po ukazaniu się R600. Sam jestem teraz w kropce i nie wiem co robić. Składam WC i jak mam wydać prawie tysiąc zeta na blok na moją GX2 to wolę ją sprzedać i to samą kasę dołożyć do 8800 GTX. Z drugiej strony jest znowu ale: na dzień dzisiejszy GX2 jest w zupełności wystarczająca, a wysyp softu na DX10 tak szybko nie nastąpi. Rozsądek podpowiada żeby czekać do wiosny : będzie R600 , pewnie też jakaś poprawiona 8900 i może soft. Sorki za off ale pewnie nie jestem osamotniony w tych rozważaniach. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość majkel84

A co za problem wejść na forum In4? Linka nie będę podawał, bo jeszcze zostanę posądzony o reklamowanie konkurencji :wink: ...

yo nie PCLAb

 

Nexor 6 -> myśle, że ktoś z forum podjąłby się budowy takiego bloku dużo dużo taniej :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Nexor6 na twoim miejscu wybrał bym 8800GTX imo bardziej przyszłościowe rozwiązanie. Za te 2-5miechów GX2 strasznie stanieją, a blok za 1k raczej nikt od ciebie nie kupi.

Dzięki ja też wybieram 8800, a na pewno nie będę topił grafy. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyniki GF 8800GTS

E6600 3.15GHz @

2GB G.Skill HZ6400G.Skill 2GB HZ6400

Gigabyte 965P DQ6Gigabyte 965P DQ6

 

3DMark 063DMark 06

8800GTS - 8840 Marks

7950GX2 - 8424 Marks

X1950XTX - 6790 Marks

X1900XT - 5846 Marks

 

PREY - 1600 x 1200 - Max SettingsPREY-1600 x 1200-Max Settings

8800GTS - 84.3FPS

7950GX2 - 85.4FPS

X1950XTX - 71.7FPS

X1900XT - 40.7FPS

 

FEAR - 1600 x 1200 - Max Settings - Min/AvgFEAR-1600 x 1200-Max Settings - Min/Avg

8800GTS - 64/101

7950GX2 - 72/114

X1950XTX - 41/86

X1900XT - 36/73

Edytowane przez cavarr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

The numbers

G80 is a 681 million transistor chip manufactured by TSMC. Since Graphzilla opted for the traditional approach, it eats up around 140 Watts of power. The rest gets eaten by Nvidia's I/O chip, video memory and the losses in power conversion on the PCB itself.

 

If you remember the previous marchitecture, the G70 GPU embedded in 7800GTX 256MB, you will probably remember that the Pixel and Vertex Shader units worked at a different clock speed. G80 takes it one step forward, with a massive increase in clocks of Shader units.

 

GigaThread is the name of the G80 marchitecture which supports thousands of executing threads - similar to ATI's RingBus, keeping all of the Shader units well fed. G80 comes with 128 scalar Shader units, which Nvidia calls Stream Processors.

 

The reason Nvidia went with SP description is a DirectX 10 function called Stream Output, that those Shader units will now work on Pixel, Vertex, Geometry and Physics instructions, but not all at the same time. The function, in short, enables data from vertex or geometry shaders to be sent to memory and forwarded back to the top of GPU pipeline in order to be processed again. This enables developers to put in more shiny lighting calculations, physical calculations, or just more complex geometry processing in the engine. Read: more stuff for fewer transistors.

 

In order to enable that, Nvidia pulled a CPU approach and stuffed L1 and L2 cache across the chip. On the other hand, you might like to know that both Geometry and Vertex Shader programs support Vertex Texturing.

 

And when it comes to texturing itself, G80 features 64 Texture Filtering Units, which can feed the rest of the GPU with 64 pixels in a single clock. For comparison, GF7800GTX could manage only 24. Depending on the method of texture sampling and filtering used, G80 ranges from 18.4 to 36.8 billion texels in a single second. Pixel wise, the G80 churns out 36.8 billion of finished pixels in a single second.

When it comes to RingBus vs. GigaThread, DAAMIT's X1900 can branch granularity of 48 Pixels, X1800 can do 16. GeForce 8800GTX can do 32 pixel threads in some cases, but mostly the chip will be able to do 16, thus you can expect Nvidia to lose out on GPGPU front (for instance, in Folding@Home stuff).

 

However, Nvidia claims 100% efficiency, and we know for sure that ATI is mostly running in high 60s to high 70s in percentage points.

 

How many pixels can G80 push?

One of the things we are using to describe the traditional pixel pipeline is the number of pixels a chip can render in a single clock. With programmable units, the traditional pipeline died out, but many hacks out there are still using this inaccurate description.

 

To cut a long story short, on the pixel-rendering side, G80 can render the same amount of pixels as G70 (7800) and G71 (7900) chips.

 

The G80 chip in its full configuration comes with six Raster Operation Partitions (ROP) and each can render four pixels. So, 8800GTX can churn out 24, and 8800GTS can push 20 pixels per clock. However, these are complete pixels. If you use only Z-processing, you can expect a massive 192 pixels if one sample per pixel is used. If 4x FSAA is being used, then this number drops to 48 pixels per clock.

For game developers, the important information is that eight MRT (Multiple Render Targets) can be utilised and the ROPs support Frame Buffer blending of FP16 and FP32 render targets and every type of Frame Buffer surface can be used with FSAA and HDR.

If you are not a game developer, this sentence above means that Nvidia now supports FP32 blending, which was not a thing in the past, and FSAA/HDR combination will be supported by default. In fact, 16xAA and 128-bit HDR are supported at the same time.

 

Lumenex Engine - New FSAA and HDR explained

ROPs are also in charge of AntiAliasing, which has remained very similar to GeForce 7 series, albeit with quality adjustments. The G80 chip supports multi-sampling (MSAA), supersampling (SSAA) and transparency adaptive anti-aliasing (TAA). The four new 1GPU modes are 8x, 8xQ, 16x and 16xQ. Of course, you can't expect that you will be able to have enough horsepower to run the latest games with 16xQ enabled on a single 8800GTX, right?

 

Wrong. In certain games you can buy today, you can enjoy full 16xQ with the performance of regular 4xAA. The reason is exactly the difference between those 192 and 48 pixels in a single clock. But in games which aren't able to utilise 16x and 16xQ optimisations, you're far better off with lower AntiAliasing settings.

 

This mode Nvidia now calls "Application Enhanced, joining the two old scoundrels "Application Override" and "Application Controlled". Only "App Enhanced" is the new mode, and the idea is probably that the application talks with Nvidia's driver in order to decide which piece of a scene gets the AA treatment, and what does not. Can you say.... partial AA?

 

Now, where did we hear that one before.... ah, yes. EAA on Renderition Verite in late 90s of the past century and Matrox Parhelia in the early 21st century?

 

On the HDR (High Dynamic Range) side, Nvidia has designed the feature around OpenEXR spec, offering 128-bit precision (32-bit FP per component, Red:Green:Blue:Alpha channel) instead of today's 64-bit version. Nvidia is calling its new feature True HDR, although you can bet your arse this isn't the latest feature that vendors will call "true". Can't wait for "True AA", "True AF" and so on...

 

Anisotropic filtering has been raised in quality to match for ATI's X1K marchitecture, so now Nvidia offers angle-independent Aniso Filtering as well, thus killing the shimmering effect which was so annoying in numerous battles in Alterac Valley (World of WarCraft), Spywarefied (pardon, BattleField), Enemy Territory and many more. When compared to GeForce 7, it looks like GeForce 7 was in the stone age compared to the smoothness of the GeForce 8 series. Expect interesting screenshots of D3D AF-Tester Ver1.1. in many of GF8 reviews on the 8th.

 

Oh yeah, you can use AA in conjunction with both high-quality AF and 128-bit HDR. The external I/O chip now offers 10-bit DAC and supports over a billion colours, unlike 16.7 million in previous GeForce marchitectures.

 

Quantum Effects

Since PhysiX failed to take off in a spectacular manner, DAAMIT's Menage-a-Trois and Nvidia's SLI-Physics used Havok to create simpler physics computation on respective GPUs. Quantum Effects should take things on a more professional (usable) level, with hardware calculation of effects such as smoke, fire and explosions added to the mix of rigid body physics, particle effects, fluid, cloth and many more things that should make their way into games of tomorrow.

 

GeForce 8800GTX

Developed under a codename P355, the 8800GTX is Nvidia's flagship implementation. It features a fully fledged G80 chip clocked at 575MHz. Inside the GPU, there are 128 scalar Shader units clocked at 1.35GHz and raw Shader power is around 520GFLOPS. So, if anyone starts to talk about teraflops on a single GPU, we can tell you that we're around a year before that number becomes true. Before G90 and R700 these claims come from marketing alone.

 

768MB of Samsung memory is clocked at 900MHz DDR, or 1800 MegaTransfers (1.8GHz) wielding out a commanding 86.4 GB/s of memory bandwidth.

 

The PCB is massive 10.3 inches, or 27 centimetres, and on top of the PCB there are couple of new things. First of all, there are two power connectors, and secondly - the GTX features two new SLI MIO connectors. Their usage is "TBA" (To Be Announced), but we can tell you that this is not the only 8800 you will be seeing on the market. Connectors are two dual-link DVIs and one HDTV 7-pin out. HDMI 1.3 support is here from day one, but we don't think you'll be seeing too much of 8800GTX w/HDMI connection.

 

Cooling is not water/air cooled, but more manufacturer friendly aluminium with copper heat pipe. The fan is expected to be silent as a grave, and several AIBs are planning a more powerful version for 2nd gen 8800GTX, expected to be overclocked to 600 MHz for GPU and 1 GHz DDR for the memory.

The board's recommended price has changed couple of times and stands at 599 or dollars/euros, or 399 pounds. However, due to expected massive shortage, expect these prices to hit stratospheric levels.

 

GeForce 8800GTS

Codenamed P356, the 8800GTS is a smaller brother of the GTX. The G80 chip is the same as on the GTX, but the amount of wiring has been cut, so you have the 320-bit memory controller instead of 384-bit, 96 Shader units instead of 128 and 20 pixels per clock instead of 24.

 

The board itself is long and comes with a simpler layout than the GTX one. Dual-Link DVI, 7-pin HDTV out come by default. "Only" one 6-pin PEG connector is used, and power-supply requirements are lighter on the wallet.

 

The clocks have been set at 500MHz for the GPU, 1.2GHz for Shader Units, while the 640MB of memory has been clocked down to 800MHz DDR, or 1600 MegaTransfers (1.6GHz), yielding out bandwidth of 64GB/s. Both pixel and texel fill-rate fell by a significant margin, to 24 billion pixels and 16 to 32 billion texels.

 

Recommended price is 399 dollars/euros, but who are we kidding? Expect at least 100 dollars/euros higher price.

 

Performance is CPU Bound

Yes, you've read it correctly. Both GTS and GTX are maxing out the CPUs of today, and even Kentsfield and upcoming 4x4 will not have enough CPU to max out the graphics card – G80 chip just eats up all the processing power that a CPU can provide to them.

 

Having said this, expect fireworks with AMD's 4x4 platform once that true quad-core FX become available.

 

Notka ukazała się w..the inq(panowie z tego serwisu "strzelają" informacjami naokoło w nadzieji ,że tym razem coś trafią)ale z tego na górze wynika ,że tym razem trafili.

Jak widać szału nie ma, parę cech zostało rozbudowanych i przechrzczonych na marketingowy język(128 stream processors),HDR+FSAA,poprawione filtrowanie tekstur itd.Czyli więcej ,lepiej ale czy to jakoaś rewolucja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co nieco o wydajności.... Elder Scrolls: Oblivion- rozdziałka 1920x1440 AAx16+HDR na zewnątrz, MIN fps wyższy niż średni fps na GF7900GT w rozdzielczości 1280x1024 bez AA :wink:

Info z pewnego źródła, od kogoś kto testuje GF8800GTX :D

 

Czyli jednym słowem M A S A K R A!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak widać szału nie ma, parę cech zostało rozbudowanych i przechrzczonych na marketingowy język(128 stream processors),HDR+FSAA,poprawione filtrowanie tekstur itd.Czyli więcej ,lepiej ale czy to jakoaś rewolucja?

przeczytales w ogole to co wkleiles? :lol2: :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawie zapowiada się Leadtek

 

pierwsza wersja PX8800GTS TDH, którą będzie można kupić już 8 listopada

Dołączona grafika

 

ver. zmodyfikowana, która pojawi się 13 listopada PX8800GTS TDH

Dołączona grafika

 

 

jak widać druga wersja będzie wyposażona w chłodzenie od PX8800GTX TDH

Dołączona grafika

 

ps

chłopaki chyba oglądali Transformersy :)

 

NVIDIA Geforce 8800 GTX

Dołączona grafika

 

NVIDIA Geforce 8800 GTS

Dołączona grafika

Edytowane przez cavarr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...