Gość Bio Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 http://www.autokrata.pl/ogien/136/drift_na...licznej_drodze/ mam pytanie związane z tym filmikiem, gdy samochody wychodzą z tego zakrętu słychać taki świst... opony to nie są... i teraz mam dylemat... schodząca sprężarka czy suche nitro? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Raczej blow off od turbosprężarki niż nitro, bo jakbyś załączył nitro przy drifcie to raczej cię nie widzę na tej drodze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raptor Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 nitro w drifcie się nie sprawdza - tylko chwilowy przyrost mocy i momentu - poza tym bardzo termicznie obciąża silnik :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac' Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Turbo. Na rajdach Wurce i N-grupa(lancery i Imprezy) też tak świszczą. Tylko są trochu głośniejsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ludwiczek Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 (edytowane) http://www.autokrata.pl/ogien/136/drift_na...licznej_drodze/ mam pytanie związane z tym filmikiem, gdy samochody wychodzą z tego zakrętu słychać taki świst... opony to nie są... i teraz mam dylemat... schodząca sprężarka czy suche nitro? Niezły temat o drifcie założyłeś drift golfem MK3 :lol: Za dużo chyba Fast N furious :wink: Nie wiem jak by to miało nitro być? chyba w 2F2F tak było no i jeszcze ten ogień z rur :lol: Przed wejściem w zakręt redukcja biegu większe obroty, większe ciśnienie, redukcja ciśnienia przez wypuszczanie go dzięki czemu słyszymy taki pssyk. Dzięki temu turbo nie straci obrotów a i będzie dalej ładowało. Oczywiście BOV a nie NOS. Edytowane 6 Października 2006 przez Ludwiczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bryce Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 Ten dźwięk to turbo na full doładowania taki fajny śffffffist ;) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dejot Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 (edytowane) Ani nitro ani sprężarke :D Tylko uchodzące powietrze przez BOV'a :D którego stosuje sie przy turbodoładowanych silnikach :P Edytowane 6 Października 2006 przez Dejot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bryce Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 Żeby nie dławić silnika ? Czy po co to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dejot Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 (edytowane) Po gwałtwonym zdjęciu nogi z gazu przy wyzszych obrotach turbina dalej tłoczy powietrze, a przepustnica jest już zamnkieta przez co turbina bardzo szybko traci obroty i spadaja osiagi silnika (musi się od nowa wkrecić) no i jest to szkodliwe dla samej turbiny bo jak powszechnie wiadomo nie można odrazu gaścić silnika jak turbina jest rozgrzana tylko trzeba poczekac aż sie schłodzi... a bov się otwiera po zamknieciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze. Edytowane 6 Października 2006 przez Dejot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bio Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 ok i dziękuję za odpowidź :] (oczywiście pozdrowienia dla człowieka od ot, który gada tylko o F&F) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 BTW Jakie oni muszą dawać turbiny że tak świszczy :blink: niezakuty silnik raczej tego nie wytrzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dejot Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 (edytowane) BTW Jakie oni muszą dawać turbiny że tak świszczy :blink: niezakuty silnik raczej tego nie wytrzyma.Silniki zapewne maja kute graty, duże turbiny które też dużo pompują :D ale świst zależy też od zastosowanego BOV'a...jeździła po Lublinie Impreza 06' (na projekt do Need For Speed Carbon z Neodesign) która miał strasznie potwornego BOV'a :D Edytowane 6 Października 2006 przez Dejot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ludwiczek Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 BTW Jakie oni muszą dawać turbiny że tak świszczy :blink: niezakuty silnik raczej tego nie wytrzyma. To raczej zależy od ustawień BOVa nie koniecznie większa turbina= większy BOV :wink: Bio dzięki. Możesz mnie pozdrawiać ale mam wiedze o silnikach "trochę" większą od twojej więc chyba dobrze by było dla ciebie słuchać :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raptor Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 (edytowane) co do turbin to pewnie garett GT2871 lub GT28RS :) choć japończycy mają duzo wiekszy wybór tego typu zabawek ;) Edytowane 6 Października 2006 przez Raptor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bio Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 ale mam wiedze o silnikach "trochę" większą od twojej więc chyba dobrze by było dla ciebie słuchać :wink: co trudne nie jest... ale po kija wspominasz o bajkach typu F&F? ok koniec offtopa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raptor Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 http://www.properfekt.witam.net/oferta/bov.wav - tak pracuje jeden z polskich zaworow BOV :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bryce Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 Kijowo :D ja tam lubię świst a nie tak jakby zwieracze mu piusczały . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 Kiszka, jakby kichał porządnego blow offa to nie przypomina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 Kiszka, jakby kichał porządnego blow offa to nie przypomina.No to teraz porównaj sobie ceny tych porządnych i tego polskiego. Blow nie ma ładnie syczeć tylko spełniać poprawnie swoją rolę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malik Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2006 (edytowane) Panowie po co taka dluga rozmowa. Rozwiazanie jest proste. Turbina plus zawor upustowy. Koniec kropka. Na tym filmie glownie slychac turbine. That's all Edytowane 10 Października 2006 przez Malik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2006 Pieknie brzmial mi sekwencyjny zawor upustowy w RST, do tego trzymal 0.5 bar w ukladzie (zamiast zrzucenia wszystkiego do powietrza jak zwykly bov) przez co zmiany biegow byly spektakularne pod wzgledem reakcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malik Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2006 Bardzo fajnie ze Ci tak trzymal, ale moze powiesz dokladnie cos o nim. Jakiej firmy etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spavatch Opublikowano 12 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2006 Blow nie ma ładnie syczeć tylko spełniać poprawnie swoją rolę.Mylisz sie kolego - BOV ma ladnie syczec. Do spelniania poprawnie swojej roli spokojnie wystarczy BV (czasem zwane DV) ktory nie marnuje powietrza wypuszczajac je do atmosfery tylko tworzy obieg zamkniety zrzucajac sprezone powietrze z powrotem przed turbine. BOV to najzwyczajniej przerost formy nad trescia :roll:. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 12 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2006 DV audi + zawor zwrotny i zwezka, ciezko opisac uklad. Dziala to tak ze doladowanie moze tylko leciec do membrany kontrolnej zaworu przez co przy WOT cisnienie uszczelnia zawor natomiast po zdjeciu nogi z gazu kiedy jest podcisnienie w kolektorze zawor zwrotny nie pozwala zaworu otworzyc jak to byloby w normlanej sytuacji, upust do atmosfery wyrownuje cisnienie na membranie do atmosferycznego i wykorzystuje fakt ze zawor popuszcza do 0.5 bar cisnienie na sprezynie. Tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RS Opublikowano 13 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2006 Po gwałtwonym zdjęciu nogi z gazu przy wyzszych obrotach turbina dalej tłoczy powietrze, a przepustnica jest już zamnkieta przez co turbina bardzo szybko traci obroty i spadaja osiagi silnika (musi się od nowa wkrecić) no i jest to szkodliwe dla samej turbiny bo jak powszechnie wiadomo nie można odrazu gaścić silnika jak turbina jest rozgrzana tylko trzeba poczekac aż sie schłodzi... a bov się otwiera po zamknieciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze. Chyba nie chcesz powiedziec ze oni w tym zakrecie jada bokiem bo odpuscili calkiem gazu ? Zreszta upust przez BOV trwa sekunde a nie tyle czasu. Ten dlugi jednostajny syk to turbina na maksymalnym doladowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twiggy696 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2006 Dejot "Ani nitro ani sprężarke Tylko uchodzące powietrze przez BOV'a którego stosuje sie przy turbodoładowanych silnikach" Sprężarka to jest właśnie turbo :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 22 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2006 Czy na kompressor i na turbine można mówić sprężarka czy to są dwie rózne rzeczy? :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 22 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2006 Obie rzeczy są sprężarkami, tylko kompresor jest napędzany bezpośrednio z silnika (zwykle paskiem zębatym), a turbo wykorzystuje do napędu strumień wydalanych spalin z kolektora wylotowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 22 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2006 Mi sie marzy kompresor i turbo w mojej scierce :) Lezy u mnie w garazu juz T25, T3, mozna by obie zalozyc, w magazynie stoi sprawne G60 gotowe do pracy :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 22 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2006 Obie rzeczy są sprężarkami, tylko kompresor jest napędzany bezpośrednio z silnika (zwykle paskiem zębatym), a turbo wykorzystuje do napędu strumień wydalanych spalin z kolektora wylotowego.Tyle to wiem, chodziło mi o to czy określenie 'turbo' można używać do obu urządzeń ? Czy np kompresor to sprężarka a turbina to turbo? :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...