Skocz do zawartości
Marcin_gps

Rowery - porady, co kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

Manetki mam na 8 biegów i ich akurat nie chcę zmieniać, więc na 9 biegów odpada :(

 

@adamm

Nie jestem ekspertem, ale mam wrażenie, że to o czym mówisz zależy od 3 rzeczy:

1. Rozmiaru ramy - czym większa tym suport wyżej, a co za tym idzie korby wyżej od podłoża.

2. Długość korb - czym dłuższa tym do ziemi bliżej

3. Położenie wewnętrznej korby w skręcie - tego nie analizowałem czy inni jeźdżą nieco inaczej czy też tendencja do trzymania wewnętrzej* korby w skręcie na dole jest naturalna?

 

Któryś z tych czynników powoduje Twój problem.

W skrócie:

Albo masz za małą ramę, albo za długie korby lub też trzymasz wewnętrzną korbę w skręcie w dół podczas kiedy inni potrafią inaczej (ja mam wrażenie, że w skręcie mam korby mniej więcej poziomo)

* dla mnie wewnętrza korba to ta do której się pochylamy skręcając i tak przy skręcie w prawo, będzie to korba prawa, przy skręcie w lewo korba lewa.

 

Od tego to raczej nie rozmiar ramy a kol :P

PTS 2 i 3 jak najbardziej prawdopodobne.

Ja zawsze mialem odruch ze jak skrecalem w prawo to prawy pedal szedl do gory

 

 

Tego Blasta bardzo chcialem sobie kupic, ale niestety zaden ze sklepow nie mial ich w rozmiarze 20"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@adamm

Nie jestem ekspertem, ale mam wrażenie, że to o czym mówisz zależy od 3 rzeczy:

1. Rozmiaru ramy - czym większa tym suport wyżej, a co za tym idzie korby wyżej od podłoża.

2. Długość korb - czym dłuższa tym do ziemi bliżej

3. Położenie wewnętrznej korby w skręcie - tego nie analizowałem czy inni jeźdżą nieco inaczej czy też tendencja do trzymania wewnętrzej* korby w skręcie na dole jest naturalna?

 

Któryś z tych czynników powoduje Twój problem.

W skrócie:

Albo masz za małą ramę, albo za długie korby lub też trzymasz wewnętrzną korbę w skręcie w dół podczas kiedy inni potrafią inaczej (ja mam wrażenie, że w skręcie mam korby mniej więcej poziomo)

* dla mnie wewnętrza korba to ta do której się pochylamy skręcając i tak przy skręcie w prawo, będzie to korba prawa, przy skręcie w lewo korba lewa.

ad1. Rozmar ramy nie ma tu znaczenia, koła też w góralach są takie same (poza wyjątkami 28 cali) - amortyzator może powodować, że support jest wyżej lub nie, no i niektóre konstrukcje ram mają support wyżej inne niżej.

 

ad3. Ma się tendencje do trzymania jej w dół, co jest złym pomysłem o czym się jakiś czas temu przekonałem

 

 

To czy się uwadza zależy też od wielkości pedała - platformą łatwiej uwadzić, ale też od tego jak się pochyla - ja mam króciutkie SPD a i tak walnąłem w drogę na zakręcie - bo pochylam się bardzo mocno (od założenia nowych opon raz aż się wystraszyłem, bo chyba poniżej 45 stopni się wychyliłem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@wheelerfan

Nie nie chodzi o rozmiar ramy. Chodzi o to ze jak jade i przy większej prędkości się pochylam na zakrętach to pedałem szoruję o podłoże. Aha no i nie testowałem tylko posiadam taki od 2 dni :wink:

Zacznijmy od tego ze jak sie skreca to sie pedala od wewnetrznej nie trzyma jak najblizej ziemi. Trzymasz go na poziomie neutralnym, na takim samym na jakim jest pedal od zewnetrznej, nie wyzej, nie nizej, tylko po srodku.

 

 

Sezon sie powoli konczy to i rowery tanieja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość lechu1777

Kurka co mam robić jak mi się koła centrują od czasu do czasu ? Jest jakiś sposób? Czy tylko dawać do wycentrowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurka co mam robić jak mi się koła centrują od czasu do czasu ? Jest jakiś sposób? Czy tylko dawać do wycentrowania?

Moze masz zbyt wiotkie kola do wlasnego ciezaru i preferowanego stylu jazdy, a moze po prostu sa zaplecione z kiepskich szprych na byle jakiej piascie i miekkiej obreczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego ze jak sie skreca to sie pedala od wewnetrznej nie trzyma jak najblizej ziemi. Trzymasz go na poziomie neutralnym, na takim samym na jakim jest pedal od zewnetrznej, nie wyzej, nie nizej, tylko po srodku.

Sezon sie powoli konczy to i rowery tanieja :)

Człowiek cierpi, bo ma rower w rozsypce, a Wy mi takimi ofertami rany zadajecie :(

Kona Blast, mówicie nie ten teges ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość lechu1777

Pisaty Shimano Alivio, opony Continental Explorer 26\"x2,1\" O to chodzi? A może o obręcze? Obręcze: Rigida ZAC 2000. Nie do końca znam się na tej terminologi, ale co to jest szprycha wiem :P Ale jak dam do wycentrowania to chyba wszystkie szprychy naciągnie itp i powinno być dobrze? Styl jazdy hmmm pare tricków, hopki małe, troche tricki techniczne typu manual.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurka co mam robić jak mi się koła centrują od czasu do czasu ? Jest jakiś sposób? Czy tylko dawać do wycentrowania?

Sam centruj :) Ja to robie od ladnych paru lat :) Poradnikow na necie jest co nie miara :) Jeden masz tutaj 2234047[/snapback]

Moze masz zbyt wiotkie kola do wlasnego ciezaru i preferowanego stylu jazdy, a moze po prostu sa zaplecione z kiepskich szprych na byle jakiej piascie i miekkiej obreczy.

Pisaty Shimano Alivio, opony Continental Explorer 26\"x2,1\" O to chodzi? A może o obręcze? Obręcze: Rigida ZAC 2000. Nie do końca znam się na tej terminologi, ale co to jest szprycha wiem :P Ale jak dam do wycentrowania to chyba wszystkie szprychy naciągnie itp i powinno być dobrze? Styl jazdy hmmm pare tricków, hopki małe, troche tricki techniczne typu manual.

Nie dziw sie ze to kolo Ci rozcentrowywuje :) Ta obrecz i piasta sa do lekkiego XC a nie do skakania :) (przynajmniej mam na mysli tricki ze skakaniem :) )

 

 

Człowiek cierpi, bo ma rower w rozsypce, a Wy mi takimi ofertami rany zadajecie :(

Kona Blast, mówicie nie ten teges ?

Nie sluchaj ich ;) Mi osobiscie ten rowerek sie podoba :) http://www.dobrerowery.com/product_info.ph...roducts_id=1272 Za taka cene mysle ze naprawde warto wziac ten rowerek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość lechu1777

Tricki w locie odpadają ;) Skoki same to czasem tak, ale niskie hopki. Jeszcze nigdy nie centrowałem ani nikt mi nie centrował. Dziwne żeby po czasie ponad 2 lat się nie scentrowały troche kola. Tak mi sie wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tricki w locie odpadają ;) Skoki same to czasem tak, ale niskie hopki. Jeszcze nigdy nie centrowałem ani nikt mi nie centrował. Dziwne żeby po czasie ponad 2 lat się nie scentrowały troche kola. Tak mi sie wydaje.

Jesli zle wyladujesz po skoku na hopce to wiadomo ze slabe kola zaraz sie powyginaja (wiem co mowie :P ) :) Jak mowie wszystko zalezy od stylu jazdy. Jak bys jezdzil rowerem po chodniku, bez skokow czy trikow po drodze to i na takim rowerze i 10 lat mozna jezdzic smarujac tylko co pewien czas piasty, suport i skrecajac pare srubek :) Na wigry3 jezdzilem z 8 lat i nigdy centry nie zlapal chodz byl to moj pierwszy wiekszy rower od dzieciecego :P To byly rowery... 20 kilo kartofli sie wozilo na bagazniku a wigry3 jeszcze bylo malo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co niby takiego super ta Kona ma? Wheelery/Krossy w tej cenie mają sporo lepszy osprzęt... Kona to drożyzna. Nawet po 40% obniżce ceny...

Ale to Kona ;)

Za cene Kony Blast masz najwyzszy model Unibike :) http://www.unibike.pl/rowery/expert.html

Edytowane przez Neo_x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sarkazz ile masz wspolnego z rowerami??

Porownujac rame Krossa do Kony dales ciut do pieca

 

2234358[/snapback]

Troche nie ma sensu porownywac profesjonalnych rowerkow ktore nie zadko robi sie recznie z takimi masowo robionymi krossami :)

 

No, z tymi Krossami za 3000 zł na przykład. Czekam na odpowiedniki Kony które są lepsze.

 

Takie małe szczególiki typu: dużo lepsza rama, obręcze, suporty, piasty ;) Osprzęt i tak po jakims czasie bedziesz musiał zmienić, a rame ? ;]

Takie małe szczególiki Kross ma lepsze. W rowerze za 1300 ma 3/4 Hussefelta, Kona za 2000 ma gorsze te "szczególiki".

Edytowane przez Sarkazz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale zes dal SR porownujesz do Marzocchi, sram 3 do deore.

 

Prosze do 3K

http://www.skiteam.pl/archiwum/2005/?off=l...;id_produktu=54

 

Co ma lepsze??

Widelec, rame, piasty, obrecz, opony, przerzutki, sztyce, kierownice

 

Zaraz odpiszesz ze tamto to duale :lol:

http://www.skiteam.pl/archiwum/2005/?off=l...;id_produktu=58

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ma lepsze??

Widelec

 

Zaraz odpiszesz ze tamto to duale :lol:

Kona 3000 zł

 

Marzok EXR Pro Coil 05 560 zł.

 

Kross 3000 zł

 

Pike 3x więcej.

 

Tak tak, Kona ma lepszy amortyzator...

 

EDIT

 

Sorry... nie do tego porównałem... Marzocchi MZ-Comp - prawie jak Pike.. tylko 3x tańszy.

 

EDIT

 

Porównaj sobie Sign FR2 i Kone Shred - która normalnie kosztuje 3000 zł.

Edytowane przez Sarkazz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego MZ-Comp chyba miales porownac do Suntour Axon-S RL

Bo to sa odpowiedniki cenowe Kona 1999, Kross 2399

Eee... Mam porównać do Kony za 4500 zł? Bo Kona ma marże 1500 zł i dlatego "tak sobie" może tak zmniejszyć ceny? Porównuj ceny modeli z 2006 i modele 2006, a nie przecenione.

 

" Kona 1999, Kross 2399"

 

1999?

 

Cena: 4399 zł.

NOWA CENA: 2999 zł.

 

gdzie ty tu widzisz 1999?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ten link

mialem ci wkleic blasta.

 

Nie wiem tylko zbytnio do czego bijesz.

Czemu mam nie kupic roweru z 2005 roku tylko akurat z 2006??

Czy te rowery az tak sie roznia?? Nowy amorek Marzocchiego, ciut zmieniaona rama i tyle zmian

 

http://www.skiteam.pl/archiwum/2005/?off=l...;id_produktu=52

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/1434/3/

 

Poczytaj sobie, zobacz config... Na dobrą sprawę w Krossie jest nawet droższy amor niż w Konie. Co do reszty sprzętu Ci nie powiem, bo na XC się nie znam. Jeśli chodzi o dualówki to seria Signów Krossa nie ma konkurencji i jest absolutnie powalająca. Najtańsza Kona - Shred, jest dziesiątki razy gorsza od najlepszego Krossa - FR2 - więc w kategorii cena/jakość Kona nie ma szans. Za markę nie zwykłem płacić, a na rowerze jeżdżę a nie się lansuję. EOT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki dokladnie masz rowerek??

Teraz mam Wheelera 900tke. :lol2: Ale planuje Sign DS albo FR2... W sumie to nie wiem, Wheeler ma 21 cali i dziwnie się na dualówce jeździ.. Ale mam ochotę... Sign DS, na następny sezon się dokupi tarczówki i jakiegoś Marzoka. Imo Sign DS nie ma konkurencji i tyle... FR2 to samo B-) Kross się wylansował i oferte ma arcyciekawą. A Kona... Marża, marża, marża. Ja bym Kony nie kupił, bo są za drogie a komponenty mają średnie. Modele z 2005 są tak tanie tylko w ski-team i są w większości wyprzedane. Więc ja bym takiego halo na kone nie robil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbys zobaczyl ten temat wiedzialbys ze mozna Kone kupic jeszcze taniej

 

Mowisz ze dokupisz tarczowki i marzocchiego. Po co?? Przeciez tanszy Kross go nie ma tylko takie szpanerskie rowery jak Kona je posiadaja. Podobnie z amorem po co super SR zamienic na Marcoka??

 

Pierw piszesz ze Kona ma gorsze wyposazenie pozniej mowisz ze podobne sobie dokupisz i dowalisz do ceny tego Krossa. Nie wydaje Ci sie to troszke dziwne??

 

Ja wolalbym juz kupic ta "szpanerska" Kone i nie kombinowac pozniej przy niej w jakies wymiany.

 

Aha jeszcze jedno. Zauwaz jaki procent ceny stanowi w konie jej rama

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marzok w konach jest... eee... podstawowy i nie do duala? A w Signie DS jest RST. Ciężko żeby w rowerze za 1200 zł były tarczówki. Za to jest fajna rama, koła, osprzęt hussefelta. Co mam kupić - Kone Shred albo Scarp? Chce dualówkę. Równie dobrze mogę

 

rama - destroyer jump - 380 zl

korba - reborn cobra - 240 zl

kola - double track / ns - 500 zl

amor - dirt jumper 3 '03 - 500 zł

siodło - velo bmx - 30 zl

sztyca - destroyer

hamulec tył - tektro aquila

kielnia , stery , klamka - 200 zł

 

I nara kona za 3000 zł bo mam lepszy rower za sporo mniej. Moge też kupić DS i nie bawić się w składanie, a potem dokupić i odpicować rowerek.

 

Kross Sign DS nie ma konkurencji i tyle. Stać mnie na Kone, kony nie kupię, bo przepłacać za markę nie będę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.skiteam.pl/archiwum/2005/?off=l...;id_produktu=65

 

Powiedz mi teraz dokladnie za ktore elementy przeplacasz placac te 2500

Super Hamulce, spd do dualówki :lol2: Amortyzator? Dokładam 500 zł i mam FR2 z Rock Shox Pike. Ten rower nie jest warty tych pieniędzy, masz powyżej mój cfg dualówki która jest tańsza, i lepsza.

 

I jeszcze mały detal - to nie jest rama do skakania. Mowa Scrap, Shred i DS, Fr1, FR2. Bo chyba innych kon do skakania w cen cenie nie ma. Tylko Shred się kwalifikuje do 3000.

Edytowane przez Sarkazz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...