Skocz do zawartości
DrKleiner

Nvidia G92

Rekomendowane odpowiedzi

RALF11, tez tak mysle, z kolei 8900GT wydaje się bezsensem, założe się, że GSa bedzie można wykrecic na GT, przy czym kosztuje 100$ mniej. Dla bardziej wymagających dobrze sie zapowiada 8900GTS, choć według mnie powinien nie przekraczac ceny obecnego 8800GTX, ba powinien byc nawet tanszy, tymczasem w tabelce jest drozszy od 8800GTX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8900GS 512 wg tabelki powinien kosztować tyle, co obecny 8800gts 320, czyli o jakimś znaczącym spadku cen mowy nie ma, bardziej niższe koszty produkcji przełożą się jedynie na większy zysk dla nvidii. Tak im się najbardziej opłaca, po co obniżać ceny, jak konkurent jest słaby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te karty to pewnie poprostu odswierzone GF8 z obsługa PCI-E 2.0, ciut dopracowane (ciekawe pod jakim względem, pewnie poprostu nowsza rewizja), lecz z obsługą PCI-E 2.0 oraz nowymi nazwami. Z tego co pisza dorzucą GDDR4, których obsługa ponoć już od dawna jest w G80.

 

 

Pamiętacie GF4Ti AGP 4x i 8x? ;] 8 było syzbsze 1-3% (bo podnieśli zegary o np. 20MHz).

Edytowane przez Pussik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, wg. mnie 8900 to 8800 z obsługą PCI-E 2.0 i GDDR4 na pokładzie. Oczywiście mogę się mylić.

 

 

Edit:

 

A żeby pokazać wyższość PCI-E 2.0 nad 1.1 to dorzucą 30MHz. :D

Edytowane przez Pussik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pamiętajcie, że wszystkie informację wychodzące na światło dzienne są niczym innym jak plotami :lol2: - na które trzeba brać poprawkę.

 

G92 & G98 specs and pricing revealed

G92

740MHz core clock

64 stream processors

256-bit DDR3 1800MHz 512MB

TDP between 7900GS and 7900GTX

3DMark06 on QX6700: 97xx

Price: US$249-299

 

G98

800MHz core clock

32 stream processors

256-bit DDR3 1600MHz 512MB

TDP higher than 8600GTS

3DMark06 on QX6700: 74xx

Price: US$169-199

Edytowane przez cavarr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tych specyfikacji to jeden z modów na PCInlife (a stamtad pochodzą te specyfikacje) twierdzi że to fejk :) ....

 

 

Tutaj chyba dużo bardziej wiarygodne info pochodzace z jednego z "niedostepnych" tematów odnośnie G92 na forum PCInlife.... Tlumaczenie jest z chinskiego więc :wink:

 

- G92 is to have 6 TPCs @ 1.6GHz sports club (with the arithtmetischen achievement this would correspond to 4 TPC @ 2.4GHz)

-10k+ in the 3DM06

- the flag ship version is to consist of two G92-Dies on a Package (, much sense does not make, except NV really goes the next step)

- Flag ship version is to reach evenly 1 TFLOPs

-800Mhz clock for TMUs/ROPs

- G92 " GX2 " is to support hybrid SLI, whereby under “2D” only one core is active

- also it seems to probably give a document, which lists these data

 

 

B-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj chyba dużo bardziej wiarygodne info pochodzace z jednego z "niedostepnych" tematów odnośnie G92 na forum PCInlife.... Tlumaczenie jest z chinskiego więc :wink:

ewolucja. mam duze watpliwosci co do tego "flag ship", jak to ma dzialac jak gx2, czyli SLI na jednej plytce, to bieda :/ imho SLI/CF sie do tego nie nadaje, musza w koncu zrobic jakies rozwiazanie na poziomie hardware - rage maxx, voodoo5/6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GeForce 7600GT (560MHz):

5VS - 28GFLOPS

12PS - 107,52GFLOPS

 

Playstation 3 RSX

8VS - 40GFLOPS

24PS - 192GFLOPS

 

XBOX 360 Xenos

VS - 240GFLOPS

PS - 240GLOPS

 

Radeon X1950XTX (650MHz)

8VS - 52GFLOPS

48PS - 249,6GFLOPS

 

GeForce 6800 Ultra (400MHz)

6VS - 24GFLOPS

16PS - 76,8GFLOPS

 

GeForce 7900GTX

8VS - 56GFLOPS

24PS - 249,6GFLOPS

 

GeForce 8800GTS (1450MHz)

96SP - 345,6GFLOPS

 

GeForce 8800GTX (1350MHz)

128SP - 518,4GFLOPS

 

Geforce 8800Ultra (1500MHz)

128SP - 576GFLOPS

 

GeForce 9800 (????)

???SP - 900-1000GFLOPS

 

Wiem, że nie wnosi to zawiele do dyskusji, ale może dla kogoś jest to ciekawe. W sumie to fajnie jakby ktoś się znalazł kto chciałby skofygowac ewentualnie błedne wyliczenia.

Edytowane przez Pussik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ewolucja. mam duze watpliwosci co do tego "flag ship", jak to ma dzialac jak gx2, czyli SLI na jednej plytce, to bieda :/ imho SLI/CF sie do tego nie nadaje, musza w koncu zrobic jakies rozwiazanie na poziomie hardware - rage maxx, voodoo5/6.

Czy mógłbys wytłumaczyć mniej więce OCB z tym skrótem "MCM"??

 

http://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/sh...p;postcount=950

 

 

http://www.google.com/translate?u=http%3A%...=en&ie=UTF8

 

 

Czyżby NVIDIA miała opracowany interfejs pozwalający na zastosowanie układu jako dwurdzeniowego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyżby NVIDIA miała opracowany interfejs pozwalający na zastosowanie układu jako dwurdzeniowego??

jakos teraz nie kojarze tego skrotu, ale jezeli chodzi o taki "interface", to w sumie nv ma juz cos takiego - zwie sie to PS3 :) tam polaczenie pomiedzy Cell a RSX jest bardzo "mocne", do tego stopnia, ze imho mozna powiedziec, ze Cell odwala tam robote obecnych jednostek SP w g80 - Cell ma bezposredni dostep do pamieci GDDR. czyli, sa o krok do przodu - moga dac dwa GPU korzystajace z tej samej pamieci, jednoczesnie moga tez juz dzielic "taski" pomiedzy ukladami. byc moze RSX+Cell byl poligonem dla g80 i jego jednostek SP. teraz maja juz odpowiednie GPU moga sie skupic na ich laczeniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbys wytłumaczyć mniej więce OCB z tym skrótem "MCM"??

 

http://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/sh...p;postcount=950

http://www.google.com/translate?u=http%3A%...=en&ie=UTF8

Czyżby NVIDIA miała opracowany interfejs pozwalający na zastosowanie układu jako dwurdzeniowego??

Skrot MCM, to skrot od "Multi Chip Modul", znaczy tyle, ze na jednym opakowaniu mikroprocesora znajduje sie wiecej niz jeden monokrysztal, czyli potocznie rdzen. Rozwiazanie stosowane np. w procesorach Intela, Xbox 360 - Xenos, czyli rzadko, bo jest dosc drogie w fazie projektowania, produkcji, glownie ze wzgl. na zlozonosc. :wink: Jednak, aby uporac sie z duzymi rozmiarami ukladu i wieksza mozliwoscia kombinowania z wydajnoscia i taktowaniem jest szansa, ze w GPU i CPU zdobedzie popularnosc. Edytowane przez morgi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nvidia G92 is GeForce 8700 GTS

VR-Zone has learned more about the upcoming Nvidia G92 where the official marketing name is most likely to be GeForce 8700 GTS. As revealed earlier, G92 is 65nm based and has 256-bit memory bus width. The reference 8700 GTS card has 8-layer PCB and comes with 512MB GDDR3 1ns memories so the memory clock of G92 is estimated to be between 900Mhz to 1GHz. Core clock is unknown yet.

Czyli lipa ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G92 raz jeszcze

 

Ponownie sprawdza się teoria, która nie raz już się potwierdziła. NVIDIA ma ustalonych kilka specyfikacji, projektów kart z różnymi wytycznym, z nie przyporządkowanymi nazwami i datami premier. Docelowo większość projektów zostaje sfinalizowana, lecz niestety o tym, która specyfikacja odpowiada której nazwie kodowej, a co ważniejsze, kiedy nastąpi premiera, dowiadujemy się bardzo późno.

 

Okazuje się, że ostatnio popularny "G92", ma charakteryzować się następującą specyfikacją:

- taktowanie rdzenia 740MHz

- proces technologiczny 65nm

- 64 zunifikowane jednostki cieniujące

- 512 MB pamięci GDDR3, taktowanej zegarem 1800 MHz

- 256-bitowa magistrala pamięci

- pobór prądu pomiędzy 7900GS i 7900GTX

- wynik 3DMarka 06 na QX6700 bliski 10tys. punktów

- cena 249-299 USD

 

Nie wygląda zbyt obiecująco w kwestii wydajnościowej. Jednak NVIDIA twierdzi, że to wystarczy, do osiągnięcia wyników, jakimi dysponuje GeForce 8800 GTS.

Co my o tym sądzimy? - jest to jak najbardziej prawdopodobne w środowisku DirectX 10, gdzie GF8 był młodzikiem. 740MHz (wobec 500MHz w 8800GTS), szybsza pamięć, 2/3 jednostek SP z 8800GTS, jednak niewątpliwie lepiej dopracowanych (prawdopodobnie nazwanych Shader Unified II) i proces 65nm, który może być kluczem, do wysokiego taktowania shaderów.

GeForce 8800 Ultra korzystał z mnożnika 2,45 (to o 0,1 więcej niż GTX), można więc przypuszczać, że NVIDIA poszła za ciosem i ustawiła mnożnik przynajmniej na 2,55. Przy 740MHz daje to blisko 1,9GHz na jednostkach cieniujących!

 

Niestety 256 bitowa szyna, może okazać się przyczyną niskich słupków, w takich produkcjach jak np. Company of Heroes, używających dużej ilości tekstur, o wysokiej rozdzielczości. Co bedzie coraz cześciej spotykane w nowych grach.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

'Opublikowana', została także specyfikacja G98:

- taktowanie rdzenia 800MHz

- 32 zunifikowane jednostki cieniujące

- 512 MB pamięci GDDR3, taktowanej zegarem 1800 MHz

- 256-bitowa magistrala pamięci

- pobór prądu wyższy od 8600GTS

- wynik 3DMarka 06 na QX6700 - 7400 punktów

- cena 169-199 USD

 

Specyfikacja wygląda prawie tak samo jak obecnego GeForce 8600, a więc będzie to projekt dla mas, przynoszący największe zyski. Najprawdopodobniej nazwany zostanie GeForce`em 8700 i wyprze obecne GF 8600, zyskując miano low-endu. Niestety wyższy pobór prądu od GF8600, sugeruje stary proces technologiczny 90nm, a więc już nieciekawy piekarnik, jak na ten segment rynku.

256bitowa magistrala to jeden z dwóch elementów, jakich brakowało GF 8600. Drugim były brakujące przynajmniej 32 jednostki SP.

 

 

Co z high-endowymi produkcjami, nad którymi trwające prace, NVIDIA potwierdziła już miesiąc temu? Wygląda na to, że trzeba jeszcze poczekać. Oby nie do wiosny. Niewykluczone, że flagowym produktem NVIDII okaże się karta posiadająca dwa układy G92. Jednak ukryte pod jedną blaszką IHS, jak w przypadku procesorów Core2Quad (2xC2D).

Potwierdzone zostało bowiem nazewnictwo kart GeForce 9800 GTS i GTX, w cenach $549-649 dolarów oraz $399-449.

 

Źródło: moja stronka

Edytowane przez Pussik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nvidia G92 is GeForce 8700 GTSCzyli lipa ??

Jak narazie to całe pasmo domysłów jeśli chodzi o VR-Zone i niektóre serwisy.... Swoją droga niby wyciekła specyfikacja G92 i G98 a VR-Zone pisze że zegary nie są znane.... Pozatym wydaje mi się że GF8700GTS to nieco "dziwna" nazwa dla układu który wydaje się być szybszy od GF8800GTS :blink:

 

Pozatym takty Shaderów w układzie High-End mają być na poziomie ok. 2500 Mhz B-) Możliwe zatem było by to że high-end bedzie mial 128SP co przy ok. 2,5 Ghz daje blisko 1Tflopa mocy obliczeniowej.... :)

 

 

 

Jeszcze pytanie do Sulaco albo Morgi....

 

Jeśli jest tak jak to opisaliście z tym MCM i możliwą komunikacją między rdzeniami to powiedzcie czy to rozwiązanie jest dużo lepsze (wydajniejsze) od rozwiązania typu SLI czy CF?? I czy nie jest tutaj potrzebne wsparcie sterowników??

 

I drugie pytanie - czy przy zastosowaniu takiego rozwiązania, jeśli zostaną połączone 2 układy o szynie 256-bit, z 24TMU, 16ROPami i 96-64SP (przykładowo) to układ będzie działał jak układ o 512-bitowej szynie, 48TMU, 32 ROPach i 192-128SP?? Czy np. jeśli chodzi o szyne to przy SLI z tego co wiem nie sumowało się ich szerokości....

 

Z góry DZIĘKI za odp. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o różnicę MCM i SLI i które lepsze, to oczywistą sprawą jest to, że MCM będzie lepsze. Połączenie na poziomie hardware będzie działało zawsze w przeciwieństwie do SLI które to działa, a raz nie w zależności od wersji softu (gry czy sterów) :) pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W G80 streamming processors maja po jednym ALU, a co gdyby udało sie upchać dwa? (ale chłopskie myslenie, wiem). W G7x były 2ALU i 2miniALU.

 

 

No z punkty marketingowego nazwanie 8700 karty szybszej od 8800 nie ma sensu. ;) Już lepiej 9300,9400,9500 cyz 9600. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...