Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczy wcisnąć gaz do oporu :rolleyes: A jak dorzucisz myślenie do tego to w ogóle bajera :wink:

Z doświadczenia na trasie wiem, że ludzików, którzy mają mocne auta i zapieprzają jest niewiele. I trzymanie stada konii, tylko po to, bo raz się kiedyś wyprzedzi (czego i tak sie nie zrobi bo strach w oczach), dla mnie jest troche bez sensu. Chyba, że for FUN to wtedy tak, ale wtedy mniej niż 300 się nie opłaca, bo to żaden FUN.

...

Może i wystarczy wcisnąć gaz do oporu w niektórych samochodach aby uzyskać

maksymalne przyspieszenie (przykładowo z silnikiem elektrycznym i jednym biegiem do przodu).

W samochodach ze słabynmi silnikami trzeba dobrać optymalny bieg i opymalne obroty silnika przed

zesprzęgleniem.

W samochodach z mocnymi silniami to dużo trudniejsze bo nawet podczas jazdy po drodze

z bardzo dobrą przyczepnością zbyt mocne wdepnięcie prowadzi do utraty przyczepności i na łuku

możesz wylecieć z drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw mówisz, że opowiastka, a potem mówisz ze nie możesz pojąć faktu? No to prawda czy fałsz? To, że są piękne nie ma nic do tego, że tracą na wartości i się psują. Zresztą dla mnie piękne nie są, ale to nie jest tematem.

To jest fakt, który wynika ze złej renomy i reputacji (że się psują)...dla mnie mogą ludzie psioczyc co chcą na temat AR/Lanci, dzięki temu tracą one na wartosci, dzieki czemu mogę kupić autko ładne, którego niemiecki odpowiednik (rocznikowo-wyposażeniowo-klasowy) byłby 2x droższy a wcale nie lepszy;] Jedynie boli to właścicieli salonowych nówek...ale narazie mi to nie grozi:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i wystarczy wcisnąć gaz do oporu w niektórych samochodach aby uzyskać

maksymalne przyspieszenie (przykładowo z silnikiem elektrycznym i jednym biegiem do przodu).

Max przyspieszenie to na pewno nie gaz do oporu. Szczególnie życze powodzenia w przypadku silnika elektrycznego którego moment obrotowy od zaraz jest większy niz silnika spalinowego. 

 

W samochodach ze słabynmi silnikami trzeba dobrać optymalny bieg i opymalne obroty silnika przed 

zesprzęgleniem.

"słaby silnik" to jakis kolejny slogan?? Nawet w "słabym" aucie zerwiesz przyczepność. Maksymalne przyśpieszenie uzyskasz jak dobrze ruszysz i na pewno nie będzie to z full gazu. 

 

W samochodach z mocnymi silniami to dużo trudniejsze bo nawet podczas jazdy po drodze

z bardzo dobrą przyczepnością zbyt mocne wdepnięcie prowadzi do utraty przyczepności i na łuku

możesz wylecieć z drogi.

Tylko że w mocnym aucie masz: 

 

 

1. Szerokie laczkie 

 

2. TC zwana czasem różnie ale ogólnie to kontrola trakcji

 

3. Parę innych systemów 

 

I taki zabawki są w autach 15-20 letnich. 

 

BTW ile osób zabija sieę w mocnych autach a ile w "słabych" gdzie nie ma systemów a jest tylko viagra w prawym bucie połączona przewodowa z organem męskim. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

Tylko że w mocnym aucie masz: 

 

 

1. Szerokie laczkie 

 

2. TC zwana czasem różnie ale ogólnie to kontrola trakcji

 

3. Parę innych systemów 

 

I taki zabawki są w autach 15-20 letnich. 

 

BTW ile osób zabija sieę w mocnych autach a ile w "słabych" gdzie nie ma systemów a jest tylko viagra w prawym bucie połączona przewodowa z organem męskim. 

 

 

Te wszystkie systemy działają dopiero po wykryciu poślizgu i jedynie zmniejszaja trochę ryzyko

wypadnięcia z drogi na łuku po nadmiernym wdepnięciu.

Po wejściu w boczny poślizg na łuku przy dużej prędkości niewiele są w stanie zdziałać a chwilowa

utrata przyczepności może doprowadzić do bocznego poślizgu (zwłaszcza przy napędzie 4x4 gdy

wszystkie kola mogą równocześnie stracić na moment przyczepność).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w jakiej sytuacji, wyprzedzam sobie na łuku redukcja gaz w podłoge i od razu lece bokiem ? ile mocy jaki łuk, jakim cudem... chyba naprawde mała prędkosc ciasny łuk...

 

mam wrażenie że to co piszesz to głównie czyta teoria :rolleyes:

Edytowane przez bryce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Krakowie serwis pracował z kilkoma takimi egzemplarzami. Informacji o nich nie ma - nie szukaj, bo ja sam chciałem. Tyle co mechanik mi powiedział.

No to przykro mi, ale nie ma seryjnych silników 1.2 w SC ani CC i to że sobie mechanik coś gada to mało wiarygodne jest ;) SERYJNIE nie było, jak było to z chęcią popatrze na dane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz problemy z czytaniem? Być moze mało wyraźnie napisałem, ale na specjalne zamówienie.

 

FIAT nie produkował wersji nawet na zamówienie wersji z silnikiem 1.2 ani bynajmniej 1.2 Turbo.

 

Istniała opcja zamówienia SC 1.2 Turbo od NIEMIECKIEGO TUNERA FIATA firmy Novitec, gdzie był silnik

 

R4 1242cc Bi-Turbo 16V

190KS@6330rpm

Max o.m. 282Nm@5440rpm

226km/h 0-100 5,8s

195/45R15

 

3446991[/snapback]

gowniane auta ponizej 300hp ktore nie daja zadnej frajdy:

http://www.youtube.com/watch?v=7iDk3TEPgCA

http://www.youtube.com/watch?v=29PQgKcAilQ

 

A skąd wiesz co mają pod maską? :rolleyes: I czemu tak brzydko mówisz na AE86? :)

 

Ok jest w jednym filmiku a w drugim sie jeszcze nie dopatrzylem :)

Edytowane przez fl0r3k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w jakiej sytuacji, wyprzedzam sobie na łuku redukcja gaz w podłoge i od razu lece bokiem ? ile mocy jaki łuk, jakim cudem... chyba naprawde mała prędkosc ciasny łuk...

 

mam wrażenie że to co piszesz to głównie czyta teoria :rolleyes:

Przykładowo taki łuk i prędkość że jedziesz na granicy przyczepności i w tym momencie dajesz po garach na tyle że stracił byś

przyczepność kół na prostej.

Obecne generacje systemów wspomagania są jeszcze dalekie od doskonałości i nie zastąpią wiedzy i umiejętności kierowcy.

System wspomagania jazdy musiał by umieć obliczyć i ograniczyć przyspieszenie na tyle aby zapobiec poślizgowi, na dzisiaj

to tylko kierowca potrafi oszacować bazując na doświadczeniu wyczuciu i ocenie drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie sytuacje które opisujesz są naprawde rzadkie uwierz mi, trzeba za przeproszeniem zapierdalac całkiem nieźle żeby zerwac trakcje na łuku przy ulicznej jezdzie, ew w trasie bazując tylko na dodawaniu gazu.

 

Pozatym jaki jest sens Twych postów, piszac rzeczy oczywiste nt. kontroli trakcji? Przecież każdy(pomijając jednostki) wie że kontrola trakcji kontroluje trakcje tylko w pewnych granicach.

 

Nie mogę sobie wyobrazic że w trasie podczas jazdy po łuku puszcza mi trakcja z tyłu dodajac gaz, musiałbym chyba naprawde ostro za.. sie śpieszyc znaczy ;)

 

Podsumowując, jaki jest sens ciągłego teoretyzowania?

Edytowane przez bryce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykładowo taki łuk i prędkość że jedziesz na granicy przyczepności i w tym momencie dajesz po garach na tyle że stracił byś

przyczepność kół na prostej.

Obecne generacje systemów wspomagania są jeszcze dalekie od doskonałości i nie zastąpią wiedzy i umiejętności kierowcy.

System wspomagania jazdy musiał by umieć obliczyć i ograniczyć przyspieszenie na tyle aby zapobiec poślizgowi, na dzisiaj

to tylko kierowca potrafi oszacować bazując na doświadczeniu wyczuciu i ocenie drogi.

Teoretyzując dalej. Jaki samochód a co za tym idzie silnik zapewniłby bez elektroniki takie własnie doznania jak zerwanie trakcji na łuku. 

 

 

Pisałeś że coś nie coś wiesz o silnikach i ich charakterystyce. Na normalnej drodze (z zachowaniem rozsądku i jeździe w "miarę" zgodnej z przepisami) zerwanie trakcji w taki sposób jak usgerujesz jest mało prawdopodobne opony, zawieszenie mają za zadanie utrzymać samochód w ryzach. Inna sprawa jest taka że jeśli na łuku masz zmianę nawierzchni, piasek/pył lub olej to wtedy coś takiego może mieć miejsce. 

 

BTW pytanie mam jeździłeś autem co ma więcej mocy?? Swoje teorie możesz oprzeć na odrobinie "praktyki"??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretyzując dalej. Jaki samochód a co za tym idzie silnik zapewniłby bez elektroniki takie własnie doznania jak zerwanie trakcji na łuku. 

...

BTW pytanie mam jeździłeś autem co ma więcej mocy?? Swoje teorie możesz oprzeć na odrobinie "praktyki"??

Liczy się komplet kierowca + samochód bo rozpiętość w umiejętności przyspieszania podczas jazdy jest większa wśród kierowców

niż pomiedzy mozliwościami samochodów.

 

Auto którego aktualnie używam jest wystarczające abym zerwał przyczepność kół przy ruszaniu na suchym asfalcie nie przekraczając 1/3

maksymalnych obrotów silnika i wystarczaje abym zerwał przyczepność kół przy przyspieszniu w trakcie jazdy ponad 100 km/h.

Oczywiście sprawdzone praktycznie a nie teoretyczne wyliczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie nie mają chyba prawa jazdy?!

 

żeby zerwać trakcję na łuku to wystarczy przednionapędowe 1.4 i 2 bieg. - wewnętrzne koło buksuje.

Mnie to się przytrafiało w megane 95km....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy, jaki luk, jaka opona, jaka nawierzchnia i 100 innych...

Widać że tylko ty czytałeś uwaznie mojego posta. Oczywiście że to zależy od wielu czynników. 

 

 

Samych asfaltów jest sporo rodzaij, nie mówiąc o innych czynnikach. Poza tym szerokośc opony ma znaczenie i jej jakość też. 

 

 

 

@dwaip 

 

ja też zrywam przyczepność na 1/5 gazu............. na śniegu :]

 

Bokiem lata jak chce po właczeniu turbodymoręcznego i wcale łuk mu niepotrzebny.  

Edytowane przez mib

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie systemy działają dopiero po wykryciu poślizgu i jedynie zmniejszaja trochę ryzyko

wypadnięcia z drogi na łuku po nadmiernym wdepnięciu.

Po wejściu w boczny poślizg na łuku przy dużej prędkości niewiele są w stanie zdziałać a chwilowa

To ja odpowiem tak :  :lol: . 

 

Zobacz, przeanalizuj i uwierz, bo mam to na co dzień . ;)

 

Jeśli jeszcze ktoś myśli, że elektronika robi mało to radzę się doedukować. :) 

 

 

EDIT : BTW tylko 208KM i to w ciężkiej budzie, ale po hacku jest przednio. ;)

Edytowane przez MaciekCi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mowa była o wcisnieciu gazu nie o strzale ze sprzegla ;) wiec

Sprzęgło puszczam delikatnie z wyczuciem bez żadnych strzałów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja odpowiem tak :  :lol: . 

 

3447121[/snapback]

pochwal sie prosze czym jezdzisz może byc i na pw, od razu jaka guma siedzi z tyłu, i na suchym ?
Guma z tyłu mogła by dotyczyć poprzedniego samochodu BMW E30 ale teraz mam napęd

na przednie koła.

Aktualnie poruszam się benzynowym mondeo 1.8L 110 KM.

Opis utraty przyczepności dotyczył suchego asfaltu na prostej przy letnich oponach GoodYear

z prawidłowym bieżnikiem standardowych rozmiarów zakładanych na koła fabrycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę że elektronika robi mało bo w wielu sytuacjach się bardzo przydaje.

ABS bardzo sobie cenię bo ostrzega przed poślizgiem przy hamowaniu ale i tak muszę czasem

puścić hamulec po staremu aby wyłączyć ABS na potrzeby skócienia drogi hamowania bo

ABS który mam nie potrafi dodtosować siły hamowania tak aby częstotliwość wyłączeń hamowania

zredukować do minimum.

 

Guma z tyłu mogła by dotyczyć poprzedniego samochodu BMW E30 ale teraz mam napęd

na przednie koła.

Aktualnie poruszam się benzynowym mondeo 1.8L 110 KM.

Opis utraty przyczepności dotyczył suchego asfaltu na prostej przy letnich oponach GoodYear

z prawidłowym bieżnikiem standardowych rozmiarów zakładanych na koła fabrycznie.

mozesz wytlumaczyc dokladniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...