Skocz do zawartości
Ram1rez

F1 Sezon 2009

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Firekage

Ta, brawa dla BMW za przygotowanie bolidu i strategię. Cały wyścig świetnie, a potem taki klops. Nie wiem jaki był sens wyprzedzania na tym zakręcie, skoro Kubek i tak dochodził Vettela na prostych.

Ale przynajmniej warto było wstawać rano, o treningach nie mogę tego powiedzieć.

O tym samym napisalem na PCL to mnie zjechano , ze sie nie znam , ze nie umiem czytac , ze nie rozumiem , i ze nie wiem czym jest F1. Ta...zwlaszcza , ze byl od niego sporo szybszy i mogl wybrac np. nastepny - lepszy zakret.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

No mógł jak zobaczyłem w jakim miejscu wyprzedza to krzyknąłem brzydkim słowem, pewnie liczył, że Vettel go puści a tu nie wyszło. No ale nie ma co się bawić w znawców z onetu bo do kierowców F1 to nam dużo brakuje ;) Z resztą F1 to nie szachy żeby nad takimi zdarzeniami dyskutować ;)

Edytowane przez chronicsmoke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kubek się spieszył bo mu zależało na 1 miejscu zostały 3 okrążenia do końca wiedział, że Vettel i Button mają problem z oponami do pierwszego Buttona miał chyba 2.5 sekundy straty chciał się jak najszybciej uporać z Vettelem i zabrać się za Button-a. Zresztą sam to później przyznał, że liczył na wyprzedzenie Batona na ostatnich metrach, ale się nie udało bo Fotel pomylił hamulec z gazem :wink: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż...

Kiedy ruszamy ze skrzyżowania autem, bo akurat nasza nasza kolej, mamy zielone itp. nie znaczy, że musimy to zrobić za wszelką cenę np. na pędzącą prostopadle ciężarówkę na czerwonym świetle :wink:

 

Ale to są zapewne niesamowite nerwy, ogromny poziom adrenaliny etc., więc zdarza się...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie:

W momencie ,gdy Kubica wyprzedzał Vettela, ile brakowało mu do Buttona ?

I jak szybko Kubika , odrabiał straty do miejsca 1 ?

Dobra ,już wiem po wypowiedzi MasterTab'a....

Edytowane przez w-u-j-e-k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze czasy jednego okrążenia w GP Australii:

1. N. Rosberg Williams 1:27.706

2. R. Kubica BMW 1:27.988

3. J. Button Brawn GP 1:28.020

4. S. Vettel Red Bull 1:28.140

5. N. Heidfeld BMW 1:28.283

6. T. Glock Toyota 1:28.416

7. K. Raikkonen Ferrari 1:28.488

8. M. Webber Red Bull 1:28.508

9. F. Alonso Renault 1:28.712

10. J. Trulli Toyota 1:28.916

11. A. Sutil Force India 1:28.943

12. G. Fisichella Force India 1:29.005

13. L. Hamilton McLaren 1:29.020

14. R. Barrichello Brawn GP 1:29.066

15. F. Massa Ferrari 1:29.141

16. S. Buemi Toro Rosso 1:29.230

17. S. Bourdais Toro Rosso 1:29.823

18. K. Nakajima Williams 1:29.923

19. N. Piquet Renault 1:30.502

20. H. Kovalainen McLaren bez czasu

Patrząc na te wyniki widać że BMW jest bardzo mocne. Oba bolidy sumarycznie mają najlepszy czas, lepiej nawet od Brawn GP, nie mówiąc o McLaren czy Ferrari.

Wychodzi na to, że odpuszczenie tamtego sezonu może się opłacać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej jakby zdelegalizowano :P Bo wtedy to nie BMW będzie miało problem tylko konkurenci, a przy tak ograniczonej liczbie testów opracowanie nowego tyłu w trakcie sezonu to chyba ciężka sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BMW ma już przygotowane dyfuzory, ale czeka na ostateczną decyzję FIA w tej sprawie, i prawdopodobnie od 3 wyścigu i dresowóz będzie wyposażony w takowe dyfuzory (o ile będą legalne czyli 99,9% prawdopodobieństwa).

 

Mnie jednak zastanawia to, co powiedział Rubens Barrichello że od pierwszego okrążenia dyfuzor został uszkodzony przez inny bolid co oznacza, że samo dzieło Brawn gp jest szybkie i bez dyfuzora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siła BrawnGP to nie tylko dyfuzory - widzieliście jak na początku Rubens oberwał w tył (i w dyfuzor) i jechał z uszkodzonym przednim skrzydłem (nawet trącił w koło Raikkonena i odpadł wtedy większy kawałek)? BrawnGP ma po prostu świetnie zbalansowany bolid co widać było po torze jazdy i czasach - pomimo uszkodzeń dwóch najistotniejszych elementów aerodynamicznych utrzymał stabilność :) Sam Rubens wypowiedział się na konferencji, że uszkodzony dyfuzor nie jest jedynym mocnym punktem ich bolidu. W końcu Ross Brawn to nie pierwszy lepszy inżynier. A co do legalności tego rozwiązania - Charlie Whiting nie widzi w tym nic nielegalnego. Projekt bolidu jak i już zmontowany bolid są opiniowane przez FIA - gdyby zobaczyli coś nielegalnego to by groziła BGP dyskwalifiakcja lub start z pitlane gdy wykryto u Toyoty uginający się (ruchomy) tylny spojler.

 

A co do Roberta. Cóż stało się, pech to pech. Ten zakręt nie był może najidealniejszym miejscem do wyprzedzania ale widać, że facet walczy i ma jaja. Potrafi położyć wszystko na jedną kartę - wszystko albo nic. Jest jeszcze jeden powód: miał doskonałe tempo, gdyby długi czas czaił się za Vettelem to by to tempo wytracił i nie dopadłby Buttona. Vettel jak i Button zostali poinformowani przez radio, że Kubica jedzie takim tempem, że realnie może im zagrozić.

Koniec z rzemieślnikiem i członkiem pielgrzymki do białej szachownicy. Kierowca wyścigowy powinien być fighterem. Jest początek sezonu - jeśli Robert jest w świetnej dyspozycji, ma lepszy bolid (który odpukać nie będzie się psuł) to ma spore szanse na odrobienie tej straty.

 

Spójrzmy na to jeszcze tak, gdyby Hamilton w zeszłym roku skasował bolid Roberta, a nie Kimmiego to nie byłoby najwyższego pudła tylko pech :wink:

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mi sie bardzo podobala akcja Roberta. zawsze pamietalem go jako tego spokojnego, bardzo regularnego i niepodejmujacego ryzyka kierowce. a tu prosze. dobrze ze malezja juz w ten weekend. nie moge doczekac sie robka na podium ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak gaz i hamulec to zielony i czerwony poziomy pasek.

Natomiast "kołowy" niebieski i czerwony pokazuje obroty. Tylko nie wiem dlaczego jeden z nich spada z pewnym opóźnieniem? co on pokazuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maksymalne obroty do jakich "dokręca" się silnik :wink: Chyba w tym sezonie, jeśli dobrze zerknąłem, ograniczyli obroty jeszcze niżej :rolleyes: W zeszłym 19k w tym 18k :) pzdr

Zgadza się według nowego regulaminu silnik może się kręcić max. do 18 tys obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Baricello ledwo co stracil lewa pionowa lotke na przednim spojlerze... wiec to takie wyolbrzymianie. Co do dyfow to ja mysle ze to taka zaslona ze strony brawna.

 

Jedyne co mi sie nie podoba odkad Canal+ nie ma licencji na F1... To to ze formula 1 transmitowana jest w beznadziejny sposob.

Przynajmniej dla mnie, od kiedy ogladam F1 (1995), a to juz kupa czasu bo dokladnie w tym samym roku co Canal+ weszlo do polski ogladam zmagania rok w rok i canal+ relacjonowal F1 w najlepiej wygladajacy sposob dla kogos kto ma pojecia o tym sporcie.

Brakuje mi tych danych non stop o tym kto ile traci do kogos przed nim, czasow okrazen, kto ile zyskuje lub traci jadac dokladnie za kims. Eh tamte stare dobre relacje. I tutaj jest jedna rzecz zwiazana z KERS. Co daje tym ktorzy ogladaja transmisje i widza wskaznik KERS kogos kto chce kogos wyprzedzic jak nie wiemy kiedy uzywa KERS'u ten ktory sie broni przed atakiem. Ciezko okreslic przez takie bzdury dla mnie jak ktos jest mocny tak naprawde.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj ładny filmik obrazujący co daje KERS. moim zdaniem mogło by to dawać trochę większy boost wtedy byśmy ogladali częste mijanki, tylko jeden warunek wszyscy obowiazkowo z KERS'em i waga bolidu podniesiona o wage tego systemu. Wyścig bardzo ciekawy przewrót w F1 duży, Ferrari słabiutko, MC też za wiele nie pokazał ale Hamilton sie jak zwykle ślizgnął tak jak z mistrzostwem :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Tutaj ładny filmik obrazujący co daje KERS. moim zdaniem mogło by to dawać trochę większy boost wtedy byśmy ogladali częste mijanki, tylko jeden warunek wszyscy obowiazkowo z KERS'em i waga bolidu podniesiona o wage tego systemu. Wyścig bardzo ciekawy przewrót w F1 duży, Ferrari słabiutko, MC też za wiele nie pokazał ale Hamilton sie jak zwykle ślizgnął tak jak z mistrzostwem :D.

A moze jest po prostu dobrym kierowca , ktory nie boi sie walczyc , co? Startowal z 18 miejsca , to daje do myslenia. Edytowane przez Firekage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może pokazał co jest wart w bolidzie który nie do końca jest tak dopracowany jak hybryda Mclarena i Ferrari którą jeździł w zeszłym sezonie :lol: A to, że udało mu się skończyć na takim miejscu to splot nieszczęśliwych wydarzeń :)

 

BTW. Tak sobie analizuję miniony wyścig i dochodzę do wniosku, że F1 to taki dziwny sport w którym dobry bolid to 60% zwycięstwa, dobra taktyka następne 30%, a pozostałe dziesięć to wiadomo :lol: pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...