Quzziy Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Grudnia 2009 Witam Mam pewien dylemat czy to prawda ze systemy 32 bitowe wykorzystują maxymalnie 3gb ramu ?? I czy jesli miał bym w komputerze te 8gb ramu to czy nie bedzie to wykorzystane przez zadne gry itd ?? nawet przy systemie 64 bitowym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mhrok Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Grudnia 2009 (edytowane) System 32 bitowy adresuje 2 do 32 bitów pamięci z tego co pamiętam. w każdym razie wychodzi około 3,25GB. Nawet w systemie 64 bitowym gra/program który nie jest 64 bitowy nie może zająć więcej niż 3 z kawałkiem GB. 8GB to w dzisiejszych czasach zdecydowana przesada, chyba, że w specjalistycznych zastosowaniach. 4GB albo maksymalnie 6GB wystarczy :) Lepiej brać szybsze niż więcej. Edytowane 5 Grudnia 2009 przez Mhrok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quzziy Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Grudnia 2009 Czyli na chwile obecna nie oplaca sie ladowac do komputera wiecej niz 4gb ram ?? bo i tak to nic nie da przy grach ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mhrok Opublikowano 6 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Grudnia 2009 Najlepiej przy czterech slotach mieć dwa wolne, i w razie nagłej potrzeby dorzucić. Ale tak, nic nie da przy grach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ath Opublikowano 6 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Grudnia 2009 System 32 bitowy adresuje 2 do 32 bitów pamięci z tego co pamiętam. w każdym razie wychodzi około 3,25GB. Nawet w systemie 64 bitowym gra/program który nie jest 64 bitowy nie może zająć więcej niż 3 z kawałkiem GB. 8GB to w dzisiejszych czasach zdecydowana przesada, chyba, że w specjalistycznych zastosowaniach. 4GB albo maksymalnie 6GB wystarczy :) Lepiej brać szybsze niż więcej. Z tym się nie zgodzę, wzrost szybkości nie jest tak bardzo odczuwalny jak ilość, szczególnie w grach. Powiedzmy 2gb vs 4gb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro0912 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Grudnia 2009 Takie moje przemyślenia czy zainstalowanie 4x1GB zwiększy przepustowość w stosunku do np 2x2GB?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 6 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Grudnia 2009 (edytowane) Nie, bo zakładając, że obie konfiguracje będą działać w dualu z tą samą prędkością i timingami to przepustowość będzie identyczna, za to przy 4x1 będzie większe obciążenie chipsetu co czasem wymaga zwiększenia napięcia na nim i/lub pamięciach. Również nie zgodzę się z twierdzeniem, że lepiej szybszy RAM kosztem wielkości. Naturalnie mówimy o rozsądnych wartościach, gdzie jak wspomniano 6GB wydaję się górną granicą. Sam korzystam z takiej ilości i przykładowo w GTA 4 choć gra nie działa szybciej to jednak jest płynniejsza niż na 4GB - obecnie nie zdarzają się żadne przycinki. Ponadto skraca się czas ładowania leveli w grach oraz przejść ALT+TAB między grą a pulpitem. Należy wspomnieć, że 6GB jest praktycznie standardem w przypadku Core i7 gdzie mamy kontroler Triple Channel i obsadzamy sloty 3x2GB. Co do XP i 3,25GB to jest prawdą ale też nie do końca. W pewnych konfiguracja (liczy się też video RAM VGA) może być maxymalnie dostepne 2.75GB. Edytowane 6 Grudnia 2009 przez epoxer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 6 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Grudnia 2009 Przestrzeń adresowa porocesora 32-bit to 2^32 bita , tyle samo jest w stanie zaadresować OS 32-bit . Co daje 4 GB do zaadresowania / wykorzystania w teorii . W praktyce nie jest możliwe przydzielenie całej przestrzeni adresowej dla ramu - muszą z niej korzystać też inne urządzenia ( dyski i napędy , karty rozszerzeń itp. ) . W efekcie mamy dostępne niecałe 4GB ( 2,75-3,5 GB zależnie od konfiguracji komputera ) . Od czasów Pentium Pro ta przestrzeń adresowa została poszerzona o kilka dodatkowych bitów(PAE ) , w efekcie czego procek i dobrze zaprojektowany OS-32 bit mogły by wykorzystać 4 GB ramu . W praktyce to też nie chce specjalnie działać . Najlepsze wyjście to CPU 64-bit + OS 64-bit - system może wtedy wykorzystać dużo więcej ram ( do 2 TB ) . Poza tym w systemie 64-bit jest możliwe przydzielenie ponad 2GB pamięci na proces , czego w systemach 32-bit nie da się zrobić . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptys Opublikowano 6 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Grudnia 2009 generalnie w normalnym użytkowaniu lepiej sprawdza się więcej wolniejszego ramu jak mniej szybszego, system działa lepiej gry nie doczytują, najlepszym rozwiązaniem jest mieć dużo szybkiego, ja już od dłuższego czasu jadę na 8gb choć ostatnio ze względu na platformę, mam 6gb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 7 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 7 Grudnia 2009 http://www.overclock3d.net/reviews.php?/me..._investigated/1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 7 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 7 Grudnia 2009 Akurat to że więcej ramu nie daje praktycznie żadnego wzrostu fps w grach to wiadomo od dawna . Swego czasu ( w czasach UT2k3 ) były testy co daje tryb DC i tam były 2x256 i 2x512 . Podobnie jak tutaj gry praktycznie nie reagowały na dużą ilość ramu ( poza tym co wymagają ) - skracało to czas ładowania poziomów , tudzież min. FPS się stabilizowało . Co innego programy graficzne - tu mamy duży wzrost wydajności , podobnie serwery . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 7 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 7 Grudnia 2009 (edytowane) Między wierszami coś z tego można wyłapać. Konkluzja zgodna z naszymi, że 6GB to sweet spot. Szkoda, że teście nie zamieszczono minimalnego FPS w grach na który większa ilość RAMu często ma wpływ. Brak testów określających czas ładowania leveli czy wspomnianego ALT+TAB gra-pulpit-gra. Czas usypania, wybudzania systemu, bootowania systemu itd Zainteresowanym proponuje uzupełnić lekturę o ten test http://i4memory.com/f83/core-i7-games-memo...b-vs-3gb-11562/ W tym teście http://www.tomshardware.com/reviews/vista-...hop,1775-6.html poruszono natomiast wpływ ilośći RAMu na możliwość wyłącznia SWAPa i zachowania się systemu. I na podsumowanie: "4GB RAM 1600Mhz vs. 6GB RAM 1333Mhz Measurement: zlib: 6GB 0.15% faster than 4GB ray tracing: 6GB 0.00157055% faster than 4GB Now, those differences are negligible, [...] But more was proven to be better." Edytowane 7 Grudnia 2009 przez epoxer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
venat0r Opublikowano 12 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2009 (edytowane) wlasciwie majac duzo, ramu 6-8GB moza by wylaczyc plik wymiany to by nam tak dyskiem nie "siepalo" jak dobrze widomo to operacje odczytu i zapisu na dysk zajmują najwięcej czasu jak ktos dlugo nie wylacza kompa napewno by na tym sporo skorzystal np u mnie jak wylacze firefoxa i cos robie jeszcze kopiuje itd ktory (jest na dysku systemowym startym WD 160GB) to troche traw to zanim sie on zaladuje przy wylaczonym swap file odbylo sie to o wiele szybiej bo by nie zostal juz po 1 wylaczeniu skasowany alez pamieci ....lecz np jak bym wylaczyl swap file np teraz gdy mam 4GB ramu to nie ktore gry potrafia sie wykrzaczyc np GTA4 po pewnym czasie gry przy 8GB mysle ze nie bylo by juz takie problemu. podsumowując jedyna kozysc z posiadania >6GB to mozliwosc wylacznia pliku wymiany Edytowane 12 Grudnia 2009 przez venat0r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 12 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2009 Kilka dni temu wyłączyłem swapa. Co prawda nie sprawdzałem na GTA IV jeszcze ale na Shift i Dirt 2 nie ma problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 12 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2009 Ilość gier którym nie wystarczy 4GB przy wyłączonym pliku stronicowania jest znikoma! Ja mam zawsze wyłączony. W GTA nie gram... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pci Opublikowano 12 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2009 Ale są gry które wymagają włączenia swapa, nie pamiętam tytułów ale ostatnio w coś grałem i nie chciałoa się uruchomić bez włączonego swapa, mimo że mam 8gb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
venat0r Opublikowano 12 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2009 (edytowane) Ale są gry które wymagają włączenia swapa, nie pamiętam tytułów ale ostatnio w coś grałem i nie chciałoa się uruchomić bez włączonego swapa, mimo że mam 8gb to dosc dziwne bo swap przy 4GB RAM'u domyslnie zajmuje 4GB przynajmniej u mnie na win7, wiec nie powinno byc problemów Edytowane 12 Grudnia 2009 przez venat0r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ath Opublikowano 13 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2009 to dosc dziwne bo swap przy 4GB RAM'u domyslnie zajmuje 4GB przynajmniej u mnie na win7, wiec nie powinno byc problemów :blink: Ja też jadę bez swapa odkąd się przesiadłem na 4gb. Jednak faktycznie niektóre gry wołają o więcej, kilka razy zobaczyłem komunikat, że brakuje pamięci, więc imo przy 5-6gb można spokojnie pożegnać się z plikiem wymiany na dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchyjastrzab Opublikowano 13 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2009 Ale są gry które wymagają włączenia swapa, nie pamiętam tytułów ale ostatnio w coś grałem i nie chciałoa się uruchomić bez włączonego swapa, mimo że mam 8gb Na pewno należy do tego MoH: PA. Taki urok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dwd89 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 23 Grudnia 2010 odkopuje stary temat, napewno zauwazyliscie że aplikacja pisana pod 32 bity czasem wywala na pulpicie wykrzyknik ze jest mało pamięci, jeśli wtedy sprawdzicie zużycie ramu (dobry jest do tego drugi monitor - rozszerzeony pulpit a na niam stale menadżer alt+ctrl+del włączony) to okaże się że Wasza aplikacja pobiera ok 1,98GB ram i wtedy zazwyczaj się wyłącza. PS. na 32 bitowym systemie mając 4GB ramu możecie utworzyć ram dysk i na nim swap file ;) sprawdzone - działa. zuzycie 3,88GB ramu mimo że swap file mialem tylko na ramdysku :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esem Opublikowano 14 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2011 Gra napisana w 32 bity wykorzysta tylko 2GB RAM. Jak potrzebuje więcej - to niestety potrzebny SWAP. Z nadmiaru RAM nie skorzysta, chyba, że programista to przewidział (ale to rzadkość). Czekamy na gry 64 bit i wtedy faktycznie SWAP można wyzerować. AutoCad też potrzebuje SWAP > chociaż 2MB, byle by był. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...