Skocz do zawartości
rafa

Cities Skylines 1 / 2 - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zna ktoś jakiegoś realnego testu które karty i jak sie sprawują w tej grze? Bo jakoś nic konkretnego nie mogłem znaleźć.

O ile na standardowych ustawieniach wymagania są dość niskie o tyle z modem podnoszącym rozdzielczość tekstur dającym super efekty w wygładzaniu ilość fps mam w okolicy 15-25..

 

I z tego jednego powodu myślę o zmianie grafy tylko chciałbym wiedzieć jak to się kształtuje. Może ktoś zmieniał kartę w między czasie i opisze boosta itp..

 

przypomniałem sobie o Twoim pytaniu ;)

 

dynamic na 150% - 3840x1933 (czy jakoś tak), ściągnąłem LOS Santos i w centrum gdy przybliżysz do samego końca to potrafi spać do 30FPS średnio lata 45FPS, z oddali mam 60 stałe. 

 

przy 100% jest podobnie 2560x1440. 

 

980Ti tego nie ogarnia :P

Edytowane przez zaodrze244

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co taka cisza?

 

Ja po lekkiej przerwie na Transport Fever znowu tworzę ;)

Niby ostatnie DLC cudów nie wnosi i większość znaliśmy z modów ale teraz ta zawartość jest nawet lepiej dopracowana.

 

Monorail - czekałem na to od czasów SC4...nareszcie

Edytowane przez rafa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czym jest lepsza? W grafice? AI samochodów to jakiś dramat, ekonomia jest pozorna, eksport/import nie działa, podobno każdy ludek jest symulowany - gówno prawda, transport publiczny nie działa. Ta gra jest tym, czym ostatnio jest każda gra czyli wydmuszką, którą może kiedyś naprawią. Na chwilę obecną CEO Paradoxu obraża graczy którzy wytykają te błędy od toksycznych. Dawno się tak na grze nie zawiodłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej grze bardziej trzeba się o procesor martwić niż GPU. A co do GPU to podejrzewam że lepiej chodzi rtx ze względu na narzut,choć podejrzewam że u tego miska z filmu to Radeon szybszy xd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda, nie da się ubić symulacji przez procka, u mnie na XTX jest 60 klatek i jest to zablokowane. Naprawili to w końcu bo nawet na 4090 było śmieszne ~30. Co do gry dla budowania to zdecydowanie lepsze pod tym względem jest CS1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widac po wpisach kolega teoretyzuje raczej 🙂 .

Wlasnie 2 jest wyraznie odmienna od 1 ze oprocz CPU takze GPU ma ogromne znaczenie. Dochodza oczywiscie optymalizacje nad ktorymi caly czas pracuja.

 

Swoja droga ja mam pelna grywalnosc na moim starym juz 5700XT i po testach widac ze Radeony lepiej sobie jednak radza w tym tytule.

8 godzin temu, Bonusso3 napisał:

Co do gry dla budowania to zdecydowanie lepsze pod tym względem jest CS1.

Spedzilem w niej wiele godzin od dnia pierwszego i mimo ze w 2 brakuje mnostwa assetow to i tak daje mi radosc i relaks.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, jasne, na słabszych kartach też da się grać, albo już da się grać. Nawet przy populacji 100k+ jest te 60FPS, gdzie na początku spadki były do 20 FPS. CPU też nie udało mi się ubić, co prawda gdzieś widziałem że na AMD Epyc grali gdzie populacja była bodajże 1 milion i później to samo na Ryzen 5900 odpalili i widać że CPU już się dławił ale wciąż było grywalnie. Dlatego tak jak wyżej, na YT przeprowadzali eksperymenty i jasno z nich wynika że ta cała AI i "zaawansowane technologie" to pic na wode, stąd też CPU nie jest jakoś super żyłowany. To samo ze szkolnictwem na przykład, stawiasz 50 szkół podstawowych które są pełne (1k każda) i do tego wystarczy jedna szkoła wyższa 1,5k żeby. No tak jak mówię, poprawili co nieco, ale jak na tyle lat pracy spodziewałem się więcej.

A co do CS1 vs CS2 to rozumiem, że chcą wydać DLC i nadrobić braki względem CS1, ale kurde, podstawowe rzeczy, które ludzie jako mody dodali do CS1 mogli by już dodać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to od dzis zawartosc "DLC" jest w standardzie dla kazdego 🙂 

Ostatnio zauwazylem ze szybkosc symulacji mi strasznie zwalnia (ok 330k mieszkancow). Jak robie save to na kilka sekund wszystko dziala z pelna predkoscia po czym znow zwalnia. A zwalnia tak ze zmiana predkosci gry niczego nie zmienia - jest zawsze wolno.

Ciekawe czy dzisiejszy patch cos poprawi..

 

Performance:

Nvidia DLSS Super Resolution support added

Some pathfinding optimizations to reduce slowing simulation

UI optimizations

Optimizations to reduce frame spikes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mam pytanie właśnie odnośnie szybkości symulacji, mam tak samo jak rafa. Próbowałem różnych ustawień graficznych i poza ilością FPS nic się nie zmienia.

A nie o FPS mi chodzi, tylko o to, że w miastach powyżej 250-300k wszystkie pojazdy, piesi i nawet deszcz poruszają się bardzo wolno, prawie są zamrożone.

Jeśli zmniejszam jakość grafiki, to jest tak samo tylko w większej ilości FPS'ow. Czy można to jakoś zmienić? Wiecie może od czego to zależy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2024 o 14:12, Robert Z napisał:

Wiecie może od czego to zależy?

Od CPU oraz optymizacji gry.

Ja moje miasto 450k+ na razie porzucilem i zaczalem nowe ktore planuje inaczej i nie na tak duza populacje. Chyba ze optymalizacje gry duzo wniosa.

Podkrec CPU jak mozesz i zobacz czy to wystarcza.

 

Nowy patch do gry zrobil chwilowe zqamieszanie szczegolnie "tiles upkeep cost" drenowal mi budzet ale po wlaczeniu nowej opcji z tym zwiazanej ten koszt nie jest dluzej naliczany a wydatki sie stabilizuja. Gra po zmianach mi sie podoba bardziej, bo wyeliminowali wiekszosc drazniacych bugow.

Dziala jakby plynniej tez. Musze odpalic moje 450+ miasto na probe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oba nowe patche gry sporo wniosly i poprawily. Mnie sie duzo przyjemniej gra.

Nowy kontent bardzo oczekiwany choc niespodziewany juz teraz.. Niespodzianka od Paradoxu bardzo sie udala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, może poprawili iluzję ekonomii, ale wciąż drążąc temat jest to wydmuszka. No i to co się wciąż wyprawia z logiką transportu to jest dramat. Cały czas jestem zdania, że to kolejna gra która wyszła o 2 lata za wcześnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...