Jump to content

Recommended Posts

Witam. Przeglądając Internet wyskoczył mi BSOD i po ponownym uruchomieniu znikł dysk SSD (ten z tematu), na którym mam system. W UEFI w zakładce storage dysk był widoczny, ale w zakładce BOOT już nie. PO kilku próbach uruchomienia wreszcie wstał, choć bardzo ociężale. Natychmiast zainstalowałem HDTune i oto wyniki: post-209998-0-97854800-1437410357_thumb.jpg post-209998-0-40364800-1437410366_thumb.jpg

 

Ten C4 nie wygląda najlepiej. Co to za błąd i czy to właśnie odpowiada za takie czasy odczytu?

Czy nadaje się to do oddania na gwarancję?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, ten parametr nie odpowiada za czasy odczytu.

 

On odpowiada za ilość zdarzeń, na skutek których musiały zostać zrealokowane sektory w bliżej niesprecyzowanej ilości, ale takiej że nie skończyły się jeszcze zapasowe sektory dysku.

 

Można próbować z tym żyć jeśli ma się motywację, natomiast co do zasady dysk powinien iść do wymiany. Jeżeli ta wartość wzrośnie powyżej 16 to już na 100% wymiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BSOD zapewne był skutkiem natrafienia na sektor, z którego nie dało się poprawnie odczytać danych.

 

To jest dysk SSD i to nie jest tak jak w przypadku HDD, że jest bardzo prawdopodobne, iż te błędy będą się nawarstwiać. Mógł to być jakiś jednorazowy "wypadek przy pracy". Firmware jakoś tę sytuację spróbował ogarnąć i trzeba zobaczyć czy mu się udało czy nie.

 

Na pewno wartość dysku z takim smartem jest niższa, natomiast czy całkiem padnie, nie wiadomo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wynik z Crystala: post-209998-0-01066100-1437412776_thumb.jpg

Tylko 2276 GB

Zauważyłem też, że firmware mam MU01, a istnieje nowszy MU02, który coś tam poprawia w S.M.A.R.T

  • Improved stability, Efficiency, and Performance during power state transitions
  • Improved handling of environments with unstable power supplies
  • Improved handling of environments with SATA interface signal integrity issues
  • Improved response time for SMART read commands
  • Corrected error handling NCQ Trim Commands
  • Corrected reporting of SMART Attribute 5

Pytanie: Aktualizować Firmware, czy oddać na gwarancję? 

PS. Czy nie zajedzie Kuźniarem, jak zamówię inny dysk na czas naprawy, a po 14 dniach (jak się wyrobią) - oddam? 

Innego nie mam, a jestem teraz dwa tygodnie na urlopie i nie uśmiecha mi się siedzenie bez kompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli dojdzie do realizacji gwarancji to nie będzie to wymiana, a nie naprawa, tak że mało realne, że wyrobią się w 14 dni.

 

Firmware zawsze warto sobie zaktualizować.

 

Ja bym poczekał i zobaczył co się będzie działo nadal, a gdyby się nic nie działo zgłoszenia gwarancyjnego dokonałbym w momencie przesiadki na większy dysk i wtedy wymieniony MX100 sprzedałbym jako nowy.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem też, że firmware mam MU01, a istnieje nowszy MU02, który coś tam poprawia w S.M.A.R.T

  • Improved stability, Efficiency, and Performance during power state transitions
  • Improved handling of environments with unstable power supplies
  • Improved handling of environments with SATA interface signal integrity issues
  • Improved response time for SMART read commands
  • Corrected error handling NCQ Trim Commands
  • Corrected reporting of SMART Attribute 5

Pytanie: Aktualizować Firmware, czy oddać na gwarancję? 

 

Zdecydowanie załaduj najnowsze firmware.

Jak będzie działał normalnie to dalej używaj. Być może to któryś z problemów które naprawia właśnie firmware.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, ten parametr nie odpowiada za czasy odczytu.

 

On odpowiada za ilość zdarzeń, na skutek których musiały zostać zrealokowane sektory w bliżej niesprecyzowanej ilości, ale takiej że nie skończyły się jeszcze zapasowe sektory dysku.

 

Można próbować z tym żyć jeśli ma się motywację, natomiast co do zasady dysk powinien iść do wymiany. Jeżeli ta wartość wzrośnie powyżej 16 to już na 100% wymiana.

Ze S.M.A.R.T wynika, że żaden sektor nie został "zrelokowany" i wartość B4 - unused reserve jest równa 0.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

W/g specyfikacji producenta, 70*C, które masz na screenach to maksymalna temperatura dla tego dysku. Ściągnij dokumentacje ze strony producenta i sprawdź co w przypadku tego dysku oznacza dany atrybut smart, bo w obu programach są z tego co widzę błędy. Do M500 jest, do MX100 też powinna być. W tym temperaturę, bo dobrze byłoby wiedzieć, jak się ją liczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według programu od producenta (Crucial Storage Executive) Najwyższa zanotowana dotychczas temperatura dysku to 56*C 

post-209998-0-78850400-1437429712_thumb.jpg

i na prawdę nie wydaje mi się, żebym kiedykolwiek miał więcej gradusow w budzie, a już na pewno nie 70.

 

Co dziwne - 70*C to niby temperatura bieżąca, a dysk jest poza obudową

Edited by T4d3u5z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widzę bieżąca to 30.

No tak, ale np. Crystal DiskInfo pokazuje, że 70.

 

Na razie chatuję z kimś (Samuel) z supportu.

 

Rozmowa (tylko nie śmiejcie się z mojego angielskiego):)

 

Samuel:Thank you for contacting Crucial.com. How may I help you today?
Tadeusz:Hi. I need help with Crucial CT128MX100SSD1
Some programs like HDTune shows that current tewmp is 70*C
It is impossible
Crucial Storage Executive shows that the highest lifetime temp was 56*C
Samuel:What computer are you using this in?
Tadeusz:I biuilt it by myself

Asrock Z97M PRo4

i5 4690k

12GB RAM

XFX 550W

MSI GTX970

Case - Fractal Design NODE 605

Samuel:It should just be how the hardware/ software you are using is detecting the drive.
Tadeusz:So, should I worry? I don't think I had more than 56*C in case.
Samuel:You should try using the CrystalDiskInfo software for this.
Tadeusz:CDI also shows current temp - 70*C
but in S.M.A.R.T
Samuel:It could be the hardware setup that is causing this to show as it is.
Our technical support team may have a resolution for this. You can reach them at 1-800-336-8915 or e-mail them at crucsupport@micron.com . They deal with more in depth SSD troubleshooting and should have an idea as to how to get past this issue.
Tadeusz:ID C2 - Temperature current: 70, worst 44, raw: 240519348254
Ok. I'll send him an email, because telephoning from Poland will cost more than the disk and I don't speak English fluently.
Thanks for advice.
Edited by T4d3u5z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z moim dyskiem zero problemów od października 2014 roku, zatualizowany do najnowszego firmware.

 

to wychodzi na to  że jakaś tam kolejna partia ma jakąś wadę do której się crucial oficjalnie nie przyznaje ale gwarancję uznaje. :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...