Jump to content
Sign in to follow this  
Ediek

Dark Rock 4 vs Grandis 3

Recommended Posts

Cześć

Czy miał z was ktoś może możliwość porównania Grandisa 3  z Dark Rock 4? Kryterium jest wysokość, nie większa niż 160mm. Grandis ma 159mm, Rock 159,4mm. Który byłby lepszym wyborem?

 

 

 

 

Edited by Ediek

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ediek Grandis jest slabszy, glosniejszy, nizszej jakosci, ale tanszy. Pamietaj tez o koniecznosci doliczenia do wysokosci podniesionego wentylatora nad ramami, wiec moga Ci te coolery nie wlezc. Najlepsza opcja w tym budzecie sa coolery Scythe: Mugen 5 rev. B, Ninja 5 (uwazaj na wysokosc ramow) i Fuma 2 (nie nachodzi na ramy). Ninja to cooler ze wszystkich najcichszy i nada sie do jakiegokolwiek niekreconego procka, a Fuma 2 troszke tej ciszy poswieca, ale oferujac jeszcze wyzsza wydajnosc i spokojnie poradzi sobie z niemal kazdym kreconym prockiem. Mugen to opcja od obu gorsza - dla osob, ktore wola gorzej, ale taniej. Ogolem wybor to kwestia tego na jakim procku to bedzie siedziec, czy bedzie krecony i ewentualnej kompatybilnosci na linii ramy i obudowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi.

Z testu przytoczonego przez topdog wynika, że Grandis i Dark Rock są bardzo podobne, więc tu chyba lepszy Grandis ze względu na cenę.

Jednak tak nas szybko porównując to chyba z tych najlepszy jest Macho 5 C (podobne parametry i cena, ale cofnięty i brak kolizji z RAM). Aczkolwiek jest to chyba jakaś nowość bo ciężko znaleźć testy porównawcze (podobnie jak Mugen czy Fuma).

Czy cofnięty radiator nie będzie z kolei kolidował z radiatorem sekcji zasilania płyty głównej?

porownanie.thumb.jpg.17cf65c03b630c9976419caa2cea2998.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ediek Nie wiem skad wziales ta tabelke, jakimikolwiek testami Liptona osobiscie bym sie nie sugerowal. To cycek sklepow, wiec imo niewiarygodne zrodlo.

Moglbys ujawnic procesor, na ktorym cooler bedzie siedzial i to czy bedziesz go krecic, bo warunkuje to wybor coolera. Tj. wyniki takiego testu Liptona na innym procku bylyby zupelnie inne. W taki sam sposob dziala wybrana przez Ciebie obudowa - moze byc dobrze wentylowana, moze nie byc. Pasta takze ma znaczenie, bo taka Silentium PC jest kijowa, wiec dorzuc do coolera trzy dychy na gramca Kryonaut. Jak widzisz jest wiele czynnikow, ktore trzeba uwzglednic przy wyborze chlodzenia, wiec na twoim miejscu wypisalbym wszystko, bo dopiero wtedy bedzie mozna Ci sensownie doradzic. Czyli proc, oc czy nie, ramy, obudowa, karta, ktora takze bedzie grzala ten cooler tez sie przyda. Okresl tez swoje oczekiwania. Jeden chce jak najtaniej, byle zrobilo robote, drugi woli pare dyszek doplacic za cooler istotnie cichszy, trzeci woli doplacic do jeszcze wiekszej wydajnosci niz potrzebna, by zwiekszyc szanse, ze cooler poradzi sobie z nastepnym prockiem.

Grandis i Macho to dobre coolery, ale niska jakosc wykonania w moim mniemaniu je skresla. Za dwie stowki nalezy oczekiwac czegos lepszego i jak najbardziej mozna lepsze dostac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od lat uzywam grandisa, najpierw na i7, teraz po zakupie ryzena skontaktowalem sie z  SILENTIUM PC i za darmo otrzymalem przejsciowke pasujaca do nowej plyty tak wiec moge smialo polecic ten cooler, zadnych problemow z nim nigdy nie mialem, jest cichy i wydajny. 

 

Dodatkowo warto pamietac, ze kupujac grandisa wspierasz polska firme.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda, że ty nie wspierasz polskich znaków podczas pisania postów.

SPC to jedynie brand chińskich producentów OEM.

Wątpię mimo tego co piszą, że za ich projektami stoi polskie know how jak w przypadku np. szwedzkiego Fractal'a, niemieckiego Bequiet'a czy holenderskiego Phanteks'a.

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty wspierasz polskie znaki, a ja polskie firmy ^^ Niech kazdy sam oceni, ktore podejsice jest lepsze 😉  

  • Upvote 2
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, tyr83 napisał:

Ty wspierasz polskie znaki, a ja polskie firmy ^^ Niech kazdy sam oceni, ktore podejsice jest lepsze 😉  

Walic polskie znaki, ale ja takze odpuscilbym twojego typu patriotyzm. SPC to niskiej jakosci taniocha dla osob, ktore chca wydac jak najmniej. W przypadku zasilacza czy obudowy za 200-300 PLN maja swietna oferte, ale z drugiej strony wiem, ze sa to rzeczy gowniane i warto te doslownie pare dyszek doplacic, by dostac cos odczuwalnie lepszego. Coolery koncza sie na Fortisie czyli najlepszej opcji za 150 PLN i Navisie jako tanim AiO dla fanow swiatelek. Oferta wentylatorow jest ponizej krytyki. Jednak gdy mowimy o Grandisie, ktory kosztuje juz dwie stowy, za 10-20 PLN wiecej masz Shadow Rocka 3 czy Mugena, czyli coolery o takiej samej wydajnosci, lepszej kulturze pracy, a nieporownywalnie wyzszej jakosci (np. zywotnosc wentylatora czy po prostu jego wydajnosc). Obudowy za ~400 PLN to obudowy jakosci tych, ktore marka sprzedaje za 300 PLN, w ktorych doplaca sie 50-150 PLN za swiatelka. Sila SPC jest tylko cena, ale i to nie zawsze.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Michał22 napisał:

Walic polskie znaki, ale ja takze odpuscilbym twojego typu patriotyzm. SPC to niskiej jakosci taniocha dla osob, ktore chca wydac jak najmniej. W przypadku zasilacza czy obudowy za 200-300 PLN maja swietna oferte, ale z drugiej strony wiem, ze sa to rzeczy gowniane i warto te doslownie pare dyszek doplacic, by dostac cos odczuwalnie lepszego. Coolery koncza sie na Fortisie czyli najlepszej opcji za 150 PLN i Navisie jako tanim AiO dla fanow swiatelek. Oferta wentylatorow jest ponizej krytyki. Jednak gdy mowimy o Grandisie, ktory kosztuje juz dwie stowy, za 10-20 PLN wiecej masz Shadow Rocka 3 czy Mugena, czyli coolery o takiej samej wydajnosci, lepszej kulturze pracy, a nieporownywalnie wyzszej jakosci (np. zywotnosc wentylatora czy po prostu jego wydajnosc). Obudowy za ~400 PLN to obudowy jakosci tych, ktore marka sprzedaje za 300 PLN, w ktorych doplaca sie 50-150 PLN za swiatelka. Sila SPC jest tylko cena, ale i to nie zawsze.

Na podstawie czego masz jakies zastrzezenia do zywotnosci wentylatorow w grandisie? Moj grandis pracuje juz od 40 miesiecy bez jakichkolwiek problemow  z wentylatorami, w tym okolo 2 lata komp chodzil wlasciwie 24/7 wiec wentylatory nie byly oszczedzane. Zreszta z ciekawosci wszedlem teraz na statystyki sprzedazy na morele i tam jest po prostu totalna dominacja spc w kategorii coolerow, cale top5 bestsellerow jest ich, tego nie osiaga sie sprzedajac badziewie.

 

Shadow Rocka 3 jest drozszy, ma max.wydajnosc 190 W chlodzenia podczas gdy  Grandis daje rade do 250W wiec tutaj jest diametralna roznica,Shadow rock 3 jest duzo mniejszy niz grandis i ma tylko 1 wentylator podczas gdy gradnis ma 2 wiec jak dla mnie dosc sporo sie przeplaca za zachodnia marke, a dostaje mniej niz w przypadku grandisa 😉 Juz nie mowiac o tym, ze grandis to solidny kawal miedzi i aluminium, prawie 1000g metalu, shadow rock jest duzo lzejszy, ledwo 700g tak wiec jest tez duza roznica w pojemnosci cieplnej i grandis duzo lepiej zniesie chwilowe skoki obciazenia 😉

 

Nie twierdze, ze grandis to jedyny sluszny cooler, ale po prostu ma swietny stosunek ceny do jakosci i z tym nie da sie dyskutowac.

Edited by tyr83

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Michał22 napisał:

Nie wiem skad wziales ta tabelke,

Sam zrobiłem - to dane katalogowe.

2 godziny temu, Michał22 napisał:

Moglbys ujawnic procesor, na ktorym cooler bedzie siedzial i to czy bedziesz go krecic, bo warunkuje to wybor coolera.

Dopiero planuję złożenie kompa i szukam teraz podzespołów. Prawdopodobnie zdecyduję się na Ryzena 9 5900x + Gigabyte X570 Elite, ale to jeszcze nic pewnego. Na początku nie planuję podkręcania, ale też nie wiem co będzie później, może kiedyś się na to zdecyduję. Także jak widzisz staram się rozpatrzyć wady i zalety różnych rozwiązań.

2 godziny temu, Michał22 napisał:

Grandis i Macho to dobre coolery, ale niska jakosc wykonania w moim mniemaniu je skresla. Za dwie stowki nalezy oczekiwac czegos lepszego i jak najbardziej mozna lepsze dostac.

A co konkretnie się dzieje złego z tymi chłodzeniami, że są kiepskiej jakości? Patrząc po opiniach mają dosyć dobre opinie i są dość długo na rysunku, więc raczej sprawdzony produkt.

33 minuty temu, Michał22 napisał:

... masz Shadow Rocka 3 czy Mugena, ..

Tylko, że Shadow Rock 3 ma 163mm wysokości. Mugen faktycznie jest fajny, ale producent nie podaje TDP,  a w Ninja to tylko 130 a ma więcej wentylatorów i jest droższy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, tyr83 napisał:

Ty wspierasz polskie znaki, a ja polskie firmy ^^ Niech kazdy sam oceni, ktore podejsice jest lepsze 😉  

Co do polskości SPC to ja chyba zgodziłbym się z radirgummi.

Na ich stroni jest adres firmy. Na mapie gogole to po prostu magazyn/centrum logistyczno-wysyłkowe, raczej nie siedziba firmy z laboratoriami badawczymi:

https://www.google.com/maps/place/COOLING.PL/@52.1439699,20.8713402,343m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47193366e3af92d7:0xf8a7c798aa67116d!8m2!3d52.1436149!4d20.8716519

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, tyr83 napisał:

Na podstawie czego masz jakies zastrzezenia do zywotnosci wentylatorow w grandisie? Moj grandis pracuje juz od 40 miesiecy bez jakichkolwiek problemow  z wentylatorami. Zreszta z ciekawosci wszedlem teraz na statystyki sprzedazy na morele i tam jest po prostu totalna dominacja spc w kategorii coolerow, cale top5 bestsellerow jest ich, tego nie osiaga sie sprzedajac badziewie.

To sie wlasnie osiaga na patriotyzmie 😉 Mialem do czynienia z produktami SPC, mam porownanie z rzeczami lepszymi i jesli ktos uwaza, ze SPC robi rzeczy dobre czy ,,wystarczajace" - nigdy nie mial lepszego, wiec nie ma porownania. Inna sprawa, ze ich tanie coolery czy obudowy spokojnie daja rade wlasnie w tanich zestawach - z lajtowymi prockami typu i5/R5 czy kartami typu 1660/2060. Wrzuc tam jednak cos mocniejszego, wiec goretszego, a juz tak kolorowo nie bedzie. Do tego w przypadku configu r5/2060 zwykle budzet jest wyzylowany i oszczedza sie wlasnie na zasilaczu czy skrzynce, a we wspomnianym przedziale cenowym 200-300 PLN za te rzeczy SPC rzadzi. Podwojnie jesli w gre wchodza szyby i swiatelka.

Shadow Rock 3 jest od Grandisa nieznacznie bardziej wydajny, cichszy i robi to wszystko na jednym wentylatorze. TDP na pudelku moga sobie napisac jakiekolwiek, wiec sugerowalbym sie testami - oczywiscie nalezy uwzglednic metodyke i platforme testowa, bo stad co test to inne wyniki. Coolery SPC maja niezle wyniki, bo kijowe wentylatory nadrabiaja wielkoscia radiatorow albo szybkoscia owych smigiel. Wsadz sobie do obudowy SPC porzadne smigla typu Arctic P12 (tanio jak SPC) czy Silent Wings 3, a zobaczysz jak Ci tempy na procku i grafie spadna o 10C przy tej samej predkosci obrotowej. Zmien paste SPC na Kryonauta, a temperatury nie dosc, ze Ci spadna, to beda bardziej stabilne. SPC to swietnie wyceniona taniocha, ktora przy laczeniu z taniocha styka. Jednak nie kupi od nich nikt, kto ma porownanie z lepszym, a czesto niewiele drozszym 😉

@Ediek Nie sugeruj sie danymi katalogowymi, bo co producent to inna metodyka pomiarowa. Przegladaj testy porownawcze, opinie czytaj jedynie krytyczne. Dalej nie odpowiedziales na czesc moich pytan, wiec nadal nie moge Ci odpowiednio doradzic. Moge jedynie powiedziec, ze taki Grandis bedzie slaba opcja do R9. W przypadku braku OC jakos to bedzie, ale raczej da sie we znaki glosna praca, akreceniu nie podola. Obudowa, ktora nie zmiesci coolera wyzszego niz 16 cm tez nie rokuje najlepiej na przyszlosc (coraz wieksze coolery i grafy). Fuma 2 jest najbardziej wydajnym coolerem, ktory wejdzie do takiej skrzynki, a jednoczesnie najcichszym z tak wydajnych.

EDIT: Zapomnialem ustosunkowac sie do czesci twoich pytan: niska jakosc - gowniana kultura pracy wentylatorow (tego decybelomierz Ci nie pokaze), slaba zywotnosc, moga terkotac na nizszych predkosciach obrotowych. Samo wykonianie reszty tez bedzie tandetne - np. latwo gnacy sie radiator czy wytrzymalosc zapinek na nie. Ogolem chinska jakosc.

Shadow Rocka 3 Ci nie proponowalem, a wspomnialem w rozmowie z kolega. Jest wysoki, a wlasnie jego bym wybral, majac dwie stowki na cooler. Stad tez zaproponowalem Ci tego drugiego - Mugena. W kazdym razie po temacie, bo te coolery to takie absolutne minimum do R9 i osobiscie bym ich nie laczyl.

Edited by Michał22

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Ediek napisał:

Co do polskości SPC to ja chyba zgodziłbym się z radirgummi.

Na ich stroni jest adres firmy. Na mapie gogole to po prostu magazyn/centrum logistyczno-wysyłkowe, raczej nie siedziba firmy z laboratoriami badawczymi:

https://www.google.com/maps/place/COOLING.PL/@52.1439699,20.8713402,343m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47193366e3af92d7:0xf8a7c798aa67116d!8m2!3d52.1436149!4d20.8716519

 

SilentiumPC to polska firma istniejaca od 2006 roku, kontaktowalem sie z nimi ostatnio w sprawie zapinki i odpowiedz byla szybka i w jezyku polskim 😉 Osobna kwestia jest, ze WSZYSCY produkuja w chinach, wlacznie z Noctua. Czy sami projektuja kazdy szczegol swoich produktow - tego nie wiem, ale zrobienie projektow obudow czy coolerow to nie technologia kosmiczna, nie wymaga wiezowca pelnego inzynierow, wystarczy kilkaset metrow powierzchni biurowej na zespol inzynierow, marketingowy i planowanie/ logistyke, a produkcje zleca sie w chinach.

 

Majac do wyboru dac zarobic firmie, ktora zatrudnia polakow lub takiej w calosci zachodniej wole podejsc do sprawy patriotycznie pod warunkiem, ze produkt jest dobry, a do Grandisa zadnych zastrzezen nie mam 😉

 

Wracajac do tematu, 5900x podczas renderowania w blenderze bierze 130W, w grach duzo mniej wiec mysle, ze taki grandis poradzi sobie przy rozsadnej kulturze

Oczywiscie mozna do takiego proca juz cos topowego np. Noctua NH-D15 chromax, tyle,ze to juz 500zl, a OC podbija pobor pradu do 200+ W  + ryzenow 5000 nie ma praktycznie sensu krecic, bo tryby automatycznego turbo dzialaja niemal idealnie i OC wrecz zmniejsza wydajnosc w grach, a polepsza tylko w renderach na wszystkich rdzeniach 😉

 

Edited by tyr83

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tyr83 Ja bym ten patriotyzm zaczal od tego, gdzie placa podatki. Niczego nie sugeruje, bo zwyczajnie nie wiem i mnie to nie obchodzi, ale glupio byloby, gdyby patriotyzm odbiorcow nie pokrywal sie z patriotyzmem marki.

Produkcja w Chinach to absolutny standard. Jednak w Chinach SPC produkuje tanie, tandetne rzeczy, produkuje tez Fractal rzeczy topowej w branzy jakosci. Co do chinskiej mysli technicznej, w tej branzy to kolejny standard. Np. renomowany Lian Li ostatnio wypuscil przyzwoitej jakosci niedroga obudowe (Lancool 215), ktora wcale nie jest ich projektem, a chinskim gotowcem z naklejonym znaczkiem. SPC sie po prostu za to ciagle obrywa, a osobiscie nie widze w takiej praktyce niczego zlego - jesli produkt jest atrakcyjna opcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Michał22 napisał:

@tyr83 Ja bym ten patriotyzm zaczal od tego, gdzie placa podatki. Niczego nie sugeruje, bo zwyczajnie nie wiem i mnie to nie obchodzi, ale glupio byloby, gdyby patriotyzm odbiorcow nie pokrywal sie z patriotyzmem marki.

Produkcja w Chinach to absolutny standard. Jednak w Chinach SPC produkuje tanie, tandetne rzeczy, produkuje tez Fractal rzeczy topowej w branzy jakosci. Co do chinskiej mysli technicznej, w tej branzy to kolejny standard. Np. renomowany Lian Li ostatnio wypuscil przyzwoitej jakosci niedroga obudowe (Lancool 215), ktora wcale nie jest ich projektem, a chinskim gotowcem z naklejonym znaczkiem. SPC sie po prostu za to ciagle obrywa, a osobiscie nie widze w takiej praktyce niczego zlego - jesli produkt jest atrakcyjna opcja.

Placa podatki w PL 

COOLING.PL Zdziech Sp.J.
Sokołowska 24
05-806 Sokołów, Poland

Troche chyba przesadzasz z tym uzywaniem slowa tandeta, nie wiem do czego konkretnie stosujesz to okreslenie, ale nazywanie wszystkiego co nie jest najdrozsze tandeta to duze naduzycie. Nie moge sie wypowiadac o calosci oferty SPC,  ale jak wspominalem Grandis tandetny na pewno nie jest skoro od 40 miesiecy wentylatory pracuja bez najmniejszych objawow zurzycia, przegladalem ostatnio tez test ich zasilacza za ok. 200zl i okazal sie wydajny i cichy,  swietny jak na ta cene. 

 

Sa rozne segmenty cenowe i nazywanie tandeta wszystkiego co nie jest toptem - to zbyt duze uproszczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tyr83 Istnieje duza, odczuwalna roznica pomiedzy SPC, a markami oferujacymi lepsze. Ja mam to porownanie i dlatego w moim mniemaniu SPC to tandeta. I z tych wzgledow uwazam, ze warto doplacic do lepszego. Gdy mowimy o rzeczach istotnie drozszych, nie ma za co SPC ganic. Istnieja jednak tez rzeczy za podobne pieniadze, a istotnie lepsze (jak wspomniane coolery wzgledem Grandisa czy wentylatory Arctika) i wtedy SPC jest zwyczajnie nieoplacalne. Jest to marka dla osob, ktore wola gorzej, ale taniej lub nieposiadajacych porownania z lepszym/nieznajacych lepszych alternatyw. A oplacalnosc SPC maleje wraz ze wzrostem ceny i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Michał22 napisał:

@tyr83 Istnieje duza, odczuwalna roznica pomiedzy SPC, a markami oferujacymi lepsze. Ja mam to porownanie i dlatego w moim mniemaniu SPC to tandeta. I z tych wzgledow uwazam, ze warto doplacic do lepszego. Gdy mowimy o rzeczach istotnie drozszych, nie ma za co SPC ganic. Istnieja jednak tez rzeczy za podobne pieniadze, a istotnie lepsze (jak wspomniane coolery wzgledem Grandisa czy wentylatory Arctika) i wtedy SPC jest zwyczajnie nieoplacalne. Jest to marka dla osob, ktore wola gorzej, ale taniej lub nieposiadajacych porownania z lepszym/nieznajacych lepszych alternatyw. A oplacalnosc SPC maleje wraz ze wzrostem ceny i tyle.

Wszstko zalezy od potrzeb, do mojego ryzena 3600 z aktywnym pbo i taktowaniem okolo 4.1-4.2 GHz  to nawet grandis wydaje sie byc overkillem, teraz jak gram np. w pathfinder kingmaker to ustawilem mu krzywa obrotow na 35% i nie wychodzi temperatura ponad 65C, a wogole go nie slychac 😉

 

Majac zalozony budzet zawsze wolalem kase przeznaczyc na mocne gpu, cpu i ram, a zasilacz i cooler musi byc dobry, ale nie ma co tutaj przeplacac, to nic wydajnosci nie doda 😉 Chyba, ze ktos spi 10cm od komputera to moze warto placic za jakies ultra-high-end rozwiazania ^^

Edited by tyr83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam proc za prawie trzy klocki a Ty chcesz chłodzić go czymś za 200 zeta? Nie dziaduj i bierz chłodzenie proporcjonalne do procka.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tyr83 Przyznam, ze nie wiem, jak bardzo grzeje procka Pathfinder. Grunt to wlasnie oczekiwania i dobor adekwatnych rozwiazan do posiadanego sprzetu. Ktos chce cos, co po prostu schlodzi procka, inny woli doplacic za wyzsza kulture pracy czy pare innych kwestii.

@Mikelos  😄 Tez mnie dziwia takie oszczednosci przy kosztownym procku i nienajtanszej plycie. Mam nadzieje, ze nie bedzie to kolejny zestaw z wypas procem, wypas karta, ale kurna w opcji Ventus albo inny najtanszy kasztan, a i reszta byle jak najtaniej. Jedziesz premium z czymkolwiek - jedziesz rownie premium ze wszystkim, bo na niezbalansowanym komputerze predzej czy pozniej, w ten czy inny sposob sie przejedziesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Michał22 napisał:

 

@Mikelos  😄 Tez mnie dziwia takie oszczednosci przy kosztownym procku i nienajtanszej plycie. Mam nadzieje, ze nie bedzie to kolejny zestaw z wypas procem, wypas karta, ale kurna w opcji Ventus albo inny najtanszy kasztan, a i reszta byle jak najtaniej. Jedziesz premium z czymkolwiek - jedziesz rownie premium ze wszystkim, bo na niezbalansowanym komputerze predzej czy pozniej, w ten czy inny sposob sie przejedziesz.

Kiedys to byla prawda, teraz czasy sa inne i do grania w 4k,a nawet 1440p ultra bardzo dobrze sprawdza sie komputer z w miare tanim 6 rdzeniowcem jak np. ryzen 3600 / i5-10400f (ram3600) i wypasiona karta graficzna w stylu rtx 3080.

 

Taki komputer w zalozonym budzecie dajmy na to liczac po cenach msrp okolo 4000zl za proc i grafe gdzie +-3200 idzie w grafe rtx 3080, a  tylko 800 w proca . Druga opcja jest komp bardziej niby zrownowazony czyli proc za 2000 i grafa za 2000, w graniu 4k bedzie z 40-50% gorszy, rowniez w 1440p  okaze sie duzo gorszy pomimo, ze jest "zbalansowany" (oczywiscie narazie nie ma karty nowej generacji w okolicach 2k zlotych, ale mozna  latwo mniej wiecej wydedukowac jaka bedzie miala wydajnosc taka np. 3060 ti).

 

Na chwile obecna te drogie procesory maja sens glownie do jakichs pro-zastosowan, do grania niespecjalnie, mid-range osiagnal na tyle dobry poziom wydajnosci, ze w zupelnosci wystarcza utrzymania minimalnego fps nawet w bardzo wymagajacych tytulach powyzej 60, a czesto 144+

 

Idealnie pokazuje to ten bardzo przekrojowy test

 

Edited by tyr83

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.11.2020 o 16:52, Michał22 napisał:

Walic polskie znaki, ale ja takze odpuscilbym twojego typu patriotyzm. SPC to niskiej jakosci taniocha dla osob, ktore chca wydac jak najmniej. W przypadku zasilacza czy obudowy za 200-300 PLN maja swietna oferte, ale z drugiej strony wiem, ze sa to rzeczy gowniane i warto te doslownie pare dyszek doplacic, by dostac cos odczuwalnie lepszego. 

(np. zywotnosc wentylatora czy po prostu jego wydajnosc).

Sam pewnie kupię teraz chłodzenie od BQ (bo jest dla mnie bardziej optymalne), nie mniej jednak dwa ciekawe przypadki odnotuję w tym temacie:

- w pracy mamy sporo zasilaczy BeQuiet i jakoś po 3 latach/paru latach wentylatory potrafią buczeć w części z nich (po wyłączeniu i włączeniu PC problem z zwykle znika). Po prostu jakieś luzy na nich się pewnie pojawiły i potrafią wpaść w rezonans/drgania. By było ciekawiej, to takiego problemu nie przypominam sobie na choćby Fortronach itp. przyzwoitych zasilaczach, także to nie jest tak, że traktujemy komputery "dziwnie". Wcześniej ostatni taki przypadek to był lata temu na jakichś szrotexach "marki" Codegen ... albo IBOX nie pamiętam. Także z tą trwałością BQ, a przynajmniej wentylatorów to byłbym ostrożny. ps. na GPU posadziłem 92mm wentylator od BeQuiet i po 3,5 roku pracuje bez problemu (no teraz jest w pudełku), także nie żebym tutaj jechał po wszystkich ich wentylatorach.

- w domu mam od 2011 roku pierwszą generację Silentium Fortis (przez cały czas siedzi i pracuje na i5 2400), z oryginalnym wentylatorem i do tej pory zero buczenia itp., więc też nie twierdziłbym, że Silentium i ich wentylatory to taka kupa

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kyle Nie rozpatrywalbym danych marek przez pryzmat jednostkowych przypadkow. Podejrzewam, ze macie zasilacze nizszej linii (System Powery), wiec oprocz slabszych bebechow wentylatory gorsze od Pure Wings 2, Silent Wings 3. Faktem jest, ze wentylatory SPC sa gorszej jakosci od PW2 i SW3. Ogolem uwazam zasilacze od bq! za malo oplacalne - zawsze znajdzie sie zasilacz konkurencji, ktory oferuje lepiej za te same pieniadze lub to samo za mniejsze.

Wentylatory SPC nie dmuchaja i sa tandetnej jakosci. Fajnie, ze Ci sie trzyma, ale rownie dobrze jakakolwiek usterka moze byc zagluszana przez inne podzespoly, a nie wiem, czy to sprawdzales.

Chlodzen bq! ma duzo, ale warte zakupu imo tylko trzy: Pure Rock 2 ( tanio i do lajtowych prockow typu i5 z zablokowanym mnoznikiem), Shadow Rock 3 (ogarnie cokolwiek bez OC) i Dark Rock Pro 4 (do krecenia czegokolwiek, ale w przypadku najgoretszych prockow mozna pomyslec nad doplata do NH-D15, bo tych najbardziej ekstremalnych przypadkach Dark Rockowi odskoczy). Maja tez fajne AiO w postaci Pure Loopa (lepszej jakosci alternatywa dla Liquid Freezera II). Niedlugo pojawi sie jeszcze chyba niezapowiedziany odswiezony Silent Loop.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Michał22 napisał:

@Kyle rownie dobrze jakakolwiek usterka moze byc zagluszana przez inne podzespoly, a nie wiem, czy to sprawdzales.

 

 

Komputer dosyć ekstremalnie cichy (zasilacz Seasonic Platinum Fanless, GPU GTX1650KalmX z wolnoobrotowym wentylem 120mm, całą obudowę chłodzi tylko jeden wentylator 140mm, no i na CPU wspomniany 120mm wentylator od Fortis), więc wykluczam zagłuszanie (brak dysków mechanicznych w budzie). Nic nie przekracza specjalnie 700RPM.

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.