danrok Opublikowano 22 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2007 Niby masz rację. Jednak tak jak ja zapisałem, z argumentami dla których jest funkcja 2x i dla których -2x też jest jak najbardziej poprawnie według mnie :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neomagnet Opublikowano 22 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2007 Pomocy! Jutro jade na konkurs z fizy i ćwicze rózne zadania, jednego na oko banalnego nie potrafie. Moc alpinisty o masie 60kg, który w czasie 0,5h wspiął się na wysokość 3m wynosi: a 36W, B 18W, c. 3W D. 1W Odpowiedz to chyba 1W ale za cholere nie moge dojść dlaczego taka. Niech mi to ktoś wytłumaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danrok Opublikowano 22 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2007 (edytowane) P=W/t W=F*s=mgs P=mgs/t i tyle według mnie. EDIT: jesli trzeba komentarza to napisz. Edytowane 22 Lutego 2007 przez danrok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slasher Opublikowano 22 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2007 Pomocy! Jutro jade na konkurs z fizy i ćwicze rózne zadania, jednego na oko banalnego nie potrafie. Moc alpinisty o masie 60kg, który w czasie 0,5h wspiął się na wysokość 3m wynosi: a 36W, B 18W, c. 3W D. 1W Odpowiedz to chyba 1W ale za cholere nie moge dojść dlaczego taka. Niech mi to ktoś wytłumaczy. Zadanie faktycznie banalne. 0,5h = 1800s F=m*g F=60kg*10m/s² F=600N W=F*s W=600N*3m W=1800J P=W/t P=1800J/1800s P=1W Domyslam się, że nie zamieniłes czasu z godzin na sekundy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macieqqq Opublikowano 22 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2007 Juz tez mialem odpisac, ale mowie na wszelki wypadek odswieze ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neomagnet Opublikowano 22 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2007 (edytowane) @slasher, dzięki!!, dzieliłem przez 0,5h, a nie przez 1800s. debil ze mnie Dzieki!!! Piwko dla Ciebie i danrok`a Edytowane 22 Lutego 2007 przez NeoMagNeT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danrok Opublikowano 22 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2007 (edytowane) Zamień wszystkie jednostki na układ SI, czyli zamiast h pisz s w tym wypadku; 0,5h=1800s jak poprzednik któryś napisał. Tyle. EDIT: Po Piwko się zgłosimy ;-) Edytowane 22 Lutego 2007 przez danrok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neomagnet Opublikowano 22 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2007 To macie okazje zarobić drugie ;) Prędkość rozchodzenia się fali wynosi 2,4m/s. Ile wynosi częstotliwość fali? (takiego zadania nigdy nie widziałem nawet, przerabiałem częstotliwość, ale nie wiem jak to zrobić.) Sory za jakość obrazka ale robiłem w paincie a grafikiem nie jestem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukamon Opublikowano 22 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2007 Hipoteza_de_Broglie'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danrok Opublikowano 22 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2007 NeoMagNeT: No ja bym powiedział, że mamy trochę za dużo danych. Wiadomo, że długośc fali, lambda= V*T, gdzie T to okres, czyli 1/f L=V/f f=V/L, gdzie L to długość fali, czyli 2*15cm=0,3m czyli częstotliwość wychodzi 8 [1/s] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaaban Opublikowano 22 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2007 jaki poziom był tego konkursu że takie zadania? :blink: :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 23 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2007 U nas na lekcji to osoby co nie zdają z dizy matury takie zadania muszą zdawać :P No ale nasza klasa ma najwyższą średnią z matur z fizy w okolicy to moze dlatego :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slasher Opublikowano 24 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2007 (edytowane) NeoMagNeT: Do tego zadania wystarczy wiedzieć co to jest częstotliwość i znać wzór na wzór na prędkość w ruchu jednostajnym. A co to za konkurs i na jakim poziomie, ze dają zadania do zrobienia w pamięci? :> Edytowane 24 Lutego 2007 przez slasher Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaaban Opublikowano 25 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 25 Lutego 2007 U nas na lekcji to osoby co nie zdają z dizy matury takie zadania muszą zdawać :P No ale nasza klasa ma najwyższą średnią z matur z fizy w okolicy to moze dlatego :( w 3 klasie? dlaczego u mnie 1 nie dają takich zdań... :cry: NeoMagNeT wypowiadal się w temacie "test gimnazjalny" więc chyba wszystko jasne ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 25 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 25 Lutego 2007 w 3 klasie? dlaczego u mnie 1 nie dają takich zdań... :cry: NeoMagNeT wypowiadal się w temacie "test gimnazjalny" więc chyba wszystko jasne ;) W pierwszej klasie było gorzej, rozwiązywaliśmy zadania z matury non stop, co z tego że nikt nie wiedział ocb.. Teraz jak wiadomo kto z czego zdaje to kamikaze z fizyki są ostro docierani, musza na 7 do szkoły przyjeżdżać na dodatkowe lekcje itp.. ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaaban Opublikowano 25 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 25 Lutego 2007 W pierwszej klasie było gorzej, rozwiązywaliśmy zadania z matury non stop, co z tego że nikt nie wiedział ocb.. Teraz jak wiadomo kto z czego zdaje to kamikaze z fizyki są ostro docierani, musza na 7 do szkoły przyjeżdżać na dodatkowe lekcje itp.. ;) to chyba nie dożyję <_< końca liceum [; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energopol Opublikowano 27 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2007 Gwoli ścisłośco - błąd rzeczowy.Definicja wartości bezwzględnej. Alternatywa a nie koniunkcja ;) A jeśli chodzi o f(x) to żeby krótko łatwo i przyjemnie wytłumaczyć. Na chłopski rozum to to jest to "y" czyli wartość funkcji dla jakiegoś x'a... y=2x to samo: f(x)=2x A potem można to ładnie uzywać: f(2)=4 ;) y= + - pierwiastek z 4xkwadrat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puchacz1 Opublikowano 1 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2007 (edytowane) Witam, mam taki problem. Zadanie brzmi tak a właściwie jego istotna część. W ocenie Piotra wysokość drzewa jest większa niż odległość między nimi (czyli Piotrem i Markiem). Czy Piotr ma racje ?. Obliż przybliżoną wysokość drzewa Jak to zrobić ? Jakąś podpowiedź dajcie... Bo jakoś ani ze związków miarowych korzystać narazie się nie da ani pitagorasem też nie widzę aby cokolwiek było do policzenia :( proszę o szybką odpowiedź w miare możliwości czemu nikt nie odpowiada... czyżby nikt nie wiedział jak je rozwiązać ...? wątpie. Proszę o odpowiedż. Może inny rysunek wykonać ? zadanie_mata.bmp Edytowane 2 Marca 2007 przez Puchacz1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr No Opublikowano 3 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2007 (edytowane) Rozwiazanie zadania. Chyba o to chodzilo Edytowane 3 Marca 2007 przez Dr No Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mihalo Opublikowano 3 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2007 W pierwszej klasie było gorzej, rozwiązywaliśmy zadania z matury non stop, co z tego że nikt nie wiedział ocb.. Teraz jak wiadomo kto z czego zdaje to kamikaze z fizyki są ostro docierani, musza na 7 do szkoły przyjeżdżać na dodatkowe lekcje itp.. ;) Wbrew pozorom zdający fizykę mają bardzo komfortową sytuację, na wszystkich uczniów tylko 1% zdaje ten przedmiot i większość osób go zalicza bo wiadomo, że podejmują się tego raczej zdecydowani ludzie, wiadomo także że bez przerobienia wszystkich 1400 zadań z Persony oraz podobnych zbiorów nie ma co liczyc że się nam poszczęści ;], poprostu nie ma hu*a :lol: Moim zdaniem głównym problemem w rozwiązywaniu tych zadań jest nieznajomość teorii i kiepski nauczyciel. Paradoksem jest brak wzorów z matmy na maurze z fizyki. co innego taka matura z geografii, nawet rozszerzona jest nietrudna więc wysoka liczba pkt nie gwarantuje wcale pewnego miejsca na uczelni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilo23 Opublikowano 3 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2007 Podstawowe wzory masz na kartce na maturze z fizyki :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mihalo Opublikowano 4 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2007 no tak ale pewnie nie znajdę tam trygonometrii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puchacz1 Opublikowano 4 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2007 dobra dobra wszystko fajnie tylko my jeszcze czegoś takiegoś nie mieliśmy :( tg to tagens ? ta ? czy mi się coś głowie poprzewracało ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misico Opublikowano 4 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2007 dobra dobra wszystko fajnie tylko my jeszcze czegoś takiegoś nie mieliśmy :( tg to tagens ? ta ? czy mi się coś głowie poprzewracało ? Nie miałeś jeszcze tangensów ani contangensów? A sinusy i cosinusy miałeś? A twierdzenie Pitagorasa (w trójkącie prostokątnym kwadrat długości boku przeciwprostokątnej równy jest sumie kwadratów długości boków przyprostokątnych)? @Dr_No Więc jaka jest odpowiedź: drzewo jest wyższe (10 pierwiastek z 3 m) czy odległość Piotra od Marka (20 m)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr No Opublikowano 6 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2007 10sqrt3 to jest ok 17,3 m wiec odleglosc miedzy Piotrem a Markiem jest wieksza od drzewa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekmal Opublikowano 11 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2007 "suma cyfr pewnej liczby dwucyfrowej jest 5 razy mniejsza od tej liczby. znajdź te liczbę." (to zadanie z układem równań) umiecie taki ułożyć? bo jak dla mnie jest za mało danych :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary Opublikowano 11 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2007 liczba ab=L a - cyfra dziesiątek b - cyfra jedności { 10*a+b=L { { a+b=L/5 dostajemy { a = L * 4/45 { { b = L * 1/9 a i b to cyfry, nalezą do przediału od 1 do 9, obie są liczbami całkowtymi zatem liczba L musi być wspólną wielokrotnością 9 i 45, mamy wielokrotności 45, 90, 135... itd. 135 i wyższe odpadają bo mają 3 cyfry, 90 odpada bo układ były sprzeczny i zostaje nam 45. L=45 4+5=9=L/5 Nie mam pomysłu jak to prościej rozwiązać, może i się da ale mi nic na myśl nie przychodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4rch0n Opublikowano 12 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2007 Hmm... fajnie... a może ktoś po ludzku wytłumaczyć pochodne? Szkoda, że wcześniej nie widziałem tego tematu... :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qrak_ Opublikowano 12 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2007 (edytowane) hary można prościej ;) liczba ab=L a - cyfra dziesiątek, a Ɛ C, 1<a<9 (a należy do liczb całkowitych od 1 do 9, a nie może być równe 0, bo wtedy L nie byłaby liczbą dwucyfrową) b - cyfra jedności, b Ɛ C, 0<b<9 (b należy do liczb całkowitych od 0 do 9) { 10a+b=L {10a+b=L{ a+b=L/5 => {5a+5b=L => 10a+b=5a+5b => 5a-4b=0 => a=4b/5 czyli b musi być podzielna przez 5 i zgodnie z wcześniejszymi założeniami być liczbą całkowitą z zakresu od 0 do 9. Istnieje tyko jedna liczna spełniająca te dwa warunki równocześnie 5. Czyli b=5 => a=4 => L=45 Edytowane 12 Marca 2007 przez Qrak69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaaban Opublikowano 14 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2007 Hmm... fajnie... a może ktoś po ludzku wytłumaczyć pochodne? Szkoda, że wcześniej nie widziałem tego tematu... :D z pochodnymi jest tyle zabawy że szczerze wątpię żeby ktoś się podjął nam, biednym uczniom 1 LO wytłumaczenia pochodnych :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...