Skocz do zawartości
Corso

Doom 3

Rekomendowane odpowiedzi

Zagralem i powrocilem z placu boju.

Krotka mowiac : Najlepsze FPP.

Porwnania z farcry'em sa bezcelowe i zalosne.

 

Detale ustawiam tak :

1024X768 High - na poczatek.

Nastepnie edycja cfg'a :

wszystkie kompresje off.

textury i bump textury : 512

reszta 256.

anizo 8 X

 

Chodzi bardzo dobshe.

na oko oceniam na 35 fps ( timedemo zrobie na jutrzni :D )

Gra sie w pelni komfortowo, a i wyglada o wieeeeeeeeeeeeele ladniej niz difaltowa ULTRA.

 

 

PZDR$ALL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpis z configa UltraHigh : image_downSizeBumpLimit "256"

 

a tu wpis z configa High : image_downSizeBumpLimit "512"

Znaczy sie w tym wypadku niższa wartość oznacza że

nawet mniejsze tekstury poddawane będą technice

"pseudo uwypuklenia"

Czy ktoś może mnie upewnić w moim przypuszczeniu ?

 

zauważyłem również że obniżenie wartości w wpisie :

image_downSizeSpecularLimit "64"

powoduje że drobne obiekty bardziej zauważalnie odbijają światło np. poręcze /cienkie rurki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym dualem to nieźle co niektórzy się wygłupili......ale mniejsza o to,inna sprawa to kolejne upierdliwe pytanie:) Jak włączyć te fps'y -po wpisaniu komendy com_showFPS1 u mnie nic nie wychodzi

com_showfps 1

musisz dac spacje miedzy fps a 1 :!:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość hydro2

nie no dual na 768 MB RAm ;) facet pomysłowy jesteś

no pomyslowy ..... z tym ze jak najbardziej ....

 

ja mam 2x256 kingstona ..... w dualu ..... na czas doom3 pozyczylem 256 od kumpla .... wlozylem w wolny slot i plyta nadal zglasza DUAL .... bo te 2 kingstony pracuja jako 2x64bit ... a ten jeden jako 1x64bit ( cytat z podrecznika uzytkownika ) .. i wsyztko dziala :)

LPKorn - ja jakos mam 768 w dualu i mam 256 i 512 i jakos jest dual,boshe - skonczcie z tymi bzdurami,koles ma tak samo ustawione pamiatki jak Artur79 i jakos tez ma dual wiec nie wiem co w tym widzisz dziwnego :/A co do gry to teraz wlacze z takimi 2ma kolesiami,ktorzy zostali teleportowani z piekla,istna rzez :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość hydro2

a ja mam 256RAM i jakos mi tylko sie rwie przy otwieraniu drzwi. 

Da sie grac, ale fakt przydaloby sie jeszcze 256RAM'u zeby chodzilo plynnie bez przyciec.

Maq - przy otwieraniu drzwi to nawet na gigaramu bedziesz mial doczytki,bo one nie sa spowodowane mala liczba pamieci operacyjnej tylko pamieci na karcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Burro... 256ram to stanowczo zaaaaaaaaa maaaaaaało....

przy 512 ddr gra by chodziła nie płynnie, tak mi się zdaje.. pamiętaj że miałem bete, no to nie wiem jaki wtedy był mój komp... ale chyba właśnie 256 ramu miałem i tak cięło że szok.. za to u brata na 512, albo nawet i więcej, chodziło już ładniej, ale nie doskonale...

Jednak styka :]]

 

 

A teraz wrazenia:

Popierwszym uruchomieniu - odrazy timedemo (nic nie ruszalem w ustawieniach cfg etc) 16fps, ale prze to ze przez 50% trwania demka mielil dysk. Znowu timedemo i juz nic nie mielilo - 24fps.

Pogrzebalem troche w cfg, podlubalem tu i tak (w miedzy czasie wylaczylem AFx8, ktor mialem wymuszone w sterach (dlatego tak malo w timedemo :wink:) i gierka zasówa 800x600 bez cieni, bumpmap na ogol 50-60fps - zadko co ponizej 30 fps spada, a gysk tylko mieli tylko przy otwieraniu drzwi i to lekko. Gram se wiec na tych usatwieniach, tak prze 1h - gra wyglada nice, chodzi sopx, wiec lajt, az do momentu gry pierwszy raz natknolem sie na grubasa (tego lysego) - ledwo co po pozalem i w tym momencie stwierdzialem ze za daleko zjechalem z detalami - teraz bede kombinowal jak ustawic gra zeby chodzila spoko i wygladala miodzio (czekawe czy sie uda). Ale stwierdzialm ze chodziz sobie timedemo jescze raz puszcze na tych usatwieniach, co gra chodzi 50-60fps w porywach. I szok - 30fps (za pierwszym 13:]) - spodziewalem sie duzo wiecej po tym jak widzialem gra w akcji.

 

Ale ogolnie jest zDOOMiony gierka - jest lepsiajsza niz sie spodziewalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam 256RAM i jakos mi tylko sie rwie przy otwieraniu drzwi. 

Da sie grac, ale fakt przydaloby sie jeszcze 256RAM'u zeby chodzilo plynnie bez przyciec.

Maq - przy otwieraniu drzwi to nawet na gigaramu bedziesz mial doczytki,bo one nie sa spowodowane mala liczba pamieci operacyjnej tylko pamieci na karcie

Błąd :P to nie jest wina karty graficznej ani pamieci na niej umieszczonej tylko malej ilosci pamieci. U mnie na 384 mb tez tak bylo do czasu, kiedy winrarem rozpakowalem wszystkie pliki z rozszerzeniem pak4 w katalogu base, po czym je usunalem. Od tej pory gra zajmuje prawie 4 GB ale dziala bez zadnych przyciec, poniewaz tekstury, dzwieki i dalsza czaesc map nie musi byc dekompresowana z jednego wielkiego pliku, tylko w tym wypadku jest rozpakowana i czeka na wykorzystanie jej przez negine gry.

 

Maq - sprobuj moze Ci ten sposob pomoze i bedzie mniej doczytywalo/ nie bedzie doczytywalo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos wrzucic screen bez cieni i bumpmap, bo ciekawy jestem, jak to wyglada i ile tracicie :P

 

Taki maly patent, jak poprawic dzialanie dooma zaraz po odpaleniu. Zamiast ladowac sie do gry i przez kilka minut czekac, az wszystko sie doladuje (kazda zmiana broni, rozgladniecie sie itp. skutkuje doladowaniem i uniemozliwieniem gry), puszczam sobie timedemo. minutka czekania i pozniej gra chodzi miodzio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to dorwalem to wychwalane cudo...

 

Pierwsze zaskoczenie ze na moim konfigu gra chodzi przyzwoicie przy 800x600 High Detali i AAx2 :) Twardo trzyma kolo 40FPS czasami spadnie do jakis 30 ale zle nie jest :)

 

Po drugie dzwieki i ten panujacy mrok.... Audigy+5.1 roxx :D klimat jest elegancki i ta latarka oswietlajaca tylko kawaleczek korytarza/pomieszczenia...

 

Fajne chodz lekko schizujace sa stworki wychodzace ze scian identycznie jak w pierwowzorach, wyskoczyc za plecow i zadac jak najwiecej strat a potem zginac ;)

 

Na lekki minus trzeba jednak zaliczyc ze ciezko po ciemaku trafic to zombiaka a jak sie zaswieci latarka moze byc juz za pozno zeby wyciagnac gnata i nie dac sie trafic z milej raczki ;]

 

A no i jeszcze jeden zonk :( juz musialem przeistalowac gre bo mi sie wykrzaczala podczas ladowania gry, dziwne mam nadzieje ze sie to juz nie powtorzy ;]

 

A i moze na koniec mala dawka cyferek ;)

 

Tak jak napisali drugie zapuszczenie timedema daje lepsze wyniki, trzecie zapuszczenie nie zmiania wyniku, jest identyczny jak za drugim obiegiem (u mnie tak jest).

 

Jade na Omegach 4.5 (jak sa lepsze to powiedzcie, troche nie chce mi sie bawic w testowanie wszystkich mozliwych ;))

 

Ustawienia gry: 800x600 High Detail

Przy ustawieniu grafy 304/608

AA off 34.4 / 41.3 (pierwsza petla/druga petla)

AAx2 29.5 / 32.8 (j.w.)

 

Przy ustawieniu grafy 351/608

AA off 36.4 / 42.8 (j.w.)

AAx2 30.5 / 34.0 (j.w.)

 

Pamiatek wyzej nic ze 608 nie da rady bo sypie artami :( cholerne Hynixy 3,3ns ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest sposób na zwiększenie szybkości gry!! odsyłam na http://gry.wp.pl/core.html?filtr=0,0&x=now...owinki,10,14384  :wink:

Muahahahah, myślisz, że ta banda sierot z wirtualnej polski z kąd bierze swoje niusy? :roll: :twisted:

Nie moge :lol: Imperium Gier hyhyhyhyhyhyhy khyyyy :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrol moglbys wyjasnic o co chodzi z plikiem stronicowania i jak zwiekszyc pagefile  :?:

chodzi o rozmiar pamieci wirtualnej. Pod XP: wlasciwosci systemu>zaawansowane>wydajnosc-ustawienia>zaawansowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam ludzi którzy mając w D3 40fps

(czasami nawet mniej i do tego w Medium detali )

ORT: ORT: ORT: <span style='color: red;'>ORT: włancza</span>ją jeszcze AntyAliasing żeby grać w takich ustawieniach

przy 30 fps ,to chyba jakiś zaraźliwy debilizm .

Tak gra posiada na tyle szybką akcje że w pierwszej kolejności potrzebny jest dobry Framerate w timedemo co najmniej 40fps

wtedy to można spokojnie i celnie kosić przeciwników ,

do połowy gry najlepiej z shotguna , jak tu trafiać w łepetynę ruszajacych się przeciwników jak rwie grafę przy włączonym AA

a przecież musi rwać skoro ludziska maja w timedemo tylko 30fps ,gdzie tu sens a gdzie logika ,no chyba że ktoś odrazu

wpisze jakieś cheaty i będzie napierdalał do wszystkich z bfg

takiemu napewno niski framerate nie będzie przeszkadzał.

 

Tak się troche rozpisałem ale na zakończenie powiem że na mój gust to AntyAliasing zastrzeżony jest tylko dla kart szóstej generacji t.z ATI X800 i GF 6800GT wzwyż

i załanczanie go przy 3040 fps to istny kretynizm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam ludzi którzy  mając w D3 40fps

  (czasami nawet mniej i do tego w Medium detali )

ORT: ORT: ORT: <span style='color: red;'>ORT: włancza</span>ją jeszcze  AntyAliasing  żeby grać w takich ustawieniach

przy  30 fps  ,to  chyba  jakiś zaraźliwy  debilizm .

Tak gra posiada na tyle szybką akcje że  w pierwszej kolejności potrzebny jest  dobry  Framerate  w timedemo co najmniej 40fps

wtedy  to można  spokojnie i celnie  kosić  przeciwników  ,

do połowy  gry  najlepiej z  shotguna  , jak tu trafiać  w  łepetynę ruszajacych się przeciwników  jak  rwie  grafę przy  włączonym  AA

a przecież musi  rwać skoro ludziska  maja w  timedemo  tylko  30fps  ,gdzie tu sens  a gdzie  logika  ,no chyba  że ktoś odrazu

wpisze  jakieś cheaty i  będzie  napierdalał do wszystkich  z  bfg

takiemu  napewno  niski  framerate nie będzie  przeszkadzał.

 

Tak się troche  rozpisałem  ale na zakończenie powiem  że  na mój  gust  to  AntyAliasing zastrzeżony  jest tylko  dla  kart szóstej generacji t.z    ATI X800  i  GF 6800GT wzwyż

i  załanczanie  go  przy  3040 fps  to  istny kretynizm.

Moze troche za bardzo ostro to wszystko potraktowales :) rozni sa ludzie, sa takze ludzie dziwni, ale to ich sprawa. Ja tez nie jestem "fanem" AA i anzio. Wole wieksza ilosc fps. Myslac Twoim tokiem myslenia rownie dobrze mozna wyzwac ludzi, ktorzy maja gf 4 ti a graja na detalach high - po co? przeciez miedzy high a low nie ma prawie zadnej roznicy ? no chyba ze w fps :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się troche  rozpisałem  ale na zakończenie powiem  że  na mój  gust  to  AntyAliasing zastrzeżony  jest tylko  dla  kart szóstej generacji t.z    ATI X800  i  GF 6800GT wzwyż i  załanczanie  go  przy  30-40 fps  to  istny kretynizm.

kretynizm nie kretynizm ale nie kazdego stac na karty szostej generacji... a po co mam ogladac "krawedziowata" lape z jeszcze bardziej "krawedziowata" latarka ?? (ale mi okreslenie wyszlo :P ) AAx2 nie jest az takim burzujstwem ;) na ktore nie stac kart nizszej generacji (piatej :?: ) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do ludzi GF4200/4400 to chyba najlepszą logiczną

kombinacją było wy HighDetale bez Shadows i w rozdziałce

640x480 framerate będą mieli chyba powyżej 40fps

a i teksturki w prawie pełnej krasie

a z tego co czytam większosć na siłe wpycha sie w wyższe rozdziałki żeby sie popisać chyba ;) bo każdy dobry gracz

( szczególnie ci klanów CS /Quake3/Q2 )

wiedzą że do "profesionalnej" gry najważniejszy jest Framerate

dopiero potem jakość ,z drugiej strony trudno ludziom odmówić oblookania D3 w pełnej jakości textur.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do ludzi  GF4200/4400 to chyba  najlepszą  logiczną

kombinacją  było  wy  HighDetale bez  Shadows  i  w rozdziałce

640x480  framerate  będą mieli  chyba  powyżej 40fps

a i teksturki  w prawie pełnej krasie 

a z tego co czytam  większosć na siłe  wpycha sie w wyższe  rozdziałki  żeby  sie popisać  chyba  ;)  bo każdy  dobry gracz

( szczególnie ci klanów  CS /Quake3/Q2  )

wiedzą  że  do "profesionalnej" gry  najważniejszy jest  Framerate

dopiero potem  jakość  ,z drugiej strony  trudno  ludziom  odmówić  oblookania  D3 w  pełnej jakości textur.

Ja mam ustawione wszystko na Low i gram w 1024x768 z cieniami i jest ok. Do tej gry nie potrzebuje wysokiego poziomu fps. Z reszta w Americas Army gram bardzo czesto i tam na niektorych mapkach mam 15 fps i tez zyje i bardzo lubie grac w ta gierke :). Wybralem rodzielczosc 1024 bo moim zdaniem jest najlepsza dla mojego monitora. Wszystko wyglada dosc przyzwoicie no i obraz jest jasniejszy niz w nizszych rodzialkach, co jest wazne w doomie z tego wzgledu, ze jest to ciemna gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz skonczylem optymalizowac gierka pod kontem wygladu.

Efekt: Timedemo: 32FPS na 800x600

http://pics.xs.to/pics/04081/d3low.jpg

Gram na usatwieniach:

seta image_downSizeLimit "512"

seta image_ignoreHighQuality "0"

seta image_downSizeBumpLimit "512"

seta image_downSizeSpecularLimit "64"

seta image_downSizeBump "0"

seta image_downSizeSpecular "0"

seta image_downSize "1"

seta image_forceDownSize "0"

seta image_lodbias "0"

seta r_preload "1"

seta r_skipBump "0"

seta r_shadows "0"

seta r_useOptimizedShadows "0"

seta r_useTurboShadow "0"

seta g_bloodEffects "1"

seta g_decals "0"

seta g_showBrass "1"

seta g_muzzleFlash "1"

seta g_showPlayerShadow "1"

seta image_anisotropy "4"

seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"

W porwónaniu z poprzednim, bez wszyskich efaktów - normalnie megalow:

http://pics.xs.to/pics/04081/d3megalow.jpg

 

FPS utrzymoja sie w obu przypadkach na tym samym poziomi, ale na megalow mniej tnie dysk. Zobacze jak sie gra potoczy - narazie za duzo potworów nie mialem na raz, wiec pewnie bedzie gorzej (ale najwyzej wylacze AF i zmniejsze teksturki od 256 i bedzie git)

 

Ogolne jestem mega zaskoczony i zadowolony z wyników, a jedyne co ID spiepszylo w tej gierce to domysle confingi - gra chodzila duzo wolniej i wygladala duzo gorzej na domyslnym, niz na tym ca mam teraz.

 

Gireka śmiga na lęciwym 8500 lekko krecenym 1700+ (1.9ghz) i jednej 256megowej kostki ramu. Dal porownania w farcraya to sie pograc nie dalo :P:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... bo każdy  dobry gracz

( szczególnie ci klanów  CS /Quake3/Q2  )

wiedzą  że  do "profesionalnej" gry  najważniejszy jest  Framerate

dopiero potem  jakość, z drugiej strony trudno ludziom odmówić oblookania D3 w pełnej jakości textur.

nie tylko Framerate do sieciowek ale i dobre lacze bo co ci po xxxFPS jak masz slabe lacze i lagi caly czas :?:

 

a w sumie to jak narazie te lokacje doomowe dosc ciemne i ciasne sa wiec i mozna pobawic sie w lepsza jakosc grafiki nie tracac za duzo FPS to nie to co w FC gdzie byly potezne lokacje pod golym niebem, dopieszczone w kazdym calu :) tam odczywalem czasami brak paru FPS ale coz dla jedej czy dwoch gier grafy zmieniac nie bede ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

..... a jedyne co ID spiepszylo w tej gierce to domysle confingi ...

Zgadzam sie z tym w 100% :D, domyslne ustawienia są kapke "złe" :D, powinno byc ponadto wiecej opcji, typu rozmiar textur, oraz rodzaj kompresji, kadzy by mogl optymalnie dostosować gre bez grzebania w configach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BigSpider

Szanowny długoletni user Forum Tweak .pl

A napisałeś jak byś peceta do grania miał od wczoraj

jak można grać w gry wymagajace celnego celowania

szybkich i precyzyjnych ruchów ,gdy sie ma tylko 15fps

niech mi to ktoś wytłumaczy :) :) pogrywałem kiedyś

w necie dobrze w Q2 potem Q3 ,znałem w cholere ludzi

nawet kilku klasy mistrzowskiej jak by to oni widzieli co ty piszesz :) LoL to ty moze wchodzisz na server AmericansArmy

żeby cos pooglądać ,bo grać tam nie pograsz chyba z framerate 15fps

 

A skoro piszesz że pogrywasz w D3 w rozdziałce 1024x768

bo masz w tej rozdziałce jaśniej na monitorze :) LoL

od czego masz komendy konsoli w D3

r_gamma i r_brightness ustaw obydwie na 1.8 1.9

i będzie cacy ,ale po co ja to pisze :) przecież to walka z wiatrakami , zanczy sie , ludzmi zorientowanymy inaczj ;)

oczywiście w świecie gier ,tylko ;)

 

 

Pozdrawiam

bye bye

Good Nignt ;)

 

i miłej gry przy niskim framerate zawininym

nieodpowiednim skonfigurowaniem gry ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytam  większosć na siłe  wpycha sie w wyższe  rozdziałki  żeby  sie popisać  chyba  ;)  bo każdy  dobry gracz

( szczególnie ci klanów  CS /Quake3/Q2  )

wiedzą  że  do "profesionalnej" gry  najważniejszy jest  Framerate

dopiero potem  jakość  ,z drugiej strony  trudno  ludziom  odmówić  oblookania  D3 w  pełnej jakości textur.

Nie moge sie nie zgodzić. Ja u siebie grałem 800x600 no AA i fpsy trzymały sie ostro 60/s a przy zadymie potrafiły opaść do 30. W 1024 takiego komfortu już nie było, a różnica w wyglądzie - nieistniejąca. Btw efekt AAx2 jest śmieszny, lepiej już zostawić wyłączony...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...