Skocz do zawartości
koniu997

Wszystko o Epox 8rda3(+)

Rekomendowane odpowiedzi

Agresiv/Optimal CPU/FSB Interface nic nie daje w moim przypadku. Jak narazie max fsb stabilnie to 225Mhz nastepnym krokiem bylo 230 ale sa problemy prawdopodobnie z pamieciami (gry wychodzą do systemu itp.) zwiekszenie vdd niepomaga.

Teraz coś dla tych co nie lubią często restartować kompa :

http://www.hasw.net

Programik jest super , Tylko cl niemozna zmienić , fajny bajer z wykozystaniem wyswietlacza na płycie do pokazywania temperatury cpu lub sys. Są problemy ze zmianą mnoznika ale reszta dziala super.

Pzdr.

 

Update 16.08.04 07:30 :

No niezła sprawa ale ja nie lubie takich wynalazków pod winde.Jak OC to w BIOSIE :D :D :D

Nie czaicie mozliwosci tego programiku sam jak wprowadzam zmiany w konfigu to po przez bios tak juz z przyzwyczajenia ale załózmy ,ze ciagniecie cos przez p2p nadchodzi noc odpalasz sobie programik fsb na 100 mhz wentyle na min i idziesz spac -cisza.

Ps. Piszcie jakie max fsb udalo wam sie osiagnąc przy jakim Vdd , Vcore, Vdimm i rodzaku pamieci. Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niezła sprawa ale ja nie lubie takich wynalazków pod winde.Jak OC to w BIOSIE :D :D :D

Zgadzam się z Tobą. :D

 

Co do poruszonego wyżej przeze mnie FSB/CPU Interface ble-ble, to na 11x200 system mam stabilny zarówno na "overclocked" jak i "optimal", ale na tym drugim mam wtedy ciut mniej smarków i minimalnie gorzej wypadają podstawowe testy w Sandrze 2004 i takie tam inne bajerki. Wszystko zgodne z logiką, więc pomyślałem sobie, że może przestawienie na "optimal" pomoże mi pójść wyżej z FSB - chyba będę mógł sprawdzić dzisiaj. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podzielam opinie o wysokiej jakości płyt głównych Epoxa, lecz jest pewna sprawa, na którą trzeba uważać decydując się na zakup tych płyt. Mój kolega prowadzi salon komputerowy i jest jednym z dealerów Epoxa. Miał już sporo modeli, a ja jako ze mam czas mogłem sobie je trochę potestowac. Początkowo na te Epoxy było sporo skarg i reklamacji. Wszystkiemu winny był kiepski układ zasilania na płycie i dodatkowo problemy z padającym biosem. Epox zanim to poprawił, to naprodukował sporo takich wadliwych płyt. Pół biedy, gdy user nie podkręcał procesora i innych podzespołów, ale gdy to robił to płyty często padały. Trzeba było gdzieś upchnąć ten towar i niestety sporo tego typu płyt trafiło do dużych hurtowni w Polsce. 

 

Poniżej przedstawiam stary model płyty z wadliwym układem zasilania: 

 

Dołączona grafika

 

A tutaj już nieco mniejsze zdjęcie, ale wersja z poprawionym zasilaniem, można to łatwo rozpoznać po większej ilości tranzystorów i innym układzie poszczególnych podzespołów zasilania.

 

Dołączona grafika

 

Nie sugerujcie się tym ze płyta na małym zdjęciu to model z S-ATA i dodatkowym lanem, bo problem dotyczy obu płyt. Nie warto tez sugerować się radiatorami, bo spotkałem tez płyty ze srebrnym radiatorem i wadliwym układem zasilania. 

 

To nie koniec zmian. Użytkownicy płyt Firmy Epox z czasem uskarżali się na bardzo kiepska jakość dźwięku, jaki generuje zintegrowany układ Realtek, Epox zmienił ten stan rzeczy i w nowszych seriach tych płyt montowany jest znacznie lepszy układ C-Media. Przewyższa on układ Realteka nie tylko pod względem jakości dźwięku, ale również posiada bardziej dopracowane i funkcjonalne sterowniki, co w pełni potwierdzam po przetestowaniu płyt wyposażonych zarówno w jeden jak i drugi układ

 

Firma Epox udzieliła licencji współpracującej z nią firmie Merkury (Kobian) na produkcje tych płyt pod symbolem Merkury KNU 400X-L. Płyty firmowane przez Merkurego posiadają wszystkie ulepszenia i dodatkowo trochę podkręcony bios. Czytałem na innych forach ze są przez to wydajniejsze, ale u mnie różnice wychodziły w granicach błędu pomiarowego, natomiast poprawie uległa stabilność podczas podkręcania. Można powiedzieć ze bios Merkurego taki podkręcony Bios Epoxa, a pomimo tego jest stabilny. Po zdjęciu nalepki z symbolem płyty można przeczytać napis na laminacie 8RDA3i, czyli praktycznie poprawiony Epox z lepszym biosem. To tyle.

 

Pozdrawiam.

 

 

No i czy ta płyta nie jest cudowna ?? :D

Mam drugą versje płyty i śmiga bardzo fajnie.

Tylko szkoda ze nie ma Srata tata Serial ATA :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej wątpie że Optimal da CI wiecej MHz!

Dzisiaj nareszcie będę mógł sprawdzić ;)

 

Poprzedni max to FSB 217Mhz (realnie prawie równe 218Mhz) czyli niecałe 2,4Ghz na 1,85v. Wszystko powyżej powodowało restart albo zwiechę Prime95 i tym samym całego systemu. Dam znać, co i jak. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tak jak rda3+ a raczej tak, to należy czujnik trochę podgiąć do góry tak, aby wystawał zdeko ponad socket wówczas, gdy włożysz procesor, dociśnie on czujnik odpowiednio i będziesz mial(a) pewność, ze mierzysz temp. procesora a nie jego otoczenia. Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ja powiem tak.Jak miałem w wyżej wymieniony sposób odgięty czujnik to pokazywało mi kosmiczne temperatury.A kiedy dotykam coolerka to on jest poprostu zimny.Nie można jednoznacznie stwierdzić czy trzeba odgiąć w jednaalbo w drugą strone.To wszystko zależy od błędu czujnika,Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ja powiem tak.Jak miałem w wyżej wymieniony sposób odgięty czujnik to pokazywało mi kosmiczne temperatury.A kiedy dotykam coolerka to on jest poprostu zimny.Nie można jednoznacznie stwierdzić czy trzeba odgiąć w jednaalbo w drugą strone.To wszystko zależy od błędu czujnika,Pozdro

Bzdury. Nie wiem czy to twoja pierwsza płyta ale jeżeli miałeś kiedyś starszą płyte na socket A albo jakikolwiek inny z monitorem temp. to może zauważyłeś taką małą diodę, była przylutowana do pcb i mierzyła temp. powietrza przy cpu. Dlatego epox miedzy innymi wprowadził taki typ czujnika by miał dobry kontakt z procesorem. I nikt tu niepisze "w jedną albo w drugą strone" (i profilaktycznie dodam tylko ,żeby nie postwic go pod kątem prostym i nie poskładać procesorem w harmonijkę :) ) tylko tak aby w momencie umieszczania procesora w sockecie czuć opór stawiany przez sprężysty czujnik i jak w instrukcji napisane jednym palcem przytrzymać procesor a drugą ręką zamknąć socket. A jeżeli miałeś zimny cooler i kosmiczne temp. to każdy na forum ci powie ,ze najprawdopodobniej krzywo stał radiator na rdzeniu przez odwrotne zamocowanie go na gnieździe. Pzdr.

 

http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=152&...ctr_str_numer=3

"8RDA3+ ma zamontowany pod procesorem dodatkowy termometr co sprawia, że w BIOS-ie temperatura przy takich samych ustawieniach jest średnio wyższa o 5 stopni C w porównaniu do dwóch pozostałych modeli (chodzi prawdopodobnie o dokładniejszy odczyt). "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po całym dniu testów (w trakcie których sprzątałem pokój :D) wyszło mi na to, iż jednak przełączenie CPU/FSB Interface z "overclocked" na "optimal" pozwala pójść trochę wyżej i wyciśnąć z procesora więcej Mhz. Przynajmniej tak jest w moim przypadku na Epoxie 8RDA3+ z biosem z lutego 2004r. (poprzednia wersja, nie flashowałem tego najnowszego z lipca).

 

Konfig nie zmienił mi się, a dawniej udawało mi się stabilnie maksymalnie 11x217Mhz na napięciu 1.85v (bios, real niższy), jak napisałem powyżej. Realnie było to trochę więcej, co zresztą widać na screenach z marków-smarków :

 

http://republika.pl/headbanger/images/Mark...ki/9800XT04.jpg

 

http://republika.pl/headbanger/images/Mark...ki/9800XT06.jpg

 

Teraz system jest stabilny jak poniżej :

 

1) 11x210 na 1.675v w biosie (real 1.648-1.664v)

 

http://republika.pl/headbanger/images/OC/CPU01b.jpg

 

2) 11x215 na 1.75v w biosie (real 1.712-1.728v)

 

http://republika.pl/headbanger/images/OC/CPU02b.jpg

 

3) 11x220 na 1.85v w biosie (real 1.808-1.824v)

 

http://republika.pl/headbanger/images/OC/CPU03b.jpg

 

Przy okazji moje wcześniejsze spostrzeżenia, które teraz tylko się potwierdziły : w miarę dobry procek AMD na jądrze Barton pracuje na bardzo zaniżonym napięciu na 11x166 (czyli default), a potem w miarę wzrostu FSB napięcie dość ładnie się skaluje tj. rośnie stopniowo, proporcjonalnie do magistrali. Kończy się to niestety na 11x200, ponieważ powyżej wykraczamy poza maksymalną dla tego procesora specyfikację 3200+ i napięcie trzeba nieraz podnosić gwałtownie, skokami, żeby zachować pełną stabilność.

 

Reasumując : jeżeli na 11x200 nasz Bartek pracuje na lekko zaniżonym albo domyślnym napięciu, to wcale nie oznacza, że powyżej będzie się dobrze kręcił (czasem trafi się na mur i koniec). To wszystko dotyczy chłodzenia powietrzem; klozetu się nie dorobiłem i nawet mówiąc szczerze nie jest mi potrzebny. :P

 

PS. Mam niejasne, pesymistyczne przeczucie, że przy moim konfigu moja mega-zasiłka nie wyrabia podczas ostrego OC, co widać po gwałtownym spadku napięcia na linii 12v.

 

madzia22 : u mnie pokazuje podobne co do 1-2C temperatury niezależnie od tego, co zrobię z czujnikiem w sockecie. Radzę leciutko podgiąć do góry. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 8RDA3I i jak narazie jestem z niej bardzo zadowolony. Zawiodłem sie na biosie z lipca br. Athlona 2600+ czytał jako 1151 mhz. Zauważyłem straszny spadek fpsów w grach. Wgrałem starszy i wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ja powiem tak.Jak miałem w wyżej wymieniony sposób odgięty czujnik to pokazywało mi kosmiczne temperatury.A kiedy dotykam coolerka to on jest poprostu zimny.Nie można jednoznacznie stwierdzić czy trzeba odgiąć w jednaalbo w drugą strone.To wszystko zależy od błędu czujnika,Pozdro

Bzdury. Nie wiem czy to twoja pierwsza płyta ale jeżeli miałeś kiedyś starszą płyte na socket A albo jakikolwiek inny z monitorem temp. to może zauważyłeś taką małą diodę, była przylutowana do pcb i mierzyła temp. powietrza przy cpu. Dlatego epox miedzy innymi wprowadził taki typ czujnika by miał dobry kontakt z procesorem. I nikt tu niepisze "w jedną albo w drugą strone" (i profilaktycznie dodam tylko ,żeby nie postwic go pod kątem prostym i nie poskładać procesorem w harmonijkę :) ) tylko tak aby w momencie umieszczania procesora w sockecie czuć opór stawiany przez sprężysty czujnik i jak w instrukcji napisane jednym palcem przytrzymać procesor a drugą ręką zamknąć socket. A jeżeli miałeś zimny cooler i kosmiczne temp. to każdy na forum ci powie ,ze najprawdopodobniej krzywo stał radiator na rdzeniu przez odwrotne zamocowanie go na gnieździe. Pzdr.

 

http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=152&...ctr_str_numer=3

"8RDA3+ ma zamontowany pod procesorem dodatkowy termometr co sprawia, że w BIOS-ie temperatura przy takich samych ustawieniach jest średnio wyższa o 5 stopni C w porównaniu do dwóch pozostałych modeli (chodzi prawdopodobnie o dokładniejszy odczyt). "

Wiesz co nie rób ze mnie siebie!Umiem założyć coolerka i robiłem to gdy Ty mówiłeś na chleb bep.Cooler nie jest zimny ale napewno nie nagrzewa sie do takiej temp jak podaje czujnik.Weź pod uwage to że mimo odczytu z procka sam czujnik może być źle skalibrowany i bedzie podawał np. o 10* większe temp niż w rzeczywistości są.Pomyśl troszkę skoro źle zamontowałem cooler Twoim zdaniem to niby dlaczego komp pracuje stabilnie już od 2 miechów 24/7???Nie bede Cie więcej męczył bo widzę że nie słyszałeś nigdy o niedokładności czujników i układów.A tak na marginesie to koniec z OT bo osobiście bede zgłaszał do Modera żeby usuwał posty.

 

MietmaN--> no to gratuluje bo mi zmiana na Optimal nic nie dała tylko że ja mam najnowszy BIOS z lipca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ja powiem tak.Jak miałem w wyżej wymieniony sposób odgięty czujnik to pokazywało mi kosmiczne temperatury.A kiedy dotykam coolerka to on jest poprostu zimny.Nie można jednoznacznie stwierdzić czy trzeba odgiąć w jednaalbo w drugą strone.To wszystko zależy od błędu czujnika,Pozdro

Bzdury. Nie wiem czy to twoja pierwsza płyta ale jeżeli miałeś kiedyś starszą płyte na socket A albo jakikolwiek inny z monitorem temp. to może zauważyłeś taką małą diodę, była przylutowana do pcb i mierzyła temp. powietrza przy cpu. Dlatego epox miedzy innymi wprowadził taki typ czujnika by miał dobry kontakt z procesorem. I nikt tu niepisze "w jedną albo w drugą strone" (i profilaktycznie dodam tylko ,żeby nie postwic go pod kątem prostym i nie poskładać procesorem w harmonijkę :) ) tylko tak aby w momencie umieszczania procesora w sockecie czuć opór stawiany przez sprężysty czujnik i jak w instrukcji napisane jednym palcem przytrzymać procesor a drugą ręką zamknąć socket. A jeżeli miałeś zimny cooler i kosmiczne temp. to każdy na forum ci powie ,ze najprawdopodobniej krzywo stał radiator na rdzeniu przez odwrotne zamocowanie go na gnieździe. Pzdr.

 

http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=152&...ctr_str_numer=3

"8RDA3+ ma zamontowany pod procesorem dodatkowy termometr co sprawia, że w BIOS-ie temperatura przy takich samych ustawieniach jest średnio wyższa o 5 stopni C w porównaniu do dwóch pozostałych modeli (chodzi prawdopodobnie o dokładniejszy odczyt). "

Wiesz co nie rób ze mnie siebie!Umiem założyć coolerka i robiłem to gdy Ty mówiłeś na chleb bep.Cooler nie jest zimny ale napewno nie nagrzewa sie do takiej temp jak podaje czujnik.Weź pod uwage to że mimo odczytu z procka sam czujnik może być źle skalibrowany i bedzie podawał np. o 10* większe temp niż w rzeczywistości są.Pomyśl troszkę skoro źle zamontowałem cooler Twoim zdaniem to niby dlaczego komp pracuje stabilnie już od 2 miechów 24/7???Nie bede Cie więcej męczył bo widzę że nie słyszałeś nigdy o niedokładności czujników i układów.A tak na marginesie to koniec z OT bo osobiście bede zgłaszał do Modera żeby usuwał posty.

 

MietmaN--> no to gratuluje bo mi zmiana na Optimal nic nie dała tylko że ja mam najnowszy BIOS z lipca.

Chłopcze co ty będziesz mi tu mówił o niedoskonałości elementów kiedy jestem na czwartym roku elektroniki i cos nie cos wiem. I czujnik niemoże być ,źle skalibrowany ponieważ wykorzystuje on zjawisko rezystancji termicznej i napięcie odkładające sie na tej rezystancji jest zamieniane poprzez układ (którego tez nikt nie kalibruje, poprostu takie rzeczy sie oblicza jeszcze przed wyprodukowaniem) na proporcjonalną mu w danym punkcie temp. Dalej, rozmowa dotyczyła ustawienia czujnika przed montażem procesora i nikogo NAPEWNO nie interesuje czy ty masz uszkodzony ten czujnik czy nie ( uszkodzenie w tym przypadku to pojecie umowne ściślej mówiąc pracuje poza swoim zakresem pracy). Myślisz ,ze jak złożyłeś dwa czy trzy kompy to już wszystko wiesz najlepiej :? .

 

Myśle ,że temat czujnika jest już wyczerpany. Podr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj źle mnie oceniłeś na początku.A wiesz co to termometr na podczerwień?Więc ja gwarantuje Ci że czujniki mogą źle wskazywać.Racja temat czujnika wyczerpany.

P.S.Co do Twoich wypowiedzi to według mnie są w nich luki czysto teoretyczne.Ale to twój ból i Twoje kredki co mówisz 8) .I do Twojej wiadomości to 2 kompy to ja dziennie składam.Nie mądrze sie tylko poprostu wiem jak sie cooler zakłada.Ale Pan elektronik wszystko wie i wszystko widział :lol: Jak chcesz coś jeszcze na ten temat powiedzieć to na priv a nie tu OT siejesz!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe widze ze musze troche pomeczyc moja plytke ;] bo te FSB200Mhz cos biednie wyglada ;) Tak z 2,4Ghz by mnie satysfakcjonowalo :P no i jestem ciekaw ile z tych moich Hynixow wydusze :P

 

BTW. jakos nie zawuwazylem zeby sie Epox z Hynixami gryzl ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie

 

Przełączenie w biosie CPU/FSB Interface z Aggresive (Overclocked) na Optimal co prawda pozwala wyjść wyżej z FSB (przynajmniej w moim przypadku), ale ogólnie gra nie jest warta świeczki, bo wydajność spada (marki-smarki, gry, testy syntetyczne) : przy agressive na 11x217 miałem lepsze wyniki niż przy optimal na 11x222 (max. OC, 1.90v).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK wykonałem dziś pare testów i max co udało mi sie wyciągnąć to fsb 228 przy ustawieniach:

vdimm auto

vdd 1,6V

ram 11-3-3-2,5

CPU interface : aggresive

mnorznik 8,5

Troche dziwne jest dla mnie to ,ze zwiekszenie vdd nawet do 2V nic niedaje ani 1 MHz tak samo z Vdimm.

 

http://republika.pl/zolciakkkk/ok.JPG

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem swoją drogą ciekaw, jak duży wpływa na moje max OC' ma fakt, że jadę na 2x512MB w Dualu, ponieważ przy jednej kości 256MB zazwyczaj można znacznie więcej (i tak bym się nie zamienił ;)).

 

Podnoszenie napięcia na chipsecie u mnie również nic nie pomogło, natomiast przydatne okazały się radiatorki na mosfety.

 

PS. Ale i tak procek mnie 3ma .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie czekam na drugą pamięć twinmos na kosciach m-tec i najprawdopodobnie dziś bedą testy w dualu.

 

 

MietmaN spróbuj na jednej kości albo w single. Sam robiłeś radiatorki na mosfety? Jak masz to wrzuć zdjęcie. Moze to jest wąskie gardło bo po kilku godzinach pracy w prime na 225,226,227,228 radiatory na obu mostkach były zledwie ciepłe. No chyba ,ze te orginalne mocowanie (guma do żucia) zawodzi.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie czekam na drugą pamięć twinmos na kosciach m-tec i najprawdopodobnie dziś bedą testy w dualu.

To czekamy na wyniki max FSB w trybie dual (u mnie to się równa max OC procka) ;)

 

MietmaN spróbuj na jednej kości albo w single. Sam robiłeś radiatorki na mosfety? Jak masz to wrzuć zdjęcie. Moze to jest wąskie gardło bo po kilku godzinach pracy w prime na 225,226,227,228 radiatory na obu mostkach były zledwie ciepłe. No chyba ,ze te orginalne mocowanie (guma do żucia) zawodzi.  

Pzdr.

Spróbuję na jednej kości, ale wątpię, żebym miał znowu czas na testy w najbliższym okresie, chyba że totalnie zarwę nockę ;) Co do radiatorów na mosfety to wiekszość znajomych tnie jakieś stare z giełdy, a ja skorzystałem z obiegu wtórnego rzeczy gotowych i kupiłem całkiem fajne od kumpla - nie używałem taśmy termoprzewodzącej, tylko silikonu Cooler Master i po kropelce Super-Glue w dwóch przeciwległych rogach. Fotek nie będzie w najbliższym czasie, bo nie mam cyfrzaka :(, a znajomi z cyfrzakami się wakacjują.

 

NB i SB : u mnie na SB była taśma termo, która jednak słabo przewodziła, więc zdjąłem dziada, wyczyściłem i zamocowałem na silikonie Zalmana plus klej (teraz grzeje się bardziej). Na NB był glut i ten to juz wg mnie w ogóle nie przewodził - łapy mi się trzęsły przy czyszczeniu, ale udało się wszystko i obecnie siedzi tam niebieski Zalman na podkładce z silikonu Zalmana. Grzeje się przy dużym obciążeniu, co potwierdza moje wcześniejsze przypuszczenia, że firmowe chłodzenie słabo odprowadzało ciepło.

 

Uffff, to tyle .... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ta plytke i wszystko oki. Bios super, podkrecaniem sie nie zajmowalem bo mam 1700+ ;). Problem to brak SS(SoundStorm) i w zwiazku z tym zastanawiam sie nad opyleniem plyty i kupnie Abita AN7 lub NF7-S. A propo to czym rozni sie mostek MCP-T od MCP2-T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.jes.com.pl/index_lista_o.php?ka...ent=EPOX&id=878

 

znalazlem takie "cacko", dlugo mi zajelo zidentyfikowanie oznaczenia "OEM" ale wkoncu wycisnelem to ze sprzedawcy, okazalo sie ze to ver. 2.1... droche daleko od 3.2 i 3.3, nie wiem co o tym myslec, sa jakies konkretne minusy ver 2.1 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety testy w dualu bedą dopiero jutro. Ram przyszedł ale pc2700, mało tego gość uparcie twierdził ,ze to 400MHz .

 

Dostałem dziś bios by Merlin 1.0 , nie zdążyłem sie wiele pobawić ale co zauważyłem:

-brak kilku podmenu w biosie ale to chyba standard u Merlin'a(set user password, set supervisior password, load self-default stetings)

-cpc off miało dać high fsb ale u mnie dalej 228 tyle ,ze winda wstała na 233 ale potem coś zaczęło sie chrzanić, być może moje firmowe chłodzenie nie wyrabia.

-ogólnie zauważyłem jakby szybsze działanie całego kompa ale być może to autosugestia . Pobawię sie jeszcze jakimiś benchmarkami i porównam.

 

Fajnie ,ze w końcu ktoś sie zainteresował się biosem do epox'ów. Jest to dopiero pierwszy mod z 6 siepnia, bazuje na ostatnim oficjalnym. Zobaczymy co bedzie dalej.

 

http://republika.pl/zolciakkkk/m.JPG

 

Pozwoliłem sobie wrzucic na www bo zginął z ftp'a Merlina :

http://republika.pl/zolciakkkk/8rd34006.zip

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

new bios 8RDA3+

 

http://www.ekels.com/downloads/

 

UWAGA ia ten bios jest nie sprawdzony 100%

 

-Cpu interface 200 Mhz Optimiert Romsip

-3.09 bpl auf 3.19 bpl

-Romsip Mod 1-31

-Optimirung

-CPU Disconnect Function as recomended by nVidia tech

-Alpha Timing : 2-3-3-3-3-3-4

-T(rc) : 9

-T(rfc) : 12

-Dimm Driving Strength : 6

-Dimm Slew Rate : 7

-COMMAND PER CLOCK (Cpc) Disable

 

 

by -=Merlin=-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zolciak :

 

Ponieważ komp służy mi teraz przede wszystkim do pracy i nie mogę sobie pozwolić na żadne eksperymenty i związne z nimi ewentualne komplikacje, to nie będę bawił się w harcerza i nie zapodam w/w biosu Merlina. :P

 

Ale jak ktoś go dokładnie przebada pod kątem OC i ogólnej wydajności oraz stabilności, to wtedy się raczej skuszę. ;) Jednym słowem : idź przodem stary, niech wiedzą, że mamy pokojowe zamiary .... ;)

 

@Merlin : Dzięki za bios, nareszcie się ktoś o Epoxa zatroszczył! Jak masz problemy językowe, to pisz po niemiecku - ja przetłumaczę. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...