Skocz do zawartości
Fidel

Psp

Rekomendowane odpowiedzi

"Dark_Alex sprawił wszystkim posiadaczom PlayStation Portable i zagorzałym fanom oldskoolowego "szaraka" (PSX/PSOne) wielki świąteczny prezent w postaci Custom Firmware 3.02OE-B.

Wydany wczoraj 3.02OE potrafił uruchomić gry z PSOne, które do tej pory dostępne były jedynie poprzez download z płatnego PlayStation@Store na PS3 a następnie dopiero skopiowaniu gry na PSP.

Wydany przed chwilą 3.02 OE-B potrafi znacznie więcej - od dziś możemy zagrać w prawie każdy tytuł, który ukazał się na PSX za pomocą firmowego emulatora Sony!

Aby tego dokonać wystarczy dokonać update softu oraz skorzystać z załączonego w paczce konwertera (Popstation) dla gier ISO na format obsługiwany przez emulator SONY.

Więcej na temat nowego firmware, instalacji, listy kompatybilności oraz wielu innych spraw dowiecie się na naszym forum w tym TOPIKU "

http://www.skizo.org/njusydetal.php3?id=2049&sys=psp

Jak dla mnie (długoletniego gracza na PSX) jest to fakt bezsprzecznie stwierdzający która konsolka wiedzie teraz prym w świecie handheldów , w porównaniu z kupą emulatorów i homebrew to jednak DS cienko wygląda.

Edytowane przez David666

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Fajnie ze informujesz posiadaczy 3.02 OE-B z poprzedniej strony, o takiej nowosci....;>

Eeee , nie doczytałem :-P :-P , ale informacja i tak swietna ( może się komuś strona z listą kompatybilności i FAQ przynajmniej przyda )

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Jezeli macie zainstalowane juz jakies pluginy do @procka to powiedzcie jakie, i pomozcie laikowi je zainstalowac....;>

Bo wrzucilem tego Mp3 Module i jakos nie dalo sie zmieniac predkosci zegara. Chyba ze cos zrobilem zle....

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

A jak wrzuciłeś ? obydwa katalogi prosto na memorke wrzuć, potem w Recovery Mode sprawdź czy są Enabled, jak już będziesz w PSP to prosta sprawa - naciśnij nutka + kwadrat, wyświetli Ci się co się dzieje. Dzięki temu masz podgląd na jakie wartości kręcisz procesor

Teraz :

Nutka + trójkąt kręcisz prockiem

Nutka + krzyżyk jasność wyświetlacza

Nutka + L to play/pause, nutka + R to zmiana trybu grania

Nutka + góra/dół to głośność

Nutka + lewo/prawo to zmiana piosenki

Piosenki musicie mieć w PSP/MUSIC, mi nie chciało grać bo miałem po prostu w MUSIC, nie w PSP ale teraz ładnie wszystko ;)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dziekuje bardzo!

Tylko mogles jeszcze napisac ze taktowania trzeba zmieniac bezposrednio w grze, bo sie głowilem czemu burnout dalej sie przycina :P

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

:lol2: za tą cene ? :P

Kto próbował gry z PSX ? Chyba leborg ?

Jak to się robi, że mi np. Hot Shots 2 ten golf wyswietla się w takim średnim kwadracie na ekranie a nie na całym ekranie ? :blink:

Ok mam ;P Naciska się HOME i tam można zmienić

Teraz MGS i Tekken 3 pójdą w ruch jak się ... znajdą w szafce ;P Mam z tego większą radoche niż z np. GTA na PSP

Edytowane przez FoX 13

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Pamietaj tylko ze PAL=problemy z odpaleniem. Tylko ntsc pozwala na komfortowa zabawe ;>

Ja grałem do tej pory tylko w residenta....

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

How to continue a Multi Disk psx game for psp with Cwcheat and a epsxe save

Alright I got it Here is how you load up your disk 2 games regardless of where it will let you save using CWcheat V0.16 and the ePSXe playstation emulator for PC and your original ISO of the game in question. This method will only work for psp's running on firmware 3.02OE-A/B. And if you don't have an iso of the your game you can extract an iso from the eboot of the psx game on your psp with a hex editor just search for it.

First Install Weltall's amazing cheat device CWcheat v0.16 E for the PSX emulor from Zeu's post here:

http://forums.maxconsole.net/showthr...t=41661&page=2

Follow the readme's Weltall has kindly included on how to install, Once you have it installed and running loadup your psx game and load up your save file. Now if you've installed the Cwcheat correctly you should load it up by holding the select button for three seconds. and the menu should appear ( Take Note of the Games ID up at the top of the Screen should look like slus_xxxxx or something) Scroll down to where the option for "Manage memory cards" appears and press x. Now you should see 5 options:

save memory card 1 to memory stick

save memory card 2 to memory stick

load memory card 1 from memory stick

load memory card 2 from memory stick

exit

Now depending on where the save you wish to continue is saved in, either the card 1 slot or card 2 slot of the ingame memory cards, choose the "save to memory stick" option for your corresponding card. There wont be any conformation that it's been done so don't expect any. then Hit the exit option and back out from the menu.

Now quit your game and go back to the XMB of your psp and place your psp in USB mode. Hook it up to your pc.

Now I'm assuming you already have the psx emulator "epsxe" installed If not here is a link to their main website:

http://www.epsxe.com/news.php

Run epsxe and under the "Config" menue there should be a memory card option. Now load up the save file you made earlier from your psp( it should be in the X:\seplugins\cwcheat\mc\ folder "x" being the drive letter of your psp. the file should have the game id of your psx game and the extension of ".mcr" For ex. "slus_00594-0.mcr"

load this up as your memory card and then go to file and run your iso or cd if you have it of the game. load up your save and play through to the point where you have to change disks. once this happens hit the esc key on your keyboard. Go to file again and the option to change disk should show up. This is where you load up your second Disk's iso or cd.

Once your past the disk change point play up to a save point in your game, and save using your games normal save options. since your memory card was loaded from your psp these changes should be save to the psp again. Now quit epsxe and disconnect your psp

load up your disk two eboot from the game folder and once it's started load up the CWcheat device. Take note of the second disk's Game Id.

If it's the same from the first disk's id skip down to the next step.

once you know the second disks id quit everything and put your psp back in usb mode. Go to the folder X:\seplugins\cwcheat\mc\ and rename your memory card to this id ex.

memory card save file in "mc" folder is: slus_00594-0.mcr

Disk 2 Game id is: SLUS-00776

rename mcr file to: slus_00776-0.mcr

Once that's done the final step is to load up your psx game and run CwCheat go to the option "Manage memory cards" and choose from the last two options:

load memory card 1 from memory stick

load memory card 2 from memory stick

Choose according to where you selected before in the beginning from the options save to memory card. exit the cheat device

Your newly advanced save should appear in the games save functions. load up your save and save again in order to update your actual in game save to Disk 2.

An alternative is to download a psx game save from a cheat website ( http://www.gamefaqs.com/systems.html is a good place to start)

If it's already in mcr format and past the diskchange already, then re-name that save with your second disks game id like in the example below and place it in the X:seplugins\cwcheat\mc\ folder so It can be loaded by Cwcheat. If the save file you have downloaded is not in mcr format you can use this converter to make it so.

http://psxmemtool.ngemu.com/index.php

to use the converter:

Just load up your downloaded save with it and click on the save icon, then from the drop down extension menu chose "Save Type mcr"

once it's converted to .mcr re-name file like this:

If your Game's id is : SLUS-00776

then rename mcr file to : slus_00776-0.mcr

Then put that file into your psp's memory stick here:X:\seplugins\cwcheat\mc\

and load it up with Cwcheat in the manage memory card option...and don't forget to save right after once it's loaded to update the real save.

I hope this helps if and I know it sux but if someone could clean this up for me I would gladly appreciate it or even make a better one that would be great. and i take no credit in this I'm just wanting to help my fellow man as best I can. Thanks to Weltall for the cheats man I love it and to the epsxe team for such a wonderful emulator.

I've included the my Metal gear solid ePSXe save that starts right after the diskchange. If you don't want to go through the trouble at least for metal gear Just load up the epsxe save with cwcheat. Snake will have everything bandanna stealth guns everything really and max life, plus I used the offical game Id of metal gear's disk one so you just have to edit your eboot and give it this game id for the save to be recognized in disk two SLUS-00594. You can use this to change your existing psx Eboot of disk 2 to match mine which is the official game Id:

http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=40946

Change it to this id SLUS-00594.

You can find the Official Id's for all Ntsc psx games here:

http://www.sonyindex.com/PS1_Renamer/dbase.ps1

info z forums.maxconsole.net

MGS epsxe save after diskchange.rar

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Hehhe, na dniach pojawic sie ma 3.03 OE ;] Pozwoli on wreszcie na kompresje gierek z szaraczka, i bedzie obslugiwac gry na 2 cd :D Mam nadzieje ze o zmianie mhz procusia Dark Alex równiez nie zapomni...;>

Btw PspIrda wreszcie jest godna polecenia. Beta 4 wersji 0.0.2 działa bezproblemowo z moim c75. Niestety transfer troszczke wolny ;>

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Nie słyszałem o tym ;) ale wątpie, bo niby po co ;) Teraz dostali pełno PSP z nowymi softami (tzn. z tymi 2.80, 2.81) i czy ja wiem... może przecena będzie - trzeba by mieć przecieki

Hmm a ten soft 3.03 OE jakoś mało wprowadza jak dla mnie =/ o co chodzi dokładnie o tą kompresje gier ?...

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Nie słyszałem o tym ;) ale wątpie, bo niby po co ;) Teraz dostali pełno PSP z nowymi softami (tzn. z tymi 2.80, 2.81) i czy ja wiem... może przecena będzie - trzeba by mieć przecieki

Hmm a ten soft 3.03 OE jakoś mało wprowadza jak dla mnie =/ o co chodzi dokładnie o tą kompresje gier ?...

A co maja do tego softy ? :P

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

a w sumie to tak tylko wspomniałem o tym ;P No i jakby nie było znaczenie mogą mieć - bo z takim softem raczej ktoś kto choć troche ogarnia PSP go nie kupi, tak więc mogą być w takim przypadku obniżki ;) Ale to tylko takie gdybanie moje, nie znam się ;)

3.03 OE wydany, zrobie update, ale ciekawe co mi to da ;)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

23cm x 12cm x 10cm :mrgreen:

his is the update from 3.03 OE-A to 3.03 OE-A'.

Execute this only from 3.03 OE-A.

changes:

- Added cpu clock selection for umd/iso games. (not for vsh yet)

- Fixed various bugs regarding the recovery menu, one of them made "rare text" appear when

entering in plugins if pops plugins existed, the other one caused a crash when pressing triangle.

- Fixed a small part of code in umd emulation that was not multithread safe.

:D :D :D

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

ej leborq czemu musisz byc ode mnie szybcicejszy o godzine :ploom:

Ale ja podam po Polsku [; hah

A więc wydano nowy soft 3.03 OE-A' (lub jak kto woli 3.03 OE-A2)

A oto zmiany :

+ Dodano opcję zmiany takowania zegara CPU w grach (w vsh jeszcze nie działa)

+ Poprawiono poważny błąd w recovery mode

+ Poprawiono malutkie linijki kodu odpowiadające za emulację UMD

W sumie te softy mało dają <_< przełomowy to był 2.71 SE :D

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

W sumie te softy mało dają <_< przełomowy to był 2.71 SE :D

A ja uważam inaczej, zaimplementowanie obsługi gier z PSX'a do PSP przez Sony i błyskawiczna reakcja Dark_Alex'a na to są moim zdaniem najlepszymi rzeczami jakie się PSP przytrafiły. Od tygodnia łupię bez opamiętania w Crash Team Racing (Wipeout Pure się chowa) czy Residenty i Silent Hill. Biblioteka gier na PSP zwiększyła się tak bardzo, że teraz mógłbym grać w gry tylko z psx.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Zgodze sie z boroveeK'iem - jak dotad to PSP mnie kompletnie nie interesowalo, brak ciekawych gier. Teraz sytuacja sie znacznie zmienila, czekam tylko, az dopracuja obsluge gier wieloplytowych i Final Fantasy, here I come :twisted2:

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi