Skocz do zawartości
sideband

Kolejny 3dmark

Rekomendowane odpowiedzi

no najlepsze jest to ze X850xtpe jest szybsze w tej grze od 1800xt :)

 

Jak bedzie z nowymi grami zobaczymy, wiem jednoe ze marki narazie nie byly wyznacznikami nadchodzacych gier, bo zdecydowanie te "nowe" gry biegaly szyciiej niz niby zwiastujacy je Marek. Jak bedzie teraz domyslam sie ze podobnie, Jedna gra AOE3 nie moze byc wyznacznikiem czy zwiastunem, A Serious Sam 2 wcale tak zle nie chodzi, bo uruchamialem go u siebie i jest naprawde przyzwoicie.

Architektura r520 jaka jest taka jest - ja naprawde nie narzekam. I tak jak napisal Sulaco narazie wszystko oprocz 7800GTX 512 nie daje rady. Ale co bedzie z nowymi pozycjami - ze tak powiem sie zobaczy :) .

 

Chyba najblizszy tutul mogacy cos wiecej powiedziec to bedzie unreal3, a moze nowy gothic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągam sobie tego marka z ciekawości. Ale trochę mnie martwi to że jednemu forumowiczowi coś się zrąbało przez tego marka...jeszcze nie wiem czy to odpalać w ogóle...ale mieć warto, tak "na przyszłość"...daaaleeeekąąąąą. A co Wy uważacie, ten mark może coś zrąbać? Trochę to dziwne by było ale...

Czytam ten topic i tak widze, że nikt nie wpadł na pomysł porównywania średnich ilości klatek w poszczególnych testach a skupiliście się na porównywaniu zupełnie nieadekwatnych (do możliwości niektórych kompów) wyników. No bo jak wytłumaczyć że wynik ogólny lepszej karty na gorszym procu jest niższy od wyniku gorszej karty na lepszym procku (nie tyle wydajnościowo ale "technologocznie" lepszym ). Jak pokaże się wam wynik to kliknijcie na "Details" i podajcie info klatek z tamtąd, w ten sposób chyba lepiej porównać moc dwóch kompów niż przez "magiczne" wyniki. Pozdro.

 

EDIT:

Jeszcze jedno: niby wszyscy wrzucają na marki, wyzywają, mówią że w marki nie grają a jak wychodzi nowy mark to robi się istna schiza :lol: . Wszyscy zaraz ściagają żeby oblookać jak ich sprzeta się sprawują. Niby nikt nie lubi a wszyscy testują...fenomen jakiś ;). Pozdro 4 All.

Edytowane przez TrueVanDal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe..jak to niektorzy probuja sie tlumaczyc ;) (Jordi itp)

 

a pamietacie jak wyszedl 3dmark 2k5 i FXy?? jak byly wysmiewane przez posiadaczy ATI..ze takie padło, ze shadery nie te, ze nie ta wydajnosc..i w sumie racja bo FXy pokazalo swoją "małość" własnie w 2k5

 

teraz podobniez z Radeonami x1800 ...tez niewiele pokazalo (i jestem w 99% pewien tego co mowi Sulaco i sie z nim zgadzam..dlatego Radki maja tak malo punktow bo po prostu maja coś nie tak i imho skoncza tak jak FXy..z nizsza wydajnoscia w przyszlych grach..vide nawet fx5700 a radek 9550 )...a ile obroncow teraz wyrasta..no no no.. :)

 

aha i co do sterow..ta ATI obetnie to i tamto i jeszcze tamto i bedziecie mieli swoje 500 punktow..tylko kosztem obrazu :)

 

i nie zebym nalatywal na ATI..wisi mi to..tylko po prostu skojarzylo mi sie z FXami jak byly jechane i wysmiewane przez uzytkownikow ATI..to teraz moze troszke my sie posmiejemy?? :lol:

 

EDIT-----------------

 

@ Jordi - cytuje "wiem jednoe ze marki narazie nie byly wyznacznikami nadchodzacych gier, bo zdecydowanie te "nowe" gry biegaly szyciiej niz niby zwiastujacy je Marek"

 

alez tu nie chodzi o to czy beda tak wolno chodzily..mylisz pojecia..to ze mamy po 10FPSow w marku to wiadomo nie odzwierciedla wydajnosci w grach...chodzi tylko o to ze ATI dostaje po [gluteus maximus]!! i tu juz marki akurat dobrze przedstawiaja przyszlosc (znowu te nieszczesne FXy ;) )

Edytowane przez lukk_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe no ladne wywody ;)

 

lukk: jak bedzie naprawde nie wiemy, ale na pewno X1800 nie skonczy jak FX w nowych grach, bez przesady.

Z drugiej strony mozna porownac jak napisal TrueVanDal poszczegolne wyniki, bo np jak patrze niektorzy z 7800GTX 256 uzyskuja 4300pkt a ja mam 4173 (1800@680/780) czyli gorzej ale minimalnie. I pewnie w klatkach to pewnie sa roznice 1-2 klatki na plus dla 7800GTX 256. Posiadacze 1800XT@ 750/900 maja juz 4500-4600 czyli tez nie duzo wiecej. Te roznice sa niewielkie i jezeli bedzie jak twoerdzisz ze w nowych grach X1800 dostanie po [gluteus maximus] od serii 7800 to jezeli tak rozumujac w najgorszym wypadku seria 1800 zblizy sie do 7800. Choc sadze ze w najblizszym roku tak sie nie stanie - takie moje zdanie.

 

A co do poprawienie wydajnosci nowymi sterownikami - roznie z tym bywa, moze i kosztem obrazu moze i nie. Bo np jak pojawili sie X1800 dostawaly straszne baty w dopen gl od 7800 (czytaj doom3) w nastepnych sterownikach ati poprawilo obsluge kontrolera pamieci i X1800XT zrownal sie z 7800GTX 256 a w wyzszych rozdzialkach z AA i Anizo nawet leciutko go wyprzedza. I w tym przypadku nie stalo sie to kosztem obrazu bo jest wiele dokladnych recek tego wzrostu wydajnosci w doom3 na x1800xt i mega porownan obrazu na x1800 i 7800. Jak bedzie w Marku zobaczymy co zrobi ATI z nowymi sterami i nie zaprzeczam bo moze sie to poprawi kosztem obrazu ale naprawde mnie to rybka bo Marek to Marek a rzeczywistoc to zupelnie inny swiat, przynajmniej tak bylo do dzisiaj. Ja nie zaluje ze kupilem X1800 i dzisiaj zrobil bym to samo tym bardziej ze dalem troszke ponad 1200zl. Wiadomo ze krolem wydajnosci obecnie jest 7800GTX 512MB ale cena (np w KT od 2800-3200zl) to kpina i tyle.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gtx512 to aktualnie zupełnie wirtualna karta.

No właśnie też tak myślałem... Ale podobno można znaleść kilka sztuk w Polsce :wink:

 

No chyba , że mówimy tutaj o cenie... To ta jest jak najbardziej wirtualna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wow a ja powiem tak: chce aby gry wygladaly tak jak w Deep Freeze :]]] no i zeby dzialaly plynnie :]

Deep Freeze wspiera biblioteki AGEIA PhysX, ale w tym wypadku za fizykę odpowiada CPU. Ciekawe czy ten test obsługuje jako sprzęt kartę AGEIA PhysX i jak duża byłaby różnica na korzyść oddzielnej karty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hyhy :) a pamieta jak wiekszosc psioczyla wlasnie na screen z tego testu :D jak to sie ludzie i obyczaje zmieniaja ;)

Ja screenow nie widzialem :D nie siedzialem w temacie.... powiem wiecej nie wiedzialem nawet, ze ma wyjsc juz teraz 3Dmark :lol2:

 

Ktos wczoraj czy przedwczoraj dal link do 3Dmarka06 a dzisiaj zobaczylem filmik z pclaba, i mnie zauroczyl, dokladniej wlasnie Deep Freeze, bo reszta to jest 3dmark05_plus_edition, ze tak powiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Canyon Flight z HDRem robi najwieksze wrazenie z 3dmarka,tylko czemu sa tam takie pauzy na nv klasy 6 na agp ?? Powiedzcie mi to,czemu tylko w tym tescie.Kto zna na to odpowiedz ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Canyon Flight z HDRem robi najwieksze wrazenie z 3dmarka,tylko czemu sa tam takie pauzy na nv klasy 6 na agp ?? Powiedzcie mi to,czemu tylko w tym tescie.Kto zna na to odpowiedz ??

Może AGP size na 128mb? jak tak to daj na 256/512mb ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 512,na 256 tez patrzalem,a na 128 cala karta spowalnia,ale tez dawalem.Tak samo w canyon flight w 3dmarq2 2005 mam to samo.Zle sie w sumei wyrazilem.To nie sa pauzy tylko jakby hamski przeskok klatki w momencie kiedy leci sterowiec na poczatq i pozniej jeszcze pare razy.Na radku x700pro i 9700pro tego nie mialem

Edytowane przez hydro2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po testach i pragne powiedziec O SHIT!

Maxymalnie 20 klatek, a zazwyczaj z 11 :)

3360 pkt. cóż, standard na rok 2006 bedzie oszałamiający.

Pewnie zeby to dobrze chodzilo potrzebny bedzie G71 i FX57 oba skręcone + oczywiście 4GB ramu :) LOL

post-110226-1137778731_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się własnie zastanawiałem ,kiedy zaczną się porównania FX-ów do kart ATI w najnowszym

3dmarku.

To jest już troche inna sytuacja,FX były kiepskie, ponieważ wolno realizowały kod shaderowy

uzyskany np.za pomocą kompilatora microsoftu(HLSL),i zresztą każdego innego oprócz

Cg(NV).Zresztą temat był wałkowany i nie ma co do tego wracać.

Obecna sytuacja kart ATI x800 jest nieco inna,faktem jest ,że nie są w pełni zgodne z

dx9c(shader model v.3)ale część zaawansowanych opcji shaderów v3. mogą realizować-jest tak

np.z MRT-odroczonym cieniowaniem.Technika ta ,pozwala zaoszczedzić wielu obliczeń(przebiegów

jednostek cieniujących) przy kilku żródłach światła.Równierz mapowanie przemieszczeń

(displacement mapping)jest obecne w kartach ATI już od dawna(R.9700),a produktach NV dopiero

od serii 6xxx.Problem ograniczonej długości instrukcji można obejść stosując

Multipassing(lącząc kilka krótszych programów shaderowych). x800/1800 dysponuje sprzętowym

wsparciem dla kompresji map normalnych-3Dc.Jakość tekstur(z mapami wypukłości) jest

zauważalnie lepsza niż przy użyciu innych metod kompresji.Karty NV niestety nie obsługują

sprzętowo tej funkcji(ale trzeba przyznac ,że ją realizują)

To ,że niektóre testy nie są dostępne dla wszystkich kart graficznych-

już przerabialiśmy w 3dmarku 01/03 więc to nic nowego,jedynie będzie przeszkadzac ich właścicielom(mniej pkt.)czyli aspekt psychologiczny "hmm...czas na zmianę karty".Z marketingowego punktu

widzenia,karty te są na straconej pozycji -w rzeczywistości jeszcze długo bedzie można na

nich pograc -co oczywiste.

X1800/x1900 na pewno się obronią-nawet specjaliści nie są pewni czy lepsza jest architektura

48 PS 16 ROP/8VS w x1900 czy nieco bardziej tradycyjna(?) w g71.Wyjdą sprzęty -bedzie

wiadomo.Jeżeli kanadyjscy spece od sterowników nie bedą zawalać sprawy,a Radki bedą w

sklepach ,powinno być ok.Jednocześnie NV jest nieco bardziej faforyzowana przez

developerów,program "NV meant to be..." kosztuje ok.150 mln.dolarów rocznie.Całkiem pokaźna

sumka by przekonać wielu z nich do wybrania "słuszniejszej" drogi.

No i w tej chwili przewagę ma NV-i osobiście watpie ,żeby się to zmieniło w najblizszym czasie.

Co do samego 3dmarka06(05SE)zawsze był to benchmark symulujący gry jakie pojawią się w

pózniejszych latach,i zawsze wynik skalowany był do ok.4500Pkt dla najwydajniejszej

karty/systemu na rynku(np.3dsmark01 z GF3Ti itd.).Także liczba pkt.nie powinna byc dla

nikogo zaskoczeniem..Pozostaje jedynie zadać pytanie

kiedy to zobaczymy w grach?Być może już za pół roku wraz z demkiem UT2007,ale coś mi się

tak wydaje ,że aż tak źle jak w 3dmarku06 nie będzie -z półoficjalnych wypodziedzi

przedstawiciela Epic na forum Beyond Unreal,system z CPU 3GHz+GF 6800 Ultra+1GB Ram

wystarczy do grania z zadowalającym-jak to ujął-frameratem

w 1024x768 na ...High.To ,ze gra wygląda wspaniale(póki co na screenach),wynika z

zastosowania wielu nowych technik(wydajnych i relatywnie zasobooszczędnych).NP. Carmack

opracował jakijś czas temu tzw.Mega Texture(tak no nazwał)=świetne efekty,a w skrócie

-bardzo szczegółowe mapy-przy niewielkiej liczbie polygonów i zajętości VRAMU,ta technika ma

byc wykorzystana w najnowszym Enemy Teritory,oraz analogiczna w Unreal Engine 3.

wracając do SMARKA-pojawił się silniczek fizyki NovodeX/Ageia,wygląda na to ,że specjaliści

od marketingu ,szykują sobie nową strategię na upchnięcie nowego gadźetu, i 3dmark może być

PIERWSZYM PROGRAMEM (ach),który bedzie mógł z tego skorzystać(tylko jeszcze nie bardzo wiadomo po

co).Na targach CES 2006 pokazano sytem z akceleratorem fizyki-30FPS z pojedyńczą kartą VS 5

FPS z 2x7800 -SLI bez akcelertora.

Także co bardziej naiwni już zaczną na taką zabaweczkę zbierać.

Jedynie trzeba przyznac twórcom benchmarku,że 256 Video RAMU to już praktycznie konieczność.I stąd przycięcia na kartach z 128MBVRAM.

Sorki za przydługi post.Zebrało mi się jak czytam ten topic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mi moze powiedzieć to co jest ? postawiłem sys od nowa i nadal to samo.

3dmark sie przed Toba broni , zebys nie wykrecil najlepszego wyniku na 6600 :P

 

A tak na powaznie to chyba ktos pare stron wczesniej mial podobny problem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe w końcu ludzie odpowiedzialni za orba zauważyli że wyświetlane były wyniki w nie deafultowych rozdziałkach razem z deafultowymi (np. mój w 1024x768, przez 15"LCD :P szkoda 1900pkt wyglądało naprawdę imponująco :D

Edytowane przez M4TEUSZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3dmark sie przed Toba broni , zebys nie wykrecil najlepszego wyniku na 6600 :P

 

A tak na powaznie to chyba ktos pare stron wczesniej mial podobny problem...

 

Przejrzałem wsecz wszystko do momentu w którym ludzie zaczęli sciagać progsa, niestety sa jeszcze dwa inne rodzaje błędów a mojego nie ma.

 

Narazie moze sie bronić ale to tylko odwlekanie nieuniknionego :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość JestemNoobem

OT: co do Agei to jak ktoś jeszcze niema to polecam to demko http://www.ageia.com/downloads/Airtight/Di...ight720x400.wmv

 

A czemu według ciebie ten akcelerator to ma być tylko głupi gadżet?

Jak dla mnie to dobry pomysł żeby niewydawać mnóstwa kasy na kilka giga ramu i bardzo mocny procesor.

Oczywiście zależy ile to będzie kosztować bo jak mają kosztować tyle co akceleratory grafiki to ja podziękuje

/OT

Edytowane przez JestemNoobem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu według ciebie ten akcelerator to ma być tylko głupi gadżet?

Jak dla mnie to dobry pomysł żeby niewydawać mnóstwa kasy na kilka giga ramu i bardzo mocny procesor.

Oczywiście zależy ile to będzie kosztować bo jak mają kosztować tyle co akceleratory grafiki to ja podziękuje

/OT

A wiesz jaka bedzie cena tego gadżetu?Specjaliści od marketingu nie za bardzo jeszcze wiedzą jak ja wycenić-ale wstępnie ustalono cene na 230$,troche dużo nie sądzisz?Zwłaszcza ,że bedzie to wykorzystywać tylko UT2007 i zanim się upowszechni(o ile w ogole to nastąpi) miną lata.Zresztą nawet jezeli we wspomninej grze bedzie to nieżle działać,to nie zmienia faktu,że np.w grze sieciowej posiadanie przez niektórych akceleratora fizyki zwiększy ich interakcję z otoczeniem i potencjalnie szanse wygranej.Na takie nierówne traktowanie,żadna gra sieciowa nie może sobie pozwolić-i to nie jest moje zdanie tylko developerów.Karte graficzną (lepszą bądź gorszą)ma każdy gracz-akcelerator fizyki będą mieć raczej zapaleńcy(o ile w ogóle ukarze się w sprzedaży).

Lepszym rowiązaniem byłoby przyspieszanie fizyki przez ...kartę graficzną.A taki np.HAVOC(po raz pierwszy zaprezentowany szerszemu forum w 3dmarku2001 w gierce z samochodem)jest obecny w ok.100 tytułach (FEAR,HL2)i ciągle jest rozwijany.Działa nieżle i wolałbym zainwestować w dwurdzeniowe CPU niż gadżet do jednej bądż dwóch gier(no i 3dmarka06).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMHO nie opłacalne to cudo od Aigei. Dopiero jak by się rozpowszechnił i większość tytułów by to obsługiwała to można pomyśleć nad zakupem.

230 zielonych to drogo. Procesor by ci odciążył, ale za nim byś z niego skorzystał to minie troche czasu, a nie wiadomo jaki sprzęt będziesz miał dajmy na to za 3 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...