Skocz do zawartości
ath

F.e.a.r. 2: Project Origin

Rekomendowane odpowiedzi

Gra ma tylko 1 minus - jest za krótka! I nie podoba mi się shotgun, w 1 była siekiera, tutaj strzela się nim jak z wiatrówki...

 

» Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - fps
Na sprzęcie w sigu 1280x800 wszystko max cały czas więcej niż 30 fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobilem sobie sesje ....2 godzinna (ciemno w pokoju, słuchawki na uszach..) głupio sie przyznac ale najadłem sie strachu...momenty w ktorych siłujemy sie z alma naprawde ryja beret...szczególnie jak ktos naogladal sie japonskich horrorow (klatwa, ring, oko, etc).... :razz:

no i te dzwieki...

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja grałem tylko po 18 żeby było ciemno i ze słuchawkami na uszach (poziom hard i maxymalnie ciemno ofc). Odczucia mam jak @HeatheN, często zalewał mnie zimny pot i się wzdrygałem (jak np. babka uderzyła w szybę). Kumpel opowiadał, że też siedział "obsrany" jak w to grał ;] Co do wymagań to są małe albo optymalizacja jest taka dobra. Komp jak w sigu, gierka lata piękne wszystko na max, aa x4, 1920x1080. Niektórzy piszą, że czekają na dodatkowy ram żeby pograć z 4GB, jest to zupełnie zbędne, bo na 2GB śmiga aż miło.

 

Wydaje mi się, że możemy oczekiwać 3 części ;] chętne zagram w kolejną odsłone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz...to moze niech Crysis pochwali sie budynkami i jak to wyglada w srodku :D

Myślę że nie grałeś z Crysisa (albo grałeś ale byle szybko przejść grę) bo w grze są budynki. Co prawda niewiele po nich się przemieszcza (a nawet bardzo niewiele) ale są. I widać tam jak engine renderuje ściany, podłogi, krzesła itp. I wygląda to naprawdę dobrze. Lepiej niż w FEAR2 jak mi się zdaje. Ale ja nie narzekam na grafę w STRACHu2 bo podoba mi się klimat a i grafika jak na dzisiejsze standardy jest OK.

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie grałeś z Crysisa (albo grałeś ale byle szybko przejść grę) bo w grze są budynki. Co prawda niewiele po nich się przemieszcza (a nawet bardzo niewiele) ale są. I widać tam jak engine renderuje ściany, podłogi, krzesła itp. I wygląda to naprawdę dobrze. Lepiej niż w FEAR2 jak mi się zdaje. Ale ja nie narzekam na grafę w STRACHu2 bo podoba mi się klimat a i grafika jak na dzisiejsze standardy jest OK.

:)

Kto jak kto, ale On grał sporo w Crysisa.

 

Odnośnie Fear 2, przycinki w autosave mnie strasznie denerują. Gra chodzi płynnie w 1800x1440 z zapasem około 80FPS, a mimo to komfort grania jest niski z powodu tych szarpnięć co jakiś czas. Zobaczymy, może się jakoś do tego przyzwyczaje ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ha ha ha

 

Jak sobie przypomne szkole z Crysis w ktorej przetrzymywana byla ta laska, i porownam ja do przedszkola w FEAR 2 to smiac mi sie chce. W F2 przynajmniej urozmaicili wnetrza masa szpargalow, przynajmniej sprawia to jakies wrazenie ze to pomieszczenia z ktorych korzystali ludzie , a nie etapy do gry :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Myślę że nie grałeś z Crysisa (albo grałeś ale byle szybko przejść grę) bo w grze są budynki. Co prawda niewiele po nich się przemieszcza (a nawet bardzo niewiele) ale są. I widać tam jak engine renderuje ściany, podłogi, krzesła itp. I wygląda to naprawdę dobrze. Lepiej niż w FEAR2 jak mi się zdaje. Ale ja nie narzekam na grafę w STRACHu2 bo podoba mi się klimat a i grafika jak na dzisiejsze standardy jest OK.

:)

 

 

 

 

Kto jak kto, ale On grał sporo w Crysisa.

Hehe , jakby nie bylo to obecnie total time w 2 Crysisach u mnie to 120h (jedynke mozna skonczyc pierwszy raz w 12h , pozniej w okolo 8 bez ogladania demek. Dwojke w 5 , pozniej moze w 3) z czego rosnie bo dalej gram :D

 

Ha ha ha

 

Jak sobie przypomne szkole z Crysis w ktorej przetrzymywana byla ta laska, i porownam ja do przedszkola w FEAR 2 to smiac mi sie chce. W F2 przynajmniej urozmaicili wnetrza masa szpargalow, przynajmniej sprawia to jakies wrazenie ze to pomieszczenia z ktorych korzystali ludzie , a nie etapy do gry :P

Co jak co , ale nie sposob z tym polemizowac. Dobrze , ze etapow wewnatrz praktycznie nie ma - szkola - namiot i chyba tyle bo wyglada to biednie , wyjatkiem lotniskowiec.

 

 

 

Wracajac do FEARA - panowie jesli mozecie to czy AI bardziej przypomina 1 (jako , ze po demie nie da sie tego ocenic , a uwazam , ze AI z FEARA 1 to przyklad dobrej roboty i w zasadzie do dzis lepszego nie widzialem) czy jednak nie? W demie jacys latwi byli :D

 

Poczekam az ludzie przejda i na Allegro :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ha ha ha

 

Jak sobie przypomne szkole z Crysis w ktorej przetrzymywana byla ta laska, i porownam ja do przedszkola w FEAR 2 to smiac mi sie chce. W F2 przynajmniej urozmaicili wnetrza masa szpargalow, przynajmniej sprawia to jakies wrazenie ze to pomieszczenia z ktorych korzystali ludzie , a nie etapy do gry :P

dokladnie najbardziej klimatyczny etap, te rysunki dzieci na scianach!........

fear 2 przejdziony:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do FEARA - panowie jesli mozecie to czy AI bardziej przypomina 1 (jako , ze po demie nie da sie tego ocenic , a uwazam , ze AI z FEARA 1 to przyklad dobrej roboty i w zasadzie do dzis lepszego nie widzialem) czy jednak nie? W demie jacys latwi byli :D

AI poszło mocno w dół względem 1. Powiedziałbym, że jakość została zastąpiona przez ilość. Edytowane przez mastertab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AI jest maksymalnie uproszczone, na poziomie hard grasz jak na medium/easy. Przeciwnicy przemieszczaj się tylko do najbliżej osłony i tam czekają. Rzadko kiedy podbiegną bliżej, ewentualnie wtedy kiedy jest ich większa grupa i wcześniej ich nie ubijesz. Czasem nawet przypomną sobie, że maja granaty. Przez całą grę nikt cie nie zaskoczy od tylca, po za jakimś mutantem ale i tak to oskryptowana akcja. Nie brakuje apteczek, amunicji, granatów, wszystko leży i jest tego za dużo. Zgubienie się jest tez prawie niemożliwe, nawet są specjalne iksy na ścianach pomieszczeń. Alma też prowadzi cię za rączkę pojawiając się w odpowiednich momentach zapraszając : idź za mną. Prawie każdy straszny moment jest poprzedzony miganiem świetlówek, przyspieszonym oddechem, więc ciężko być zaskoczonym już w połowie gry.

 

Ciężko zrobić grę na tych samych elementach ale oni wykastrowali to co było dobre, dodali prę błyskotek i efektów specjalnych. F.E.A.R pierwszy pozytywnie zaskoczył ale do drugiej części zabrali się spece księgowo/marketingowe. Gra na 3+.

Edytowane przez KaszaWspraju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Dzieks Panowie , wobec tego rozumiem czemu w to sie gra na hardzie.

 

Kasza - fajny opis , czyli jednak mialem racje - czekac na budzetowke :D bo szkoda 120 zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. FEAR 2 zostal rozbudowany w porownaniu do 1 jesli chodzi o elementy otoczenia - to dobrze. Szkoda ze przeciwnicy stali sie za bardzo komiksowi, cos jak w Project Snowblind. Jesli chodzi o AI to czasami zastanawiam sie czy poziom trudnosci nie zmienia sie dynamicznie. Sa momenty ze biegaja dla samego tylko biegania, znowu innym razem maja przeblyski geniuszu ( jeden wychyla sie zza przeszkody otwierajac w naszym kierunku ogien a drugi w tym czasie zachodzi nas z innej strony ). Podejrzewam ze niektore miejsca na mapach "gryza sie" z skryptami AI i komputer glupieje w wybieraniu reakcji. Wymiana ognia jest fajna, ale szkoda ze zniknal ten pyl ze scian, no i shotgun przypomina mi melee weapon z UT a nie strzelbe. Na koniec moge wspomniec jeszcze ze draznia mnie strasznie te znajdywane notki ktore rozwalaja ciaglosc rozgrywki. Czytasz wszystko w obskurnym menu, juz nie dalo sie zrobic czegos takiego jak bylo w Dead Space, wkoncu po cos koles nosi te glupie okulary z tym smiesznym HUDem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko zrobić grę na tych samych elementach ale oni wykastrowali to co było dobre, dodali prę błyskotek i efektów specjalnych. F.E.A.R pierwszy pozytywnie zaskoczył ale do drugiej części zabrali się spece księgowo/marketingowe. Gra na 3+.

Bardzo ładne podsumowanie. Zamiast czegoś oryginalnego jest amerykańskie kino akcji, ze wszystkimi tego konsekwencjami...jak zresztą mówiłem wyżej :wink: ...już lepiej dogrzać jakiegoś Dead space czy innego Crysisa (po tym jak FEAR stracił swoją oryginalność, wyraźnie widać, że ustępuje innym "zwykłym" strzelankom).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o AI to czasami zastanawiam sie czy poziom trudnosci nie zmienia sie dynamicznie.

Też sie nad tym zastanawiałem czy AI dostoswuje sie do umiejetnosci gracza nie raz jest łatwiej nie raz trudniej w zaleznosci jak sobie gracz radzi tak mu gra ustawia poziom trudnosci ale to tylko domysły. Co do tych notatek to masz racje mogli by to jakos inaczej zrobic i denerwuje mnie troche ten dzwiek z głosników po otworzeniu PDA. Sadze ze z jaskrawościa przeciwników przy Slow Mo to troche przesadzili :blink: ale jest na to jakies wytłumaczenie w ciemnych pomieszczeniach są lepiej widoczni i widac do kogo strzelac ale w pierwszym fear czegoś takiego nie było i jakos człowiek sobie dawał rade

Edytowane przez aenwu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strach 2 ukończony :)

Uważam, że to jeden z lepszych fpsów ostatnich miesięcy. Grało mi się napewno dużo lepiej, ciekawiej i dłużej niż w bezklimatyczny Crysis Warhead, który przeszedłem parę dni temu.

Po przejściu dwójki i waszych opiniach mam wielką chęć wreszcie zagrać w pierwszą część (tak, tak - nie grałem :P)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra jest na prawdę fajna. Ma swój klimat. Dzisiaj niestety skończyłem przygodę z tą grą ;) Jedno co mnie bardzo zraziło to zakończenie... jakieś takie bez polotu. Oceniając całokształt... Jeden z najlepszych FPP w jaki ostatnio grałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się przyznam, że przelatuje mnie strach w tego typu grach, gdy jest ciemno, drzwi od pokoju jeszcze zamknięte. :) Wczoraj podłączyłem głośniki 5.1 Logitech Z-5500. Mnie się wydaje, że bardziej potrafi przerazić dźwięk, który dochodzi naprawdę z tyłu, niż w słuchawkach, dlatego raczej tych 5.1 będę używał jak kupię tę grę, a raczej to zrobię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka slow w zwiazku ze spedzonymi kolejnymi godzinami z FEAR 2 :

 

Nie moglem pozbyc sie wrazenia ze F2 odstaje od tego co bylo w F1. Jesli chodzi mechanike to melee strasznie oslabiono i jest bezuzyteczne w drugiej czesci. Zazwyczaj nie udaje sie zajsc do przeciwnika na tyle blisko, ani tym bardziej podbiec. Zlikwidowano wslizg co tez uwazam za minus wzgledem poprzedniej czesci.

 

Uzbrojenie - starano sie chyba upchac tutaj jak najwiecej. Wspominalem o komiksowatosci modeli, niestety dotyczy to rowniez uzbrojenia. W pierwszej czesci fear bronie byly bardziej surowe i sprawialy przyzwoite wrazenie wykonaniem zblizonym do realizmu. Tymczasem w drugiej czesci mamy do czynienia z pukawkami wyjetymi jakby prosto z SHOGO. Szkoda ze skiepszczono nie tylko modele broni, ale rowniez dzialanie niektorych z nich. Pistolety ktore w jedynce sprawialy mnostwo zabawy niczym z filmow Johna Woo, ostaly sie w pojedynczej sztuce na dodatek w wygladzie przypominajacym pistolety na wode dla trzylatkow, nie wspominajac juz o slabym firepower tychze.

O strzelbach bylo pisane juz kilkakrotnie, wlasciwie tutaj stalo sie cos dziwnego. Jak wiadomo w strzelbach im wieksza odleglosc tym wieksze pole razenia ( srut rozlatuje sie we wszystkie strony ). Tutaj jakby to ograniczono i nie dosc ze strzela sie wolno, to jeszcze obejmuje sie maly obszar i na dodatek niecelnie.

Karabin strzelajacy zielonymi kredkami ? Ano tak wyglada nowa "kolkownica", ktora strzela swiecacymi sie kolkami. Bardziej to pasuje do zabawek dla dzieci niz smiercionosna bron przybijajaca przeciwnikow do scian i sufitow.

Bron energetyczna strzelajaca niczym BFG z Quake bardziej pasuje do Area 51 niz do cyklu FEAR w moim mniemaniu. Kolejny niepotrzebny noobstick jednym slowem. Szkoda ze zastapila raila z poprzedniej czesci.

 

Jak widac strasznie jestem rozczarowany jesli chodzi o uzbrojenie. To samo moge powiedziec o modelach niektorych przeciwnikow, a wlasciwie ich dizajnie, przypominajacym skrzyzowanie choinki z ludzmi przeprowadzajacymi male dzieci przez pasy pod szkola. Uniform wojskowy powinien byc maskujacy, tak jak mialo to miejsce w przypadku modeli z FEAR 1, tutaj co najwyzej swoja pstrokatoscia wywoluje na tle niektorych elementow otoczenia oczoplas. Do dzis pamietam scene z FEAR 1 w ktorym repliki aktywowaly sie pod wplywem Fettela, wygladalo to jak z 3d marka prawie. Teraz mamy bande neonowych wojownikow ...

 

Zeby nie bylo, nie mam nic do samego FEAR'a, bardzo lubie i cenie ten tytul. Dziwie sie jednak czemu Monolith zmienil oblicze swojego produktu i powstala hybryda SHOGO z FEAR ( i nie mam tu na mysli wielkie roboty, raczej dizajn ). Jesli koniecznie chcieli aby ich tytul w jak najmniejszym stopniu przypominal poprzednia czesc, mogli sie postarac o nowych przeciwnikow, a nie przerabiajac klasyke na wersje anime.

Edytowane przez satou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

Powiedź proszę, czym jest według ciebie strach? Subiektywnym odczuciem w sytuacji realnego zagrożenia? Wytworem umysłu podsycanym przez wybujałą wyobraźnię? Reakcją na silny bodziec emocjonalny? Czy też zapalczywie wierzysz, iż to wyłącznie senne koszmary próbują odebrać ci resztki zdrowego rozsądku? Zapewne nie mylisz się w żadnym punkcie, ale to tak naprawdę mało istotne ... Zaufaj mi, w momencie gdy doznasz najsilniejszej odmiany strachu, szybko zrozumiesz, że może być on czymś więcej ... czymś namacalnym, rzeczywistym ... ale czy wtedy nie będzie już za późno na rozpaczliwy krzyk? Sparaliżowany, bezsilny i słaby, pogrążony w inercji, zdany tylko na siebie, poznasz smak prawdziwego przerażenia. Ciemność wyciągnie w twoim kierunku lodowate ręce, a upiorne kształty osaczą niczym hieny. Wierzysz? Sądzisz, że Bóg pomoże ci przezwyciężyć lęki i poprowadzi w kierunku światła? Mylisz się! Od dawna jesteś samotny, sprzedany nicości, nie możesz liczyć na nikogo ... Ona to wie ...

PEŁNA TREŚĆ RECENZJI NA ŁAMACH PUREPC Edytowane przez Caleb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...