Jump to content
Kyle

Panoramy Lcd 22"

Recommended Posts

tak jak przewidywałem, cena iiyamki poleciała w doł nie tylko w komputroniku

http://sklep.gral.pl/preview/Iiyama/Iiyama...33;!_38.php

http://www.apollo.pl/store/show_detail/30/29889

http://www.proline.pl/shop.php?prodid=IIY+LCD+PLE2200WS-B

 

to teraz na allegro powinna być po 1400 :lol: :lol: :lol: :lol:

Edited by gmfriend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza sie. Identycznie. Na gorze i na dole przejasnienia. Ale chyba wszystkie LCD tak maja?

widziałem gorsze rozswietlenia niz na tej iiyamie na ktorej mozna calkiem sporo regulowac jasnośc lamp, na MVA swiecą rogi i robia taki X ze snopów swiatła, na sips jest lepiej ale tez rogi dają o sobie znać, najlepiej podswietloną matrycą jest SPVA

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi się wydaje że rodzaj matrycy (TN/VA/IPS) nie warunkuje jakości podświetlenia. Kwestia modelu matrycy, IMO.

ja nie widziałem TN bez swiecących brzegow gora dół (imho mniej przeszkadzją w filmach niz MVA), nie widziałem MVA bez swiecących rogow, a z PVA to tylko słyszałem ze zdarzają się fatalne egzemplarze bo te z ktorymi miałem do czynienia miały bardzo dobre posdwietlenie.

 

Teraz mam TN z najdoskonalszym podswietleniem na TN jakie mozna sobie wyobrazić ostatnio jednak odkryłem ze na jakosc tego podswietlenia wpływa bardzo mocno wilgotnosc powietrza,

 

latem kiedy kaloryfery nie grzały bylo ono doskonałe:

http://www.friend.bun.pl/LCD/Back3/images/dscf0006.jpg

 

ale po paru tygodniach sezonu grzewczego sie pogorszyło:

http://www.friend.bun.pl/LCD/Back3/images/s13.jpg

http://www.friend.bun.pl/LCD/Back3/images/dscf0103.jpg

http://www.friend.bun.pl/LCD/Back3/images/dscf0150.jpg

by znowu powrocic do normy kiedy wilgotnośc z 40% wzrosła do 62%

http://www.friend.bun.pl/LCD/Back3/images/dscf0035.jpg

http://www.friend.bun.pl/LCD/Back3/images/n14.jpg

http://www.friend.bun.pl/LCD/Back3/images/dscf0040.jpg

http://www.friend.bun.pl/LCD/Back3/images/dscf0041.jpg

 

zdjęcia robione tym samym aparatem na tych samych nastawieniach jasnosci 0, matryca to CMO TN, być moze to wyjątkowy przypadek ale ciekawy jestem jak będzie w innych monitorach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lysyn - mozesz cos wiecej o niej napisac ? interesuja mnie :

 

- katy : czy wszystko z nimi ok jak siedzisz na przeciwko monitora, w pionie i poziomie ... da sie ogladac np z kanapy etc ?

- podswietlenie : rownomierne ?

- fotki : mozesz jakies wykonac i wrzucic na forum ?

 

pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to mam dylemat, wrociłem z komputronika gdzie przyglądałem się temu podswietleniu IIYAMY i faktycznie pod dobrym wygrzaniu swieci gorna i dolna listwa powyzej jasnosci 60% ale nie w tym problem bo od reki juz dzisaj mogę kupić belinee 22" 100% identyczny wygląd/dezajn jak iiyama jedynie brak DVI za 1278zł brutto...

 

menu w belineii jest rowniez 100% identyczne jak w iiyamie tylko brak opcji input dotyczącej DVI, chyba te monitory są z tej samej fabryki .... :lol2:

Edited by gmfriend

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to mam dylemat, wrociłem z komputronika gdzie przyglądałem się temu podswietleniu IIYAMY i faktycznie pod dobrym wygrzaniu swieci gorna i dolna listwa powyzej jasnosci 60% ale nie w tym problem bo od reki juz dzisaj mogę kupić belinee 22" 100% identyczny wygląd/dezajn jak iiyama jedynie brak DVI za 1278zł brutto...

Ja używam takiej Iiyamy od tygodnia i świeceni krawędzi nie zauważyłem... bo maksymalna jasność jakiej używam to 30%, nie ma sensu ustawiać większej, te monitory są bardzo jasne. Ogólnie jestem zadowolony chociaż zaraz po zakupie przez kilka godzin mocno się natrudziłem by dobrze ustawić obraz (nasycenie kolorów, kontrast, jasność), następnego dnia zakupiłem kabel DVI i dopiero wtedy byłem zadowolony z efektów - zdecydowani zauważyłem różnicę.

 

Jeżeli ceny rzeczywiście spadną do około 1300-1400 (sam kupiłem za 1600) to chyba do domu zakupię drugi identyczny (wcześniej miałem plany kupić dziewczynie mniejszą panoramę).

Edited by Kusiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kusiu to jako, ze ty tez masz ten monitorek to odpowiedz mi na te pytania :)

 

mozesz cos wiecej o niej napisac ? interesuja mnie :

 

- katy : czy wszystko z nimi ok jak siedzisz na przeciwko monitora, w pionie i poziomie ... da sie ogladac np z kanapy etc ?

- podswietlenie : rownomierne ?

- fotki : mozesz jakies wykonac i wrzucic na forum ?

 

pozdrawiam

waham sie pomiedzy jakims 22'' np IIYAMA lub Samsung, a 20'' Viewsoniciem VX2025WM ... poradzcie cos

Share this post


Link to post
Share on other sites

- katy : czy wszystko z nimi ok jak siedzisz na przeciwko monitora, w pionie i poziomie ... da sie ogladac np z kanapy etc ?

- podswietlenie : rownomierne ?

Kąty sa ok. Filmy z daleka oglada sie super ! Jakosc idealna jak z TV. Nawet mojej zonie sie spodobal :)

Podswietlenie nie jest rownomierne. U mnie jest wieksze na gorze i na dole. Ale nie wiem jak to moze preszkadzac. Mi nie przeszkadza.

Fotek nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kąty sa ok. Filmy z daleka oglada sie super ! Jakosc idealna jak z TV. Nawet mojej zonie sie spodobal :)

Podswietlenie nie jest rownomierne. U mnie jest wieksze na gorze i na dole. Ale nie wiem jak to moze preszkadzac. Mi nie przeszkadza.

Fotek nie mam.

A kiedy dasz błękitny ( raczej ciemny ale nie za ciemny ) [tylko nie ten rażący niebieski] kolor pulpitu to jest różnica w kolorze między górą ekranu a dołem ? Jeśli tak to jak znaczna ?

 

np. dla wartości odcienia:

Czerwony 31

Zielony 103

Niebieski 184

----------------

To jest taki nie oczorzutny niebieski.

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyszedł do mnie Samsung 225BW ,odrazu odradzam sklep Mcomp ,wybrałem z katalogu kolor czarny ,nawet w uwagach co do zamówienia napisałem ,że tylko czarny ,no ale oczywiście przysłali srebrny :mur: Niby nic ,ale czarny o wiele ładniejszy. Mniejsza z tym.

Co do samego monitora..... to jestem nim rozczarowany.

Jest ogromny to fakt ,robi wrażenie i właściwie na tym koniec. Góra i dół są strasznie rozjaśnione ,pracując na pulpicie w windowsie nie przeszkadza to wogóle ,nie widać ,w grach troszkę ,ale w filmach i na czarnych tłach to jest koszmar :? Kolory są ok. ale bez rewelacji ,jednak najbardziej wkurza mnie ta "ziarnistość" monitora :mad: ,mam rozdziałkę ustawioną choćby w Call of Duty 2 na 1680*1050 a i tak obraz nie dorównuje temu z mojego starego dziadostkiego CRT-ka. Po prostu jest taki ziarnisty. Gry wyglądają bardzo słabo na tym monitorze ,a to mój główny cel był. Kumpel ma BenQ FP91GP (19' 6x4) i przewyższa on 225BW pod każdym względem (oprócz cali oczywiście).

 

Chyba na tym się skończy moja przygoda z tym monitorem. Sprzedam go pewnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

najbardziej wkurza mnie ta "ziarnistość" monitora :mad: ,mam rozdziałkę ustawioną choćby w Call of Duty 2 na 1680*1050 a i tak obraz nie dorównuje temu z mojego starego dziadostkiego CRT-ka. Po prostu jest taki ziarnisty. Gry wyglądają bardzo słabo na tym monitorze ,a to mój główny cel był. Kumpel ma BenQ FP91GP (19' 6x4) i przewyższa on 225BW pod każdym względem (oprócz cali oczywiście).

Może go przesuń do tyłu, do miejsca z którego będziesz już widział zlany jako całość obraz. Do tego może wrzuć AA zamiast wysokich detali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyszedł do mnie Samsung 225BW ,odrazu odradzam sklep Mcomp ,wybrałem z katalogu kolor czarny ,nawet w uwagach co do zamówienia napisałem ,że tylko czarny ,no ale oczywiście przysłali srebrny :mur: Niby nic ,ale czarny o wiele ładniejszy. Mniejsza z tym.

Co do samego monitora..... to jestem nim rozczarowany.

Jest ogromny to fakt ,robi wrażenie i właściwie na tym koniec. Góra i dół są strasznie rozjaśnione ,pracując na pulpicie w windowsie nie przeszkadza to wogóle ,nie widać ,w grach troszkę ,ale w filmach i na czarnych tłach to jest koszmar :? Kolory są ok. ale bez rewelacji ,jednak najbardziej wkurza mnie ta "ziarnistość" monitora :mad: ,mam rozdziałkę ustawioną choćby w Call of Duty 2 na 1680*1050 a i tak obraz nie dorównuje temu z mojego starego dziadostkiego CRT-ka. Po prostu jest taki ziarnisty. Gry wyglądają bardzo słabo na tym monitorze ,a to mój główny cel był. Kumpel ma BenQ FP91GP (19' 6x4) i przewyższa on 225BW pod każdym względem (oprócz cali oczywiście).

czyzby znowu dithering statyczny często stosowany w samsungach...

sprawdz przejscia kolorów czy są płynne i czy kolory są czyste czy z mikrowzorów...

Edited by gmfriend

Share this post


Link to post
Share on other sites

najbardziej wkurza mnie ta "ziarnistość" monitora ,mam rozdziałkę ustawioną choćby w Call of Duty 2 na 1680*1050 a i tak obraz nie dorównuje temu z mojego starego dziadostkiego CRT-ka. Po prostu jest taki ziarnisty.

Hmm.. U mnie na iiyamie nie widze zadnej ziarnistosci. Wlasnie wlaczylem gre Kampania Braci w 1680/1050 na full detalach i wyglada bosko.

Filmy jak pisalem wczesniej oglada sie suoer. Oczywiscie nie z metra od monitora tylko z ok 3 :)

 

Dolaczam obrazek z HL2 EP 1

post-7994-1164360138_thumb.jpg

Edited by Lysyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjecie z HL2 EP1 robione komorka. Straszna jakosc. Oczywiscie jasnosc w pokoju wiec te jasne plamy :). Ale mozna zauwazyc podswietlanie na ciemnym tle na samym dole ekranu.

Ale to zupelnie nie przeszkadza w grze.

a przy jakim nastawieniu jasnosci na monitorze to zdjęcie było robione?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz jest lepiej ,po zwiększeniu odległości od monitora z ok. 1m do ok. 1,5m ,ale i tak nie jest jakoś super duper żeby się tym tak rajcować ,obraz może minimalnie lepszy od mojego starego CRT ,jednak spodziewałem się i tak czegoś więcej ,no cóż widać odrazu że to TN ,chyba jednak mimo wszystko wolałbym 19' 6x4 S-PVA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...





×
×
  • Create New...