Gość komuch Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 (edytowane) jesli ktos czytal test na egieldzie to napewno rzucila mu sie pewna zaleznosc ze w grach miedzy kreconym 8600gt palitem z gpu na 680(cos na takty gtsa) a wykreconym gtsem z gpu740mhz w grach roznica w granicach bledu pomiarowego tu nawet gtsowi nie pomogla pamieci na 2100mhz. Tu zawiele krecenie pamiatek nie da bo to nadal 128bitowe G i przelozenie na GB/s tych mhz jest zalosne - taka sztuka dla sztuki. W kazdym razie krecenie 8600 gpu powyzej 700 to sztuka dla sztuki bo poza smarkami przyrost wydajnosci nawet jak wykrecimy na te 800mhz bedzie prawie zaden. Takie puste mhz. i co do tych magicznych 675 mhz chyba nie ma przypadku ze nvidia wybrala takie takty dla produktu bo wydaje sie max taktowanie co cokolwiek tym karta daje w kwesti wydajnosci Edytowane 9 Czerwca 2007 przez komuch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz. Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 jesli ktos czytal test na egieldzie to napewno rzucila mu sie pewna zaleznosc ze w grach miedzy kreconym 8600gt palitem z gpu na 680(cos na takty gtsa) a wykreconym gtsem z gpu740mhz w grach roznica w granicach bledu pomiarowego tu nawet gtsowi nie pomogla pamieci na 2100mhz. zgodze sie, pamieci powyzej 800 to tylko ladnie w podpisie wyglada(np 1200mhz robi wrazenie :wink: )a przyrost wydajnosci prawie zaden, to samo z gpu miedzy 675 a 750 czesto wynik rozni sie 1-2 fps..to nie jest za duzo i nie tak jak w moim 7600 gdzie takie 50 mhz na rdzeniu w góre i pamieci o 200 daje wiekszego kopa karcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ietas>> Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 heh a ja kupilem jesczez z Tym Gow........ i musze teraz kombinować bo wyje chyba ze wypchne je gdzies to se kupie inną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wysio Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 (edytowane) W jaki sposób podkręca się jednostki zunifikowane? Czy tylko poprzez edycję biosu??? Jak trzeba to robić, by nie podkręcić za mocno?? W nibitorze przestawiłem z 1400 na 1500, ale trochę boję się to wgrywać. Gdzieś czytałem, że podkręcili do 1533Mhz <_< Mam jeszcze jedno pytanie... Dlaczego w tych kartach nie ma czegoś takiego jak obroty wiatraka zależne od trybu 2d i 3d, tak jak to było w poprzednich seriach kart... W nibitorze w opcji volage table editor można ustawić sobie poszczególne napięcia... Działa to , czy lipa tak jak w serii 7 ? Rdzeń słabo mi się podkręca, a temperatura aż zachęca do podwyższenia napięcia.... Edytowane 9 Czerwca 2007 przez wysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChrisG Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 (edytowane) W kazdym razie krecenie 8600 gpu powyzej 700 to sztuka dla sztuki bo poza smarkami przyrost wydajnosci nawet jak wykrecimy na te 800mhz bedzie prawie zaden. Takie puste mhz. i co do tych magicznych 675 mhz chyba nie ma przypadku ze nvidia wybrala takie takty dla produktu bo wydaje sie max taktowanie co cokolwiek tym karta daje w kwesti wydajnosci Aby napewno :lol2: ustawienia maksymalne 1280x1024 2007-06-09 14:49:45 - NFSC 700mhz Frames: 1580 - Time: 60000ms - Avg: 26.333 - Min: 21 - Max: 31 2007-06-09 14:53:15 - NFSC 880mhz Frames: 1814 - Time: 60000ms - Avg: 30.233 - Min: 25 - Max: 36 16% roznicy :D 2007-06-09 15:07:46 - CoJ 700 Frames: 1900 - Time: 60000ms - Avg: 30.000 - Min: 18 - Max: 53 2007-06-09 15:10:27 - CoJ 880 Frames: 1999 - Time: 60000ms - Avg: 33.817 - Min: 21 - Max: 55 11% roznicy <_< CoH --------------MIN-------AVG-------MAX 700mhz-----21--------48,9--------120 880mhz-----25--------56,6--------152 16% min 16%avg 28%Max Nie MHz GPU sie liczy tylko Shaderow, Jak widac kolego to nie sa puste MHZ A jeszcze obek 2007-06-09 18:14:18 - Oblivion 700mhz: 3668 - Time: 60000ms - Avg: 61.133 - Min: 35 - Max: 113 2007-06-09 18:16:18 - Oblivion 880mhz 4598 - Time: 60000ms - Avg: 76.633 - Min: 57 - Max: 136 No faktycznie niema sensy krecic wiecej jak 700 :lol2: :lol2: @wysio Nie ruszaj taktowan jednostek shader samych w biosie,musza byc w biosie ustawione na defaul w skokach razem z GPU Przykladowo musi byc tak 702/1458 a nie 700/1512 a niegpu zostaje a krecisz samymi szaderami 700/1566 to jest mnie wydajne,tak jakby GPU/Szadery niesynchronicznie chodzily. Edytowane 9 Czerwca 2007 przez ChrisG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igorzasty Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 Witam!! Zakupiłem sobie jakieś 1,5 tygodnia temu 8600Gt galaxy. Wymieniłem na nim cooler na everycool turbo 2. Zainstalowałem sterowniki 158.22 ze strony producenta. Puściłem 3dmarka dla pewności czy sprzęt jest stabilny. Udało mi się podkręcić rdzeń do 670 (testowałem 3dmarkiem 2001 według zaleceń grzegorza81), stwierdziłem, że dla pewności sprawdzę to 3dmarkiem 2006, lecz zawsze w tym samym momencie występował mi błąd; "couldn't find excel". No to zainstalowałem 3dmarka 2003 i mnie wywaliło w środku testu. Zmniejszyłem taktowanie do ustawień standardowych (600/1600) i też mnie wywaliło (restart kompa). O co chodzi ?? Czy karta jest fabrycznie uszkodzona ?? Czy cuć ?? Proszę o pomoc. Może trzeba inne stery zamontować ?? Temperatury w normie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChrisG Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 Stery do visty 158.45 do XP 158.27 Przeinstalowac stery plyty glownej i grafy uzyc programu driver cleaner http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745 podaj reszte konfigu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yeyoo Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 siemka, takie pytanko mam :) nie sledzilem tematu a wertowanie kilkudziesieciu stron to nie lada wyczyn :) czy moj tagan 380w (na +12v 264w) uciagnie 8600ge z a64 2.4 @ 1.375 v i 1gb ramu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzArNy` Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 uciagnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naxt Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 Czy wiecie jak ustawic odswieżanie na 8600GT.W prawie we wszystkich grach ustawia mi sie na 75Hz a w DOOM 3 na 60 HZ grać sie nie da próbowałem w riva turnerze i lipa propowałem dxdiag i tez lipa stery najnowsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popiół Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 (edytowane) Nie ruszaj taktowan jednostek shader samych w biosie,musza byc w biosie ustawione na defaul w skokach razem z GPU Przykladowo musi byc tak 702/1458 a nie 700/1512 a niegpu zostaje a krecisz samymi szaderami 700/1566 to jest mnie wydajne,tak jakby GPU/Szadery niesynchronicznie chodzily. Czyli z tego co zrozumiałem, krecac same GPU to krecą sie tez synchronicznie shadery tak? :] i to w kazdym przypadku, nie tylko przez oc przez zmiane biosu? Edytowane 9 Czerwca 2007 przez Popiół Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChrisG Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 Czyli z tego co zrozumiałem, krecac same GPU to krecą sie tez synchronicznie shadery tak? :] i to w kazdym przypadku, nie tylko przez oc przez zmiane biosu?Dokladnie,cownij sie pare karteczek do tylu testy byby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 Moge was zlikwidować przecież rop/tmu i shadery nie są taktowane synchronicznie. Gdyby były , to by pracowały z taką samą czestotliwością. Skoki na shaderach są zapewne na poziomie 27mhz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popiół Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 (edytowane) Ale ciagle czegos nie rozumiem.... Mam nibitora i jak zmieniam czestotliwosc GPU to shadery nadal są ustawione na 1320. Gdy zapisze to tak samo... To czemu po sflashowaniu takim biosiem shadery miałyby pracowac inaczej niz 1320? Czy jednak shadery zmieniaja czestotliwosc, bez wzgledu na ustawienie w biosie, a ze wzgledu na czestotliowsc GPU? Troche teraz "zgupłem"... :rolleyes: P.S. ChrisG - nie o to mi chodziło :/ Moje pytanie brzmi: czy podnosząc taktowanie samego GPU, podnosi sie także taktowanie Shaderów?? Odpowiedź juz znalazłem, tyle że nadal nie wiem jak to jest z OC przez podmiane biosu, bo programowo wiem, że jest jak wyzej." P.S2 Chris - wielkie THX :) Edytowane 9 Czerwca 2007 przez Popiół Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igorzasty Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 Stery do visty 158.45 do XP 158.27 Przeinstalowac stery plyty glownej i grafy uzyc programu driver cleaner http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745 podaj reszte konfigu przeinstalowałem stery do grafy, jednak nic to nie dało. Problemem było CPU. Wywalało mnie zawsze przy teście CPU. Zmniejszyłem taktowanie i wszystko jest sii, przechodzę już kolejne testy bezproblemowo. Dziwi mnie jednak dlaczego orthos po 4 h pracy nie zauważył, że system jest nie stabilny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChrisG Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 (edytowane) Moge was zlikwidować przecież rop/tmu i shadery nie są taktowane synchronicznie. Gdyby były , to by pracowały z taką samą czestotliwością. Skoki na shaderach są zapewne na poziomie 27mhz.To wytlumacz to ze jak same szadery podkreci sie a GPU zostawi sie na stock,to wydajnosc spada,tak samo jak podkrecisz GPU a szadery zostawisz. Ja doszlem do takiego wniosku ze szadery zostawia sie na DF i podkreca sie w biosie ze skokami,razem GPU i szadery to jest najbardziej optymalne. Przez synchronicznie rozumiem DF GPU/Szadery a nie synchronicznie DF GPU/szadery NIE DF szadery,tak samo jak z CPU/MEM. @Popiół Tak jak chcesz zrobic niejest najwydajniej. SKOKI 680/1512 705/1566 730/1620 CO 25 gpu SZADERY CO 54 Edytowane 9 Czerwca 2007 przez ChrisG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popiół Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 (edytowane) No dobra ale jak mam 600 i shadery 1320 na def to oznacza, że mam ustawić 625 i 1374, 650 1428, 675 1482 itd? A jesli chce np 665? ChrisG: Btw u ciebie to sie troche inaczej wyglada bo masz np na 680 shadery 1512, a to zupełnie jaczej wychodzi... 5MHz wiecej a juz shadery 30MHz w gore w porownaniu do mojego 675 i 1482... :huh: Jest jakis program ktory wskazuje taktowanie shaderów? wtedy nie byłoby problemu.... P.S. Rivatuner załatwił sprawe :) Teraz OC GPU odędzie sie bez problemu, zbraknie mocy to zaczne wkońcu szukać tych rezystorów do vmoda(sorry za opóznienia) P.S2 Ta juz wszystko wiem :) dla tych 540 jest 1188, dla 648 jest 1404, dla 661,5 jest 1458. Ja osobiście zrobiłbym z tego FAQ Edytowane 9 Czerwca 2007 przez Popiół Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChrisG Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2007 (edytowane) z tego co wiem galaxy GT ma 600(ustawia 596)/1296 to skad ci sie wzielo 1325(a moze czytales art z egieldy bledny) Zrob GPU 540 i zrob zdjecie z riva w tle Chyba ze sam sobie ustawiales te 1320 w biosie przy 600,bo standart jest 600(ustawia 596)/1296 Edytowane 9 Czerwca 2007 przez ChrisG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wysio Opublikowano 10 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2007 Kurcze, a ja mam problem z podkręcaniem. O ile z pamięciami nie ma kłopotu, o tyle z rdzeniem już są. Zauważyłem że często po ustawieniu na suwaku danej wartości okazuje się, że wcale karta z taką to wartością nie pracuje... Nie zawsze też shadery podkręcają się razem z rdzeniem.... Np. jak ustawie suwak na 675Mhz, to faktycznie mam 650Mhz. :blink: . Rive mam najnowszą. A tak przy okazji... Do czego jest ta zworka przy śledziu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wampir Opublikowano 10 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2007 Dla jakich wartosci zmieniaja sie shadery, kiedy sa te skoki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wysio Opublikowano 10 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2007 (edytowane) Parę postów wyżej masz napisane dokładnie jakie są skoki... Trochę martwi mnie mały skok wydajności po OC. Standardowo 650/2000Mhz mam troszkę ponad 11000pkt. a na zegarach 705/2200Mhz tylko 700pkt. więcej :huh: . Coś tu chyba nie jest jak trzeba.... Edytowane 10 Czerwca 2007 przez wysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChrisG Opublikowano 10 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2007 (edytowane) Przetestowalem ustawienia GPU/Shaders wsomie 10 roznych kart,palit,evga,asus,msi to co wyszlo ze najlepiej dobral taktowania ASUS w 8600GTS TOP http://www.vr-zone.com/index.php?i=5002&s=18 Kierowalem sie OC,drugie bylo taktowanie referencyjne540/1188 GT,trzecie Palita Sonic 600/1284(tu ref ma 600@1296) COH ASUS 900/1944 nawet podskoczylo GPU Min25 AVG 57.8 Max163 ref 880/1944 Min24 AVG 56.9 Max 140 Palit sonic 890/1944 Min24 ANG 56.1 Max 136 Asus w biosie ma ustawione 745/1620(w rive pokazuje ze GPU jest@742.50),teraz obliczajcie skoki i do dziela. Odziwo INNO3dGT na stock ma dobre wyniki ale do OC to sie wogule nienadaje,jego ustawienie konczylo moje oc na 820/1674 zwiekszenie dalsze podowalo zawieszenie karty. Edytowane 10 Czerwca 2007 przez ChrisG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popiół Opublikowano 10 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2007 (edytowane) Miałem wolną chwilę to pobawiłem sie Riva tunerem, AtiToolem, Excelem oraz Paintem i voila: Dajcie to najlepiej FAQ - ta tabelka powinna rozwiać już wszystkie wątpliwości :) P.S Jak dac obrazek ktory po kliknieciu sie sam powieksza i pomniejsza? P.S. UWAGA UWAGA - TABELKA PRZEZNACZONA JEST DLA UŻYTKOWNIKÓW GALAXY 8600GT ORAZ DLA KART REFERENCYJNYCH (w innych kartach tabelka może sie zgadzać cześciowo, a czasem całkowicie) Edytowane 10 Czerwca 2007 przez Popiół Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChrisG Opublikowano 10 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2007 (edytowane) Ale to tylko do Galaxy GT i referencyjnych taktowanych,reszta jak palit,inno3d maja pozmieniane lekko taktowania szaderow wzgledem GPU. Dobra robota. A tak pozatym jak ktos jest pewny ze jego karta wyciagnie 745/1620(shaders) lub wiecej to sa najbardziej optymalne ustawienia,skoki wtedy sie troszeczke roznia co Popiol zrobil. Edytowane 10 Czerwca 2007 przez ChrisG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2007 Na palicie sie zgadza. Gpu 770, shadery 1674mhz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChrisG Opublikowano 10 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2007 (edytowane) Na palicie sie zgadza. Gpu 770, shadery 1674mhz Baw cie dalej skokami to zobaczysz 12mhz roznicy. Palit na stock ma shadery 1284 a galaxy 1296 Edytowane 10 Czerwca 2007 przez ChrisG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wampir Opublikowano 10 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2007 To moze teraz taka sama tabelka dla Palit Sonic ?:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popiół Opublikowano 10 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2007 (edytowane) To moze teraz taka sama tabelka dla Palit Sonic ?:) No to zrob ;] Pol godziny zabawy z RT oraz AtiToolem ;D Chcialem zrobic wyzej, ale powyzej 891 miałem arty w 2D hehe P.S. Moze i wprawe mam, ale Palita Sonic juz nie :P Edytowane 10 Czerwca 2007 przez Popiół Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wampir Opublikowano 10 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2007 Masz juz wprawe ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChrisG Opublikowano 10 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2007 (edytowane) Nadeszy upaly lekka modyfikacja chlodzenia,wersja finalna nieslyszalna,120 5V (z regulacja na panelu)na radiatorek,60 5V na mosfery. Edytowane 10 Czerwca 2007 przez ChrisG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...