Skocz do zawartości
Caleb

Geforce 8600 GTS / GT

Rekomendowane odpowiedzi

Gość komuch

jesli ktos czytal test na egieldzie to napewno rzucila mu sie pewna zaleznosc

ze w grach miedzy kreconym 8600gt palitem z gpu na 680(cos na takty gtsa) a wykreconym gtsem z gpu740mhz w grach roznica w granicach bledu pomiarowego tu nawet gtsowi nie pomogla pamieci na 2100mhz. Tu zawiele krecenie pamiatek nie da bo to nadal 128bitowe G i przelozenie na GB/s tych mhz jest zalosne - taka sztuka dla sztuki.

 

W kazdym razie krecenie 8600 gpu powyzej 700 to sztuka dla sztuki bo poza smarkami przyrost wydajnosci nawet jak wykrecimy na te 800mhz bedzie prawie zaden. Takie puste mhz.

 

 

i co do tych magicznych 675 mhz chyba nie ma przypadku ze nvidia wybrala takie takty dla produktu bo wydaje sie max taktowanie co cokolwiek tym karta daje w kwesti wydajnosci

Edytowane przez komuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli ktos czytal test na egieldzie to napewno rzucila mu sie pewna zaleznosc

ze w grach miedzy kreconym 8600gt palitem z gpu na 680(cos na takty gtsa) a wykreconym gtsem z gpu740mhz w grach roznica w granicach bledu pomiarowego tu nawet gtsowi nie pomogla pamieci na 2100mhz.

zgodze sie, pamieci powyzej 800 to tylko ladnie w podpisie wyglada(np 1200mhz robi wrazenie :wink: )a przyrost wydajnosci prawie zaden, to samo z gpu miedzy 675 a 750 czesto wynik rozni sie 1-2 fps..to nie jest za duzo i nie tak jak w moim 7600 gdzie takie 50 mhz na rdzeniu w góre i pamieci o 200 daje wiekszego kopa karcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób podkręca się jednostki zunifikowane? Czy tylko poprzez edycję biosu??? Jak trzeba to robić, by nie podkręcić za mocno?? W nibitorze przestawiłem z 1400 na 1500, ale trochę boję się to wgrywać. Gdzieś czytałem, że podkręcili do 1533Mhz <_<

Mam jeszcze jedno pytanie... Dlaczego w tych kartach nie ma czegoś takiego jak obroty wiatraka zależne od trybu 2d i 3d, tak jak to było w poprzednich seriach kart...

W nibitorze w opcji volage table editor można ustawić sobie poszczególne napięcia... Działa to , czy lipa tak jak w serii 7 ? Rdzeń słabo mi się podkręca, a temperatura aż zachęca do podwyższenia napięcia....

Edytowane przez wysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kazdym razie krecenie 8600 gpu powyzej 700 to sztuka dla sztuki bo poza smarkami przyrost wydajnosci nawet jak wykrecimy na te 800mhz bedzie prawie zaden. Takie puste mhz.

i co do tych magicznych 675 mhz chyba nie ma przypadku ze nvidia wybrala takie takty dla produktu bo wydaje sie max taktowanie co cokolwiek tym karta daje w kwesti wydajnosci

Aby napewno :lol2: ustawienia maksymalne 1280x1024

2007-06-09 14:49:45 - NFSC 700mhz

Frames: 1580 - Time: 60000ms - Avg: 26.333 - Min: 21 - Max: 31

2007-06-09 14:53:15 - NFSC 880mhz

Frames: 1814 - Time: 60000ms - Avg: 30.233 - Min: 25 - Max: 36

16% roznicy :D

2007-06-09 15:07:46 - CoJ 700

Frames: 1900 - Time: 60000ms - Avg: 30.000 - Min: 18 - Max: 53

2007-06-09 15:10:27 - CoJ 880

Frames: 1999 - Time: 60000ms - Avg: 33.817 - Min: 21 - Max: 55

11% roznicy <_<

CoH

--------------MIN-------AVG-------MAX

700mhz-----21--------48,9--------120

880mhz-----25--------56,6--------152

16% min 16%avg 28%Max

 

Nie MHz GPU sie liczy tylko Shaderow,

Jak widac kolego to nie sa puste MHZ

A jeszcze obek

2007-06-09 18:14:18 - Oblivion

700mhz: 3668 - Time: 60000ms - Avg: 61.133 - Min: 35 - Max: 113

 

2007-06-09 18:16:18 - Oblivion

880mhz 4598 - Time: 60000ms - Avg: 76.633 - Min: 57 - Max: 136

No faktycznie niema sensy krecic wiecej jak 700 :lol2: :lol2:

 

@wysio

Nie ruszaj taktowan jednostek shader samych w biosie,musza byc w biosie ustawione na defaul w skokach razem z GPU

Przykladowo musi byc tak 702/1458 a nie 700/1512 a niegpu zostaje a krecisz samymi szaderami 700/1566 to jest mnie wydajne,tak jakby GPU/Szadery niesynchronicznie chodzily.

Edytowane przez ChrisG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Zakupiłem sobie jakieś 1,5 tygodnia temu 8600Gt galaxy. Wymieniłem na nim cooler na everycool turbo 2. Zainstalowałem sterowniki 158.22 ze strony producenta.

Puściłem 3dmarka dla pewności czy sprzęt jest stabilny. Udało mi się podkręcić rdzeń do 670 (testowałem 3dmarkiem 2001 według zaleceń grzegorza81), stwierdziłem, że dla pewności sprawdzę to 3dmarkiem 2006, lecz zawsze w tym samym momencie występował mi błąd; "couldn't find excel". No to zainstalowałem 3dmarka 2003 i mnie wywaliło w środku testu. Zmniejszyłem taktowanie do ustawień standardowych (600/1600) i też mnie wywaliło (restart kompa). O co chodzi ??

Czy karta jest fabrycznie uszkodzona ?? Czy cuć ??

Proszę o pomoc. Może trzeba inne stery zamontować ?? Temperatury w normie.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka, takie pytanko mam :) nie sledzilem tematu a wertowanie kilkudziesieciu stron to nie lada wyczyn :) czy moj tagan 380w (na +12v 264w) uciagnie 8600ge z a64 2.4 @ 1.375 v i 1gb ramu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wiecie jak ustawic odswieżanie na 8600GT.W prawie we wszystkich grach ustawia mi sie na 75Hz a w DOOM 3 na 60 HZ grać sie nie da próbowałem w riva turnerze i lipa propowałem dxdiag i tez lipa stery najnowsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ruszaj taktowan jednostek shader samych w biosie,musza byc w biosie ustawione na defaul w skokach razem z GPU

Przykladowo musi byc tak 702/1458 a nie 700/1512 a niegpu zostaje a krecisz samymi szaderami 700/1566 to jest mnie wydajne,tak jakby GPU/Szadery niesynchronicznie chodzily.

Czyli z tego co zrozumiałem, krecac same GPU to krecą sie tez synchronicznie shadery tak? :] i to w kazdym przypadku, nie tylko przez oc przez zmiane biosu? Edytowane przez Popiół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego co zrozumiałem, krecac same GPU to krecą sie tez synchronicznie shadery tak? :] i to w kazdym przypadku, nie tylko przez oc przez zmiane biosu?

Dokladnie,cownij sie pare karteczek do tylu testy byby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moge was zlikwidować przecież rop/tmu i shadery nie są taktowane synchronicznie. Gdyby były , to by pracowały z taką samą czestotliwością. Skoki na shaderach są zapewne na poziomie 27mhz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ciagle czegos nie rozumiem.... Mam nibitora i jak zmieniam czestotliwosc GPU to shadery nadal są ustawione na 1320. Gdy zapisze to tak samo... To czemu po sflashowaniu takim biosiem shadery miałyby pracowac inaczej niz 1320? Czy jednak shadery zmieniaja czestotliwosc, bez wzgledu na ustawienie w biosie, a ze wzgledu na czestotliowsc GPU? Troche teraz "zgupłem"... :rolleyes:

 

P.S. ChrisG - nie o to mi chodziło :/ Moje pytanie brzmi: czy podnosząc taktowanie samego GPU, podnosi sie także taktowanie Shaderów??

 

Odpowiedź juz znalazłem, tyle że nadal nie wiem jak to jest z OC przez podmiane biosu, bo programowo wiem, że jest jak wyzej."

 

 

P.S2 Chris - wielkie THX :)

Edytowane przez Popiół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stery do visty

158.45

do XP

158.27

Przeinstalowac stery plyty glownej i grafy uzyc programu

driver cleaner

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

podaj reszte konfigu

 

przeinstalowałem stery do grafy, jednak nic to nie dało.

Problemem było CPU. Wywalało mnie zawsze przy teście CPU. Zmniejszyłem taktowanie i wszystko jest sii, przechodzę już kolejne testy bezproblemowo. Dziwi mnie jednak dlaczego orthos po 4 h pracy nie zauważył, że system jest nie stabilny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moge was zlikwidować przecież rop/tmu i shadery nie są taktowane synchronicznie. Gdyby były , to by pracowały z taką samą czestotliwością. Skoki na shaderach są zapewne na poziomie 27mhz.

To wytlumacz to ze jak same szadery podkreci sie a GPU zostawi sie na stock,to wydajnosc spada,tak samo jak podkrecisz GPU a szadery zostawisz.

Ja doszlem do takiego wniosku ze szadery zostawia sie na DF i podkreca sie w biosie ze skokami,razem GPU i szadery to jest najbardziej optymalne.

Przez synchronicznie rozumiem DF GPU/Szadery a nie synchronicznie DF GPU/szadery NIE DF szadery,tak samo jak z CPU/MEM.

@Popiół

Tak jak chcesz zrobic niejest najwydajniej.

 

SKOKI

 

680/1512

705/1566

730/1620

 

CO 25 gpu SZADERY CO 54

Edytowane przez ChrisG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale jak mam 600 i shadery 1320 na def to oznacza, że mam ustawić 625 i 1374, 650 1428, 675 1482 itd? A jesli chce np 665?

 

ChrisG: Btw u ciebie to sie troche inaczej wyglada bo masz np na 680 shadery 1512, a to zupełnie jaczej wychodzi... 5MHz wiecej a juz shadery 30MHz w gore w porownaniu do mojego 675 i 1482... :huh:

 

Jest jakis program ktory wskazuje taktowanie shaderów? wtedy nie byłoby problemu....

P.S. Rivatuner załatwił sprawe :) Teraz OC GPU odędzie sie bez problemu, zbraknie mocy to zaczne wkońcu szukać tych rezystorów do vmoda(sorry za opóznienia)

 

 

P.S2

 

Ta juz wszystko wiem :) dla tych 540 jest 1188, dla 648 jest 1404, dla 661,5 jest 1458. Ja osobiście zrobiłbym z tego FAQ

Edytowane przez Popiół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem galaxy GT ma 600(ustawia 596)/1296 to skad ci sie wzielo 1325(a moze czytales art z egieldy bledny)

Zrob GPU 540 i zrob zdjecie z riva w tle

 

Chyba ze sam sobie ustawiales te 1320 w biosie przy 600,bo standart jest 600(ustawia 596)/1296

Edytowane przez ChrisG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, a ja mam problem z podkręcaniem. O ile z pamięciami nie ma kłopotu, o tyle z rdzeniem już są. Zauważyłem że często po ustawieniu na suwaku danej wartości okazuje się, że wcale karta z taką to wartością nie pracuje... Nie zawsze też shadery podkręcają się razem z rdzeniem.... Np. jak ustawie suwak na 675Mhz, to faktycznie mam 650Mhz. :blink: . Rive mam najnowszą.

A tak przy okazji... Do czego jest ta zworka przy śledziu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parę postów wyżej masz napisane dokładnie jakie są skoki...

 

Trochę martwi mnie mały skok wydajności po OC. Standardowo 650/2000Mhz mam troszkę ponad 11000pkt. a na zegarach 705/2200Mhz tylko 700pkt. więcej :huh: . Coś tu chyba nie jest jak trzeba....

Edytowane przez wysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przetestowalem ustawienia GPU/Shaders wsomie 10 roznych kart,palit,evga,asus,msi

to co wyszlo ze najlepiej dobral taktowania ASUS w 8600GTS TOP

http://www.vr-zone.com/index.php?i=5002&s=18

Kierowalem sie OC,drugie bylo taktowanie referencyjne540/1188 GT,trzecie Palita Sonic 600/1284(tu ref ma 600@1296)

COH

ASUS 900/1944 nawet podskoczylo GPU

Min25 AVG 57.8 Max163

ref 880/1944

Min24 AVG 56.9 Max 140

Palit sonic 890/1944

Min24 ANG 56.1 Max 136

 

Asus w biosie ma ustawione 745/1620(w rive pokazuje ze GPU jest@742.50),teraz obliczajcie skoki i do dziela.

Odziwo INNO3dGT na stock ma dobre wyniki ale do OC to sie wogule nienadaje,jego ustawienie konczylo moje oc na 820/1674 zwiekszenie dalsze podowalo zawieszenie karty.

Edytowane przez ChrisG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem wolną chwilę to pobawiłem sie Riva tunerem, AtiToolem, Excelem oraz Paintem i voila:

Dołączona grafika

Dajcie to najlepiej FAQ - ta tabelka powinna rozwiać już wszystkie wątpliwości :)

 

P.S Jak dac obrazek ktory po kliknieciu sie sam powieksza i pomniejsza?

 

 

P.S. UWAGA UWAGA - TABELKA PRZEZNACZONA JEST DLA UŻYTKOWNIKÓW GALAXY 8600GT ORAZ DLA KART REFERENCYJNYCH (w innych kartach tabelka może sie zgadzać cześciowo, a czasem całkowicie)

Edytowane przez Popiół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to tylko do Galaxy GT i referencyjnych taktowanych,reszta jak palit,inno3d maja pozmieniane lekko taktowania szaderow wzgledem GPU.

Dobra robota.

 

A tak pozatym jak ktos jest pewny ze jego karta wyciagnie 745/1620(shaders) lub wiecej to sa najbardziej optymalne ustawienia,skoki wtedy sie troszeczke roznia co Popiol zrobil.

Edytowane przez ChrisG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moze teraz taka sama tabelka dla Palit Sonic ?:)

No to zrob ;] Pol godziny zabawy z RT oraz AtiToolem ;D Chcialem zrobic wyzej, ale powyzej 891 miałem arty w 2D hehe

 

P.S. Moze i wprawe mam, ale Palita Sonic juz nie :P

Edytowane przez Popiół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...