Skocz do zawartości
guziq

Moje Odczucia Z Jazdy Dieslem I Benzyniakiem

Rekomendowane odpowiedzi

@tukamon - jestem przekonany, że przy 6800 rpm Halfi ma do dyspozycji 127 Nm...

http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...s%3Den%26sa%3DN

w skrocie:

peugeot 307 1.6 benzyna

przy 5000 rpm ma 140Nm, jego moc max to 109km

wg wzoru przy 5000 rpm wychodzi 133km

Nadal mamy roznice 30-40% i dlatego pytanie: czy ten wzor zaklada opory przeniesienia napedu (jesli tak, to czy rzeczywiscie sa one takie rzedu?) czy nie(jesli nie, to wzor leci na smietnik).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żwawo znaczy się ile?

 

Bo np taki MG ZS Turbo Diesel 112PS, cięższy od Twojej Hondy zbiera się w 9,5s

 

Aaaa i jeśli ktoś sądzi, że diesle nie nadają się do sportowych aut nie spojrzy na MG ZT, ZR i ZS czyli sportowe wersje Rovera 25, 45 i 75 z silnikami diesla ;]

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żwawo znaczy się ile?

 

Bo np taki MG ZS Turbo Diesel 112PS, cięższy od Twojej Hondy zbiera się w 9,5s

 

Aaaa i jeśli ktoś sądzi, że diesle nie nadają się do sportowych aut nie spojrzą na MG ZT i ZS czyli sportowe wersje Rovera 45 i 75 z silnikami diesla ;]

No i jest wolniejszy i przegrywa więc twoja teoria upada.

Ja się bardzo zamienię na Civica 2.2 i-cdti tylko chętnych nie ma.

No i topowe MG były benzynami a nie dieslami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj jaki masz czas to zaraz znajdę diesla z tą samą masą i mocą który bije twojego Civika bo tamten miał marne 112PS kontra Twoje 140 ;] Od kilku lat MG wsadza do większości swoich sportowych aut diesle...

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam niektóre wypowiedzi i nie jestem pewien czy ich autorzy na pewno jeździli tymi samochodami.

Mam Honde Civic 1.8 140KM benzynę. Do 100km/h zbiera się bardzo dobrze i świetnie się kreci do odcięcia ale od 3-4k obrotów. Poniżej jest kiepsko więc mamy 4k użytecznych obrotów. Pomijając fakt, że cały czas trzymając takie obroty pasażerowie wysiądą bo nie zniosą hałasu. Większość jazd na trasie i mieście mam do 3-4k obrotów silnika bo jest cicho i dostatecznie ekonomicznie. Jakoś machanie lewarkiem mi nie przeszkadza i nie ma z tym problemu.

Dla porównania Accord 2.0 155KM. Niby bardzo podobny a zupełnie inny. Silnik trochę mocniejszy ale samochód większy. Silnik zdobywał nagrody i był chwalony w tym wątku ale... do 100km/h przy obrotach użytecznych czyli ponad 4k obr/min Civic kopie mu tyłek. Za to na trasie powyżej tej prędkości jeździ sporo lepiej. Nie trzeba kręcić do nie wiem ilu ale starczy 3-4k obr i jest fajnie.

To tyle wyjaśnienia, że każdy silnik jest inny nawet podobne benzynowe Hondy.

Jak kupowałem samochód myślałem nad dieslem i Leonem 2.0 TDI. To co wyczytuje o dieslach to jakieś dziwne rzeczy. Siła tych silników nie polega na tym aby się ścigać od świateł-no chyba, że tylko tak jeździsz, ale by bez problemu wyprzedzać. Wyprzedzanie na trasie jest przyjemniejsze niż Civica nawet po redukcji. Wystarczy wcisnąć gaz i odjeżdżamy gdy Civiciem trzeba poczekać aż się wdrapie na obroty albo redukować-mamy głośniej i nagły kop znowu, który znowu nie jest taki duży.

Nie porównujcie przyspieszeń 0-100km/h bo co z tego, że uciekniecie komuś spod świateł benzyna jak was dogoni i wyprzedzi na trasie?

Dobrze prawi, polac mu :)

Ogladaliscie chyba pierwsza czesc szybkich i wscielych i moment jak mlody "prawie" wyprzedil van dizla?? No wlasnie prawie robi wielka roznice. Moge miec skopany tylek spod swiatel ale wyscig sie nie skonczyl i wtedy to ja wygrywam :)

 

Zreszta poszukaje na youtubeie.

 

Diesel kontra bena B) :lol2:

 

 

http://youtube.com/watch?v=5B-nU2qj580&amp...ted&search= gdzie z viper nie ma sznas :D

 

tak sie pali gume

 

 

http://youtube.com/watch?v=0grbXHY22C4&amp...ted&search= tak przyspiesza 200 kona Vectra cdti :)

 

 

 

200 konna bora vs 200kona bena

 

Edytowane przez Shantillas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kontynuując wywody z poprzedniej strony:

4.Dobierając odpowiednio przełożenie widać więc, że silniki o identycznej mocy i w identycznym samochodzie uzyskują przyśpieszenie (przy takiej samej prędkości) takie samo.

 

5.problem polega na tym, że maksymalne przyśpieszenie jest tylko na ten jeden ułamek sekundy przy którym mamy te parametry.

 

6. w pozostałym przedziale czasu (a przyśpieszanie to czynność ciągła) jadąc na tym samym biegu przyśpieszenie będzie zależało od momentu obrotowego w danym zakresie.

 

7.wykres momentu dla benzynówki jest płaski w szerokim zakresie obrotów ->możemy praktycznie 2x dłużej przyśpieszać ciesząc się z niższego biegu i większego momentu na kołach -> przyśpieszamy szybciej.

 

zobacz teraz w jakim zakresie obrotów benzyniak ma przynajmniej 90% momentu który miał przy maksymalnej mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj jaki masz czas to zaraz znajdę diesla z tą samą masą i mocą który bije twojego Civika bo tamten miał marne 112PS kontra Twoje 140 ;] Od kilku lat MG wsadza do większości swoich sportowych aut diesle...

To ja znajdę szybszą benzynę i co? Wiem, że są szybsze diesle jak choćby 2.2 i-ctdi tylko co z tego? Tam masz turbo i większą pojemność a ja nie mam. Może porównać turbo benzynę o podobnej mocy ale to będzie 1.4 bo pojemność jak w dieslu przechyliła by wygrana w oczywistą stronę. Tak więc może moc to za mało do porównania nie sądzisz?

Chyba nie rozumiesz też, że optuję raczej za twoją stroną i wybrał bym diesla ale niestety różnica w cenie powala.

Zaraz mi napiszesz, że mój silnik jest do bani. Na to ja ci powiem, że jak byś wsiadł za kółko tego diesla w Civicu to byś przegrał bo bez kontroli trakcji stracił byś dużo na starcie.

Kłócicie się co jest lepsze a to średnio ma sens. Obie konstrukcje mają swoje plusy i to raczej diesel w ostatnich latach zdobywa szturmem rynek. Jakis powód tego musi być, że małe samochody miejskie mają diesle

remix tylko, że te 90% momentu będzie niższe niż mniej % ale większego momentu w dieslu. Co do tego 2x dłuższego przyspieszania to przyspieszaj benzyną od 1k obrotów i dieslem zobaczysz i poczujesz różnicę. To, że masz większy zakres obrotów nie oznacza, ze będziesz przyspieszał lepiej. Jak to jest, ze diesel w Civicu jest jednak szybszy? Magia....

Edytowane przez Masaj007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobają mi się te kręcone Diesle w zestawieniu z seryjnymi benzynami.

No sorry, ale nawet lekko dłubnięty Viper i żaden Diesel nie ma startu na 400m.

 

. Jakis powód tego musi być, że małe samochody miejskie mają diesle

Nom, jeden jedyny sensowny: ekonomia.

Dieslem trzeba umieć jeździć. Ironicznie miejskie autka są domeną kobiet. Im ciężko wytłumaczyć, że wrzucenie wyższego biegu nie powoduje przyspieszenia auta, więc tłumaczenia dynamiki Diesla sobie nie wyobrażam. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masaj- 90% ale na kołach. na silniku możemy mieć 1000000 Nm ale przy 5rpm i nie pojedziesz wcale!!!

Jest jeszcze sens rozpatrywania mocy jako parametru w oderwaniu od obrotów. Ale Moment Musisz rozpatrywać w połączeniu z obrotami przy jakich go osiągasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No sorry, ale nawet lekko dłubnięty Viper i żaden Diesel nie ma startu na 400m.

Dieslem trzeba umieć jeździć. Ironicznie miejskie autka są domeną kobiet. Im ciężko wytłumaczyć, że wrzucenie wyższego biegu nie powoduje przyspieszenia auta, więc tłumaczenia dynamiki Diesla sobie nie wyobrażam. :]

Ile ten twój dłubnięty Viper ma na 1/4 mili? Seria w najszybszej serii ma 12.2 a na ćwiartkę najszybsze diesle w mistrzostwarch polski rekord to 11,5 sek. Myślę, ze ten Vipser musiał by być zdecydowanie bardziej niż lekko dłubnięty.

Ekonomia przy dieslu w mieście? Nie żartuj.

Tym obrażasz kobiety, które są całkiem niezłymi kierowcami i niektóre by cię zawstydziły.

remix Ja najbardziej na kołach mówimy na podstawie hamowni. Już argument był poruszany ale pewno diesle o mocach poniżej 200KM na ośce mają problem z trakcją nie przez moment a moc gdy ctr nie ma tego problemu w takim stopniu.

W dieslu masz szczyt przy 2k obr ale nawet patrząc na spadki z obu stron wychodzi korzystniej niż benzyna

Edytowane przez Masaj007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile ten twój dłubnięty Viper ma na 1/4 mili? Seria w najszybszej serii ma 12.2 a na ćwiartkę najszybsze diesle w mistrzostwarch polski rekord to 11,5 sek. Myślę, ze ten Vipser musiał by być zdecydowanie bardziej niż lekko dłubnięty

Z tego co mi Nick kiedys mowil na zawodach byly pickup trucki z dieslami co ponizej 11s na 1/4 schodzily a one i tak nie byly mocno dlubane!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesel by uzyskać taką samą moc musi mieć większa pojemność dlatego też porównuje pod względem, mocy, masy, v-max.

 

Podsumowując, dobra benzyna nie jest zła, a tym bardziej dobry diesel nie jest zły ;) Jeśli komuś zależy na małym spalaniu i w miarę dużej mocy bierze T diesla, jeśli komuś zależy tylko na mocy bierze T benzynę, no a reszta bierze zwykłą benzynę ;) Sam gdybym kupował auto wybrał bym benzynę, zapewne jakąś wiertarkę od Hondy <1.6 CRXa bądź też Civica chyba, żebym miał kasę na dobrego Turbo Diesla (np. wspomniany już MG ZR lub ZT no ale to wydatek ok 25-30tys.) wtedy bez wahania bym go wybrał...

 

 

Tak patrze na ceny tych RAM'ów w jueseju i całkiem przystępne jak za takie wozidło, pewnie dlatego, że drogi ON mają :lol:

 

 

EDIT do posta nizej: Masaj007 porównaj sobie jakiegoś nowego diesla np. 2.0 170PS z jakąś beną 2.0 170PS mi już dzisiaj się szukać nie chce może jutro coś znajdę....

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aaaa i jeśli ktoś sądzi, że diesle nie nadają się do sportowych aut nie spojrzy na MG ZT, ZR i ZS czyli sportowe wersje Rovera 25, 45 i 75 z silnikami diesla ;]

A i mozna znalezc diesle w sportach powiedzmy wyczynowych np Le Mans gdzie Audi ma swoja R10 diesla a takze Peugeot ma w swoich bolida diesla ;)

 

7.wykres momentu dla benzynówki jest płaski w szerokim zakresie obrotów ->możemy praktycznie 2x dłużej przyśpieszać ciesząc się z niższego biegu i większego momentu na kołach -> przyśpieszamy szybciej.

Nowe diesle tez maja co najmniej 80% momentu w zakresie od okolo 1.8k do 3-3.5k, a sa i takie ktore maja max moment obrotowy w zakresie okolo 1k obrotow, a jego przebieg jest zupelnie plaski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Masaj - ale ten wykres, to wykres po przeliczeniu parametrów z kół na silnikowe. Wrzucili przełożenie główne, skrzynię biegów i średnicę opony do komputera i to im wyszło:)

 

@torque - te 80% momentu i nawet dwukrotnie nie zwiększyły prędkości.

poza tym to gdzieś tak przy granicy 80% momentu opłaca się zmienić już bieg na wyższy. Kolejne przełożenia 2-4 nie różnią się zazwyczaj dużo więcej niż o 20%

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam coś dla Was :)

do przemyślenia:

to zes akurat zaszalal z przykladem :D

primo w dieslach skrzynka ma dluzsze przelozenia wiec zakres predkosci 100km/h w benzynie wynosi np. 7000obr a dieslu bedzie to 4000obr na poszczegolnych biegach

a odnosnie przykladu obydwu wykresow:

...zakladajac ze bene ciagniemy od 3000do6000obr a diesla od 2000do4000obr

w przypadku benzyny moc mamy w granicach 75-140KM a moment 170-190Nm

w przypadku diesla moc mamy w granicach 95-155KM a moment 255-355Nm

jakby nie patrzec benzyna dostanie baty

 

btw. 2636165[/snapback]

Ekonomia przy dieslu w mieście? Nie żartuj.

 

ale ze niby co ??

moja laguna po miescie przy kapeluszniczej jezdzie 5,7l/100km, przy bardzo dynamicznej miejskiej jezdzie 8-8,5l/100km, kumpel benza 2.0 zeby nie wiem jak zamulal ponizej 9l/100km w miescie nie zejdzie... juz nie mowiaz ze w przypadku normalnej jazdy wychodzi mu 11-12l/100km a jak troche pocisnie to konczy z wynikiem powyzej 15l/100km

 

wiec ekonomia w dieslu w miescie moim zdaniem jest najbardziej na miejscu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym chciał pojemności bo to pokaże co naprawdę mogą diesle i wersje bez turbo albo jednostki turbo o takiej samej pojemności co ty na to? Wybierasz takie parametry a ja inne u ciebie wygrywa jedno u mnie drugie...

Dobra jednak coś tam znalazłem

 

Audi A4 2.0 tdi 169PS 8.8s

Audi A4 2.0 FSI 150 PS 9.6s

Audi A4 1.8 T 163PS 8.8s

Audi A4 2.4 170 koni 8.8s

 

Do tego dorzucić można jeszcze

Audi A4 2.0 TFSi ale to już ma ponad 220PS więc i czas sporo niższy bo 7.1

 

A tu ciekawostka Audi Q7 TDI V12 5,5s :D

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 2.0 tdi 169PS 8.8s

Audi A4 2.0 FSI 150 PS 9.6s

Audi A4 1.8 T 163PS 8.8s

Audi A4 2.4 170 koni 8.8s

Tutaj dokładnie widać, co "robi robotę" w Dieslach i gdzie jest cały haczyk w tych wszystkich porównaniach.

Pragnę też zauważyć, iż wybrane (pogrubione) jednostki mają dość różne wartości momentu obrotowego.

 

Z drugiej strony zastanawiam się, skąd autor ma te porównania, bo jakoś w google nie mogę znaleźć tego TDI 169PS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamień: zerknij drugi raz na diesla prze tunungiem, żeby porównanie odbywało się przy tej samej mocy.

nie no bralem benze i diesla po chipie :)

ale w przypadku seryjnego programu tez diesel gora

 

chociaz naprawde najbardziej wole 7.2l V8 HEMI, sobie 3 miesiace czyms takim w USA pojezdzilem i raz mialem przyjemnosc F 550 maranello to wiem co benzyna wolnossaca moze zaoferowac :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie no bralem benze i diesla po chipie :)

ale w przypadku seryjnego programu tez diesel gora

 

chociaz naprawde najbardziej wole 7.2l V8 HEMI, sobie 3 miesiace czyms takim w USA pojezdzilem i raz mialem przyjemnosc F 550 maranello to wiem co benzyna wolnossaca moze zaoferowac :D

Teraz znajdź tak dużego diesla, załóż kask i jedź :D

 

ULLISSES, co robi robote i czym i gdzie jest haczyk ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj dokładnie widać, co "robi robotę" w Dieslach i gdzie jest cały haczyk w tych wszystkich porównaniach.

Pleonazm ;) Co robi tą robotę?

 

Biorąc pod uwagę spalanie to wybrał bym TDI 2.0, ale z drugiej strony jego żywotność ponoć jest do [gluteus maximus] więc pewnie zastanawiał bym się między nim, a 1.8 T, który ma w miarę niskie jak na taki silnik spalanie ;]

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie się wydaje że wypadają mniej więcej identycznie. diesel przy 2000rpm -90km benzyna przy 3000 - 90km (czyli po przemieleniu tego przez skrzynkę będziemy mieli taki sam moment na kołach)

diesel po dwukrotnym zwiększeniu prędkości - 4000 rpm 120km, benzynka 6000 130km. ale w międzyczasie dieselek miał trochę wiecej więc lepiej przyśpieszał.

Tyle że benzynka ma w rezerwie trochę obrotów powyżej i poniżej tego zakresu. I tutaj zarówno ja jak i @quizq znajdujemy ten większy komfort prowadzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to co? Popatrzcie na wyniki i na typy silników. Zakładając zbliżoną moc, to żeby ścigać się z TDI trzeba mieć albo turbo, albo moment (co przekłada się na pojemność).

 

remix:

Bo Dieselka w tym "międzyczasie" popychała całkiem spora suszarka. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pleonazm ;) Co robi tą robotę?

 

Biorąc pod uwagę spalanie to wybrał bym TDI 2.0, ale z drugiej strony jego żywotność ponoć jest do [gluteus maximus] więc pewnie zastanawiał bym się między nim, a 1.8 T, który ma w miarę niskie jak na taki silnik spalanie ;]

Nom, to 2.0 było paździochem, ale chyba już poprawione ;)

1.8T oszczędne? Jak go nie ciśniesz, inaczej zapomnij o oszczędnościach ;)

Pociśnij 1.8T a np 2.4 i na trasie spalanie bedzie mniej więcej równe, a przyjeność z jazdy.. ; ]

Stopień sprężania jest dużo niższy w T ale to normalka ; ]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki specjalista, a głupoty piszesz, bo zapomniałeś o obrotach.

Podniesienie wartości momentu = podniesienie mocy. Benito nic nie mówią o zmianie przebiegu momentu. Obroty nic do tego nie mają, bo maksymalna wartość momentu będzie przy takich samych/różniących się o kilka % rpm

 

A z tym wzorem to re5pect Panowie :lol: . 5252 podstawia się gdy wartość momentu jest wyrażona w funtostopach, a nie niutonometrach :wink:

 

specjaliści ;)

Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...