Skocz do zawartości
nrl

Id Tech 5

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

The official id Software website has more details:

 

In a surprise demonstration during Steve Job's keynote at the Apple Worldwide Developers Conference today, John Carmack unveiled id's latest revolution in game engine technology with the very first showing of id Tech 5 running live on the Mac with OS X.

 

The ground breaking technology unveiled today will power id's new internally developed game and will be available for licensing to third parties. The new id rendering technology practically eliminates the texture memory constraints typically placed on artists and designers and allows for the unique customization of the entire game world at the pixel level, delivering virtually unlimited visual fidelity. Combined with a powerful new suite of tools designed to specifically facilitate and accelerate this content creation process, id Tech 5 will power games that contain vast outdoor landscapes that are completely unique to the horizon, yet have indoor environments with unprecedented artistic detail.

 

Photo by Albert Watson While shown for the very first time running in real time on a Mac, id Tech 5 additionally supports the Xbox 360 and Playstation3 console platforms as well as the PC, and will be available for licensing to developers and publishers interested in working with a truly next generation rendering and game development solution. id Software will be showing id Tech 5 to interested developers and publishers by appointment only at the E3 Media & Business Summit from July 11 - 13, 2007 in Santa Monica, Calif. Companies interested in id Tech licensing information can visit www.idsoftware.com or email licensing@idsoftware.com with an E3 appointment request.

 

relacja z pierwszego pokazu

http://www.gametrailers.com/player.php?id=20463&type=wmv

Edytowane przez Nierealny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chodzi o to, że korzystanie z tych 20GB tekstur nie jest tak ograniczone ilością pamięci na karcie, więc może być ciekawie.

The new id rendering technology practically eliminates the texture memory constraints typically placed on artists and designers and allows for the unique customization of the entire game world at the pixel level, delivering virtually unlimited visual fidelity

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapominacie też o jednej rzeczy - nowy engine id to przede wszystkim MegaTexture, inaczej "Unique Texturing". Nie ma już tekstur 512x512 pikseli, powtarzających się co jakiś czas - jest jedna wielka, nie powtarzająca się na ziemi, inna wielka niepowtarzająca się na górki, kolejna na budynkach itp. Stąd te 20GB tekstur... tylko, że to wszystko nie zajmuje w pamięci 20GB, tylko raptem kilkaset MB.

Edytowane przez soulburner

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapominacie też o jednej rzeczy - nowy engine id to przede wszystkim MegaTexture, inaczej "Unique Texturing". Nie ma już tekstur 512x512 pikseli, powtarzających się co jakiś czas - jest jedna wielka, nie powtarzająca się na ziemi, inna wielka niepowtarzająca się na górki, kolejna na budynkach itp. Stąd te 20GB tekstur... tylko, że to wszystko nie zajmuje w pamięci 20GB, tylko raptem kilkaset MB.

I cala taka wielka teksture fruuu do pamieci, mimo, ze wykorzystuje sie w danym momencie np. 0.1% jej powierzchni - zaiste, rewelacyjny pomysl ;)

 

Poza tym ta grafika jest po prostu zwyczajna - nie ma w niej nic, co by uzasadnialo takie podejscie do tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapominacie też o jednej rzeczy - nowy engine id to przede wszystkim MegaTexture, inaczej "Unique Texturing". Nie ma już tekstur 512x512 pikseli, powtarzających się co jakiś czas - jest jedna wielka, nie powtarzająca się na ziemi, inna wielka niepowtarzająca się na górki, kolejna na budynkach itp. Stąd te 20GB tekstur... tylko, że to wszystko nie zajmuje w pamięci 20GB, tylko raptem kilkaset MB.

Dobrze pisze ;). Na tym właśnie polega megatexture ze z ogromniej 'textury' (ok 1,9Gb) dało sie ją zmieścić w 8mb videomemory (czy coś takiego - nie pamiętam tego dokładnie ale Paul Wedgwood o tym gadał przy okazji pokazów QW). Na wiki jest o tym mało: http://en.wikipedia.org/wiki/MegaTexture.

Imo twarze to tak na pokaz/odwal sie ;] wiec ich oceniać nie możemy (chociaż sa przeciętne to fakt ;d).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczeglnie gdy konkurencja ze stronu Crysis czy UE 3 które jest kompleksowym narzedziem do tworzenia gier jest silniejsza niż kiedykolwiek.

 

Pytanko:

Ile gier powstało na Source, a ile na D3? :>

much more na d3 8)

krajobrazy miazdza, twarz przecietna, ogolnie moze byc miazga niedlugo :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ID wreszcie sie nauczylo ze otwarte przestrzenie to przyszlosc (hl2, far cry) a nie ze mamy 3 korytarze i 5 pokoikow na mape....engine D3 byl swego wzgledu niewypalem chociaz mial 500K wierszy, w obecnych hitach nadal mozna znalezc unreal engine 2.5 (splinter cell double agent) a engine d3 wykupilo tylko raven (w sumie to prawie te same firmy;p) oraz human's head do swego Prey'a. Czyli 1 licenja ONLY..zal x10 .Do tego te 3 gry byly niemal identyczne. Nie mozna wspomniec ze juz chyba sprzedano 10+ licencji na unreal 3.0 a szkokujacy crysis juz takze nadchodzi. Carmack jest geniuszem i jego rowuolucyjne pomysly na zawsze weszly do historii jednak teraz posucha. Krol enginow a Kiepiasty w grach. Sam kiedys uznal ze fabula w grach jest jak z fabula w filmach porno. niby jest a niby nie ma/malo wazna .... IMHO mega zal bo dzieki mega fabule HL1 jak i dalsze czesci sa artefaktami dla wielu graczy

Edytowane przez Lizardus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMHO mega zal bo dzieki mega fabule HL1 jak i dalsze czesci sa artefaktami dla wielu graczy

No juz nie przesadzajmy z tą mega fabuła w HL1? :> Eksperyment się nie powiódł, trzeba wiać, obcy nacierają, a komandosi maja zabć wszytskich. Gry fpp to nie fabula, a w dużej mierze klimat, grafa, grywalność. HL miał wszystko i dlatego przeszedł do historii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cudow nie ma

kolejna modernizacja silnika doom3

Megatextury i mega silnik :) stary dobry marketingowy belkot

co do textur to niech zaczna uzywac juz dostepnych technik kompresji 3Dc od ATI

tam bodajrze bez straty jakosci jest chyba 4do1

a 20GB textur to czysciutka lipa w silniku ID 5

chyba ze policzyli wszystkie textury w calej rozbudowanej grze pelnej przroznych alokacji :)

to moze w wersji RAW wyszlo im 20GB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musialbym byc na tym pokazie zeby widziec dokladny obraz z tego rzutnika [;

Engine nie wyglada najgorzej. Chociaz bedac bardzo pesymistycznie nastawionym mozna by powiedziec ze id ciagle jedzie na ewolucji silnika D3 alias plastik fantastik [;

 

Mam wrazenie, ze juz popularniejszego endżajnu niz swego czasu silnik quake3 id juz nie stworzy.

Żeby było śmieszniej, Doom 3 działa na zmodyfikowanym (gruntownie, ale jednak) silniku Q3. To był ostatni silnik, który ID napisało od podstaw :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to może i krajobraz i duże przestrzenie wymiatają. Jednak muszą zrobić coś z tymi plastikowymi modelami. Bo IMO nie pasują do całej reszty. Wątpię też by to był nowy silnik napisany od podstaw. Lepiej zmodyfikować stary niż tworzyć nowy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cudow nie ma

kolejna modernizacja silnika doom3

Megatextury i mega silnik :) stary dobry marketingowy belkot

co do textur to niech zaczna uzywac juz dostepnych technik kompresji 3Dc od ATI

tam bodajrze bez straty jakosci jest chyba 4do1

a 20GB textur to czysciutka lipa w silniku ID 5

chyba ze policzyli wszystkie textury w calej rozbudowanej grze pelnej przroznych alokacji :)

to moze w wersji RAW wyszlo im 20GB

 

ogarnalbys temat zamiast pisac takie glupoty, bo w tym momencie jedyny belkot jaki czytam to Twoj :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby było śmieszniej, Doom 3 działa na zmodyfikowanym (gruntownie, ale jednak) silniku Q3. To był ostatni silnik, który ID napisało od podstaw :)

Pokazuja odgrzany kotlet, zamiast napisac endżajn od nowa i promować go na jakimś nowym tytule (quake 5??). Tak jak to było z q3 - nowa gra - nowy silnik. Skriny z przed premiery q3 wygladały masakrycznie. Teraz jest jedynie ładnie.

 

...bedzie bardzo trudno powalić Crysisa. Takim demem nie pokazującym nic procz grafiki juz nikogo nie zaskoczą

Edytowane przez Plusk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

carmack to sie skonczyl na doomie 3 nic lepszego to on chyba nie wymysli

 

panom z cryteka to on moze potrzymac i tyle

 

niech sie lepiej zajmie tymi statkami kosmicznymi czy cus :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do textur to niech zaczna uzywac juz dostepnych technik kompresji 3Dc od ATI

3dc używa się do kompresji map normalnych , do kompresji textur używa się dxt1...5 , fxt1 , s3tc. Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

carmack to sie skonczyl na doomie 3 nic lepszego to on chyba nie wymysli

 

panom z cryteka to on moze potrzymac i tyle

 

niech sie lepiej zajmie tymi statkami kosmicznymi czy cus :mur:

Człowieku ten koleś jest jak połowa Crytecu ;0. W prezentacji chodziło o możliwości nowego enga i łatwość jego 'modelowania' przez innych grafików/artystów. Tutaj biega o nową idee a nie eyecandy :|.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...